Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Mnich • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Klasy


    Mnich

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Klasy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Mnisi są wojownikami dążącymi do doskonałości zarówno poprzez ćwiczenia, jak i kontemplację. To wszechstronni wojownicy, szczególnie dobrze wyszkoleni w walce bez broni ani zbroi. Mimo, że mnisi nie potrafią rzucać czarów, mają własną, unikalną magię. Skupiają delikatną energię, zwaną ki, która pozwala im dokonywać niewiarygodnych rzeczy. Najsławniejszą zdolnością mnicha jest ogłuszenie wroga gołą pięścią.

    UWAGA: Mnich, który decyduje się na podjęcie drugiej klasy, innej niż jego własna lub ulubiona zakonna, nigdy nie będzie już mógł awansować w klasie mnicha.

    Punkty Życia na poziom: 1-8

    Zalety :

    • Bazowa premia do ataku mnicha zapewnia mu dodatkowy atak w szybszym tempie, gdy walczy on bez broni.
    • Gdy mnich awansuje na wyższy poziom, jego ciosy pięściami zadają więcej obrażeń:
      Poziom 1-3: 1-6
      Poziom 4-7: 1-8
      Poziom 8-11: 1-10
      Poziom 12-15: 1-12
      Poziom 16-20: 1-20
      Poziom 21-25: 1-20 + 1-6
      Poziom 26-30: 1-20 + 1-10
    • Mnich zaczyna z naturalnym pancerzem równym 10, który potem rośnie o +1 na 5 poziomie i później także o +1 na każde 5 poziomów.
    • Gdy mnich nie ma na sobie zbroi, dodaje do swojej KP zarówno premie od Mądrości, jak i od Zręczności.
    • Ogłuszające Ataki: Gdy mnich użyje tej zdolności, wszystkie jego ataki wykonane w następnej rundzie zmuszają ofiarę do wykonania rzutu obronnego. Gdy ten się nie powiedzie, cel zostaje ogłuszony. Ta specjalna zdolność automatycznie modyfikuje wszystkie ataki mnicha, nie musi on wskazywać konkretnego celu. Mnich może wykonać ogłuszający atak 1/poziom/dzień.
    • Odskok: Mnisi zyskują zdolność do unikania obrażeń od czarów obszarowych. Gdy tylko mnichowi uda się rzut obronny na refleks, który normalnie pozwala uniknąć połowy obrażeń, mnich nie otrzymuje żadnych.
    • 2-gi poziom: Odbijanie Strzał. Mnich uzyskuje atut Odbijanie strzał, otrzymując premię +1 przeciwko broniom dystansowym.
    • 3-ci poziom: Spokojny Umysł. Mnich otrzymuje premię +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom ze szkoły Zaklinania. Szybkość poruszania się bez zbroi wzrasta.
    • 5-ty poziom: Czystość Ciała. Mnich przejmuje kontrolę nad swoim systemem odpornościowym. Zyskuje on odporność na wszystkie choroby.
    • 6-ty poziom: Wzrasta szybkość poruszania się bez zbroi.
    • 7-my poziom: Jedność Ciała. Mnich może raz dziennie uleczyć dwa razy więcej punktów życia, niż ma poziomów.
    • 9-ty poziom: Ulepszony Odskok. Mnich otrzymuje atut Ulepszony Odskok, normalnie dostępny jedynie dla Łotrzyków.
    • 10-ty poziom: Uderzenie Ki. Ciosy zadawane przez mnicha, gdy ten nie ma broni, wzmocnione są przez ki. Uderzenie to zadaje obrażenia istotom posiadającym zmniejszenie obrażeń, takim jak zjawy, tak jakby cios zadany został umagicznioną bronią +1. Uderzenie Ki ulepsza się, gdy mnich nabiera doświadczenia, wzrastając do +2 na 13-tym poziomie, +3 na 16-tym poziomie i +4 na 21-szym poziomie. Wzrasta szybkość poruszania się bez zbroi.
    • 11-ty poziom: Diamentowe Ciało. Mnich tak doskonale kontroluje swój metabolizm, że zyskuje odporność na wszelkie trucizny.
    • 12-ty poziom: Wzrasta szybkość poruszania się bez zbroi.
    • 13-ty poziom: Diamentowa Dusza. Mnich zyskuje odporność na zaklęcia równą jego poziomowi +10. Aby czar rzucony na mnicha zadziałał na niego, rzucający musi rzutem k20 + własny poziom otrzymać liczbę większą lub równą odporności na zaklęcia mnicha.
    • 15-ty poziom: Zabójcza Dłoń. Ten przerażający atak umożliwia mnichowi wytworzenie w ciele innej istoty wibracji, które mogą okazać się fatalne w skutkach. Mnich może użyć Zabójczej Dłoni raz dziennie. Konstrukty, szlamy, rośliny i żywiołaki są odporne na ten atak. Mnich musi być na wyższym poziomie niż cel (albo mieć więcej poziomów niż cel kostek). Jeśli mnichowi uda się trafić, a cel otrzyma obrażenia, istota umiera, jeśli nie uda jej się wykonać rzutu obronnego na odporność (ST 10 + połowa poziomów mnicha + modyfikator Mądrości). Wzrasta szybkość poruszania się bez zbroi.
    • 18-ty poziom: Wzrasta szybkość poruszania się bez zbroi.
    • 19-ty poziom: Pusta Powłoka. Mnich może przyjąć stan eteralny na dwie rundy. Zdolności tej może użyć dziennie tyle razy, ile wynosi jego poziom dzielony przez 2.
    • 20-ty poziom: Samodoskonalenie. Mnich tak zestroił swoje ciało z umiejętnościami i zdolnościami magiczno-podobnymi, że staje się magicznym stworzeniem. Jest już na zawsze traktowany jak pozasferowiec (istota z innych planów), a nie jak humanoid. Dla przykładu, nie działa na niego Zauroczenie. Dodatkowo, mnich zyskuje zmniejszenie obrażeń równe 20/+1. Znaczy to, że mnich ignoruje (natychmiastowo regeneruje) pierwsze 20 punktów obrażeń z dowolnego ataku, chyba że broń jest umagiczniona z premią +1 (lub lepiej). Ignoruje także pierwsze 20 obrażeń spowodowanych przez dowolny czar, lub formę energii (ogień, zimno, itd.). Jako pozasferowiec, mnich na 20-tym poziomie podlega efektom czarów, które odrzucają magiczne stworzenia, takim jak ochrona przed prawem.

    Wady :

    • Traci wiele premii, gdy nosi zbroję i/lub używa broni.

    Dostępne podklasy (zakony) Mnicha :

    Mnich starego zakonu : Mnisi Starego Zakonu nie czczą żadnego konkretnego bóstwa, a zajmują się filozoficznymi debatami i introspekcją.

    Specjalna zdolność zakonna: Może dodać klasę Łotrzyka bez obawy, że nie będzie mógł awansować już w klasie mnicha.
    UWAGA: Mnich, który decyduje się na podjęcie drugiej klasy, innej niż jego własna lub zakonna Ulubiona, nigdy nie będzie już mógł awansować w klasie mnicha.

    Mnich zakonu cierpienia: Mnisi Zakonu Cierpienia czczą Ilmatera, boga cierpienia. Starają się oni udźwignąć zarówno ból własnego treningu, jak i doświadczać cierpienia innych.

    Specjalna zdolność zakonna: Może dodać klasę Nosiciela Bólu Ilmatera bez obawy, że nie będzie mógł awansować już w klasie mnicha.
    UWAGA: Mnich, który decyduje się na podjęcie drugiej klasy, innej niż jego własna lub zakonna Ulubiona, nigdy nie będzie już mógł awansować w klasie mnicha.

    Mnich Zakonu Czarnego Księżyca : Mnisi Zakonu Ciemnego Księżyca czczą Shar, boginię ciemności i straty. Traktują oni swój zakonny trening jako drogę do osiągnięcia osobistej i duchowej potęgi.

    Specjalna zdolność zakonna: Może dodać klasę czarownika bez obawy, że nie będzie mógł awansować już w klasie mnicha.
    UWAGA: Mnich, który decyduje się na podjęcie drugiej klasy, innej niż jego własna lub zakonna Ulubiona, nigdy nie będzie już mógł awansować w klasie mnicha.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    kozaczy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.06.2007 o 18:37  

    mnich rzadzi!

    karmaj
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2007 o 16:47  

    hmm.... niewiedzialem ze mnich regeneruje sie tak szybko :))) do tej pory myslalem ze jest do dupy ;P ale widze ze to bardziej kosmit jakis jest szkoda tylko ze ma kary za noszenie zbroi

    lemoniada
     

    Wędrowiec
    Temat: drow mnich=maszynka do zabi...
    Dodany: 04.02.2009 o 16:39  

    drow mnich=maszynka do zabijania magów

    Hersjan
     

    Wędrowiec
    Temat: Gnom Głębinowy
    Dodany: 27.02.2009 o 16:05  

    zręczność + 2, mądrość + 2, na pierwszym poziomie KP 25, na 15 poziomie nie do ruszenia.

    Zeniu
     

    Wędrowiec
    Temat: No chyba że paluszkiem śmie...
    Dodany: 23.06.2009 o 20:26  

    No chyba że paluszkiem śmierci :P.



    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw