Jeśli piwo ci nie pomogło to ten zbiór porad zrobi to na pewno. Siadaj chłopie przy stoliku i słuchaj uważnie, bo nie będę powtarzał. Na wstępie dodam także, że porady te zostały zapisane na podstawie własnych spostrzeżeń oraz porad Damiena Foletto.
- Często używaj pauzy (spacja), ponieważ jest ona główną cechą różniącą gry na silniku Infinity od innych cRPG-ów. Podczas pauzy można wydawać drużynie rozkazy, które po powrocie do gry zostaną przez nią wykonane.
- W Icewind Dale II istnieje takie coś jak podświetlanie skrytek i drzwi. Wciskając klawisz "Alt", podświetlisz wszystko, co można otworzyć.
- Szybkie zapisywanie (Quick-Save), przypisane do klawisza "Q", może często ocalić ci życie. Często zapisuj grę, a będziesz pewny, że nie zatniesz się w jakimś momencie gry.
- Jeżeli nie zrobiłeś Quick-Save'a a zabito cię, to wiedz, że zawsze możesz wczytać Auto-Save, który jest automatycznie zapisywany przy przechodzeniu między lokacjami lub ważnych momentach.
- Staraj się także zapisywać grę na osobnym Savie po przejściu do kolejnego etapu gry.
- Pamiętaj, aby wykorzystywać umiejętności oraz czary bohaterów. Dzięki nim każda walka będzie o wiele prostsza.
- Bardzo pożyteczną rzeczą jest Dziennik. Dzięki niemu możesz wybrnąć nawet z najgorszego Questu.
- Jeśli posiadasz złodzieja w drużynie, to wykorzystuj jego umiejętność kradzieży gdzie tylko można. Pamiętaj także, aby przed tym czynem zapisać grę, bo wiele ludzi źle zareaguje na próbę rabunku.
- Jeżeli walczysz z dużą grupą słabych wrogów to staraj się razić ich czarami grupowymi, typu kula ognia lub łańcuch piorunów.
- Podczas walki z grupą, która ma w składzie maga, postaraj się, by twoi łucznicy jak najszybciej go unieszkodliwili. Warto używać bełtów lub strzał ukąszeń, które nie pozwalają magowi rzucać czarów.
- Jeżeli napotkasz grupę silniejszą od siebie, nieraz nie warto pokazywać się wszystkim naraz. Można powolutku podchodzić, aż zobaczy cię jeden z nich i gdy zacznie cię gonić, ty trochę się wróć, a twoja drużyna poradzi sobie z jednym przeciwnikiem. Można tak zrobić z całą ekipą wroga.
- Jeśli chcesz coś kupić, ze sprzedawcą rozmawiaj zawszę postacią z największą charyzmą. Wtedy ceny będą niższe, a ty będziesz mógł sprzedać swoje towary drożej.
- Przy walce z potężnym wrogiem warto przyzwać sobie dużo potworów jako mięso armatnie.
- Jeśli zamierzasz przywoływać zarówno żywiołaki/demony jak i potwory/zwierzęta najpierw przywołaj te drugie, zgromadź je wokół twojego maga a następnie rzuć na wszystkich Magiczny Okrąg Przeciwko Złu. Nie ma nic gorszego niż atakowanie ich przez przywołanego właśnie przez ciebie demona/żywiołaka.
- Żywiołaki i demony atakują tylko najbliższą postać bez Ochrony Przed Złem. To oznacza, że nawet jeśli skończy ci się OPZ, upewnij się że jest stoisz dalej od żywiołaka niż najbliższy wróg i wszystko skończy się pomyślnie.
- W IwD II inteligencja jest o wiele ważniejsza niż w poprzedniej części gry. Od niej zależy ilość umiejętności, więc lepiej dawać do niej punkty niż do charyzmy.
- Staraj się jeden przedział w przedmiotach podręcznych zarezerwować na mikstury leczące, które podczas ciężkiej walki mogą uratować nam rzycie.
- Wiele mikstur nigdy nie wykorzystujemy, więc lepiej je sprzedawać. Można dużo zarobić !
- Tak jak i w Baldur's Gate 2, tak i w Icewind Dale 2 znajdziemy takie przedmioty jak sakwy, skrzynki na mikstury i zwoje oraz torby przechowywania. Dzięki nim możemy zachować porządek w naszym ekwipunku.
- Walcząc zwracaj uwagę na okienko dialogowe. Wszelkie ważne komunikaty jak na przykład na jakie obrażenia jest podatna dana bestia pojawiają się właśnie tam.
- Odpędzanie nieumarłych przydaje się podczas walki z istotami nieumarłymi. Na wyższym poziomie, dzięki tej umiejętności można nawet zabijać co słabsze jednostki.
- Szukaj wskazówek. Wiele z zagadek i zadań ma kilka rozwiązań. Czasami najbardziej oczywista (ZABIĆ ICH WSZYSTKICH!) droga przejścia nie jest najlepszym rozwiązaniem. (To chyba najlepiej świadczy o ewolucji serii - fanatycy Hack & Slash wybiorą drogę podobną do jedynki, natomiast reszta - bardziej dyplomatyczne rozwiązanie.
- Grając łowcą lub druidem upewnijcie się, że przed wejściem do budynków zmieniliście zestaw czarów. Nie możecie użyć oplątania i kilku innych wewnątrz budowli.
- Kapłan na wyższych poziomach rzucając czar Animacja Umarłego potrafi przyzwać naprawdę potężnego kostka. Może nim być nawet Apokaliptyczny Kościany Strażnik. Dobrze jest mieć kilka tych czarów pod ręką.