Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Pasy • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Zbrojownia


    Pasy

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 20.10.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Pas

    Pasy są podobne do zwykłych pasków. W odróżnieniu jednak od tych ostatnich, nie służą do podtrzymywania spodni, ale wiesza się na nich torby, sakwy, pochwy itp.


    Pas Beatyfikacji

    Berduskańscy kapłani Helma poświęcili ten pas i ofiarowali go wojownikowi Thomowi Wainwrightowi, który z jego pomocą wyświadczył wiele usług dla kościoła, włączając w to zniszczenie Niewidomego Oka i kultu, który się w związku z nim rozwinął, jak również jego wyznawców zwanych Oślepionymi Akolitami. Thom nosił pas z dumą, aż popadł w poważne długi pod koniec życia i, czego do końca życia żałował, zmuszony był go sprzedać na aukcji pewnemu sławnemu kapłanowi Maski.

         Parametry :

    • Posiadacz pasa, założywszy go, korzysta z efektów czaru Błogosławieństwo.
    • Waga: 2

    Pas Disredaina

    Disredain był ekscentrycznym czarodziejem, którego zafascynowała możliwość manipulacji elektrycznością. Poza różdżkami, które tworzył, w czasie piętnastu lat szaleńczych badań stworzył szereg eksperymentalnych przedmiotów magicznych. Ten pas był jednym z dzieł, które nie znalazły uznania w jego oczach. Składał się z dużych kawałków cętkowanej miedzi w kształcie półksiężyca, był dosyć gruby, a całość prezentowała się bardzo oryginalnie. Kapłan Talos o imieniu Ylkath nosił pas przez trzy dekady, zanim zmarł ze starości. Jego towarzyszka, kapłanka Umberlant, Ashalla, cieszyła się z posiadania pasa zaledwie przez trzy lata, gdyż została zastrzelona przez piratów, którzy zdołali przetrwać jej atak morski. Piraci sprzedali pas paserowi i od tego momentu dalsza jego historia jest nieznana.

         Parametry :

    • Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Elektryczna Pętla Gedlee'ego 1x/dzień
      Odporność: 1/- na elektryczność
    • Waga: 3

    Pas Litościobójcy

    Ten szeroki i gruby pas został stworzony ze skóry jakiegoś pozaziemskiego stworzenia i oprawiony paskami polerowanej miedzi. Na środku pasa lśni okrągły kawałek polerowanego zielono-kremowego malachitu, na którym wyryty jest uskrzydlony wąż z otwartą paszczą skierowaną na zewnątrz. Niewielkie miedziane obręcze przytrzymują kamienny emblemat do grubej skóry. Na plecach noszącego pas spinają dwie grube stalowe sprzączki.

    Dochodzenie ujawniło, że pas stworzono czterysta lat temu dla Faktora Doma, strażnika z pozaświatowego odłamu Litościobójców. Znani na całe sfery ze swej brutalnej definicji i egzekucji sprawiedliwości Litościobójcy są najpotężniejsi w miastach sfer takich jak Sigil, Miasto Drzwi.

    Dom był strażnikiem w Więzieniu w Sigil. W organizacji wytworzyła się wokół niego legenda po jego udziale w Wielkiej Ucieczce. Członkowie buntowniczej Wolnej Ligi pokierowali jedyną masową ucieczką z Więzienia w historii. Ponad stu więźniów wydostało się z Więzienia i uciekło z Dzielnicy Pani, chociaż kolejne setki zostały zawrócone do cel lub zginęły w czasie ucieczki. Domowi odebrano rangę Faktora w szeregach Litościobójców za to, że nie powstrzymał rewolty. Oprócz tego sam spędził pięć lat w Więzieniu. Gdy go uwolniono, wyruszył na trwającą trzydzieści lat wyprawę, by wyśledzić wszystkich zbiegłych więźniów. Do czasu, gdy Dom schwytał, zabił lub potwierdził zgon osiemdziesięciu spośród stu zbiegów, pozostała dwudziestka zebrała się razem, by przed nim uciec.

    Gdy Dom miał 67 lat, zamówił ten pas, by wzmocnić jego malejące siły. Trzy lata później schwytał w końcu ostatnich więźniów i sprowadził ich do celi, z której uciekli trzydzieści lat wcześniej. Dom zgłosił się do ówczesnego strażnika, wypełnił odpowiednie formularze i padł martwy z wycieńczenia w ciągu godziny.

         Parametry :

    • +2 do Siły
    • Waga: 3

    Pas Przebić

    Niesławny rozbójnik - Pandar z Doliny Blizn - dał się poznać narażając się elfom z lasu Cormanthor. Rozdrażniało je to, że do ucieczki przed sprawiedliwością wykorzystywał las, a dzięki temu pasowi unikał również elfich strzał. Na nieszczęście dla Pandara pułapki i głód okazały się efektywnym, choć powolniejszym sposobem pozbycia się go.

         Parametry :

    • Premia do pancerza: +3 przeciw broniom kłującym
    • Waga: 3

    Pas Tłumienia

    Straciwszy swoich przyjaciół i ukochanych podczas najazdów wzgórzowych olbrzymów, Garrar Potężny postanowił oczyścić swą rodzinną ziemię z ich obecności. Nie wiadomo jak zdobył ten pas, ale dzięki niemu sam pokonał dziesiątki tych stworów - chronił on go bowiem przed uderzeniami ich maczug. Olbrzymy, które przetrwały, uciekły tam, gdzie nie było wojownika podobnego Garrarowi.

         Parametry :

    • Premia do pancerza: +4 przeciw broniom obuchowym
    • Waga: 3

    Pas z Czarnej Kozy

    Ten Pas z Czarnej Kozy wykonany został przez niziołki i jest najwyższą świętością dla wszystkich ich religijnych grup. Legenda mówi, że czarna koza pojawiła się we wiosce niziołków po tym jak została ona splądrowana przez gobliny w czasie okrutnej zimy. Najeźdźcy wymordowali niemal całą męską część populacji niziołków, podpalili pola i zabrali z wioski wszystkie zwierzęta. Załamani, lecz nie pozbawieni nadziei, mieszkańcy zebrali się na modlitwę w spalonej kaplicy w centrum miasta. Niespodziewanie, z wszechobecnego dymu wyłoniła się czarna koza wraz sześcioma małymi, pięć z nich było czarnych, jedno białe. W przeciągu sześciu dni małe koziołki dorastały, rodziły kolejne dzieci, a każde poprzednie pokolenie umierało w nocy. Mleko, mięso i skóry, które mieszkańcy otrzymali od zwierząt pomogły im przetrwać ostrą zimę. Gdy sześć dni cudów minęło, miejscowy garbarz wykonał pas ze skóry kozy matki, która pojawiła się we wiosce pierwsza. Opowieści niziołków często mówią o bohaterach, którzy nosili Pas z Czarnej Kozy podczas swoich przygód, lecz prawdziwe pochodzenie tej legendy nie zostało jeszcze ustalone.

         Parametry :

    • Regeneracja: właściciel odzyskuje 1 punkt wytrzymałość co 3 rundy
    • Waga: 3

    Pas z Błogosławionej Czarnej Kozy (Serce Furii)

    Ten Pas z Błogosławionej Czarnej Kozy wykonany został przez niziołki i jest najwyższą świętością dla wszystkich ich religijnych grup. Legenda mówi, że czarna koza pojawiła się we wiosce niziołków po tym jak została ona splądrowana przez gobliny w czasie okrutnej zimy. Najeźdźcy wymordowali niemal całą męską część populacji niziołków, podpalili pola i zabrali z wioski wszystkie zwierzęta. Załamani, lecz nie pozbawieni nadziei, mieszkańcy zebrali się na modlitwę w spalonej kaplicy w centrum miasta. Niespodziewanie, z wszechobecnego dymu wyłoniła się czarna koza wraz sześcioma małymi, pięć z nich było czarnych, jedno białe. W przeciągu sześciu dni małe koziołki dorastały, rodziły kolejne dzieci, a każde poprzednie pokolenie umierało w nocy. Mleko, mięso i skóry, które mieszkańcy otrzymali od zwierząt pomogły im przetrwać ostrą zimę. Gdy sześć dni cudów minęło, miejscowy garbarz wykonał pas ze skóry kozy matki, która pojawiła się we wiosce pierwsza. Opowieści niziołków często mówią o bohaterach, którzy nosili Pas z Błogosławionej Czarnej Kozy podczas swoich przygód, lecz prawdziwe pochodzenie tej legendy nie zostało jeszcze ustalone.

         Parametry :

    • Regeneracja: właściciel odzyskuje 1 punkt wytrzymałość co 3 rundy
      Rzut obronny: premia +2
    • Waga: 3

    Smoczy Pas

    Pas ten został zaczarowany przez szamana klanu na prośbę pewnego barbarzyńcy o imieniu Edhan. Później z narażeniem życia polował on na młode białe smoki w tundrze, na północ od Doliny Lodowego Wichru. Wprawdzie było to niezmiernie ryzykowne zajęcie, lecz ten lekkomyślny barbarzyńca posiadał pewien skarb o którym inni mogli tylko marzyć. Wraz z upływem lat Edhan opadł nieco z sił, lecz pas nadal go ochraniał mimo zaawansowanego wieku. W końcu stary barbarzyńca przeżywszy pięćdziesiąt sześć wiosen padł ofiarą pary białych smoków. Barbarzyńcy z klanu Wielkiego Gada odzyskali ciało dzielnego wojownika, lecz zdecydowali się go nie grzebać. Pas Edhana sprzedali wraz z resztą ekwipunku.

    Na przedniej części pasa znajduje się sporych rozmiarów łuska z piersi białego smoka. Pozostała część pokryta jest skórą obramowaną futrem niedźwiedzia polarnego.

         Parametry :

    • Rzuty obronne: +3 do rzutu na refleks
    • Waga: 3

    Szarfa Czarnego Kruka

    Szarfa Czarnego Kruka jest według plotek symbolem jednego z uczniów zakonu Czarnego Kruka, sanktuarium położonego w głębi Grzbietu Świata. Według legendy Czarny Kruk jest istotą z pogranicza mitów Uthgardtu, karzącym duchem z podziemia, który pojawił się na powierzchni wiele lat temu, by nauczyć barbarzyńców pokory i złamać ich arogancję. Jest on opisywany jako mężczyzna o ciemnej karnacji z płonącymi oczami i zakrwawionymi łańcuchami zwisającymi z nadgarstków. Legendy często opisują epickie boje z poganiaczami niewolników i niesprawiedliwością na całej Północy i w królestwach południa. Niektórzy historycy spekulują, że Czarny Kruk mógł być Drowem lub pół-Drowem, lecz inni twierdzą, że był pomniejszym lub quasi-bóstwem walczącym o zakończenie niewolnictwa i opresji.

    Czarna szarfa została utkana z doskonałego jedwabiu, być może jedwabiu pajęczego. Nosi się ją wokół talii. Nosząca ją postać może lepiej skupić się na walce, uwolnić umysł od wszystkiego, co rozprasza uwagę, i przekierować całą swą wewnętrzną energię na pokonanie przeciwników. Gdy zakłada ją ktoś, kto nie jest mnichem, natychmiast rozwiązuje się i upada na ziemię.

         Parametry :

    • +1 Premii do ataku
      Niewrażliwość na Zamęt i Ogłupienie
    • Waga: 0

    Wiążąca Szarfa Kruka (Serce Furii)

    Wiążąca Szarfa Czarnego Kruka jest według plotek symbolem jednego z uczniów zakonu Czarnego Kruka, sanktuarium położonego w głębi Gór Grzbietu Świata. Według legendy Czarny Kruk jest istotą z pogranicza mitów Uthgardtu, karzącym duchem z podziemia, który pojawił się na powierzchni wiele lat temu, by nauczyć barbarzyńców pokory i złamać ich arogancję. Jest on opisywany jako mężczyzna o ciemnej karnacji z płonącymi oczami i zakrwawionymi łańcuchami zwisającymi z nadgarstków. Legendy często opisują epickie boje z poganiaczami niewolników i niesprawiedliwością na całej Północy i w królestwach południa. Niektórzy historycy spekulują, że Czarny Kruk mógł być drowem lub pół-drowem, lecz inni twierdzą, że był pomniejszym lub quasi-bóstwem walczącym o zakończenie niewolnictwa i opresji.

    Czarna szarfa została utkana z doskonałego jedwabiu, być może jedwabiu pajęczego. Nosi się ją wokół talii. Nosząca ją postać może lepiej skupić się na walce, uwolnić umysł od wszystkiego, co rozprasza uwagę, i przekierować całą swą wewnętrzną energię na pokonanie przeciwników. Gdy założy ją ktoś, kto nie jest mnichem, natychmiast rozwiązuje się i upada na ziemię.

         Parametry :

    • +2 Premii do wszystkich ataków
      Osłona przed Zaklęciami: niewrażliwość na Zamęt, Ogłupienie, Uśpienie, Zauroczenie Osoby i Płaszcz Strachu
    • Waga: 0

    Szarfa Cieni

    Szarfa ta, gdy się ją przewiąże w pasie, wtapia się w resztę stroju i dzięki temu jest niemal niewidzialna. Szarfy te były początkowo używane przez tropicieli w służbie Kresselacka, Czarnego Wilka, których misją było odnalezienie dla niego ostatecznego miejsca spoczynku. Zadaniem szarf było uniemożliwić nieprzyjaciołom śledzenie myśliwych Kresselacka. Gdy w końcu odnaleźli grobowiec godny ich pana, zostali natychmiast zgładzeni, a ich szarfy miały ozdobić jego grobowiec w Dolinie Cieni.

    Szarfy te zostały zabrane z grobu Kresselacka przez poszukiwaczy skarbów wiele lat temu i od tego czasu trafiły już w najdalsze zakątki Północy.

         Parametry :

    • Efekt stały: posiadacz pod wpływem zaklęcia Niewykrywalność
    • Waga: 1

    Szarfa Ukrytych Cieni (Serce Furii)

    Szarfy cienia były początkowo używane przez myśliwych w służbie Kresselacka, Czarnego Wilka, których misją było odnalezienie dla niego ostatecznego miejsca spoczynku. Gdy właściwe miejsce zostało znalezione, myśliwi oraz ich szarfy znalazły się w grobowcu razem z Kresselackiem. Grobowiec ten został wkrótce splądrowany przez grupę poszukiwaczy przygód, a szarfy zostały stamtąd zabrane. Szybko znalazły się we wszystkich częściach Północy. Ta szarfa jest inna od pozostałych i najwyraźniej niesie w sobie esencję Doliny Cieni, z której została zabrana.

    Po przewiązaniu jej w pasie, szarfa całkowicie znika, a jej posiadacz staje się niewidoczny dla istot próbujących go wyśledzić lub ustalić gdzie przebywa. Ponadto, dopóki jej posiadacz ma na sobie szarfę, pozostaje w objęciach cieni, dzięki czemu zyskuje umiejętność chowania się w cieniu, a zaklęcia, które utrudniają ruch nie mają na niego żadnego wpływu.

         Parametry :

    • Umiejętność Krycia się: +3
      Efekt stały: posiadacz pod wpływem zaklęcia Niewykrywalność
      Efekt stały: posiadacz pod wpływem zaklęcia Swoboda Ruchu
    • Waga: 0

    Złoty Pas

    Ten przedmiot miał chronić potężnego czarodzieja przed natarczywymi wojownikami. Wykonano go z czerwonego jedwabiu przetykanego złotymi paskami. Nadano mu magiczną moc ochrony przed bronią sieczną każdego typu.

         Parametry :

    • Premia do pancerza: +3 przeciw broniom siecznym
    • Waga: 2





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    kejw
     

    Wędrowiec
    Temat: Mały OlbrzymSpecjalne: Siła...
    Dodany: 18.08.2010 o 1:16  

    Mały Olbrzym

    Specjalne:
    Siła: +4
    Waga: 2

    Nie może używać:
    bard
    kapłan
    druid
    mnich
    paladyn
    łotrzyk
    czarownik
    czarodziej

    Krasnoludzki Ogr

    Specjalne:
    Siła: +6
    Efekt stały: posiadacz jest pod wpływem zaklęcia Rozmycie

    Nie może używać:
    bard
    kapłan
    druid
    mnich
    paladyn
    łotrzyk
    czarownik
    czarodziej



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw