Gry RPG


    Ogólnie o RPG

    Gry bez prądu » Gry RPG » Porady ogólne
    Autor: Mystral
    Utworzono: 22.08.2004
    Aktualizacja: 13.03.2011

    Myślę, że powinienem zacząć od przedstawienia, CZYM właściwie jest RPG, jako że część osób odwiedzających tę stronę nie ma o tym pojęcia.

    RPG to pierwowzór cRPG i ogólnie rzecz biorąc, ma podobną konstrukcję jak jego znane nam z ekranów komputerów dziecko. Na początku tworzymy bohatera (elf, krasnolud, człowiek itd.), w którego wcielimy się. Losujemy jego statystyki i określamy, jaka jest jego profesja. Następnie rozpoczynamy przygodę, którą opowiada i nadzoruje Mistrz Gry (MG). To jego zadaniem jest opisanie otaczającego nas świata i w razie potrzeby podsunięcie nam jakiejś podpowiedzi czy wskazówki. Piękno RPG polega na tym, że mamy zupełną dowolność podejmowanych decyzji i działań. Możemy robić rozróbę w każdej napotkanej karczmie lub wkraść się w łaski jakiegoś potężnego szlachcica. Większość graczy postanawia jednak podróżować po niebezpiecznych okolicach lub przyjmować dobrze płatne zlecenia. Niezależnie od ścieżki, jaką obierzemy naszej grze towarzyszy rozmowa z napotkanymi osobami i trudne sytuacje, z których nasi bohaterowie będą musieli wybrnąć. Przez cały czas kształtujemy więc swoją postać, wyrabiamy jej nawyki i ustalamy zachowania. Staje się ona całkowicie nową, odrębną postacią, chociaż nierzadko ma ona wiele cech zapożyczonych od nas. Z czasem "poznajemy" postać, którą gramy, widzimy jak jest odbierana przez napotkanych ludzi i możemy starać się zmienić sposób, w jaki nas postrzegają. Te wszystkie, mogłoby się wydawać banalne, czynności z życia mają odzwierciedlenie w naszym codziennym zachowaniu. Niektórym może wydawać się to nieprawdopodobne i dziwne, ale naprawdę tak jest. Po pewnym czasie, możemy zauważyć, że to nie my uczymy czegoś postać, ale ona uczy nas. Kiedy przenosimy się do któregoś z wielu światów RPG zmieniamy nasze zachowanie, na odpowiadające rasie, klasie społecznej, czy zawodowi naszej postaci to oczywiste, że w tej samej sytuacji inną decyzję podejmie krasnolud, inną elf, a jeszcze inną człowiek. Kiedy kończymy grę na powrót stajemy się "zwykłymi szarymi ludźmi", ale sądzę, że niektóre cechy naszego bohatera nie odchodzą wraz z końcem gry. Sam widzę, że w moim zachowaniu pojawiło się wiele cech, których dotychczas nie miałem. Gra elfem zmieniła moją postawę w niektórych sytuacjach i to na lepsze. Często przed podjęciem jakiejś decyzji, zastanawiam się co na moim miejscu zrobiłby Mystral - elf, w którego się wcielam na sesji i często okazuje się, że robię coś zupełnie innego niż z początku zakładałem. Nierzadko postać którą pozornie my tworzymy staje się naszym towarzyszem, przyjacielem i doradcą.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 11 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Groam
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.09.2004 o 16:27  

    radze dodajcie do gier RPG gre diablo II bywajcie

    Seldon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.10.2004 o 0:01  

    Sorry ale Diablo II to nie cRPG tylko Hack&Slash.

    Filozof
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.01.2005 o 17:15  

    Pisałeś odpowieć na komentarz minutę po północy???

    Feanor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.01.2005 o 21:35  

    A dlaczego nie miałby?

    Seldon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.01.2005 o 21:04  

    No cóż....północ to godzina równie dobra jak każda inna...właściwie to nawet lepsza.

    edee
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2005 o 21:07  

    ogolnie nie wiem,czy to tu jest miejsce na takie rzeczy,ale chcialem pogratulowac stronki. bardzo mi sie przydala, szczegolnie jesli chodzi o BG. zycze wielu odwiedzin i checi do aktualizacji stronki. pozdrawiam.

    hyziolord
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.08.2005 o 17:37  

    dobra stronka o RPG....

    Seldon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.08.2005 o 17:59  

    W zasadzie to takie wpisy robi się raczej w Magicznej Księdze (to taka trochę za dobrze zakamuflowana księga gości) ale dziękuje w imieniu Wielkiej Rady (choć ja w zasadzie nowy jestem :P ).

    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.04.2006 o 22:55  

    Fajnie się czytało ten artykuł, Mystral. Ze swojej strony dodałbym do niego nieco o konsekwencjach podejmowanych decyzji przez graczy..ale to takie spostrzeżenie ze strony MG. Więcej takich tekstów proszę.

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.04.2006 o 0:18  

    Może sam zaczniesz pisać? :D

    Lord Nedo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.12.2006 o 12:01  

    Tekst jest ogolnie dobry i ogolnie nei ma sie do czego przyczepic. Przyklad wplywu RPG na zycie codzienne jest dosc dobry ale nie bardzo pasuje do artykulu "ogolnie o RPG", ale do "tworzenie postaci". troch za duzo zostalo powiedziane o samym bohaterze niz o grach RPG. Zabraklo przykladu sesji, co moze bardzo sie przydac poczatkujacemu mistrzowi/graczowi. Wspomniales, drogi autorze, o dowolnosci wyborów, ale zapomniales dodac wzmianke o konsekwencjach. Moze to sugerowac ze gracze rozwalaja wszystko na swojej drodze, przybieraja postac "tytan wladca swiata" i biedny MG nic im nie może zrobić. Troche za duzo jesl chodzi o postac, a troche za malo w temacie "ogolnie o RPG". sugeruje machnac kortekte tekstu i wydluzyc go przynajmnej trzykrotnie, bardziej zglebiajac sie w temat.



    Ten artykuł skomentowano 11 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw