Poziom 1 | Troglodyta | Piekielny troglodyta |
Atak | 4 | 5 |
Obrona | 3 | 4 |
Obrażenia | 1-3 | 1-3 |
Wytrzymałość | 5 | 6 |
Szybkość | 4 | 5 |
Bazowy przyrost | 14 | 14 |
Specjalne | odporność na oślepienie | odporność na oślepienie |
Koszt | 50 sz | 65 sz |
Komentarz: Jak na stworzenie pierwszopoziomowe, troglodyci prezentują się całkiem nieźle. Statystyki na przyzwoitym poziomie, poza tym nic ciekawego. No tak, jednorożce nie zdołają ich oślepić.
Poziom 2 | Harpia | Harpia wiedźma |
Atak | 6 | 6 |
Obrona | 5 | 6 |
Obrażenia | 1-4 | 1-4 |
Wytrzymałość | 14 | 14 |
Szybkość | 6 | 9 |
Bazowy przyrost | 8 | 8 |
Specjalne | atakuje i wraca na miejsce | atakuje i wraca na miejsce; powtrzymuje kontratak |
Koszt | 130 sz | 170 sz |
Komentarz: Jedna z bardziej irytujących istot. O ile wersja nieulepszona prezentuje się raczej przeciętnie, to harpia wiedźmia jest już porządną jednostką. Wysoka szybkość i specjalne umiejętności sprawiają, że możemy zaatakować wroga odległego o dziewięć heksów, zablokować kontratak i wrócić na miejsce. Użyteczne zwłaszcza podczas obrony miasta.
Poziom 3 | Złe oko | Obserwator |
Atak | 9 | 10 |
Obrona | 7 | 8 |
Obrażenia | 3-5 | 3-5 |
Strzały | 12 | 24 |
Wytrzymałość | 22 | 22 |
Szybkość | 5 | 7 |
Bazowy przyrost | 7 | 7 |
Specjalne | brak ograniczeń w walce wręcz | brak ograniczeń w walce wręcz |
Koszt | 250 sz | 280 sz |
Komentarz: Droższa z jednostek trzeciego poziomu, ale warta swej ceny. Kiepską żywotność (jak na ten poziom; jak na strzelca jest całkiem nieźle) nadrabia porządnymi wartościami ataku i obrony, no i oczywiście możliwością rażenia wrogów z dystansu. Brak ograniczeń w walce wręcz sprawia, że kontratakując zada przeciwnikowi pełną ilość obrażeń.
Poziom 4 | Meduza | Królewska meduza |
Atak | 9 | 10 |
Obrona | 9 | 10 |
Obrażenia | 6-8 | 6-8 |
Strzały | 4 | 8 |
Wytrzymałość | 25 | 30 |
Szybkość | 5 | 6 |
Bazowy przyrost | 4 | 4 |
Specjalne | brak ograniczeń w walce wręcz; zamienia w kamień (w walce wręcz; 20 % szans; ofiara pozostaje zamieniona przez trzy tury, otrzymuje połowę obrażeń, zaatakowana wraca do normalnego stanu) | brak ograniczeń w walce wręcz; zamienia w kamień (w walce wręcz; 20 % szans; ofiara pozostaje zamieniona przez trzy tury, otrzymuje połowę obrażeń, zaatakowana wraca do normalnego stanu) |
Koszt | 300 sz | 330 sz |
Komentarz: Kolejne stworzenie lochu atakujące z dystansu. Statystyki całkiem niezłe, poza niewielką ilością strzałów - konieczny będzie wóz z amunicją. Zaatakowane wręcz, potrafią zamienić przeciwnika w kamień, co może czasem uratować pozornie przegraną sytuację.
Poziom 5 | Minotaur | Wielki minotaur |
Atak | 14 | 15 |
Obrona | 12 | 15 |
Obrażenia | 12-20 | 12-20 |
Wytrzymałość | 50 | 50 |
Szybkość | 6 | 8 |
Bazowy przyrost | 3 | 3 |
Specjalne | wysokie morale | wysokie morale |
Koszt | 500 sz | 575 sz |
Komentarz: Znakomita jednostka walcząca wręcz. Wysokie wartości ataku, obrony i solidna ilość zadawanych obrażeń czynią z minotaurów groźnych wojowników. Ponadprzeciętna żywotność (jak na ten poziom) również jest warta zauważenia. O dziwo, po ulepszeniu pozostają jednymi z tańszych stworzeń piątego poziomu.
Poziom 6 | Mantikora | Chimera |
Atak | 15 | 16 |
Obrona | 13 | 14 |
Obrażenia | 14-20 | 14-20 |
Wytrzymałość | 80 | 80 |
Szybkość | 7 | 11 |
Bazowy przyrost | 2 | 2 |
Specjalne | - | paraliżujący jad (20 % szans na sparaliżowanie; ofiara pozostaje w bezruchu przez trzy tury, otrzymuje połowę obrażeń, zaatakowana wraca do normalnego stanu) |
Koszt | 850 sz | 1050 sz |
Komentarz: Jak na stworzenie poziomu szóstego, kiepsko. Nie za wiele punktów życia chimery próbują rekompensować wysoką szybkością i szansą na sparaliżowanie przeciwnika. Stosunkowo tanie.
Poziom 7 | Czerwony smok | Czarny smok |
Atak | 19 | 25 |
Obrona | 19 | 25 |
Obrażenia | 40-50 | 40-50 |
Wytrzymałość | 180 | 300 |
Szybkość | 11 | 15 |
Bazowy przyrost | 1 | 1 |
Specjalne | odporność na zaklęcia poziomu 1-3 | odporność na wszystkie zaklęcia; nienawidzi gigantów i tytanów (zadaje im o 50% obrażeń więcej) |
Koszt | 2500 sz, 1 s | 4000 sz, 2 rt |
Komentarz: Czerwone smoki to całkiem przyzwoita jednostka, ale dopiero po ulepszeniu dostrzeżemy prawdziwą potęgę lochu. Atakiem i obroną czarna wersja ustępuje niewielu stworzeniom, poza tym zadaje sporo obrażeń, jest całkowicie odporna na magię i posiada aż 300 punktów życia. Zdecydowanie jedna z najpotężniejszych istot w podstawowej wersji gry.