Icewind Dale 2
Błędy
Oto różnego rodzaju błędy i głupoty jakie znalazłem w grze:
- Kto to widział, aby wojownik musiał kilka razy machnąć mieczem, żeby rozwalić jakiś głupi bęben (Okolice Fortecy Hordy). Każdy dobrze wie, że wystarczy tylko wbić miecz w płótno i bębna nie ma, ale w grze tak nie jest. Mało to zgodne z prawdziwym światem. Nawet zezowaty noworodek lepiej powinien sobie radzić z tak skomplikowanym wrogiem jak bęben.
- W opisie procy Lewa Ręka Ciemności, raz imię Kresselak jest napisane przez samo k, a raz przez ck (Kresselack).
- W opisie "Mikstura Większego Przywrócenia" zamiast Mikstura pisze "Misktura".
- W krainie Chult (Kraina za portalem w konarach drzewa Kuldahar), odnalazłem dziwny czerwony znaczek w lewym górnym rogu ekranu.
Gdy naciśniesz klawisz ALT i ustawisz ekran w to miejsce, powinna być widoczna rozmazana czerwona kropka. Kursor po najechaniu na nią zmienia się, tak jakby można było tego użyć, lecz niestety znajduje się to w niedostępnej części planszy.
- Kolejna anomalia znajduje się w piątym rozdziale, w lokacji, do której wchodzimy z ostatniego poziomu Oka Smoka - Wnętrze wulkanu. Znajduje się tam pewna osoba, która kieruje łodzią, pomagając ci przedostawać się między wysepkami na lawie. Nazywa się on Archon i prowadzi sklepik. Jak wiadomo, lokacja ta wpadła w pętlę czasową - za każdym razem gdy próbujemy opuścić ją przez Pola Rzezi, cofamy się o jeden dzień. Zauważyłem że jeśli sprzedamy jakiś przedmiot Archonowi, gdy widzimy go pierwszy raz, to będzie można to odkupić po ponownym spotkaniu, gdy wrócimy się o jeden dzień. Jak to możliwe, że miał on twoje przedmioty już na kilka dni wcześniej?
- Jak ktoś grał w Icewind Dale 2, to pewnie znalazł też Strzałkę +5. Przedmioty +5 jak wiadomo są niesamowicie umagicznione, pozwalając zadanie większych obrażeń z większą celnością. Przypatrzcie się jednak zdjęciu tej strzałki. Jak można trafiać kogoś krzywą strzałką - ja nie wiem, ale może ktoś mi wytłumaczy.
- Czy wiedzieliście drodzy podróżnicy, że jedna postać może mieć dwa imiona. Jest taki człowiek i stoi on przy Palisadzie Targos, przy swoim domu, który został zniszczony na potrzebę budowy palisady. Komentuje on że wychował się on tutaj. Najdziwniejsze jest to, że gdy najedzie się na niego kursorem, w opisie wyskoczy, że jest to "Bród Harles", ale podczas rozmowy, jego imię brzmi "Harlesford". Hmm, to dziwne.
- Nie wiem czemu, ale najwięcej błędów jest na samym początku gry. Kolejną literówką jest, gdy Gohar (karczmarz w dokach Targos) daje ci część statku Donovana, wspominając przy tym że statek został nazwany imieniem jego żony, mówiąc przy tym że była to "Viera", a tak na prawdę nazywała się ona Veira. Czyżby Gohar za dużo wypił i mu się imiona myliły?
- Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?
- Jest pewien mały błąd na doświadczenie w Lodowym Pałacu. Jest tam więzienie, gdzie trzymają więźniów - za uwolnienie każdego dostaje się około 1500 PD. Ale jeśli zaraz po tym jak uwolnimy ich zapiszemy grę i ponownie ją wczytamy, to doświadczenie znowu zostanie przyznane.
- Błędów oczywiście nie ustrzegły się czary. Czar o nazwie "Zasłonięcie Umysłu" ma w opisie odniesienie do innego czaru - "Oczyszczenie umysłu to czar, który chroni daną istotę... ". Widać, że tłumacz miał rozdwojenie jaźni.
- W Podmroku możemy zobaczyć posąg Marketh'a z "IwD", co świadczy, że jesteśmy w byłej Niższej Głębi Dorna" (z resztą jest to "powiedziane" wcześniej w grze). Tylko jak to możliwe, że krajobraz tego miejsca tak bardzo się zmienił po zaledwie 30 latach?! No i położenie tej lokacji też się nie bardzo zgadza...
Teraz nadszedł czas na dziwactwa wyciągnięte z gry. Jeżeli kiedykolwiek bawiłeś się w małego podglądacza i edytowałeś sobie różnymi narzędziami pliki gry, to na pewno znalazłeś kilka dziwnych zjawisk. Oto rzeczy znalezione przeze mnie:
- Autorzy gry zostawili w plikach dziwny przedmiot o nazwie "Kolczuga Zagłady Testera" Nie ma ona żadnych parametrów, a jej opis brzmi następująco:
Super-Łańcuch wyłącznie do testowania ścieżki krytycznej! Nie używać do testowania grywalności. W przeciwnym wypadku zostaniesz uprowadzony przez kosmitów i poddany testom.
Komuś się nudziło. Możesz ją wywołać kodem 00ARMCH. - Oto kolejny przedmiot podobny do poprzedniego, opisany przez Maxa. Jest nim "Ostrze Armageddonu 2002", a oto jego opis:
*Ostrze Armageddonu 2002 jest nową, ulepszoną wersją Ostrza Armageddonu Testera Ścieżki Krytycznej. Miecz ten ma takie same zalety, co jego poprzednik, lecz działa w zestawie reguł 3E.
*Nie stosować do testowania grywalności. Nie zastosowanie się do zakazu zagrożone jest uprowadzeniem przez kosmitów oraz poddaniem cię testom.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 99 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Uważajcie przy przewijaniu suwakiem długiej listy save'ów. Gra potrafi się wtedy sama zamknąć, przy czym pojawia się jakiś komunikat o błędzie.
Uważajcie przy przewijaniu suwakiem długiej listy save'ów. Gra potrafi się wtedy sama zamknąć, przy czym pojawia się jakiś komunikat o błędzie.
Od ilości przeciwników zależy to iloma bohaterami się gra. Jak jest jeden jest ich całe mnóstwo, jak jest kilku to jest normalnie.
Od ilości przeciwników zależy to iloma bohaterami się gra. Jak jest jeden jest ich całe mnóstwo, jak jest kilku to jest normalnie.
W Przejściu Kuldahar na cmentarzu są ci nieumarli. Mam chyba błąd ponieważ nie mogę ich pokonać. Są odporni na kłute, sieczne, obuchowe, magiczne obrażenia i wszystkie inne typu kwas, ogień, zimno itp. Nawet odpędzenie nieumarłych mi nic nie daje. Ujeżdżają mi wszystkie trzy postacie. Nie wiem co się dzieje, ale raczej tak nie powinno być. Może ktoś wie o co chodzi?
W Przejściu Kuldahar na cmentarzu są ci nieumarli. Mam chyba błąd ponieważ nie mogę ich pokonać. Są odporni na kłute, sieczne, obuchowe, magiczne obrażenia i wszystkie inne typu kwas, ogień, zimno itp. Nawet odpędzenie nieumarłych mi nic nie daje. Ujeżdżają mi wszystkie trzy postacie. Nie wiem co się dzieje, ale raczej tak nie powinno być. Może ktoś wie o co chodzi?
A napisze. a co...
troche już czasu minęło od ostatni ostani raz grałem w IWD i wtedy odkryłem coś i chciałem żeby ktoś sprawdził czy to działa wszsytkim, a potem zapomniałem.
W trybie serce furii trzeba w pierwszej komnacie zakonu kruka zapisać gre skrótem klawiszowym do quick sava, a potem wczytać. Po wczytce okaże się ze wszystkie postacie mają do uzupełnienia poziom. Po uzupelnieniu postaciom wskoczy coś ok 200 poziomów!!
A napisze. a co...
troche już czasu minęło od ostatni ostani raz grałem w IWD i wtedy odkryłem coś i chciałem żeby ktoś sprawdził czy to działa wszsytkim, a potem zapomniałem.
