Górne Targos jest chronione przez drewniany mur, a od południa przez strome skały. Jak dotąd, jeszcze żaden Goblin nie dostał do tej części miasta, lecz i tak ulice świecą pustkami. Twoim jedynym przewodnikiem po ulicach jest wiatr, który śwista w ciemnych zaułkach.
- Karczma "Płacząca Wdowa" - pojawiasz się w lewym, dolnym rogu lokacji, skąd powinieneś się udać do "Płaczącej Wdowy" - drugiej karczmy w mieście. Z tym miejscem związane jest dość ciekawe zadanie. Ale po kolei. Zaraz po wejściu porozmawiaj z Cahl-Hyredem, który po krótkiej opowie ci o duchu nawiedzającym jeden z pokoi na górnym piętrze. Da ci on także klucz do tego pomieszczenia. Jeśli nie będzie chciał rozmawać, idź do "Tawerny Pod Słonym Psem" i pogadaj sobie dokładnie z pijanymi najemnikami, a potem wróć. Na pewno będziesz już w stanie zapytać Cahla o całą tę sprawę. Twoim zadaniem jest pozbycie się ducha. Pamiętaj, że podczas twykonywania tego zadania takie osoby jak Koluhm
8 i Elytharra4 mogą ci wyjawić wiele ciekawych rzeczy na temat samego ducha i tajemniczej butelki.
Wejdź na górę, gdy będzie noc i w pokoju z wybitym oknem porozmawiaj z Veirą - smutnym duchem. Z rozmowy można wywnioskować że czeka ona na swgo kochanka Donovana, który wyruszył w podróż po oceanie, lecz nie wrócił. Przy okazji splądruj wszystkie pokoje na piętrze, następnie zejdź na dół do Cahla. Wypytaj go także o Koluhma. Co on tu robił, czemu odszedł i gdzie się udał. Wyjawi on, że Koluhm miał zająć się tą zabłąkaną duszyczką, lecz jedyne co zrobił to zostawił na drzwiach magiczny znak i dał mu jakiś flakonik, przy okazji nie płacąc za pokój. Zapytaj czy ci go nie da. Otrzymasz wtedy magiczny flakonik wypełniony zwykłą wodą.
Aby dokończyć zadanie, idź do "Słonego Psa" i pogadaj z Goharem. Da ci on kawałek statku na którym płynął Donovan. Wróć z tym kawałkiem do Veiry i gotowe. Na koniec poproś, aby uroniła łzę do flakoniku. Powinna się zgodzićę. Teraz tylko wystarczy przekazać dobrą wiadomość Cahlowi. Z flakonem udaj się do Elytharry.
- Lumbar Gundwall - mężczyzna ten ma pewien problem z żurawiem. Póki co nie możesz mu pomóc.
- Skład Handlowy Gallawaya - miejsce, w którym uzupełnisz zapasy. Tutaj także możesz ukraść sobie ciekawy przedmiot. Niejaki Jemeliah ma przy sobie Szczęśliwą Kostkę - amulet. Wystarczy użyć umiejętności złodziejskich, a będzie on twój.
- Budynek Rady Miasta - będzie to bardzo ważne miejsce dla twojej drużyny, ponieważ w środku znajduje się burmistrz Ulbrec Dinnsmore oraz jego żona Elytharra. Elytharra jest znawcą magii i to do niej powinieneś się udać z nadpalonym czarem, jaki znalazłeś w tunelach piratów w Dokach. Wytłumaczy ci ona, do czego mógł służyć i co z nim zrobić, aby ujawnić człowieka odpowiedzialnego za przedostanie się goblinów do miasta. Będzie także pomocna podczas wykonywania zadania z duchem Veiry. Prowadzi ponadto mały sklepik i może ci sprzedać kilka wartościowych rzeczy, w tym czarów. Warto u niej zakupić sobie parę zwojów, aby nauczyć się czarów z wyższych poziomów (3, 4), ponieważ może się zdarzyć, że wasza postać będzie już w stanie z nich korzystać, a nie będzie znała żadnego.
Sam Ulbrec będzie zadziwiony tym, jak to sobie poradziłeś z goblinami, które o mało nie przedarły się do miasta. Potrzebuje on ludzi do pomocy przy obronie miasta, a ty świetnie się do tego nadajesz. Z tą osobą będziesz się widział dość często, aby odbierać od niego rozkazy i otrzymywać nagrody za ich wykonanie.
Teraz czas na plądrowanie. Wciśnij ALT i przetrząśnij cały dom. Jeżeli posiadasz łotrzyka w drużynie, to spróbuj okraść Ulbreca (pamiętaj, aby zapisać wcześniej grę). Ma on przy sobie Pierścień ochrony +1.
- Mieszkanie Phaena - to tutaj znajduje się zdrajca odpowiedzialny za tajemnicze przedostanie się goblinów do doków. Może się on ujawnić w dwóch przypadkach - jeśli masz zwój teleportacji zdobyty przy jednym z goblinów w jaskiniach pod dokami lub jeśli wcześniej rozmawiałeś z drużyną Żelaznej Obroży w lokalnej tawernie. W drugim przypadku wystarczy zapytać go, czemu jest ubrany w łachmany, a sam się wkopie. Teraz będzie cię czekała walka z nim oraz trzema goblinami, co nie powinno sprawić większej trudności nawet pierwszopoziomowej drużynie. Po tym incydencie wystarczy się udać do Elytaharry
4 aby otrzymać 250 SZ.
- Oswald Fiddlebender - stary, poczciwy gnom oferuje szeroki asortyment mikstur i magicznych płynów. Odwiedzisz go także po zlikwidowaniu wszystkich problemów Targos, by ruszyć w dalszą drogę.
- Świątynny Pawilon - w tym miejscu dzielni kapłani leczą ofiary walk między mieszkańcami Targos a goblinami. Znajduje się tu także Garradun Tanner - człowiek, który miał pomóc Elytahrze w odnalezieniu obozu orków. Niestety zachorował na nieznaną chorobę. Okazuje się on być nędznym sobowtórniakiem, podszywającym się pod prawdziwego Garraduna. Aby sprawić żeby się ujawnił, wystarczy z nim porozmawiać, a da ci list do swojej przyjaciółki. Wystarczy iść do Denhama Fishera z pismem, a on poprosi cię, abyś wziął dwa inne podrobione przez niego. Oczywiście weź je - przydadzą się. Z pierwszym skieruj się do fałszywego Garraduna, a on ujawni swe prawdziwe oblicze. Drugie pismo zachowaj aż do Lodowej Twierdzy gdzie spotkasz kapitana Marinera.
- Koluhm Bonecutter - możesz wypytać go o tajemniczą buteleczkę, którą pozostawił w "Płaczącej Wdowie", a także o Phaena Łachmaniarza.