Wielki Miecz [00SWDT01]
Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 2k6
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 15
- Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
- Typ broni: dwuręczna
Wielki Miecz Wysokiej Jakości [00SWDT02]
Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 2k6
- Premia do Ataku: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 15
- Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
- Typ broni: dwuręczna
Wędrujące Niebo [11SWDTWS]
Saga Wędrującego Nieba to opowieść o domowym ognisku opowiadana przez wielu skaldów Północy. Opowieść ilustruje na przykładzie wytrwałość i siłę barbarzyńskiego ducha.
Gdy oddziały Arcymaga Arakona przemierzały Dolinę Lodowego Wichru, Plemię Niedźwiedzia zostało zaatakowane jako jedno z pierwszych. W obliczu przytłaczającej przewagi przeciwnika barbarzyńcy walczyli z męstwem, lecz nie mogli równać się z siłami Arakona. Hreidgar, jeden z najstarszych myśliwych i wojowników plemienia, został ogłuszony w czasie bitwy, a gdy odzyskał przytomność, wokół siebie ujrzał szczątki swych towarzyszy. Po jego żonie i dzieciach nie było śladu. Bez słowa Hreidgar wziął swój wielki miecz i podążył tropem armii Arakona, zdeterminowany, by uratować ich i pomścić poległych.
Hreidgar jako jeden z pierwszych przysiągł walczyć u boku barbarzyńskiego szamana Jerroda, gdy ten zjednoczył plemiona przeciwko Arakonowi. Bez wytchnienia służył mu w bitwach, które później nastąpiły, nawet najczarniejszego dnia, gdy Arakon wypuścił piekielne armie w bój przeciwko Jerrodwi i jego plemionom. W każdej bitwie Hreidgar stanowił jedność ze swoim wielkim mieczem i wyjąc niczym wichura, zmuszał swych nieprzyjaciół do odwrotu... i śmierci. Gdy jednak Arakon został w końcu pokonany, Hreidgar nie odnalazł nawet śladu po swej żonie i dzieciach.
Hreidgar kontynuował swoje poszukiwania, a jego wieloletnia wędrówka zaprowadziła go nad ogromne urwiska Lodowca Reghed podczas Pory Deszczu Włóczni, na Morze Ruchomego Lodu, gdzie żeglował z Plemieniem Wieloryba i walczył z łowcami niewolników z południa, a następnie do ostatecznego celu, mieściny o nazwie Punkt Enholma, gdzie wraz z garstką obrońców miasta walczył przeciwko armii Kresselacka Czarnego Wilka. Mówi się, że Hreidgar walczył tak zaciekle, że Kresselack ustąpił pola na cześć wojownika - lecz dopiero po zadaniu mu śmiertelnego ciosu.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 2k6 +1
- Premia do Ataku: +1
- Umagicznienie: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Może raz rzucić zaklęcie Zagłada - Waga: 12
- Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
- Typ broni: dwuręczna
Wielki Miecz Płomienia +1 [11SWDT91]
Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 2k6 +1
- Premia do Ataku: +1
- Umagicznienie: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Płomień: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia - Waga: 12
- Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
- Typ broni: dwuręczna
Skrzydlaty Koszmar [ZZR6WB]
Ten potężny miecz wykonany został z myślą o kimś bardzo silnym i jest równie elegancki, co odrażający. Ostrze jest wprawdzie oblane metalem, lecz jego główną część zbudowano z ludzkich kości. Ponadto, jego rękojeść oraz pochwa wykonane zostały z wyprawionej ludzkiej skóry i mięsa.
Po takim makabrycznym czynie, miecz wracał z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle były sprzedawane dla szybkiego zysku, co pozwalało im uchronić się przed koszmarem niewolnictwa.
Pochodzenie miecza nie jest do końca znane. Jedynie arystokraci Mulhorandi przekazują pewną historię na jego temat z pokolenia na pokolenie. Według legendy, za każdym razem gdy niewolnica Mulhorandi urodziła dziewczynkę, w czasie pełni księżyca wznosiła modły do starożytnego faraona Tyrisha z prośbą o pomoc. Wysłuchawszy modlitw, Tyrish zsyłał tę broń, która "powoli schodziła z nieba". Początkowo nie była ona dłuższa niż zwykły sztylet. Następnie kobieta robiła z niej użytek, poważnie okaleczając swoje dziecko. Po takim makabrycznym czynie, broń wracała z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle mogły wykupić swoją wolność i uchronić się przed koszmarem niewolnictwa. Rany zadane dzieciom, przynajmniej te fizyczne, z czasem goiły się.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 2k6 +1
- Premia do Ataku: +1
- Umagicznienie: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Zguba: premia do ataku +3 oraz +2k6+3 do obrażeń przeciw ludziom - Waga: 12
- Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
- Typ broni: dwuręczna
Wielki Miecz Bezdusznych +5 [00CWSKX1]
Morderczy Rycerze Xvima uznawani są we wszystkich niemal królestwach za niezwykle śmiercionośnych wojowników. Jedną z przyczyn takiej o nich opinii jest fakt, że są spokrewnieni z demonami. Kolejną przyczyną jest z pewnością wprawa, z jaką używają specjalnie dla nich wykutych wielkich mieczy zwanych "Cudownymi Mieczami Bezduszności". Konstrukcja tego typu broni pozwala rozdzielać uzbrojonych przeciwników i rozbijać ich formację. W sprawnych rękach Morderczego Rycerza Xvima, ten szczególny miecz potrafi rozpruwać ciało ofiary i dosłownie wysysać z niej życiową krew. "Cudowny Miecz Bezduszności" jest podstawową bronią rycerzy z tego zakonu.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 2k6 +5
- Premia do Ataku: +5
- Umagicznienie: +5
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Wampiryczna: 2k4 punktów życia wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (rzucie na wytrzymałość neguje) [co to jest rzucie :) dop. Ahelor] - Waga: 12
- Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
- Typ broni: dwuręczna