W trybie serce furii trzeba w pierwszej komnacie zakonu kruka zapisać gre skrótem klawiszowym do quick sava, a potem wczytać. Po wczytce okaże się ze wszystkie postacie mają do uzupełnienia poziom. Po uzupelnieniu postaciom wskoczy coś ok 200 poziomów!!
Po Targos krąży legenda o Płaczącej Wdowie. Wiemy, że rzuciła się z okna na klify. Jest to nie możliwe, ponieważ jej okno (te wybite) skierowane jest w stronę miasta, a nie klifów. Można to sprawdzić wchodząc na piętro w środku budynku. Ciekawa pomyłka...
Po Targos krąży legenda o Płaczącej Wdowie. Wiemy, że rzuciła się z okna na klify. Jest to nie możliwe, ponieważ jej okno (te wybite) skierowane jest w stronę miasta, a nie klifów. Można to sprawdzić wchodząc na piętro w środku budynku. Ciekawa pomyłka...
tak co do strzalki CHLOPIE W FAERUNIE ISTNIEJE COS TAKiEGO JAK MAGIA!!!
tak co do strzalki CHLOPIE W FAERUNIE ISTNIEJE COS TAKiEGO JAK MAGIA!!!
Co do błędu z Kapitanem Yurst... W kolacji spotykami pewnych kultystów którzy okazują się być wilkołakami. Zapewne kapitan spadł na jej przedstawicieli którzy po śmierci wrócili do ludzkiej postaci.
Co do błędu z Kapitanem Yurst... W kolacji spotykami pewnych kultystów którzy okazują się być wilkołakami. Zapewne kapitan spadł na jej przedstawicieli którzy po śmierci wrócili do ludzkiej postaci.
A ja mam błąd z płynnością gry - co jakieś pół sekundy jest "przycięcie" w sumie się da grać ale denerwuje to strasznie (komp celeron 2,66ghz 1gb ramu radeon 9250). Co ciekawe pamiętam, że na moim starym P3 650Mhz działało idealnie. z grafika próbowałem już chyba wszystkiego
A ja mam błąd z płynnością gry - co jakieś pół sekundy jest "przycięcie" w sumie się da grać ale denerwuje to strasznie (komp celeron 2,66ghz 1gb ramu radeon 9250). Co ciekawe pamiętam, że na moim starym P3 650Mhz działało idealnie. z grafika próbowałem już chyba wszystkiego
"Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?"
To były wilkołaki. Zanim na nich spadł byli jeszcze w skórze wilka a kiedy już zleciał na nich, to ich tym zabił i tym samym wrócili do ludzkiej postaci, człowieku, ty z nimi w tej lokacji nigdy nie walczyłeś? ;d
"Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?"
To były wilkołaki. Zanim na nich spadł byli jeszcze w skórze wilka a kiedy już zleciał na nich, to ich tym zabił i tym samym wrócili do ludzkiej postaci, człowieku, ty z nimi w tej lokacji nigdy nie walczyłeś? ;d
Cytat:
Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?
Przecież ci magowie to wilkołaki. Zapewne kiedy spadł na nich byli wilkołakami, po czym się zamienili w ludźmi, a Kapitan jest tak cieżko rany,że nie zauważyl tego...
[cytat]Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?[/cytat]
Przecież ci magowie to wilkołaki. Zapewne kiedy spadł na nich byli wilkołakami, po czym się zamienili w ludźmi, a Kapitan jest tak cieżko rany,że nie zauważyl tego...
Oj sry, wybacz who, niezauważyłem twojego posta. Taka dziwna kolejnosc komentarzy, że nie zauważyłem ciebie.
Oj sry, wybacz who, niezauważyłem twojego posta. Taka dziwna kolejnosc komentarzy, że nie zauważyłem ciebie.
Pięć stron i na każdej przynajmniej dwa razy cwaniacy dumni z siebie wytykają błąd o wilkołakach autorowi. Skoro tak bardzo są inteligentni, może mogliby poczytać komentarze innych?
Pięć stron i na każdej przynajmniej dwa razy cwaniacy dumni z siebie wytykają błąd o wilkołakach autorowi. Skoro tak bardzo są inteligentni, może mogliby poczytać komentarze innych?
Ja znalazłem też ciekawy błąd.
W lokacji bród Shangegarne (chyba żle napisałem) jest moment gdy most jest zniszczony i trzeba znalezc troche drewna (bierze sie je ze wspornika) w ekwipunku wygląda jak sterta desek ale na mapie to są juz dwie długie kłody
Ja znalazłem też ciekawy błąd.
W lokacji bród Shangegarne (chyba żle napisałem) jest moment gdy most jest zniszczony i trzeba znalezc troche drewna (bierze sie je ze wspornika) w ekwipunku wygląda jak sterta desek ale na mapie to są juz dwie długie kłody
w dżungli Chult zbieramy filary, dość spore, niestety nie posiadają wagi.
Dodatkowo nie mogę moim paladynem założyć szaty ucznia...
w dżungli Chult zbieramy filary, dość spore, niestety nie posiadają wagi.
Dodatkowo nie mogę moim paladynem założyć szaty ucznia...
"Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?" To nie błąd. Kapitan spadł na stado wilków. Zmiennokształtnych konkretnie. Jest ich pełno w tej lokacji.
"Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?" To nie błąd. Kapitan spadł na stado wilków. Zmiennokształtnych konkretnie. Jest ich pełno w tej lokacji.
"Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?" -> CO ZA IDIOTA, TO NAPISAŁ>??!
On spadł, na grupę wilkołaków, zreszta w tamtejszej okolicy mozna znalesc pare sztuk które fanatycznie podazaja krokiem likantropii. Po zabiciu ich, widzimy takie same zwolki jak przy kapt. Yust. Wilkołak -> jest połączniem pół-wilka i pół-człowieka więc, chyba logiczne jest, że jak facet (kapt. Yurst) nie mial styczności z owymi stworzeniami, to skojarzył je od razu z wilkami. Ehh.. Wszystko, muszę tłumaczyć... :P Tutaj, jest akurat wszystko - Ok. pozdrp.
"Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?" -> CO ZA IDIOTA, TO NAPISAŁ>??!
On spadł, na grupę wilkołaków, zreszta w tamtejszej okolicy mozna znalesc pare sztuk które fanatycznie podazaja krokiem likantropii. Po zabiciu ich, widzimy takie same zwolki jak przy kapt. Yust. Wilkołak -> jest połączniem pół-wilka i pół-człowieka więc, chyba logiczne jest, że jak facet (kapt. Yurst) nie mial styczności z owymi stworzeniami, to skojarzył je od razu z wilkami. Ehh.. Wszystko, muszę tłumaczyć... :P Tutaj, jest akurat wszystko - Ok. pozdrp.
JEŚLI dasz postaci broń do lewej ręki, będzie zadawała 2 ataki na rundę choć pisze, że jeden. Gdy postać na wyższym poziomie będzie już miała cztery ataki na rundę po przełożeniu do lewej, będzie 8 ataków na rudne, choć pisać będzie,że jeden. Jedna wada,że siła dzielona jest przez dwa. Np. Masz bonus siły plus 4. Obniży ci do plus 2.
JEŚLI dasz postaci broń do lewej ręki, będzie zadawała 2 ataki na rundę choć pisze, że jeden. Gdy postać na wyższym poziomie będzie już miała cztery ataki na rundę po przełożeniu do lewej, będzie 8 ataków na rudne, choć pisać będzie,że jeden. Jedna wada,że siła dzielona jest przez dwa. Np. Masz bonus siły plus 4. Obniży ci do plus 2.
Nie moge przejsc z palisady do targos po bitwie glownej, nie wiem czemu, ide przez brame wchodze do mapy swiata i moge kliknac tylko w palisade, pomocy!!
Nie moge przejsc z palisady do targos po bitwie glownej, nie wiem czemu, ide przez brame wchodze do mapy swiata i moge kliknac tylko w palisade, pomocy!!
Gram sobie i gram zapisuje gre a następnego dnia nie moge wczytać i icewindale 2 sie wyłącza.co mam zrobić?
Gram sobie i gram zapisuje gre a następnego dnia nie moge wczytać i icewindale 2 sie wyłącza.co mam zrobić?
Ten artykuł skomentowano 99 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.