Puklerz [00SHLD01]
Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +1
- Ujemne punkty zbroi: -1
- Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
- Waga: 5
Puklerz Zaprzeczenia [00SHLD94]
Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się na przedramieniu. Ze względu na swój rozmiar jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten egzemplarz jest nieco ciepły w dotyku.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +1
- Specjalne
Ochrona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Krąg Śmierci - Ujemne punkty zbroi: 0
- Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
- Waga: 5
Mała Tarcza [00SHLD04]
Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu, wsuwając dłoń w uchwyt. W porównaniu z dużymi tarczami są lżejsze i w mniejszym stopniu ograniczają ruchy, co w niewielkim tylko stopniu zmniejsza ich właściwości ochronne.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +1
- Specjalne:
+1 do KP przeciwko broni strzeleckiej - Ujemne punkty zbroi: -1
- Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
- Waga: 6
Mała Tarcza Większej Wytrzymałości [00SHLD92]
Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy dużej, ich lekka waga daje wojownikowi większe możliwości manewru bez zbytniego zmniejszenia ochrony. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +1
- Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
- Specjalne:
+10 do maks. PŻ - Ujemne punkty zbroi: -0
- Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
- Waga: 25
Gong Myo-Myo [00SHLDMM]
Myo-Myo była słynnym łowcą duchów z T'u Lung w Kara Tur i zarabiała na życie poprzez zabijanie lub przepędzanie wszelkiego rodzaju demonów i złych duchów. Gong Myo-Myo jest jednym z wielu elementów jej niezwykłego ekwipunku. Jest to okrągła tarcza pokryta różnego rodzaju wzorami geometrycznymi i posiadająca magiczną moc, którą nadało jej siedmiu kamiennych mnichów ze Świątyni Siedmiu Mnichów. Posiadacz tarczy może raz dziennie uderzyć swoją bronią w gong Myo-Myo, a odgłos ten roześle wokół falę energii duchowej, która zniszczy każdą złą istotę.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +2
- Specjalne:
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Święte Uderzenie 1x/dzień - Ujemne punkty zbroi: -0
- Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
- Waga: 15
Święty gong Myo-Myo (Serce Furii) [00SHLDMM]
Myo-Myo była słynnym łowcą duchów z T'u Lung w Kara Tur i zarabiała na życie poprzez zabijanie lub przepędzanie wszelkiego rodzaju demonów i złych duchów. Gong Myo-Myo jest jednym z wielu elementów jej niezwykłego ekwipunku. Jest to okrągła tarcza pokryta różnego rodzaju wzorami geometrycznymi i posiadająca magiczną moc, którą nadało jej siedmiu kamiennych mnichów ze Świątyni Siedmiu Mnichów. Posiadacz tarczy może raz dziennie uderzyć swoją bronią w gong Myo-Myo, a jego odgłos roześle wokół falę energii duchowej, która zniszczy każdą złą istotę.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +3
- Specjalne:
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Święte Uderzenie 1x/dzień - Ujemne punkty zbroi: -1
- Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
- Waga: 15
Duża Tarcza [00SHLD08]
Duże tarcze nosi się podobnie jak małe tarcze. Są one jednak znacznie cięższe i z tego powodu, podczas walki, ręka, w której trzymana jest tarcza, nie może być wykorzystywana w żaden inny sposób. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych, przez prostokątne, aż do egzotycznych, takich jak tarcze w kształcie rozłożonych skrzydeł smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +2
- Ujemne punkty zbroi: -2
- Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
- Waga: 15
Malowidło Dziewicy [00SHLDFV]
Niezwykle rzadko zdarzało się, by mieszkańcy Dziesięciu Miast z własnej woli mieszali się w sprawy rdzennych barbarzyńców. Niekiedy tylko napotykali miejsca kultu religijnego lub punkty orientacyjne przez nich wybudowane. Dwadzieścia lat temu, Sammel Colger z Bremy łowił ryby w pobliżu Morza Ruchomego Lodu, gdy przypadkiem natrafił na pozostałości po małym statku barbarzyńców. Uwagę jego przyciągnęła część kadłuba, na której znajdowało się kolorowe malowidło. W chwili gdy wyciągał ten kawałek drewna z wody, z głębin wyskoczył niedźwiedź polarny i rzucił się w kierunku głowy rybaka. Sammel instynktownie zasłonił głowę drewnem i trafił w potężne kły niedźwiedzia. Bestia poślizgnęła się i wpadła z powrotem do lodowatej wody, a Sammel, nie czekając na kolejny atak, czym prędzej dopadł swojej małej łódki i powrócił do Bremy. Kapłan Tempusa wyjaśnił później rybakowi, że malowidło przedstawiało złożoną w ofierze dziewicę. Najprawdopodobniej, kontynuował kapłan, statek ten przypłynął aż z Maer Dualdon na Morze Ruchomego Lodu, gdzie roztrzaskał się na kawałki. Sammel przymocował ten kawałek drewna do swojej tarczy, którą już do końca swoich dni zabierał na dalekie wyprawy rybackie.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +2
- Zręczność: premia +1
- Ujemne punkty zbroi: -0
- Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
- Waga: 15
Święte Malowidło Dziewicy (HoF) [00HFSDFV]
Niezwykle rzadko zdarzało się, by mieszkańcy Dziesięciu Miast z własnej woli mieszali się w sprawy rdzennych barbarzyńców. Niekiedy tylko napotykali miejsca kultu religijnego lub punkty orientacyjne przez nich wybudowane. Dwadzieścia lat temu, Sammel Colger z Bremy łowił ryby w pobliżu Morza Ruchomego Lodu, gdy przypadkiem natrafił na pozostałości po małym statku barbarzyńców. Uwagę jego przyciągnęła część kadłuba, na której znajdowało się kolorowe malowidło. W chwili gdy wyciągał ten kawałek drewna z wody, z głębin wyskoczył niedźwiedź polarny i rzucił się w kierunku głowy rybaka. Sammel instynktownie zasłonił głowę drewnem i trafił w potężne kły niedźwiedzia. Bestia poślizgnęła się i wpadła z powrotem do lodowatej wody, a Sammel, nie czekając na kolejny atak, czym prędzej dopadł swojej małej łódki i powrócił do Bremy. Kapłan Tempusa wyjaśnił później rybakowi, że malowidło przedstawiało złożoną w ofierze dziewicę. Najprawdopodobniej, kontynuował kapłan, statek ten przypłynął aż z Maer Dualdon na Morze Ruchomego Lodu, gdzie roztrzaskał się na kawałki. Sammel przymocował ten kawałek drewna do swojej tarczy, którą już do końca swoich dni zabierał na dalekie wyprawy rybackie.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +4
- Zręczność: premia +3
- Ujemne punkty zbroi: -1
- Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
- Waga: 15
Pawęż [00SHLD13]
Ta masywna tarcza jest prawie tej samej wysokości, co jej właściciel. Można ją w zasadzie nazwać przenośną ścianą. Daje prawie całkowitą ochronę, w zależności od tego, jak dobrze widać zza niej wojownika. Pawęż nie chroni niestety przed wymierzonymi zaklęciami. Czarodziej nie musi trafić w samą postać - wystarczy, że trafi w tarczę.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +2
- Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
- Specjalne:
+1 do KP przeciwko broni strzeleckiej - Ujemne punkty zbroi: -10
- Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
- Waga: 25
Pawęż Odporności na Uroki +1 [00SHLD86]
Ta masywna tarcza jest niemal tak wysoka jak jej użytkownik. Jest to w zasadzie przenośny mur, za którym można się schronić. Tarcza może chronić całkowicie, w zależności od tego, jak ustawi się jej właściciel. Pawęż nie chroni jednak przed zaklęciami kierowanymi, które mogą zostać na rzucone przez wycelowanie w trzymaną przez ciebie tarczę. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +2
- Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
- Specjalne:
Ochrona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Zauroczenie Osoby i Zauroczenie Osoby lub Zwierzęcia - Ujemne punkty zbroi: -9
- Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
- Waga: 25
Obłęd Żołnierza [00SHLDFF]
Ta mała metalowa tarcza była wykorzystywana przez wojowników północy przez dziesiątki lat. Również od wielu lat wręcza się ją najdzielniejszym żołnierzom z Neverwinter, jako honorowe odznaczenie. Niestety, z tarczą tą wiąże się niezbyt szczęśliwa historia. Wielu jej właścicieli sądziło, że jej niewielkie właściwości magiczne uchronią ich nawet przed ogromnymi przeciwnościami. Tarcza nie mogła sprostać wymaganiom żołnierzy i wielu z nich zapłaciło za to wysoką cenę.
PARAMETRY :
- Premia od tarczy: +2
- Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
- Ujemne punkty zbroi: -0
- Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
- Waga: 6