Zzamarzniętych pustkowi północy i z piekielnych dżungli południa pochodzą odważni, czasem szaleńczy, wojownicy. Chociaż nie są oni tak zdyscyplinowani i wyszkoleni jak normalni wojownicy, mogą dobrowolnie wprowadzić się w stan furii, stając się wytrzymalszym i silniejszym od przeciwnika.
Punkty Życia na poziom: 1-12
- Zalety :
- Biegły we wszystkich prostych i bojowych broniach, lekkich i średnich pancerzach i w tarczach.
- Barbarzyńca: Szał: Stan ten barbarzyńca może osiągnąć raz na dzień na cztery poziomy (zaczyna na 1-ym poziomie z jednym użyciem). Furia daje im +4 do Kondycji i Siły przez pięć najbliższych rund, a także +2 do rzutów na Siłę Woli. Niestety, KP barbarzyńcy w stanie furii zmniejsza się o 2. Gdy furia się skończy, barbarzyńca przez jakiś czas jest wyczerpany, co powoduje obniżenie niektórych jego Cech.
- Szybkie Poruszanie się: Barbarzyńca porusza się o 10 stóp szybciej niż inne postacie.
- 5-ty poziom: Niezwykły Unik. Barbarzyńca nie może być celem Ataku z zaskoczenia łotrzyka, chyba że atakujący jest co najmniej cztery poziomy wyższy od barbarzyńcy.
- 11-ty poziom. Zmniejszenie Obrażeń. Barbarzyńca otrzymuje punkt 1/- odporności na obrażenia sieczne, obuchowe, kłute i spowodowane przez pociski. Zyskuje on następny punkt 1/- trzy godziny później.
- 15-ty poziom: Dziki Szał. Wszystkie szały barbarzyńcy stają się bardziej efektywne, zapewniając mu premie do Siły i Kondycji wynoszące +6, a premia do rzutu obronnego wynosi +3. Wciąż jednak otrzymuje on karę -2 do KP.
- 20-ty poziom: Nieustający Szał. Po zakończeniu furii barbarzyńca nie jest już nigdy zmęczony.
- Wady :
- Barbarzyńcy przyswajają nowe atuty wolniej od wojowników.
- Barbarzyńcy rozpoczynają bez biegłości w ciężkich zbrojach.