Poziom 1 | Szkielet | Kościej |
Atak | 5 | 6 |
Obrona | 4 | 6 |
Obrażenia | 1-3 | 1-3 |
Wytrzymałość | 6 | 6 |
Szybkość | 4 | 5 |
Bazowy przyrost | 12 | 12 |
Specjalne | nieumarły | nieumarły |
Koszt | 60 sz | 70 sz |
Komentarz: Jedna z lepszych jednostek pierwszego poziomu. Za sprawą nekromancji, armia nekropoli może liczyć na stały napływ szkieletów, dlatego nie warto ulepszać ich do kościei.
Poziom 2 | Ożywieniec | Zombie |
Atak | 5 | 5 |
Obrona | 5 | 5 |
Obrażenia | 2-3 | 2-3 |
Wytrzymałość | 15 | 20 |
Szybkość | 3 | 4 |
Bazowy przyrost | 8 | 8 |
Specjalne | nieumarły | nieumarły; sieje zarazę (20% szansa na utratę dwóch punktów ataku i obrony u ofiary na trzy tury) |
Koszt | 100 sz | 125 sz |
Komentarz: Najtańsze stworzenie drugiego poziomu. Bardzo wolne, ale wytrzymałe. Co piąty cios pozbawia cel dwóch punktów ataku i obrony na trzy następne tury. Niskie wartości ataku i obrony niestety sprawiają, że jednostka ta nie spisuje się najlepiej.
Poziom 3 | Zjawa | Upiór |
Atak | 7 | 7 |
Obrona | 7 | 7 |
Obrażenia | 3-5 | 3-5 |
Wytrzymałość | 18 | 18 |
Szybkość | 5 | 7 |
Bazowy przyrost | 7 | 7 |
Specjalne | nieumarły; zdolność regeneracji (na początku swojej tury przywraca utracone punkty życia) | nieumarły; zdolność regeneracji (na początku swojej tury przywraca utracone punkty życia); wysysa manę (2 punkty co turę) |
Koszt | 200 sz | 230 sz |
Komentarz: Jak na istotę trzeciego poziomu statystyki przeciętne, ale warto przyjrzeć się zdolnościom specjalnym i szybkości. Jako nieumarłe, stworzenia te są odporne na niektóre efekty zaklęć, na początku każdej tury uzdrawiają się (przydatne podczas walk ze słabszymi przeciwnikami), pozbawiają wrogiego bohatera many. Przywoita szybkość pozwala im na wczesne wejście do akcji i zablokowanie strzelców. A zatem - jest całkiem nieźle.
Poziom 4 | Wampir | Wampirzy lord |
Atak | 10 | 10 |
Obrona | 9 | 10 |
Obrażenia | 5-8 | 5-8 |
Wytrzymałość | 30 | 40 |
Szybkość | 6 | 9 |
Bazowy przyrost | 4 | 4 |
Specjalne | nieumarły; powstrzymuje kontratak | nieumarły; wysysa punkty życia; powstrzymuje kontratak |
Koszt | 360 sz | 500 sz |
Komentarz: Podstawowa wersja to przyzwoita, choć może niezbyt wytrzymała jednostka. Ale po ulepszeniu wampiry stają się bardzo silne, a w niektórych przypadkach wręcz niepokonane - przy każdym ataku wysysają z przeciwnika siły życiowe, wskrzeszając wampirzych lordów o liczbie punktów życia równej tej odebranej. Ponadto powstrzymują kontratak. Stworzenia, których nie można lekceważyć.
Poziom 5 | Lisz | Arcylisz |
Atak | 13 | 13 |
Obrona | 10 | 10 |
Obrażenia | 11-13 | 11-15 |
Strzały | 12 | 24 |
Wytrzymałość | 30 | 40 |
Szybkość | 6 | 7 |
Bazowy przyrost | 3 | 3 |
Specjalne | nieumarły; atak zabójczą chmurą | nieumarły; atak zabójczą chmurą |
Koszt | 550 sz | 600 sz |
Komentarz: Jedni z najlepszych strzelców w grze (ustępują jedynie cyklopom i tytanom, ale tamci są stworzeniami wyższych poziomów). Zadają sporo obrażeń, ponadto atakują zabójczą chmurą, która rani nie tylko cel, ale również otaczające go jednostki. Istoty nieumarłe są odpornę na chmurę liszów, tak więc nie musimy obawiać się strzelania w sąsiadujące z nimi cele.
Poziom 6 | Czarny rycerz | Upiorny rycerz |
Atak | 16 | 18 |
Obrona | 16 | 18 |
Obrażenia | 15-30 | 15-30 |
Wytrzymałość | 120 | 120 |
Szybkość | 7 | 9 |
Bazowy przyrost | 2 | 2 |
Specjalne | nieumarły; przeklina wrogów | nieumarły; przeklina wrogów; uderzenie śmierci (20% szans na podwójne obrażenia) |
Koszt | 1200 sz | 1500 sz |
Komentarz: Najdroższa jednostka szóstego poziomu i zdecydowanie najpotężniejsza z nich (może na równi z nagą królewską; mowa oczywiście o ulepszonej wersji). Posiada bardzo wysokie współczynniki ataku i obrony, zadaje sporo obrażeń i jest bardzo wytrzymała. Co piąty cios wyrządza podwójne szkody. Kolejne potężne nieumarłe stworzenie.
Poziom 7 | Kościany smok | Upiorny smok |
Atak | 17 | 19 |
Obrona | 15 | 17 |
Obrażenia | 25-50 | 25-50 |
Wytrzymałość | 150 | 200 |
Szybkość | 9 | 14 |
Bazowy przyrost | 1 | 1 |
Specjalne | nieumarły; -1 do morale przeciwnika | nieumarły; -1 do morale przeciwnika; postarza ofiarę (20% szans na zmniejszenie o połowę maksymalnych punktów życia wszystkich stworzeń w atakowanym oddziale) |
Koszt | 1800 sz | 3000 sz, 1 rt |
Komentarz: Upiorny smok byłby najsłabszą z istot siódmego poziomu, gdyby nie zdolności specjalne. Kara do morale przeciwnika może nie jest imponująca, ale bywa przydatna, za to postarzenie jest naprawdę silną umiejętnością - wystarczy posłać smoka na najsilniejsze stworzenie we wrogiej armii, a przy odrobinie szczęścia jednym ciosem pozbawimy cały oddział połowy punktów życia. Nikt inny tego nie potrafi.