Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Lodowy Pałac poziom 1 • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Solucja


    Lodowy Pałac poziom 1

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 30.08.2011

    Trafiłeś właśnie do dość ciekawego miejsca. Kompleks Lodowego Pałacu nie należy na pewno do najłatwiejszych, lecz gdy będzesz postępować zgodnie z naszymi poradami stanie, się on pestką. Miejscem tym władają trzy siostry - Lysara, Cathin i Oria. Są one trojaczkami, kapłankami Auril - Lodowej pani. Głównym zadaniem w Pałacu jest odnaleźć każdą z sióstr i zabić. Przejdźmy jednak do rzeczy - do twierdzy można dostać się na dwa sposoby.


    Jak się dostać ?

          Pierwszy sposób polega na wejściu przez komnatę zamieszkiwaną przez Abiszaje. Aby móc spokojnie z nimi rozmawiać, twoja drużyna musi być całkowicie wyleczona, w przeciwnym wypadku Abiszaje zaatakują. Do komnaty tej dostać się można z Lodowego Labiryntu.
    Z rozmowy z Xhaanem można wynieść kilka informacji na temat kompleksu, a także dowiedzieć się, że drzwi na południu otwierają się, gdy kapłanki zakończą ofiarę. Jeżeli chcesz, możesz odpowiedzieć, że zaczekasz aż drzwi się otworzą. Jeszcze tylko chwilka i będzie cię czekała przeprawa z kilkoma kapłankami Auril i Barbarzyńcami.


          Drugi sposób polega na wejściu do Świątyni Auril przez główne wejście, gdzie czeka na ciebie przeprawa z Sherincal. Walka z nią jest dokładniej opisana w Lodowym Labiryncie.


    Przejście lokacji

          Ja preferuję ten drugi sposób na dostanie się do lokacji i właśnie według niego opiszę przejście Lodowej Twierdzy.

    UWAGA: Pamiętaj, aby skrupulatnie zbierać mikstury leczące, które przydają się podczas ciężkich walk. Opłaca się także zbierać pociski do procy oraz bełty jakie zostają po Aurylitach, ponieważ można je sprzedać u Zaka Boosenburry'ego za kupę kasy (lodowy labirynt, południowa część). Ja zarobiłem tam 20000 sz. Opłaca się także zbierać skóry śnieżnych wilków, które Oswald może przerobić na ubiór magiczny.

    Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić jest obejście całej lokacji i skopanie kilku zimnych tyłków. Napotkamy tu małą menażerię wrogów, którzy w sumie nie są trudni. Jedynym przeciwnikiem przedstawiającym jakąkolwiek wartość bitewną są Lodowe Golemy i ich ulepszeni bracia - Mistrzowie Lodowych Golemów. Są one odporne na magię i w dużej mierze na wszystkie bronie za wyjątkiem obuchowych. I dlatego właśnie przydadzą ci się wszelkie młoty i maczugi.

       PORADA ( AtheiX ) :
    Ponadto można te golemy zniszczyć również przy użyciu Morgenszterna Płomieni i Laski Korozji. Laskę Korozji mogłeś kupić u Elytharry w Targos. Jeżeli zaś twoi bohaterowie mają dużo punktów życia, to możesz również rzucać miksturami wybuchu, wściekłego płomienia lub płonącą oliwą, ale nie polecam - zachowaj to, przyda ci się w drzwiach komnaty lodowych trolli.
    • Wejście - Zaczynasz w dolnej części lokacji, gdzie czekają na ciebie dwie kochane Aurylitki. Za drzwiami na wschód jest pusty pokój, którego południowa ściana wydaje się podejrzana. Wystarczy poczekać chwilę, a ujawnią się tajemne drzwi do Komnaty (patrz zdjęcie).

       
    • Więzienie - Znajdziesz tu jeńców przeznaczonych na ofiarę. Za uwolnienie każdego z nich dostaniesz doświadczenie. Najważniejszym więźniem jest Nathaniel, który przyda ci się kilka razy podczas przeprawy przez Lodową Twierdzę.
      Pochodzi on z Kuldahar i przybył tu, aby zniszczyć lodowiec, został jednak schwytany przez Aurylitów. Wypytaj go o wszystko co wie. Nie pomoże ci, do póki ty nie pomożesz mu w dwóch rzeczach. Najpierw należy odnaleźć jego ekwipunek, znajdujący się na drugim poziomie. Drugą rzeczą, o jaką poprosi, to usunięcie bariery antymagicznej, która nie pozwala mu czarować.

      Opis odnalezienia ekwipunku Nathaniela znajdziesz w Lodowy Pałac poziom 2. Jak wyłączyć barierę antymagiczną dowiesz się w następnym paragrafie, w dziale "Obsługa ołtarza".

       
    • Podium - Przed wejściem do tej komnaty przygotuj swoją drużynę na ciężką walkę. 

            Ustaw swoją drużynę przy wschodniej ścianie w komnacie przed Podium i daj każdemu jakąś broń dystansową. Jeżeli posiadasz u kogoś w swojej ekipie jakiś czar, który zadaje obrażenia obszarowo (np: Ognista Kula), to podejdź nią do drzwi i rzuć go w środkową część komnaty z ołtarzem, następnie szybko wróć do szyku. Dla zabawy można także rzucić czar oplątanie przed drzwi, aby wychodzący wrogowie byli unieruchamiani. Teraz należy puścić w ruch łuki i kusze i wymiatać nimi postaci czarujące, skupiając ogień na pojedynczych jednostkach. Gdy podejdą dość blisko, zmień oręż i dokończ dzieła. W pewnym momencie pojawi się także Mistrz Lodowych Golemów, którego można zabić jedynie broniami obuchowymi.

      Po zwycięskiej walce pozbieraj ekwipunek, który może ci się przydać.

            Obsługa magicznego podium :
      Jak może zauważyłeś, podium znajdujące się w centralnej części można obracać. Gdy najechać na nie myszką, wygląd kursora w dwóch miejscach ulegnie zmianie. Klikając na lewą część ołtarza obracamy go w lewo, a prawą w prawo. Przy każdej zmianie kierunku, w oknie rozmowy pojawiają się aktualne kierunki, w które podium jest zwrócony. Istnieją trzy kombinacje, które jeśli dobrze wykonasz, zostaną oznajmione w oknie rozmowy. Oto one:
      • Otworzenie gabinetu Orii - W lewo na południowy-zachód, następnie w prawo na północny-zachód
      • Zdjęcie osłony antymagicznej więzienia - W prawo na wschód, następnie w lewo na zachód
      • Otworzenie drzwi do komnaty Abiszajów - W lewo na północ, następnie w prawo na północ


      Informacje na temat obsługi podium możesz także otrzymać od Nikedamusa na drugim poziomie.

       
    • Komnata Abiszajów - Możesz tu trafić na dwa sposoby. Albo od strony Lodowego Labiryntu, albo przez otworzenie drzwi magicznym podium. Znajdziesz tu kilka pomniejszych Abiszajów, które przez klątwę muszą atakować wszystkie ranne stworzenia. Xhaan wyjaśni ci, że dziwna moc trzyma ich tutaj i poprosi cię o usunięcie przyczyny, którą jest duch wiatru Aeij-Kllenzr'ts. Podszywa się on pod samą Auril i rozporządza całym Lodowym Pałacem ze swojego magicznego ołtarza na drugim poziomie. Dokładne instrukcje pokonania Aeij-Kllenzr'ts znajdziesz w Lodowy pałac poziom 2. Po ukończeniu zadania wróć do Abiszajów, aby przekazać im dobrą nowinę i otrzymać trochę doświadczenia.

       
    • Komnata Najwyższej Kapłanki Cathin - Tutaj czeka cię kolejna walka, może nie tak ciężka jak przy podium, ale zawsze coś. W tej jakże pięknej sali, wypełnionej posągami i ozdobami stoi sama Cathin, jedna z trzech sióstr. Każda z kapłanek ma mało życia, więc zabicie ich nie jest niczym trudnym, zaś co do Cathin, to też nie powinna sprawić problemu. Podczas walki rzuci ona na siebie czar sanktuarium, dzięki któremu będzie odporna na jakiekolwiek obrażenia, lecz i sama nie będzie mogła wówczas atakować, jedynie leczyć się i rzucać czary defensywne. Gdy zaatakuje, czar zniknie, lecz jeśli chcesz zabić ją szybciej, to Rozproszenie Magii pomoże. Nie spodziewaj się jednak, że to co tu znalazłeś jest całym komitetem powitalnym. Gdy odgłosy walki rozniosą się po pałacu, zaraz nadlecą posiłki. Kilka śnieżnych wilków, kapłanek Auril i Barbarzyńców nie omieszka cię odwiedzić. Wszystko to jednak nie jest czymś, czego nie można by pokonać. Jak zwykle po zwycięskiej walce pozbieraj ekwipunek i nie zapomnij przeszukać ciała samej Cathin, przy którym powinien leżeć klucz, bez którego nie przejdziesz Lodowej Twierdzy.

       
    • Pracownia Orii - Jest to pomieszczenie, którego nie otworzysz, dopóki nie porozmawiasz z Nikedamusem na niższym poziomie. Od niego dowiesz się, jak obrócić Podium, aby otworzyć drzwi. Gdy już to zrobisz, znajdziesz w środku kilka zwojów i ksiąg, które nie są wymagane do przejścia tego poziomu, lecz mogą się przydać.

      Dalej na północ znajdują się jeszcze dwa podobne pomieszczenia. W pierwszym spoczywa kilka magicznych zwojów, lecz w drugim stoi dżin Ondabo wraz z kilkoma Aurylitami. Powie Ci on, że to oni spowodowali katastrofę statku Oswalda, lecz poprosi abyś ich nie zabijał, ponieważ ponieśli już dostateczną karę. To czy ich zabijesz to już twoja sprawa, ponieważ nie ma to zbyt dużego znaczenia. Podejdź znowu do Ondabo i zacznij go wypytywać. Opowie Ci on kilka kolejnych rzeczy. Co ciekawe, wspomina w końcu o niejakim Nymie, którego zaniedługo spotkasz. Gdy już z nim sobie porozmawiasz, możesz go zabić, 2500 PD w końcu piechotą nie chodzi.

       
    • Komnata Lodowych Trolli - Tutaj niewiadomo czemu zebrało się około dwudziestu Lodowych Trolli. Jest to moje ulubione miejsce na tym poziomie z powodu ciekawej walki. Jak wiadomo, ten typ Trolli jest wrażliwy na ogień. Wystarczy wejść kimś z wysokimi rzutami na refleks lub dużą ilością życia do środka, tak aby wszystkie Trolle ruszyły do ataku. Następnie wycofać się do drzwi i poczekać aż cała ekipa zgromadzi się koło drzwi. Teraz najlepszy punkt zabawy - jeżeli jeden z twoich herosów ma możliwość rzucenia czaru Ognistej Kuli lub w ekwipunku posiada miksturkę Wybuchów lub Wściekłego Ognia, to można sporządzić milusińskim mały piekarnik. Wystarczą dwa wybuchy, a wszystkie Trolle leżą. To, co pozostało dobijamy w konwencjonalny sposób.

      Na środku komnaty znajdują się drzwi na niższy poziom Lodowego Pałacu.

       
    • Komnata Lysary - Aby wejść tutaj, należy odkryć któreś z dwóch ukrytych drzwi. Jedne znajdują się na południe od Więzienia 2s. Drugie zaś na południowy zachód od Malowidła Kuldahar 9. W samej komnacie przygotuj się na drugą co do trudności walkę na tym poziomie. Znów namnożyło się kapłanek Auril prowadzonych do boju przez Lysarę. Do pomocy służy im także Mistrz Lodowych Golemów wraz ze Śnieżnymi Wilkami.

      Taktyka na tę walkę jest podobna do tej z pokoju z Podium. Najlepiej podchodzić do tej komnaty od wschodu. Ustawiamy drużynę w rzędzie, tak, aby żaden z wrogów nas nie widział, lecz nie za daleko. Przydałoby się mieć zapamiętaną kulę ognia lub coś podobnego. Podchodzimy magiem jak najbliżej i miotamy nią w samo centrum, następnie uciekamy do szyku. Reszta zależy już niestety od miecza. Do walki z Golemem oddelegowujemy dwóch wojów z broniami obuchowymi, a reszta bawi się z Aurylitami.

      Po wygranej walce zbierz pozostałości po wrogach i nie zapomnij zabrać z ciała Lysary klucza.

       
    • Malowidło Kuldahar - Na ścianie tej komnaty znajduje się malowidło przedstawiające drzewo Kuldahar. Sam obraz służy do sterowania schodami obok. Wypowiedzenie pewnych kwestii powoduje, że schody mogą cię przenieść do różnch miejsc. Wystarczy, że klikniesz w malowidło i poczekasz sekundę, a będziesz mógł wybrać miejsce docelowe. Oto gdzie odpowiednie kwestie cię zaprowadzą:
      • Śmierć Kuldahar i każdemu, kto odrzuca Lodową Boginię - II poziom
      • Lysan - Komnata Cienia
      • Auril, obdarz mnie mocą - Sala gier Orii
      • W imię Auril, pod osłoną zimy, pazury moje rozdzierają mroźne powietrze... - Jałowa Komnata, poz. II
      • Nickedamus? - sypialnia Nikedamusa
      • Od Morza Ruchomego Lodu... - leże Abiszajów
      • Andora? - Andora
      • Hmmm...ciekawe - losowe miejsce w świątyni


       

    Po wykonaniu wszystkich zadań na tym poziomie należy wejść na drugi poziom Lodowej Twierdzy przez przejście w Komnacie Lodowych Troli 7.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Zielak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.09.2007 o 18:40  

    wie ktos gdzie znajde drzwi do komnaty orii?
    krece kolem wg wskazówek : w lewo ku południowemu zachodowi, w prawo ku pólnocnemu zachodowi i nic sie nie dzieje...

    Vierna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.02.2008 o 23:59  

    autor napisał(a):
    Miejscem tym władają trzy siostry - Lysara, Cathin i Oria. Są one bliźniętami



    Trojaczkami, a nie bliźniętami, ludzie...

    Malik
     

    Wędrowiec
    Temat: a dokładniej trojaczkami sy...
    Dodany: 22.10.2008 o 15:43  

    a dokładniej trojaczkami syjamskimi rozdzielonymi w dzieciństwie;)

    Ulberk
     

    Wędrowiec
    Temat: Super potrzebne mi to było ...
    Dodany: 03.01.2010 o 18:17  

    Super potrzebne mi to było dzięki

    Be-Liar
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam Sagę Icewind Dale i w m...
    Dodany: 21.11.2010 o 10:53  

    Mam Sagę Icewind Dale i w mojej wersji Kapłanka Lysara znajduje sie w punkcie 3 (Podium) a w jej komnacie (8) jest tylko golem, wilk i 4 aurylitów.

    Jom
     

    Wędrowiec
    Temat: co trzeba zrobic zeby sie n...
    Dodany: 13.11.2011 o 12:03  

    co trzeba zrobic zeby sie nie slizgac na schodach do Swiatyni Auri? ile trzeba czekac zeby otworzyly sie drzwi w komnacie w ktorej sa Abiszaje?

    Krzysiek
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam zamknięte drzwi na drug...
    Dodany: 10.04.2012 o 18:49  

    Mam zamknięte drzwi na drugi poziom świątyni w komnacie z trollami, i nie mogę ich otworzyć mimo że mam zebrane dwa klucze z ciał kapłanek

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: w więzieniu zaraz po uwolni...
    Dodany: 27.05.2012 o 0:34  

    w więzieniu zaraz po uwolnieniu więźniów zapisujcie, potem wczytujcie grę i tak w kółko będziecie cały czas dostawali expo i postacie będą levelować, zbierajcie wszystkie strzały, mikstury, i magic weapon w wiosce potem to wsio opchnąłem i zarobiłem około 200tys. złota jak nie więcej ;))

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: [cytat]Mam Sagę Icewind Dal...
    Dodany: 02.01.2013 o 2:53  

    Cytat:
    Mam Sagę Icewind Dale i w mojej wersji Kapłanka Lysara znajduje sie w punkcie 3 (Podium) a w jej komnacie (8) jest tylko golem, wilk i 4 aurylitów.



    Ja mialem to samo, podejrzewam ze moze tak sie dziac dlatego ze najpierw zabilismy jej siostre Cathin, a potem udalismy sie na podium :)



    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw