Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Łuki • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Zbrojownia


    Łuki

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 20.10.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Krótki Łuk Życia +2 [00BOWS94]

    Krótkie łuki były pierwszymi, jakie powstały, lecz wtedy jeszcze ich tak nie nazywano. Terminem tym określa się wszystkie łuki, które nie kwalifikują się do długich. Łuki krótkie mierzą zwykle około 1,5 metra. Z upływem lat starano się zwiększyć ich zasięg. Łuki otrzymywały albo dłuższe drzewce, albo zwiększano ich giętkość bez zmiany długości. Pierwsza z tych modyfikacji nosi dziś nazwę długiego łuku.

    Po tym jak klan Warcrest został unicestwiony podczas długotrwałego konfliktu z barbarzyńcami, część wojowników z Bryn Shander używała tego Miotacza do ćwiczeń. Później, wszyscy oni również zginęli w drodze do Redwaters.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • Premia do ataku: +2
    • Specjalne:
      Premia do PŻ: +10 do PŻ
    • Waga: 2
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna

    Ucieczka Sophii [00BOWLSF]

    Ten długi łuk jest owiany legendą, która jest przedmiotem sporów w wielu cytadelach Wybrzeża Mieczy. W czasie sztormowej pogody równie zaciekle dyskutuje się na ten temat we wszystkich tawernach na wybrzeżu. Legenda mówi, że łuk ten swoją nazwę zawdzięcza roli jaką odegrał w czasie ucieczki młodej kobiety o imieniu Sophia. Była to typowa młoda dziewczyna, której kazano wyjść za mąż za syna księcia Hugh Gladegrina (był on oczywiście niezwykle brzydki i miał wstrętny charakter). Sophia, jednak, uważała, że jej przeznaczeniem jest poślubić jednego z książęcych łuczników, przystojnego młodzieńca o złotych włosach, który wędrując po okolicznych krainach powalał najstraszniejsze bestie przy pomocy swojego potężnego łuku. Z dalszej części opowieści dowiadujemy się, że jednemu z nadwornych czarodziei (mistrzowi przemian) zrobiło się żal dziewczyny i rzucił zaklęcie, które na jedną godzinę zmieniło ją w strzałę. Mistrz przemian postarał się również aby Sophia została wystrzelona z murów zamkowych w kierunku okrętu, który stał niedaleko brzegu i w ten sposób uzyskała wolność.

    Dalsza część opowieści jest przedmiotem sporów i istnieje co najmniej kilka jej wersji. Jedna z nich mówi, że Sophia nie zdołała bezpiecznie opuścić wybrzeża gdyż lecąc jeszcze nad wodą wróciła do ludzkiej postaci i wpadła do lodowatego oceanu. Inni twierdzą, że Sophia pod postacią strzały zdołała wprawdzie wbić się w okręt, lecz następnie udusiła się gdy wróciła do ludzkiej postaci z głową uwięzioną w kadłubie okrętu. Jeszcze inni twierdzą, że nasza bohaterka w ogóle nie została wystrzelona z łuku i wróciła do swojej postaci w kołczanie łucznika prawie naga, mając na sobie jedynie skórzaną przepaskę. Za każdym razem gdy wreszcie opowiedziana zostanie ta ostatnia z wersji, dyskusja przeradza się w ciąg podtekstów i aluzji natury seksualnej i wieczór zaczyna zmierzać ku końcowi.

    Niezależnie od wiarygodności którejkolwiek z wersji, zasięg tego łuku jest naprawdę imponujący, a strzały z niego wystrzelone zawsze trafiają dokładnie w cel. Niestety dokładność nie tyczy się również historii otaczającej ten niezwykły łuk.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • Premia do ataku: +2
    • Specjalne: Zasięg większy o połowę od zwykłego łuku
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna

    Łuk Sophii (HoF) [00HFBLSF]

    Ten długi łuk jest owiany legendą, która jest przedmiotem sporów w wielu cytadelach Wybrzeża Mieczy. W czasie sztormowej pogody równie zaciekle dyskutuje się na ten temat we wszystkich tawernach na wybrzeżu. Legenda mówi, że łuk ten swoją nazwę zawdzięcza roli jaką odegrał w czasie ucieczki młodej kobiety o imieniu Sophia. Była to typowa młoda dziewczyna, której kazano wyjść za mąż za syna księcia Hugh Gladegrina (był on oczywiście niezwykle brzydki i miał wstrętny charakter). Sophia, jednak, uważała, że jej przeznaczeniem jest poślubić jednego z książęcych łuczników, przystojnego młodzieńca o złotych włosach, który wędrując po okolicznych krainach powalał najstraszniejsze bestie przy pomocy swojego potężnego łuku. Z dalszej części opowieści dowiadujemy się, że jednemu z nadwornych czarodziei (mistrzowi przemian) zrobiło się żal dziewczyny i rzucił zaklęcie, które na jedną godzinę zmieniło ją w strzałę. Mistrz przemian postarał się również aby Sophia została wystrzelona z murów zamkowych w kierunku okrętu, który stał niedaleko brzegu i w ten sposób uzyskała wolność.

    Dalsza część opowieści jest przedmiotem sporów i istnieje co najmniej kilka jej wersji. Jedna z nich mówi, że Sophia nie zdołała bezpiecznie opuścić wybrzeża gdyż lecąc jeszcze nad wodą wróciła do ludzkiej postaci i wpadła do lodowatego oceanu. Inni twierdzą, że Sophia pod postacią strzały zdołała wprawdzie wbić się w okręt, lecz następnie udusiła się gdy wróciła do ludzkiej postaci z głową uwięzioną w kadłubie okrętu. Jeszcze inni twierdzą, że nasza bohaterka w ogóle nie została wystrzelona z łuku i wróciła do swojej postaci w kołczanie łucznika prawie naga, mając na sobie jedynie skórzaną przepaskę. Za każdym razem gdy wreszcie opowiedziana zostanie ta ostatnia z wersji, dyskusja przeradza się w ciąg podtekstów i aluzji natury seksualnej i wieczór zaczyna zmierzać ku końcowi.

    Niezależnie od wiarygodności którejkolwiek z wersji, zasięg tego łuku jest naprawdę imponujący, a strzały z niego wystrzelone zawsze trafiają dokładnie w cel. Niestety dokładność nie tyczy się również historii otaczającej ten niezwykły łuk.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • Premia do ataku: +4
    • Specjalne: Zasięg większy o połowę od zwykłego łuku
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna

    Krótki Łuk Refleksyjny Odporności [00BOWP98]

    Łuki refleksyjne wykonuje się z laminowanych rogów, drewna lub kości. Pozostają wygięte nawet po zdjęciu z nich cięciwy.



         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • Specjalne:
      Odporność: 2/- na zimno
      Odporność: 3/- na ogień
    • Waga: 2
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna

    Krótki Łuk Refleksyjny Wytrzymałości +2 [00BOWP99]

    Łuki refleksyjne wykonuje się z laminowanych rogów, drewna lub kości. Pozostają wygięte nawet po zdjęciu z nich cięciwy.



         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • Premia do ataku: +2
    • Specjalne:
      Kondycja: +4
    • Waga: 2
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna

    Długi Łuk Refleksyjny +4 [00BOWC97]

    Łuki refleksyjne to krótkie lub długie łuki, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki swej konstrukcji są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je udoskonalając konstrukcję długich łuków.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +6 (pociski)
    • Premia do ataku: +5
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna

    Złoty Łuk [00BOWCAG]

    Niektórzy twierdzą, że "Złoty Łuk" oraz jego brat "Łuk Mitrylowy" spowodowały zerwanie sojuszu krasnoludzko-elfiego na północy, a następnie doprowadziły do zniszczenia Odciętej Dłoni i upadku Głębi Dorna. Wiele tragedii wydarzyło się w związku z tymi dwoma przedmiotami, choć nigdy nie została z nich wystrzelona ani jedna strzała.

    W okresie rozkwitu przymierza na północy, powstał spór między tymi dwoma rasami o kwestię sprzedaży magicznych przedmiotów istotom południa, które zaczynały umacniać swoją pozycję na ziemiach północy. Krasnoludy były zdania, że te wspaniałe dzieła, które powstały dzięki wspólnemu wysiłkowi elfów i krasnoludów, powinny być udostępnione istotom z południa, a zyski powinny zasilić skarbce obu ras. Propozycja ta nie została zaakceptowana przez elfy, ani przez ich przywódcę, arcymaga Larrela, i cała sprawa została szybko zapomniana.

    Jednakże, gdy "Złoty Łuk", będący jedną z rzeczy wykonanych wspólnie przez krasnoludzkich i elfich rzemieślników, niedługo po debacie znalazł się w rękach orków, elfy oskarżyły krasnoludy o sprzedaż broni goblinoidom wyłącznie z chęci zysku. Obrażone krasnoludy połamały swoje młoty w czasie trwania rady, zerwały rozmowy z elfami i powróciły do swoich zamków w Głębi Dorna nigdy więcej nie kontaktując się z elfami. Obie podzielone rasy zostały wkrótce wchłonięte przez Ciemną Hordę, która zajmowała obszary Północy.

    W chwili upadku Odciętej Dłoni znajdował się tam Złoty Łuk, który miał być znakiem zdrady krasnoludów oraz ich chciwości. Gdy Odcięta Dłoń upadła, "Złoty Łuk" był niemym świadkiem tego, jak goblinoidy rozrywają na kawałki elfich obrońców i niszczą kolejne wieże, aż w końcu elfi arcymag Larrel, w akcie desperacji, sprowadził kataklizm Mythala, który przypieczętował los Odciętej Dłoni.

    Po rzuceniu Mythala, "Złoty Łuk" zniknął z Odciętej Dłoni i od tego czasu nikt go nigdy nie widział... aż do teraz.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: +6 (pociski)
    • Premia do ataku: +6
    • Waga: 9
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
    • Typ broni: dwuręczna





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    neko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.10.2007 o 15:43  

    Przydało by się opisać takrze sztrzały.

    rafo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.05.2008 o 14:44  

    złoty łuk nie powinien być na końcu mam łuk długi łuk reflekcyjny i ma obrażenia+7 a premia dla ataku+6! A wugule nie zapisali tu wszystkich łuków!



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw