Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Duże miecze • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Zbrojownia


    Duże miecze

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 20.10.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Długi miecz

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Wysokiej Jakości

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Premia do ataku: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz +1

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz +2

    Wiele lat temu pewien przedsiębiorczy mag wynalazł sposób na masowe umagicznianie pancerzy i oręża. Wiadomo, że ten długi miecz pochodzi z jego pracowni, gdyż na jego rękojeści wyryto symbol byka.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +2
    • Premia do ataku: +2
    • Umagicznienie: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +1 punkt obrażeń od zimna
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz +3

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz +4

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +4
    • Premia do ataku: +4
    • Umagicznienie: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz +5

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +5
    • Premia do ataku: +5
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Błyskawic +2

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +2
    • Premia do ataku: +2
    • Umagicznienie: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Porażenie: 50% szans na +1k6 obrażeń od elektryczności
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Serce /imię postaci/

    Nie masz pojęcia skąd wzięło się to krasnoludzkie ostrze, choć na jego powierzchni widać wyraźną inskrypcję "{imię głównej postaci}". Masz całkowitą pewność, że widzisz je po raz pierwszy. Kiedy jednak go dotykasz, wydaje ci się dziwnie znajome. Klinga wygląda na używaną od kilku pokoleń, ponieważ nosi liczne szczerby i zadrapania. Promieniuje w dłoniach niewielkim chłodem. Głowisz się, w jaki sposób znalazło się na niej twoje imię.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Premia do ataku: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Odporność na zimno 1/-
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz kwasowej furii

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Żrący wybuch: +2k6 obrażeń od kwasu i 10% szans na dodatkowe 2k10 obrażeń od kwasu
      Jad: +2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje efekt
      Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Mrozu +5

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma obowiązującego szablonu dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W drugim przypadku sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +5
    • Premia do ataku: +5
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz odporności

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Odporność na magię 1/-
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Szybkości +1

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Szybkość: 1 dodatkowy atak na rundę
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Wampiryczny

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (udany rzut na wytrzymałość neguje)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Wampiryczny +4 (Serce Furii)

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +4
    • Premia do ataku: +4
    • Umagicznienie: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (udany rzut na wytrzymałość neguje)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz +1 Upuszczacz krwi

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (0 po rzucie na wytrzymałość)
      Zranienie: Zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na rundę przez 10 rund (rzut na wytrzymałość neguje efekt)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz elektrycznego ognia +1

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Płomień: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
      Porażenie: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz elektrycznego ognia +1

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Płomień: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
      Porażenie: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz jadu

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Jad: +2 obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, udany rzut na odporność neguje
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz lodowej korozji

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +2
    • Premia do ataku: +2
    • Umagicznienie: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Mróz: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od chłodu
      Korozja: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od kwasu
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz ochrony przed magią

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Ochrona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Zauroczenie Osoby
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz ogłuszania

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         Parametry :

    • Obrażenia: 1k8 +2
    • Premia do ataku: +2
    • Umagicznienie: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Ogłuszenie: 25% szans na ogłuszenie ofiary na 1/2 rundy (udany rzut na odporność neguje)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi miecz zaranenia +1

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         Parametry :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Zranienie: dodatkowy punkt obrażeń co rundę przez 10 rund (udany rzut na odporność neguje)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Księżycowe ostrze Selune

    Ostrze tego miecza wykuto z blado białego metalu. Jest lekko przezroczyste i otoczone przyćmioną, mętną poświatą. Krawędź ostrza wydaje się być zupełnie tępa, niezdolna do przecięcia nawet najbardziej miękkich przedmiotów. Jednak w walce miecz jest groźną i niebezpieczną bronią. Księżycowe Ostrze przenika zbroję i uderza cel bezpośrednio. Wysysa energię z niego życiową nie zostawiając żadnych widocznych ran, chyba że celem jest istota nieumarła. Nieumarli zranieni tym ostrzem odnoszą podwójne obrażenia, a ich ciała zdają się topić.
    Księżycowe Ostrza Selune są ulubioną bronią kapłanek Selune. Zazwyczaj przyznaje się je zaledwie garstce wybranych kapłanek, które z wyjątkowym zaangażowaniem i poświęceniem służą swemu kościołowi. Ten konkretny miecz otrzymała Emma Księżycowe Ostrze za swoje niezwykłe oddanie kościołowi Sune.

    Ze względu na swoją naturę, tym mieczem nie można atakować z zaskoczenia.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +2
    • Premia do ataku: +2
    • Umagicznienie: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Zadaje podwójne obrażenia nieumarłym
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Leczące ostrze Delnara

    Delnar był bojaźliwym magiem, który nigdy nie interesował się poszukiwaniem przygód. Przez większość swojego życia mieszkał z matką i zajmował się głównie studiami nad tworzeniem magicznych przedmiotów. Niestety, jego matka miała zwyczaj przeszkadzać mu w kluczowym momencie rzucania zaklęć, co często miało tragiczne konsekwencje. "Leczące Ostrze Delnara" jest efektem kolejnej, nieudanej próby stworzenia czegoś użytecznego. Broń ta jest doprawdy zagadkowa. W czasie walki nie zadaje prawie żadnych obrażeń, lecz ulecza wyznaczony cel. Jej zdolność do leczenia jest jednak tak niewielka, że szkoda nawet wysiłku na wykonanie zamachu ostrzem. W każdym razie, jej nazwa - Leczące Ostrze Delnara - związana jest właśnie z tym, że przy jej pomocy nie sposób nikogo pozbawić życia. Niewiadomo też jaki był zamiar Delnara w czasie tworzenia tej broni. Niektórzy twierdzą, że działa ona tak jak powinna, lecz większość śmieje się z tego niedorzecznego pomysłu.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: brak
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: brak
    • Specjalne:
      Leczy 2k4 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Długi Miecz Dykhasta [00SWDLDY]

    Starożytne legendy krasnoludzkie wspominają czasy, gdy najszlachetniejszym z metali nie była stal krasnoludzka, ani żelazo z meteorytu, ani mitryl, lecz dykhast - stop tak twardy, że krawędź ostrza nigdy nie tępiła się, a powierzchnia jego była tak doskonała i błyszcząca, że można ją było zobaczyć nawet ze sporej odległości. Najstarsze krasnoludy z rozrzewnieniem wspominają ostrza z dykhastu i pogardliwie spluwają na samo wspomnienie współczesnych "słabych i nic nie wartych" metali, z których wykonuje się broń i zbroje.

    Są jednak pogłoski mówiące, że w starożytnej i tajemnej świątyni zwanej Chogoh Kyn nadal wyrabia się ostrza z dykhastu, tak jak w dawnych, minionych czasach. Cena podobno jest wysoka, lecz dla prawdziwego konesera doskonałość i chwała jakie niesie ze sobą dykhast jest nie do przecenienia.

    Ze względu na swoją naturę, tym mieczem nie można atakować z zaskoczenia.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +4
    • Premia do ataku: +2
    • Umagicznienie: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Ostrze z błyszczącego dykhastu: prawdopodobieństwo 1% na oślepienie celu (rzut na wytrzymałość neguje)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Miecz Lśniącego Dykhastu (Serce Furii) [00HFSLDY]

    Starożytne legendy krasnoludzkie wspominają czasy, gdy najszlachetniejszym z metali nie była stal krasnoludzka, ani żelazo z meteorytu, ani mitryl, lecz dykhast - stop tak twardy, że krawędź ostrza nigdy nie tępiła się, a powierzchnia jego była tak doskonała i błyszcząca, że można ją było zobaczyć nawet ze sporej odległości. Najstarsze krasnoludy z rozrzewnieniem wspominają ostrza z dykhastu i pogardliwie spluwają na samo wspomnienie współczesnych "słabych i nic nie wartych" metali, z których wykonuje się broń i zbroje.

    Są jednak pogłoski mówiące, że w starożytnej i tajemnej świątyni zwanej Chogoh Kyn nadal wyrabia się ostrza z dykhastu, tak jak w dawnych, minionych czasach. Cena podobno jest wysoka, lecz dla prawdziwego konesera doskonałość i chwała jakie niesie ze sobą dykhast jest nie do przecenienia.

    Ze względu na swoją naturę, tym mieczem nie można atakować z zaskoczenia.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +6
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Ostrze z błyszczącego dykhastu: prawdopodobieństwo 5% na oślepienie celu (rzut na wytrzymałość neguje)
    • Waga: 6
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Miecz z Doliny Myrloch

    Powszechnie uważa się, że ten piękny miecz został wykuty przez istoty fae. Legendy głoszą, iż wykonano go w chłodnych głębinach Myrloch, jeziora leżącego w środku Gwynneth, na wyspach Moonshae. Miecz ma nieziemski wygląd i jest prawdopodobnie bardzo stary. Jedynym, który podobno miał się nim posługiwać, był półelfi bard o imieniu Daen Winterbush. Niektórzy twierdzą, że znalazł on miecz przez przypadek, a potem nagle poczuł przypływ niezwykłej weny twórczej i wrażliwości na otaczający go świat. Przez czterdzieści lat podróżował i zasłynął jako twórca wielu niepowtarzalnych melodii w Faerunie. Mówi się, że z czasem Daen pogrążył się w melancholii powodowanej przez nędzę i ubóstwo, z którymi stykał się w swoich podróżach. Podobno kowale fae z Wysp Moonshae z radością powitali go w sercu Myrloch.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      jeżeli jest używany, dodaje +20 do Wiedzy (tajemnej)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna
    • Gdzie: Trzeci poziom Oka Smoka

    Ogień Bhaala

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych. Klinga tego miecza pokryta jest wszelkiego rodzaju tajemnymi symbolami.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +3 (2k4 obrażeń od ognia)
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      15% szans na ogłuszenie celu
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Ogłuszający długi miecz korozji +3

    Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Korozja: 50% szans na +2k6 obrażeń od kwasu
      Ogłuszenie: Rzut na wytrzymałość albo cel zostaje ogłuszony na 1/2 rundy
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Ostrze Upiora [50SWDLWB]

    Upiory kurhanów odróżniają się od innych pomniejszych przedstawicieli ich rodzaju na różne sposoby. Prawdopodobnie, dla poszukiwacza przygód najistotniejsze jest to, że zazwyczaj uzbrojone są w broń, której używały za życia i rzadko posługują się swoim śmiercionośnym dotykiem.

    Zdarza się jednak, że olbrzymia nienawiść i nienaturalna moc, jaką noszą w sobie te istoty, przenika do oręża, którym się posługują. Tego typu przedmiot może być szczególnie niebezpieczny, jeśli oprócz ciosu zaklętą bronią, ofiara odczuje klątwę upiora.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Rzucenie zaklęcia: 66% szans rzucenia czaru Zguba na cel
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Ostrze Upiora Kurhanu (Serce Furii) [50HFSLWB]

    Upiory Kurhanów różnią się od innych upiorów w kilku istotnych sprawach. Dla przeciętnego poszukiwacza przygód najważniejszą różnicą jest chyba to, że Upiory Kurhanów korzystają z broni, którą władały za życia i raczej nie wykorzystują swojej umiejętności wysysania życia z nieprzyjaciół.

    Jednakże, niekiedy ich szaleńcza nienawiść i nienaturalna moc Upiorów Kurhanu przenika na broń, którą się posługują. Wówczas, broń ta może być wyjątkowo niebezpieczna, gdyż klątwa upiora zostaje dodana do innych zaklęć, w które w niej zawarto. Ostrze to jest przykładem takiej broni.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Rzucenie zaklęcia: przy celnym trafieniu, cel znajduje się pod wpływem zaklęcia Zguba (rzut na siłę woli neguje)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Płomienny miecz obrońcy +5

    Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma obowiązującego szablonu dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W drugim przypadku sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +5
    • Premia do ataku: +5
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Obrona: premia ochronna +3 Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Klęska śmierci

    Delnar był bojaźliwym magiem, który nigdy nie interesował się poszukiwaniem przygód. Przez większość swojego życia mieszkał z matką i zajmował się głównie studiami nad tworzeniem magicznych przedmiotów. Niestety, jego matka miała zwyczaj przeszkadzać mu w kluczowym momencie rzucania zaklęć, co często miało tragiczne konsekwencje. "Klęska Śmierci" jest efektem kolejnej, nieudanej próby Delnara na stworzenie czegoś użytecznego.

    Broń ta jest doprawdy zagadkowa. W czasie walki nie zadaje prawie żadnych obrażeń, lecz ulecza wyznaczony cel. Jej zdolność do leczenia jest jednak tak niewielka, że szkoda nawet wysiłku na wykonanie zamachu ostrzem. W każdym razie, jej nazwa - "Klęska Śmierci" - związana jest właśnie z tym, że przy jej pomocy nie sposób nikogo pozbawić życia.

    Niewiadomo też jaki był zamiar Delnara w czasie tworzenia tej broni. Niektórzy twierdzą, że działa ona tak jak powinna, lecz większość śmieje się z tego niedorzecznego pomysłu.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: brak
    • Premia do ataku: -4
    • Typ obrażeń: brak
    • Specjalne:
      Leczy 1k4 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    "Cera Sumat", Święty Mściciel [60SWDLHA]

    "Święty Mściciel" jest podstawową bronią paladynów przeciw siłom zła. Niewiele istot w Sferach Niższych zdecydowałoby się zmierzyć ze świętym wojownikiem władającym taką bronią. Kiedyś był to tylko zwykły, żelazny miecz, lecz dzięki odwadze i wierze jednego człowieka, stał się czymś znacznie więcej.

    Ostrze tego "Świętego Mściciela" świeci w delikatnym złotym kolorze. Na rękojeści widnieje wyryty złotymi literami napis "Cera Sumat" co oznacza "Sześcioro, już uciszonych". Cera Sumat zyskał swoje imię dzięki wysiłkowi starego księcia Kholsa Ehlda, człowieka prawie osiemdziesięcioletniego, który podjął się zadania, którego obawiali się najdzielniejsi wojownicy trzech królestw. A wszystko to z powodu płaczu pewnego dziecka.

    Czasy w jakich żył stary Książe Ehld był to okres wielkich zmian, a poddani Bane'a byli coraz silniejsi i niszczyli wszystko co stanęło im na drodze. Całe królestwa bały się ich gniewu, a sprzeciwienie się im oznaczało śmierć. Wielu więc wolało nie mówić nic i odwracało oczy od popełnianych okrucieństw.

    W tych ciężkich czasach, najbardziej okrutnymi z wszystkich sług Bane'a byli członkowie pewnej grupy, którzy nazwali się Zagubionymi Wyznawcami. Ich dusze przepełnione były chciwością i nienawiścią, a siły, którymi władali były bardzo potężne. Rozkoszowali się walką, swoją potęgą i mimo wielkiej ilości już przelanej krwi, ciągle im było mało.

    Zagubieni Wyznawcy wspólnie doprowadzili do upadku Srebrnego Dworu. Najpierw zabili króla, a następnie zmienili nazwę tego pięknego miejsca na Zapomniane Królestwo. Później ożywili zwłoki króla z odciętą głową i wysłali je na ulice miasta, gdzie mordowały wszystkich przypadkowo spotkanych ludzi. Następnie sprowadzili deszcz ognia na miasto i okoliczne tereny, co spowodowało, że ziemia w królestwie stała się zupełnie jałowa. Mówi się nawet, że ucztowali w głównej sali pałacu gdy cały kraj płonął, a toast czarą wina wznosili w chwili gdy wrzaski umierających były najgłośniejsze.

    Tylko jedna osoba ocaliła swoje życie. W ostatnim podłym akcie, Zagubieni Wyznawcy ocalili pięcioletnią córeczkę króla aby samotnie rządziła spalonym królestwem. Nazwali ją Płaczącą Królową, rzucili wokół niej zaklęcia uniemożliwiające jej opuszczenie pustej stolicy i zostawili ją skazując na śmierć głodową. Chwilowo usatysfakcjonowani, Zagubieni Wyznawcy rozstali się i każdy wyruszył swoją drogą potępienia i kolejnych ofiar zabijanych w imieniu Bane'a.

    Stary Książe Ehld jako pierwszy pokonał magiczne zaklęcia i przedostał się do Zapomnianego Królestwa, gdzie znalazł Płaczącą Królową na tronie jej ojca. Książe zbliżył się do małej dziewczynki i poprosił aby przyjęła go do siebie na służbę. Dodał też, że przynosi jedzenie, wodę i przeprosił za tak późne przybycie spowodowane jego podeszłym wiekiem. Bliska śmierci dziewczynka patrzyła jak Książe przysięgał na swój miecz i honor, że ci którzy dopuścili się tych haniebnych czynów zostaną za nie stosownie ukarani. Dopiero po jakimś czasie Płacząca Królowa znalazła właściwe słowa aby podziękować dzielnemu rycerzowi.

    Ehld natychmiast opuścił salę tronową i rozpoczął poszukiwania Zagubionych Wyznawców. Królowa przestała płakać i już nigdy więcej nie miała ku temu powodów.

    Przez sześć lat Ehld podróżował po ziemiach Faerunu oraz między sferami w poszukiwaniu szóstki. Gdy wreszcie ich odnalazł, prosił każdego z nich aby powrócił do Zapomnianego Królestwa i odpowiedział za swoje czyny. Wszyscy wyśmiali starca noszącego równie stary miecz. Dopiero w czasie walki przekonali się, że jest niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem, a następnie wszyscy po kolei padali martwi na ziemię. Wydarzenia te zapisane zostały w kamieniu umieszczonym w gałce miecza, a z zapisków księcia wyczytać można żal związany z tym, że nie udało mu się wcześniej nawrócić Zagubionych Wyznawców ze ścieżki, którą kroczyli.

    Po tym jak ostatni z szóstki odpowiedział za swoje zbrodnie, Ehld powrócił do Płaczącej Królowej i złożył swój miecz u jej stóp. Ostrze, które dawniej było zużyte i zmatowiałe, teraz świeciło niemal tak jasno jak słońce. Natomiast kamień znajdujący się w gałce pokryty był zapisem podróży starego księcia. Ehld odłączył kamień od miecza, przymocował do łańcucha i wręczył go królowej. Następnie poprosił ją aby nosiła go jako przestrogę przed złem panującym na świecie oraz jako znak nadziei, że jeśli kroczy się właściwą drogą i wsłuchuje w głos serca można pokonać każde zło tego świata.

    Książe dożył sędziwego wieku 107 lat i przeżył nawet samą królową. Wziął wówczas swój miecz, opuścił Zapomniane Królestwo i podobno wyruszył na północ. W między czasie Królestwo wróciło do dawnej świetności, jego nazwa została zmieniona, a los Cera Sumat i medalionu Zagubionych Wyznawców został zupełnie zapomniany. Tak było do czasu twojego pojawienia się w Kuldahar i ponownego połączenia medalionu i Świętego Mściciela, które po raz ostatni zmierzą się z Zagubionymi Wyznawcami.

    Historia Ehlda i Cera Sumat była opowieścią o innych czasach i o zupełnie innym bohaterze. Teraz nadszedł twój czas i twoja opowieść. Jeśli wśród twoich sprzymierzeńców znajduje się paladyn, to starożytne ostrze jest twoje i niech służy ci w walce z siłami zła.

    A jeśli twoje serce jest szczere, być może ponownie ocalisz tę ziemię przed zniszczeniem.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +5
    • Premia do ataku: +5
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Świętość: +2k6 przeciw złym istotom
      Odporność: +15 do odporności na zaklęcia
      Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Rozproszenie Magii, bez ograniczenia dziennego
    • Waga: 5
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna

    Płomień Cera Sumat (HoF) [60HFSLHA]

    "Święty Mściciel" jest podstawową bronią paladynów przeciw siłom zła. Niewiele istot w Sferach Niższych zdecydowałoby się zmierzyć ze świętym wojownikiem władającym taką bronią. Kiedyś był to tylko zwykły, żelazny miecz, lecz dzięki odwadze i wierze jednego człowieka, stał się czymś znacznie więcej.

    Ostrze tego "Świętego Mściciela" świeci w delikatnym złotym kolorze. Na rękojeści widnieje wyryty złotymi literami napis "Cera Sumat" co oznacza "Sześcioro, już uciszonych". Cera Sumat zyskał swoje imię dzięki wysiłkowi starego księcia Kholsa Ehlda, człowieka prawie osiemdziesięcioletniego, który podjął się zadania, którego obawiali się najdzielniejsi wojownicy trzech królestw. A wszystko to z powodu płaczu pewnego dziecka.

    Czasy w jakich żył stary Książe Ehld był to okres wielkich zmian, a poddani Bane'a byli coraz silniejsi i niszczyli wszystko co stanęło im na drodze. Całe królestwa bały się ich gniewu, a sprzeciwienie się im oznaczało śmierć. Wielu więc wolało nie mówić nic i odwracało oczy od popełnianych okrucieństw.

    W tych ciężkich czasach, najbardziej okrutnymi z wszystkich sług Bane'a byli członkowie pewnej grupy, którzy nazwali się Zagubionymi Wyznawcami. Ich dusze przepełnione były chciwością i nienawiścią, a siły, którymi władali były bardzo potężne. Rozkoszowali się walką, swoją potęgą i mimo wielkiej ilości już przelanej krwi, ciągle im było mało.

    Zagubieni Wyznawcy wspólnie doprowadzili do upadku Srebrnego Dworu. Najpierw zabili króla, a następnie zmienili nazwę tego pięknego miejsca na Zapomniane Królestwo. Później ożywili zwłoki króla z odciętą głową i wysłali je na ulice miasta, gdzie mordowały wszystkich przypadkowo spotkanych ludzi. Następnie sprowadzili deszcz ognia na miasto i okoliczne tereny, co spowodowało, że ziemia w królestwie stała się zupełnie jałowa. Mówi się nawet, że ucztowali w głównej sali pałacu gdy cały kraj płonął, a toast czarą wina wznosili w chwili gdy wrzaski umierających były najgłośniejsze.

    Tylko jedna osoba ocaliła swoje życie. W ostatnim podłym akcie, Zagubieni Wyznawcy ocalili pięcioletnią córeczkę króla aby samotnie rządziła spalonym królestwem. Nazwali ją Płaczącą Królową, rzucili wokół niej zaklęcia uniemożliwiające jej opuszczenie pustej stolicy i zostawili ją skazując na śmierć głodową. Chwilowo usatysfakcjonowani, Zagubieni Wyznawcy rozstali się i każdy wyruszył swoją drogą potępienia i kolejnych ofiar zabijanych w imieniu Bane'a.

    Stary Książe Ehld jako pierwszy pokonał magiczne zaklęcia i przedostał się do Zapomnianego Królestwa, gdzie znalazł Płaczącą Królową na tronie jej ojca. Książe zbliżył się do małej dziewczynki i poprosił aby przyjęła go do siebie na służbę. Dodał też, że przynosi jedzenie, wodę i przeprosił za tak późne przybycie spowodowane jego podeszłym wiekiem. Bliska śmierci dziewczynka patrzyła jak Książe przysięgał na swój miecz i honor, że ci którzy dopuścili się tych haniebnych czynów zostaną za nie stosownie ukarani. Dopiero po jakimś czasie Płacząca Królowa znalazła właściwe słowa aby podziękować dzielnemu rycerzowi.

    Ehld natychmiast opuścił salę tronową i rozpoczął poszukiwania Zagubionych Wyznawców. Królowa przestała płakać i już nigdy więcej nie miała ku temu powodów.

    Przez sześć lat Ehld podróżował po ziemiach Faerunu oraz między sferami w poszukiwaniu szóstki. Gdy wreszcie ich odnalazł, prosił każdego z nich aby powrócił do Zapomnianego Królestwa i odpowiedział za swoje czyny. Wszyscy wyśmiali starca noszącego równie stary miecz. Dopiero w czasie walki przekonali się, że jest niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem, a następnie wszyscy po kolei padali martwi na ziemię. Wydarzenia te zapisane zostały w kamieniu umieszczonym w gałce miecza, a z zapisków księcia wyczytać można żal związany z tym, że nie udało mu się wcześniej nawrócić Zagubionych Wyznawców ze ścieżki, którą kroczyli.

    Po tym jak ostatni z szóstki odpowiedział za swoje zbrodnie, Ehld powrócił do Płaczącej Królowej i złożył swój miecz u jej stóp. Ostrze, które dawniej było zużyte i zmatowiałe, teraz świeciło niemal tak jasno jak słońce. Natomiast kamień znajdujący się w gałce pokryty był zapisem podróży starego księcia. Ehld odłączył kamień od miecza, przymocował do łańcucha i wręczył go królowej. Następnie poprosił ją aby nosiła go jako przestrogę przed złem panującym na świecie oraz jako znak nadziei, że jeśli kroczy się właściwą drogą i wsłuchuje w głos serca można pokonać każde zło tego świata.

    Książe dożył sędziwego wieku 107 lat i przeżył nawet samą królową. Wziął wówczas swój miecz, opuścił Zapomniane Królestwo i podobno wyruszył na północ. W między czasie Królestwo wróciło do dawnej świetności, jego nazwa została zmieniona, a los Cera Sumat i medalionu Zagubionych Wyznawców został zupełnie zapomniany. Tak było do czasu twojego pojawienia się w Kuldahar i ponownego połączenia medalionu i Świętego Mściciela, które po raz ostatni zmierzą się z Zagubionymi Wyznawcami.

    Historia Ehlda i Cera Sumat była opowieścią o innych czasach i o zupełnie innym bohaterze. Teraz nadszedł twój czas i twoja opowieść. Jeśli wśród twoich sprzymierzeńców znajduje się paladyn, to starożytne ostrze jest twoje i niech służy ci w walce z siłami zła.

    A jeśli twoje serce jest szczere, być może ponownie ocalisz tę ziemię przed zniszczeniem.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +10
    • Premia do ataku: +10
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Świętość: +2k6 przeciw złym istotom
      Odporność: +30 do odporności na zaklęcia
      Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Rozproszenie Magii, bez ograniczenia dziennego
    • Waga: 5
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    • Typ broni: jednoręczna





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Bruno
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2005 o 20:58  

    Gdzie można znależć Świętego Mściciela?

    Seldon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2005 o 23:27  

    Niestety nie wiem ale z pewnością na forum Twierdzy znajdzie się ktoś dysponujący tą informacją. Zapraszam.
    http://insimilion.katedra.info/forum/viewforum.php?f=6

    Seldon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2005 o 23:33  

    Chociaż nie . Wiem , tyle ,że po prostu dawno w IWD nie grałem.
    UWAGA SPOILER

    Jest na cmentarzu ale by go dostać musisz mieć przy sobie wymieniony w opisie amulet.

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2006 o 21:46  

    Taa... i stoczyc dosc trudną walkę.

    Seishiro
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.10.2006 o 18:40  

    Strasznie się męczyłem z pokonaniem Zagbuionych Wyznawców w normalnej rozgrywce. W trybie Serc Furii dotarłem tam...i udało mi się ich pokonać bez większych problemów:D Trzeba tylko odpowiednio przypakować drużynę czarami ochronnymi/miksturami i przyzwać kilka demonów czarem "brama":D Za 10 razem mi się udało:D

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.10.2006 o 23:16  

    Ja na normalu rozłożyłem ich za pierwszym razem chociaż na placu boju zostały mi tylko 3 postacie. Strach pomyśleć co bedzie w trybie HoF.

    Drizzt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.12.2006 o 18:36  

    Zacząłem właśnie grę z trybem serce furii i początek jest cholernie trudnym (z pierwszym goblinem walczyłem z godzinę potem jest już z górki), może to dlatego, że mam 4osobową drużynę. Chciałbym się dowiedzieć jak zdobyć Płomień Cera - to bedzo ułatwiłoby mi grę. Czekam na odpowiedź.

    Sagittarius
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.06.2007 o 17:53  

    Ale on jest dostępny dopiero w 5 rozdziale, wiesz? :-P A żeby położyć na nim łapy musisz:
    1. Mieć w teamie paladyna.
    2. Mieć medalion zagubionych wyznawców.
    Znajdziesz go w skarbcu do którego ucieka thorasskus, na 3 poziomie oka smoka.
    3. Pójść na cmentarz kuldahar, tam gdzie hieraphus, czy jak mu tam rozkopał groby.
    4. Znaleźć i kliknąć na nagrobek starego kholosy. Miecz pojawi się na ziemi.
    5. Ubić zagubionych wyznawców.
    6. Cieszyć się ze zdobycia chyba najlepszego miecza długiego w grze.

    scr
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.06.2007 o 10:14  

    Gdzie go zdobyc, w solucji pisze ze bedzie przy zabitych wrogach ale ja Ku**a zanim wziol zadanie od tego kolesia wyrznolem wsyztsko i nie mam miecza , co robic?

    Jarvis Rivel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.07.2007 o 0:43  

    Miecz z Doliny jest na 3 lvl'u oka smoka, po środku pomieszczenia, w którego progach są takie zębate pułapki. Stoi na nim żelazny golem

    Iselor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.02.2008 o 12:31  

    Nie wiem co za kretyn tworzył zbrojownię, ale widać, że nie ma talentu. Statystki pobrano z innego serwisu, a ikony broni autor zdobył używając kodów na daną broń.

    jarek13
     

    Wędrowiec
    Temat: o a u mnie ten miecz jest 1...
    Dodany: 19.09.2009 o 17:54  

    o a u mnie ten miecz jest 1k8 +5 tu jest jakis blad czy jak?

    art
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie grasz w trybie HoF to m...
    Dodany: 08.09.2012 o 21:53  

    Nie grasz w trybie HoF to masz tylko +5 ;)

    Wesoły Kaczorek
     

    Wędrowiec
    Temat: Księżycowe ostrze Selune ...
    Dodany: 01.12.2012 o 18:30  

    Księżycowe ostrze Selune

    PARAMETRY :

    Obrażenia: 1k8 +2
    Premia do ataku: +2
    Umagicznienie: +4
    Typ obrażeń: sieczne - powinno być magiczne
    Specjalne:
    Zadaje podwójne obrażenia nieumarłym
    Waga: 4
    Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
    Typ broni: jednoręczna

    Sprawdza się jako broń pomocnicza i broń do walki z przeciwnikami podatnymi na ataki magiczne. Jej atutem jest wysoki (na początku gry) modyfikator rzutu na atak, ale z kolei brak modyfikatora siły do obrażeń jest wadą. Sejmitar +1 w rękach silnego wojownika jest o wiele skuteczniejszą bronią od Księżycowego Ostrza Selune, a ma tylko o jeden mniejszą premię do ataku.
    :)



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw