Czasami zdaża się, że ktoś żyje nienaturalnie długo... Albo zawsze nie wiadomo jak udaje mu się przeżyć... Wtedy na scenę wchodzi Ponury żniwiarz
Umiejętności Klasowe: brak.
Kość Wytrzymałości:k12
Wymagania:
-Bazowa Premia do Ataku: +10
-Atut: Zogniskowanie Broni (kosa), Poprawione Trafienie Krytyczne (kosa).
-Specjalne: Musi zdobyć dowolną kosę która razem z magicznymi właściwościami ma premie z umagicznienia +4. Musi spożądzić listę osób do zabicia (Na listę idealna jest księga którą magowie używaja do ksiąg zaklęć. Na jednej stronie można zapisać 10 imion)
Tabela klasowa:
Poziom: | Bazowa Premia do Ataku: | Wytrzymałość: | Refleks: | Wola | Specjalne |
1 | +1 | +1 | +1 | +1 | Kosa śmierci (Kś) +1 |
2 | +2 | +2 | +1 | +2 | Kś +2, Zaplanowane Zabójstwo |
3 | +3 | +3 | +2 | +3 | Kś +3, Kościana Tarcza |
4 | +4 | +4 | +2 | +4 | Kś +4, Większa Kościana Tarcza |
5 | +5 | +5 | +3 | +5 | Kś +5, Zimna Dłoń |
6 | +6/+1 | +6 | +3 | +6 | Ostra Kś +5 |
7 | +7/+2 | +7 | +4 | +7 | Widmowa Ostra Kś +5, Puste oczodoły |
8 | +8/+3 | +8 | +4 | +8 | Migbłystalna Ostra Widmowa Kś +5 (Słabszy artefakt), Twarda skóra |
9 | +9/+4 | +9 | +5 | +9 | Migbłystalna Ostra Widmowa Kś +5 Olśniewającej Energii (Potężny artefakt), Pancerz śmierci, Większa Twarda Skóra |
10 | +10/+5 | +10 | +5 | +10 | Zrośnięcie, Większy Pancerz śmierci |
Kosa śmierci (Kś): Kiedy kandydat na Ponurego Żniwiarza osiągnie pierwszy poziom w tej klasie to jego kosa ulega ogromnej przemianie: Waży 1 kg, zadaje 1k10+4+reszta premii (siła, umagicznienie itp.) obrażeń i ma krytyka 1-18/x4. Poza tym ma umagicznienie (wg. tabeli klasowej). Na szóstym poziomie kosa staje się ostra. Na siódmym jest dodatkowo widmowa. Na 8-mym jest migbłystalna i staje sie słabszym artefaktem. Na 9 ma jeszcze właściwość olśniewająca energia i staje się większym artefaktem.
Zaplanowane zabójstwo: Od drugiego poziomu, kiedy Ponury Żniwiarz atakuje kogoś ze swojej listy osób do zabicia to ma premię do testów ataku i obrażeń w wysokości jego poziomu (na 1-szym poziomie +1, na drugim +2 itd.).
Kościana Tarcza: Na trzecim poziomie Ponury Żniwiarz otrzymuje od Boga śmierci bardzo potężny przedmiot - Kościaną tarczę. Kiedy jej używa otrzymuje premię +5 do KP, Redukcję obrażeń równą (jego poziomowi w tej klasie prestiżowej+Modyfikator z Charyzmy):3/- i OC=Poziom w tej klasie prestiżowej+(Modyfikator z Charyzmy*1,5).
Większa kościana tarcza: Na czwartym poziomie Kościana Tarcza staje się większą kościaną tarczą-Dodaje kolejne +2 do KP, zwiększa redukcję obrażeń o 3 i OC o 5.
Zimna Dłoń: Od piątego poziomu Ponury Żniwiarz może raz dziennie użyć umiejętności Zimna Dłoń. Użycie jej to akcja pełnego ataku. Kiedy jej używa musi wykonać test ataku dotykowego wręcz przeciw celowi. Jeśli mu się uda to zadaje mu 5k8+4 obrażeń i jeśli cel nie wykona rzutu obronnego na wytrwałość (ST=20+poziom w tej klasie prestiżowej+jego mod z charyzmy). Jeśli mu się nie uda to jest oszołomiony na 1k10 rund.
Puste Oczdodoły: Na siódmym poziomie Ponuremu Żniwiarzowi wypadają oczy z oczodołów. W ich miejsce pojawiają się nowe, magiczne - dzięki nim ma on widzenie w ciemności, 2 razy większy zasięg wzroku i +5 do testów zauważania.
Twarda Skóra: Na ósmym poziomie Ponuremu Żniwiarzowi twardnieje skóra, co zapewnia mu naturalny pancerz +2. Na dziewiątym poziomie skóra jeszcze bardziej twardnieje i zapewnia kolejne +2 do KP.
Pancerz śmierci: Na dziewiątym poziomie Ponury Żniwiarz dostaje kolejny dar od Boga-Pancerz śmierci. Ma on takie same właściwości jak Tarcza śmierci i się z nimi kumuluję. Na dziesiątym poziomie zamienia się on w większy Pancerz śmierci i ma takie właściwości, jak większa kościana tarcza.
Zrośnięcie: Na dziesiątym poziomie Kosa śmierci, Kościana Tarcza i Pancerz śmierci zrastają się z ciałem Żniwiarza. Od tej chwili nic nie ważą, a kiedy korzystasz z kosy to masz premię +3 do testów ataku i obrażeń.