Poziom 1 | Centaur | Centaur bojowy |
Atak | 5 | 6 |
Obrona | 3 | 3 |
Obrażenia | 2-3 | 2-3 |
Wytrzymałość | 8 | 10 |
Szybkość | 6 | 8 |
Bazowy przyrost | 14 | 14 |
Specjalne | - | - |
Koszt | 70 sz | 90 sz |
Komentarz: Najdroższa i zarazem chyba najlepsza jednostka pierwszego poziomu. Atuty centaurów to dobra wartość ataku i znakomita szybkość. Ponieważ gorzej stoją z obroną, powinny być stroną zadającą pierwszy cios. Idealne do szarżowania.
Poziom 2 | Krasnolud | Krasnoludzki wojownik |
Atak | 6 | 7 |
Obrona | 7 | 7 |
Obrażenia | 2-4 | 2-4 |
Wytrzymałość | 20 | 20 |
Szybkość | 3 | 5 |
Bazowy przyrost | 8 | 8 |
Specjalne | 20% odporności na magię | 40% odporności na magię |
Koszt | 120 sz | 150 sz |
Komentarz: Pośród stworzeń drugiego poziomu krasnoludy ustępują jedynie żywiołakom powietrza. Mają sporo punktów życia, solidny współczynnik obrony i odporność na magię. Dobrzy obrońcy, ale spowalniają bohatera. Podczas walki warto pomyśleć o przyspieszeniu.
Poziom 3 | Leśny elf | Wysoki elf |
Atak | 9 | 9 |
Obrona | 5 | 5 |
Obrażenia | 3-5 | 3-5 |
Strzały | 24 | 24 |
Wytrzymałość | 15 | 15 |
Szybkość | 6 | 7 |
Bazowy przyrost | 7 | 7 |
Specjalne | - | strzela dwukrotnie |
Koszt | 200 sz | 225 sz |
Komentarz: Jedyni strzelcy Bastionu. Ulepszona wersja strzela dwukrotnie, siejąc prawdziwe spustoszenie w szeregach wroga. Minusem jest mała ilość punktów życia - jeżeli nie skorzystamy z zaklęć ochronnych, musimy liczyć się z możliwością utraty wielu elfów.
Poziom 4 | Pegaz | Srebrny pegaz |
Atak | 9 | 9 |
Obrona | 8 | 10 |
Obrażenia | 5-9 | 5-9 |
Wytrzymałość | 30 | 30 |
Szybkość | 8 | 12 |
Bazowy przyrost | 5 | 5 |
Specjalne | odporność na magię | odporność na magię |
Koszt | 250 sz | 275 sz |
Komentarz: Szybka, latająca jednostka. Odporna na magię, co przydaje się w starciach z czarodziejami, ale niepowalająca liczba punktów życia i współczynnik obrony mogą sprawić, że wysłana za wcześnie w stronę szeregów przeciwnika szybko zginie. Najtańsza pośród czwartopoziomowców.
Poziom 5 | Drzewiec | Ent |
Atak | 9 | 9 |
Obrona | 12 | 12 |
Obrażenia | 10-14 | 10-14 |
Wytrzymałość | 55 | 65 |
Szybkość | 3 | 4 |
Bazowy przyrost | 3 | 3 |
Specjalne | paraliżuje wrogów | paraliżuje wrogów |
Koszt | 350 sz | 425 sz |
Komentarz: Silne stworzenie. Posiada sporo punktów życia, paraliżuje przeciwników, nieźle się broni. Niestety bez przyspieszenia albo taktyki się nie obejdzie - bardzo, bardzo niska szybkość sprawia, że dołączenie do walki zajmie entowi dobrych kilka tur. Plusem jest najniższa cena pośród stworzeń piątego poziomu.
Poziom 6 | Jednorożec | Jednorożec bitewny |
Atak | 15 | 15 |
Obrona | 14 | 14 |
Obrażenia | 18-22 | 18-22 |
Wytrzymałość | 90 | 110 |
Szybkość | 7 | 9 |
Bazowy przyrost | 2 | 2 |
Specjalne | aura antymagiczna, oślepia wrogów | aura antymagiczna, oślepia wrogów |
Koszt | 850 sz | 950 sz |
Komentarz: Jednorożce niespecjalnie wyróżniają się wśród istot poziomu szóstego. Dobrze wykorzystane (połączenie wysokiej szybkości i umiejętności oślepiania) mogą być zabójcze. Aura antymagiczna sprawia, że sąsiadujące z jednorożcem stworzenia stają się odporne na magię, ale warto zauważyć, że on sam nie.
Poziom 7 | Zielony smok | Złoty smok |
Atak | 18 | 27 |
Obrona | 18 | 27 |
Obrażenia | 40-50 | 40-50 |
Wytrzymałość | 180 | 250 |
Szybkość | 10 | 16 |
Bazowy przyrost | 1 | 1 |
Specjalne | odporność na zaklęcia poziomów 1-3 | odporność na zaklęcia poziomów 1-4 |
Koszt | 2400 sz, 1 kr | 4000 sz, 2 kr |
Komentarz: Pośród istot siódmego poziomu złoty smok wypada przeciętnie, ale pozostaje bardzo silnym stworzeniem. W walce z nim warto wykorzystać potężny czar piątego poziomu, na który nie jest odporny - implozję.