Mądrość opisuje zdolność osądu bohatera, a także jego zdrowy rozsądek. Mądrość jest najważniejsza dla kapłanów, druidów, paladynów i łowców, ale pomocna jest dla wszytskich bohaterów, którzy pragną posiadać wyostrzone zmysły i wysoką odporność na magię kontrolującą umysł. Wpływa także na Klasę Pancerza mnicha nie posiadającego broni, czyniąc cię łatwiejszym lub trudniejszym do trafienia w walce.
Mądrość ma wpływ na siłę kapłańskich zaklęć kapłana, druida, paladyna i łowcy (jak trudne są do odparcia), na rzuty na Siłę Woli (oparcie się urzekającej pieśni harpii itd.), na maksymalny poziom i liczbę czarów, jakie każdego dnia mogą rzucić kapłani, druidzi, paladyni czy łowcy, a także na umiejętność Wiedzy o PustkowiachWartość: ST Zaklęć Kapłańskich/Rzut na Siłę Woli/KP Mnicha/Premia do Wiedzy o Pustkowiach, Maksymalny Poziom Boskich Czarów, Dodatkowe Czary(1-szy/2-gi/3-ci/itd.)
1 - Rzut na Siłę Woli/KP Mnicha/Premia do Wiedzy o Pustkowiach
2 - Maksymalny Poziom Boskich Czarów
3 - Dodatkowe Czary
Wartość | 1 | 2 | 3 |
1 | -5 | Żaden | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
2-3 | -4 | Żaden | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
4-5 | -3 | Żaden | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
6-7 | -2 | Żaden | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
8-9 | -1 | Żaden | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
10 | 0 | Żaden | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
11 | 0 | 1-szy | 0/0/0/0/0/0/0/0/0 |
12 | +1 | 2-gi | 1/0/0/0/0/0/0/0/0 |
13 | +1 | 3-ci | 1/0/0/0/0/0/0/0/0 |
14 | +2 | 4-ty | 1/1/0/0/0/0/0/0/0 |
15 | +2 | 5-ty | 1/1/0/0/0/0/0/0/0 |
16 | +3 | 6-ty | 1/1/1/0/0/0/0/0/0 |
17 | +3 | 7-my | 1/1/1/0/0/0/0/0/0 |
18 | +4 | 8-my | 1/1/1/1/0/0/0/0/0 |
19 | +4 | 9-ty | 1/1/1/1/0/0/0/0/0 |
20-21 | +5 | 9-ty | 2/1/1/1/1/0/0/0/0 |
22-23 | +6 | 9-ty | 2/2/1/1/1/1/0/0/0 |
24-25 | +7 | 9-ty | 2/2/2/1/1/1/1/0/0 |
26-27 | +8 | 9-ty | 2/2/2/2/1/1/1/1/0 |
28-29 | +9 | 9-ty | 3/2/2/2/2/1/1/1/1 |
30 | +10 | 9-ty | 3/3/2/2/2/2/1/1/1 |