Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Magiczne Przedmioty • INSIMILION

    Gry RPG


    Magiczne Przedmioty

    Gry bez prądu » Gry RPG » Dungeons & Dragons - Zapomniane Krainy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 19.04.2003
    Aktualizacja: 13.03.2011

    Pa pewno wielu z was - zaciekłych graczy - zastanawia się, czym tak w ogóle są magiczne przedmioty. Jak można takie coś zrobić i co do tego jest wymagane. Postanowiłem to wyjaśnić pokrótce. Zacząć trzeba od pochodzenia energii magicznej, dzięki której zwykły przedmiot może nabyć niebywałe właściwości. Otóż to bogowie obdarowują świat magią. Kapłani są obdarowywani możliwością czarowania w zamian za swoje oddanie dla bogów, zaś magowie uczą się czarować ze zwojów oraz magicznych ksiąg, na których to zostały wypisane boskie słowa w postaci czarów. Co do magicznych przedmiotów, to mogą one zostać umagicznione tylko przez magów, którzy dzięki wieloletnim studiom wplatają magię w najzwyklejsze przedmioty.

    Tylko od maga zależy jakie właściwości może mieć dany przedmiot lub broń, dlatego właśnie często zdarza się, iż magiczne przedmioty tworzone są dla zemsty. Wystarczy wpleść w pas magię odwracającą płeć noszącej go osoby, a będzie on doskonałym darem dla swojego wroga.

    Przedmioty magiczne można podzielić na trzy grupy: Wieczne, Wyczerpywalne i Pseudomagiczne. Do wiecznych można zaliczyć wszystkie rzeczy, których moc nie słabnie z czasem jak pierścienie ochrony, płaszcze nimfy lub buty szybkości. Wyczerpywalne to takie, których moc magiczna zużywa się z czasem. Zaliczyć do nich można magiczne różdżki, które po wykorzystaniu wszystkich ładunków stają się ponownie tylko zwykłym badylem. No i ostatnia grupa, lecz wywołująca wiele sprzeczek - pseudomagiczne. Otóż na przykład zbroi płytowej +1 nie można tak po prostu zaliczyć do magicznych przedmiotów, ponieważ do jej ulepszenia zostały wykorzystane umiejętności ślusarskie a nie magia we właściwym znaczeniu tego słowa. Wystarczy użyć mitrylu zamiast zwykłej stali i już mamy lepszy miecz - znaczy się ostrzejszy. Wystarczy użyć piór od smoczych piskląt do zrobienia strzały, a będzie ona leciała wyjątkowo celnie. Nie można takich rzeczy nazywać magicznymi tak po prostu. Dopiero zbroję cienia można nazwać magiczną, ponieważ poza kunsztownym wytworzeniem musiał także mag spędzić trochę czasu nad jej umagicznieniem.

    Pozostaje tylko sprawa pochodzenia artefaktów i reliktów, które to owiane są mgłą tajemnicy. Można jedynie zgadywać, że artefakt stworzyć może tylko bardzo dobry mag, który to spędzi nad takim przedmiotem naprawdę dużo czasu. Relikt zaś jest domeną bogów, którzy bardzo rzadko ofiarowują te wielce magiczne przedmioty najbardziej zasłużonym osobom w świecie Forgotten Realms. Aby znaleźć jeden z takich przedmiotów trzeba mieć albo niesamowicie wielkie szczęście lub zabić naprawdę dużo potężnych wrogów a to wcale nie jest taka prosta sprawa. Pozostaje tylko marzyć.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    czarownica
     

    Wędrowiec
    Temat: no no
    Dodany: 30.06.2009 o 17:56  

    no bardzo bym chciała to wiedzieć



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw