Miecz Półtoraręczny [00SWDB01]
Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" - nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 10
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Miecz Półtoraręczny Wysokiej Jakości [00SWDB02]
Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" - nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów..
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10
- Premia do ataku: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 10
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Lodowy Miecz Półtoraręczny +1 [00SWDB91]
Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" - nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10 +1
- Premia do ataku: +1
- Umagicznienie: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna - Waga: 9
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Półtoraręczny Miecz +2: Czarna Żmija [00SWDB97]
Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" - nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10 +2
- Premia do ataku: +2
- Umagicznienie: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Jad: +2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje efekt
Ostry: Zwiększona szansa krytycznego trafienia - Waga: 9
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Gniew [00SWDBRW]
"Było to w czasie gdy Borab Łupieżca splądrował Błękitną Cytadelę. Wtedy właśnie Alemis Rozjemca - najmłodszy syn hrabiego Marimora Rozjemcy, władcy Błękitnej Cytadeli - zakradł się do tajemnej krypty, którą ojciec starannie przed nim ukrywał. W tej przepaścistej komnacie znajdowały się "Gniew", "Nienawiść" oraz "Wściekłość" - przerażający miecz, topór i zbroja Huroma, przodka Alemisa, który znany był dawniej jako "Krwawy Mściciel", lecz później przyjął imię Rozjemca."
"Alemis, jeszcze wtedy mały chłopiec, włożył zbroję oraz zabrał Gniew i Nienawiść. Sam przedarł się przez hordy humanoidów Boraba, aż w końcu stanął twarzą w twarz z ogromnym pół-olbrzymem. Nie zastanawiając się zbyt długo, zabił go jednym potężnym ciosem, a armię Boraba wypędził ze swojego domostwa. Niestety, do tego czasu cała jego rodzina - ojciec, matka, bracia i siostry - została zabita, lecz Alemisowi już na tym nie zależało. Przemierzał krainy zabijając potwory i bandytów, gdziekolwiek można było ich znaleźć. Z upływem lat coraz mniej miał jednak zajęć, więc broń swoją skierował przeciw wszystkim, którzy weszli mu w drogę. W ten sposób, po raz kolejny powrócił Krwawy Mściciel."
-- z "Opowieści do Poduszki Mistrza Peliba"
Ten ciężki, nie ozdobiony miecz półtoraręczny wykonany z szarej stali został przeklęty i ukazuje swój rzeczywisty kształt tylko, gdy jego właściciel zostanie ranny w czasie walki. Wówczas rękojeść wypuszcza pąsowe pędy, które wbijają się w ramię swojego właściciela i piją jego krew. Następnie, demoniczny miecz otwiera troje świecących się oczu, umieszczonych na długim, wijącym się ostrzu i doprowadza właściciela miecza do wściekłości i niepohamowanej żądzy krwi.
Jeśli wojownik będzie posiadaczem "Gniewu" oraz jego sióstr - "Nienawiści" i "Wściekłości", jego dusza przepadnie na rzecz tej wykutej w piekle broni. Posiadanie samego "Gniewu" może być uznane za szaleństwo, ale zawsze znajdą się tacy, dla których będzie to broń, jakiej zawsze szukali.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10 +1
- Premia do ataku: +1
- Umagicznienie: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Klątwa: można zostać zdjęta jedynie przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Krew Wściekłości: prawdopodobieństwo 25% na rzut zaklęcia Łaknienie Krwi na posiadacza broni za każdym razem gdy zostanie ranny (tylko w zwarciu) - Waga: 10
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Krwawy Gniew (Serce Furii) [00HFSBWR]
"Było to w czasie, gdy Borab Łupieżca splądrował Błękitną Cytadelę. Wtedy właśnie Alemis Rozjemca - najmłodszy syn hrabiego Marimora Rozjemcy, władcy Błękitnej Cytadeli - zakradł się do tajemnej krypty, którą ojciec starannie przed nim ukrywał. W tej przepaścistej komnacie znajdowały się "Krwawy Gniew", "Nienawiść" oraz "Wściekłość" - przerażający miecz, topór i zbroja Huroma, przodka Alemisa, który znany był dawniej jako Krwawy Mściciel, lecz później przyjął imię Rozjemca."
"Alemis, jeszcze wtedy mały chłopiec, włożył zbroję oraz zabrał "Gniew" i "Nienawiść". Sam przedarł się przez hordy humanoidów Boraba, aż w końcu stanął twarzą w twarz z ogromnym pół-olbrzymem. Nie zastanawiając się zbyt długo, zabił go jednym potężnym ciosem, a armię Boraba wypędził ze swojego domostwa. Niestety, do tego czasu cała jego rodzina - ojciec, matka, bracia i siostry - została zabita, lecz Alemisowi już na tym nie zależało. Przemierzał krainy zabijając potwory i bandytów gdziekolwiek można było ich znaleźć. Z upływem lat, coraz mniej miał jednak zajęć, więc broń swoją skierował przeciw wszystkim, którzy weszli mu w drogę. W ten sposób, po raz kolejny powrócił Krwawy Mściciel."
-- z "Opowieści do Poduszki Mistrza Peliba"
Ten ciężki, nie ozdobiony miecz półtoraręczny wykonany z szarej stali został przeklęty i ukazuje swój rzeczywisty kształt tylko, gdy jego właściciel zostanie ranny w czasie walki. Wówczas rękojeść wypuszcza pąsowe pędy, które wbijają się w ramię swojego właściciela i piją jego krew. Następnie, demoniczny miecz otwiera troje świecących się oczu umieszczonych na długim, wijącym się ostrzu i doprowadza właściciela miecza do wściekłości i niepohamowanej żądzy krwi.
Jeśli wojownik będzie posiadaczem "Krwawego Gniewu" oraz jego sióstr "Nienawiści" i "Wściekłości", jego dusza będzie stracona na rzecz tej wykutej w piekle broni. Posiadanie samego "Krwawego Gniewu" może być uznane za szaleństwo, ale zawsze znajdą się tacy, dla których będzie to broń, jakiej zawsze szukali.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10 +3
- Premia do ataku: +3
- Umagicznienie: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Klątwa: można zostać zdjęta jedynie przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Krew Wściekłości: prawdopodobieństwo 66% na rzut zaklęcia Łaknienie Krwi na posiadacza broni za każdym razem, gdy zostanie ranny - Waga: 10
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Miecz Półtoraręczny +3: Zimny Ogień [00HFCKSB]
Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" - nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10 +3
- Premia do ataku: +3
- Umagicznienie: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Mróz: +1k6 obrażeń od zimnaPłomień: +1k6 obrażeń od ognia - Waga: 9
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna
Szał Chaosu [00SWDBRC]
Aż ciężko oderwać wzrok od tej broni. Ostrze wykute zostało z czerwonego złota, a jego brzeg połyskuje srebrem. Jelec wykonano z doskonale wypolerowanej platyny, a rękojeść z czarnego adamantytu. Wyciągnięty z pochwy, miecz zdaje się mienić wszystkimi kolorami tęczy.
Broń ta była jednak zarówno błogosławieństwem jak i klątwą tych którzy jej dobywali. Użyta przeciw praworządnym stworzeniom czyniła olbrzymie spustoszenie, a precyzja jej uderzeń nie miała sobie równych. Szał Chaosu znany był z tego, iż nie raz zmienił losy bitwy. Niestety, po dobyciu go z pochwy, jego właściciel traci zdolność jasnego myślenia i wpada w szał bitewny. Uważa się również że ostrze jest przeklęte, raz dobyte nie może zostać odrzucone.
Historia Szału Chaosu nie jest znana. Ostrze to pojawiało się w wielu bitwach na przestrzeni wieków, tylko po to aby potem znów zaginąć.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k10 +3
- Premia do ataku: +3
- Umagicznienie: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Przeklęta: raz użyta, może być usunięta jedynie za pomocą czaru Zdjęcie Klątwy
Szał Bitewny: w trakcie walki używający jej może wpaść w szał bitewny
Chaotyczna: +2k6 obrażeń przeciw praworządnym stworzeniom - Waga: 8
- Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
- Typ broni: jednoręczna