Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Budynki - wspólne • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic III » Budynki


    Budynki - wspólne

    Działy gier » Heroes of Might and Magic III » Opisy » Budynki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 18.12.2011
    Aktualizacja: 18.12.2011

    Pośród wielu czynników wpływających na zwycięstwo w każdym scenariuszu w Heroes of Might & Magic III, najważniejszą rolę odgrywa właściwa rozbudowa miasta. Jeżeli mapa jest duża, przeciwnicy są daleko, a na nadmiar zasobów nie możemy narzekać, powinniśmy skupić się na jak najszybszym postawieniu kapitolu, który zapewni nam stały dochód na przyzwoitym poziomie. W przypadku niewielkiej planszy, gdzie o wygranej decydować może szybki atak, zaś surowców jest pod dostatkiem, należy najpierw wznieść umiarkowanie kosztowne siedliska stworzeń, których nawet niewielka ilość przechyli szalę na naszą korzyść, i dopiero później zadbać o zaplecze gospodarcze.

    W każdym mieście postawić możemy siedem budynków odpowiedzialnych za rekrutację jednostek, kilka budowli charakterystycznych dla danej nacji oraz parę konstrukcji, które wszędzie pełnią identyczną rolę i kosztują tyle samo. Do wzniesienia każdej z nich wymagana jest określona ilość surowców i złota. W poniższym opisie, gdzie przedstawione są budynki wspólne dla wszystkich miast, posługiwać będę się następującymi skrótami: sz – sztuki złota, dr – drewno, km – kamień, rt – rtęć, si – siarka, kr – kryształ, kl – klejnoty.

    Rada osady i ulepszenia

    Rada osady (i kolejne jej wersje) to miejsce, w którym możemy podejmować decyzje dotyczące dalszej rozbudowy miasta, zapewnia również stały dzienny przychód w złocie. Szybkie rozwinięcie tej struktury umożliwia dobry start finansowy, a co za tym idzie, pozwala na rozbudowę miasta bez obawy, że w pewnym momencie zabraknia nam pieniędzy.

    Rada osady
    Działanie: zapewnia dzienny przychód w wysokości 500 sztuk złota, pozwala na rozbudowę miasta

    Rada miasta
    Wymagane budynki: karczma
    Koszt: 2500 sz
    Działanie: zapewnia dzienny przychód w wysokości 1000 sztuk złota, pozwala na rozbudowę miasta

    Ratusz
    Wymagane budynki: gildia magów poziom 1, targowisko, kuźnia
    Koszt: 5000 sz
    Działanie: zapewnia dzienny przychód w wysokości 2000 sztuk złota, pozwala na rozbudowę miasta

    Kapitol
    Wymagane budynki: zamek
    Koszt: 10000 sz
    Działanie: zapewnia dzienny przychód w wysokości 4000 sztuk złota, pozwala na rozbudowę miasta

    Fort i ulepszenia

    Fort umożliwia budowę struktur, w których rekrutuje się jednostki. Kolejne ulepszenia poprawiają obronność naszego miasta i zwiększają cotygodniowy przyrost stworzeń. Cytadela ponadto dodaje fosę, w której oblegające miasto jednostki muszą się zatrzymać, nim przekroczą mury miasta, otrzymując przy tym pewne obrażenia.
    Wieże łucznicze posiadają współczynnik ataku równy 10 i zadają 10-15 (strażnica) oraz 6-9 (boczne wieżyczki) punktów obrażeń.

    Fort
    Koszt: 5000 sz, 20 dr, 20 km
    Działanie: wzmacnia mury zamku, umożliwia budowę siedlisk

    Cytadela
    Koszt: 2500 sz, 5 km
    Działanie: dodaje fosę (szturmujące miasto jednostki muszą się w niej zatrzymać, nim będą w stanie przekroczyć linię murów, otrzymując przy tym obrażenia), wieżę strzelniczą, zwiększa o 50% bazową ilość produkowanych jednostek

    Zamek
    Koszt: 5000 sz, 10 dr, 10 km
    Działanie: dodaje dwie wieże łucznicze, umacnia mury miasta, podwaja bazową ilość produkowanych jednostek

    Karczma

    W karczmie możemy rekrutować bohaterów (koszt to 2500 sztuk złota), wysłuchać plotek, zwiększa ona także morale garnizonu miejskiego o jeden punkt. Jeśli odwiedzimy przebywającego w niej przedstawiciela gildii złodziei, będziemy mogli porównać stan królestw poszczególnych graczy (co przedstawia poniższy obrazek).

    Karczma
    Koszt: 500 sz, 5 dr

    Kuźnia

    Prowadzący kuźnię kowal zajmuje się tworzeniem i sprzedażą machin wojennych. Kuźnie poszczególnych nacji oferują inne machiny, służące oczywiście do różnych celów.

    Machina Funkcja Statystyki Koszt Dostępność
    Balista Strzela w oddziały wroga, zadając im pewne obrażenia. Atak: 10
    Obrona: 10
    Strzały: 24
    Obrażenia: 4-6
    Wytrzymałość: 250
    2500 sz Loch, Zamek, Wrota Żywiołów
    Namiot medyka Podczas walki, na początku każdej tury leczy jedną z jednostek.  
    Wytrzymałość: 75
    750 sz Bastion, Cytadela, Nekropolia
    Wóz z amunicją Zapewnia jednostkom strzelającym niewyczerpany zapas amunicji.  
    Wytrzymałość: 100
    1000 sz Forteca, Inferno, Twierdza

    Skuteczność balisty i namiotu medyka można poprawić, jeśli nauczymy bohatera odpowiednio umiejętności Artyleria i Pierwsza pomoc.

    Kuźnia
    Koszt: 1000 sz, 5 dr

    Targowisko i magazyn zasobów

    Na targowisku można sprzedawać oraz wymieniać zasoby. Kurs wymiany zależy od liczby posiadanych targowisk. Do budynku tego można dobudować magazyn zasobów, który zapewnia codzienny przychód krytycznego dla danego miasta surowca. Jest to bardzo pożyteczna struktura, ale na tyle kosztowna, by wstrzymać się z jej wznoszeniem do drugiego, trzeciego tygodnia gry.

    Kurs wymiany (kupno zasobów):

    Liczba targowisk Surowiec Cena za sztukę w złocie Cena za sztukę w dr, km Cena za sztukę w rt, si, kr, kl
    1 dr, km 2500 10 5
    rt, si, kr, kl 5000 20 10
    złoto (50 sz) - 2 1
    2 dr, km 1667 7 3
    rt, si, kr, kl 3333 13 7
    złoto (75 sz) - 2 1
    3 dr, km 1250 5 3
    rt, si, kr, kl 2500 10 5
    złoto (100 sz) - 2 1
    4 dr, km 1000 4 2
    rt, si, kr, kl 2000 8 4
    złoto (125 sz) - 2 1
    5 dr, km 833 3 2
    rt, si, kr, kl 1667 7 3
    złoto (150 sz) - 2 1
    6 dr, km 714 3 1
    rt, si, kr, kl 1429 6 3
    złoto (175 sz) - 2 1
    7 dr, km 625 3 1
    rt, si, kr, kl 1250 5 3
    złoto (200 sz) - 2 1
    8 dr, km 556 2 1
    rt, si, kr, kl 1111 4 2
    złoto (225 sz) - 2 1
    9 dr, km 500 2 1
    rt, si, kr, kl 1000 4 2
    złoto (250 sz) - 2 1

    Surowce zapewniane przez magazyn zasobów (jedna sztuka dziennie):
    • drewno i kamień – w Cytadeli, Nekropolii, Twierdzy i Zamku,
    • rtęć – w Infernie, Wrotach Żywiołów,
    • siarka – w Lochu,
    • kryształ – w Bastionie,
    • klejnoty – w Fortecy.

    Targowisko
    Koszt: 500 sz, 5 dr

    Magazyn zasobów
    Koszt: 5000 sz, 5 km

    Gildia magów

    Gildia magów to miejsce, w którym bohaterowie uczą się czarów. Każdy kolejny poziom gildii daje dostęp do zaklęć wyższego stopnia. Maksymalna rozbudowa tej struktury zależy od miasta, w którym ją wznosimy:

    • Cytadela, Twierdza – gildia magów poziom 3,
    • Zamek – gildia magów poziom 4,
    • pozostałe - gildia magów poziom 5.

    Gildia jest kosztownym budynkiem, ale gdy gramy bohaterem korzystającym z czarów – niezbędnym. Postać nieposiadająca księgi zaklęć może zakupić ją w gildii za 500 sztuk złota.

    Ponadto w Fortecy zbudować możemy bibliotekę, która zwiększa ilość dostępnych zaklęć o jedno z każdego poziomu.

    Gildia magów poziom 1
    Koszt: 2000 sz, 5 dr, 5 km
    Działanie: umożliwia bohaterowi naukę pięciu zaklęć pierwszego poziomu

    Gildia magów poziom 2
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 4 rt, 4 si, 4 kr, 4 kl
    Działanie: umożliwia bohaterowi naukę czterech zaklęć drugiego poziomu

    Gildia magów poziom 3
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 6 rt, 6 si, 6 kr, 6 kl
    Działanie: umożliwia bohaterowi naukę trzech zaklęć trzeciego poziomu

    Gildia magów poziom 4
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 8 rt, 8 si, 8 kr, 8 kl
    Działanie: umożliwia bohaterowi naukę dwóch zaklęć czwartego poziomu

    Gildia magów poziom 5
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 10 rt, 10 si, 10 kr, 10 kl
    Działanie: umożliwia bohaterowi naukę jednego zaklęcia piątego poziomu

    Stocznia

    W niektórych miastach (Cytadela, Nekropolia, Wrota Żywiołów, Zamek) możemy postawić stocznię, która umożliwia budowanie okrętów. Warunkiem tego jest bezpośrednie sąsiedztwo miasta ze zbiornikiem wodnym. Zbudowanie okrętu kosztuje 1000 sztuk złota i 10 sęgów drewna.

    Ponadto w Zamku istnieje możliwość rozwinięcia stoczni o latarnię morską, zwiększającą zasięg okrętów naszych bohaterów.

    Stocznia
    Koszt: 2000 sz, 20 dr

    Sprzedawca artefaktów

    Ostatnim budynkiem, który znaleźć możemy w kilku miastach (dokładniej: w Fortecy i Lochu) jest sprzedawca artefaktów. Odwiedzający miasto bohater może zaopatrzyć się u niego w magiczne przedmioty (siedem sztuk). Budowa więcej niż jednej budowli tego typu nie ma sensu, gdyż będzie oferowała ona identyczny asortyment, a ceny artefaktów nie ulegną zmianie.

    Sprzedawca artefaktów
    Wymagane budynki: Targowisko
    Koszt: 10000 sz




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    noname
     

    Wędrowiec
    Temat: Bardzo dobry, wyczerpujący ...
    Dodany: 01.09.2012 o 21:43  

    Bardzo dobry, wyczerpujący opis!

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: ślicznie dziękuję!
    Dodany: 02.09.2012 o 10:03  

    ślicznie dziękuję!



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw