Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Wielkie miecze • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Zbrojownia


    Wielkie miecze

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 20.10.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Wielki Miecz [00SWDT01]

    Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 2k6
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 15
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
    • Typ broni: dwuręczna

    Wielki Miecz Wysokiej Jakości [00SWDT02]

    Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 2k6
    • Premia do Ataku: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 15
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
    • Typ broni: dwuręczna

    Wędrujące Niebo [11SWDTWS]

    Saga Wędrującego Nieba to opowieść o domowym ognisku opowiadana przez wielu skaldów Północy. Opowieść ilustruje na przykładzie wytrwałość i siłę barbarzyńskiego ducha.

    Gdy oddziały Arcymaga Arakona przemierzały Dolinę Lodowego Wichru, Plemię Niedźwiedzia zostało zaatakowane jako jedno z pierwszych. W obliczu przytłaczającej przewagi przeciwnika barbarzyńcy walczyli z męstwem, lecz nie mogli równać się z siłami Arakona. Hreidgar, jeden z najstarszych myśliwych i wojowników plemienia, został ogłuszony w czasie bitwy, a gdy odzyskał przytomność, wokół siebie ujrzał szczątki swych towarzyszy. Po jego żonie i dzieciach nie było śladu. Bez słowa Hreidgar wziął swój wielki miecz i podążył tropem armii Arakona, zdeterminowany, by uratować ich i pomścić poległych.

    Hreidgar jako jeden z pierwszych przysiągł walczyć u boku barbarzyńskiego szamana Jerroda, gdy ten zjednoczył plemiona przeciwko Arakonowi. Bez wytchnienia służył mu w bitwach, które później nastąpiły, nawet najczarniejszego dnia, gdy Arakon wypuścił piekielne armie w bój przeciwko Jerrodwi i jego plemionom. W każdej bitwie Hreidgar stanowił jedność ze swoim wielkim mieczem i wyjąc niczym wichura, zmuszał swych nieprzyjaciół do odwrotu... i śmierci. Gdy jednak Arakon został w końcu pokonany, Hreidgar nie odnalazł nawet śladu po swej żonie i dzieciach.

    Hreidgar kontynuował swoje poszukiwania, a jego wieloletnia wędrówka zaprowadziła go nad ogromne urwiska Lodowca Reghed podczas Pory Deszczu Włóczni, na Morze Ruchomego Lodu, gdzie żeglował z Plemieniem Wieloryba i walczył z łowcami niewolników z południa, a następnie do ostatecznego celu, mieściny o nazwie Punkt Enholma, gdzie wraz z garstką obrońców miasta walczył przeciwko armii Kresselacka Czarnego Wilka. Mówi się, że Hreidgar walczył tak zaciekle, że Kresselack ustąpił pola na cześć wojownika - lecz dopiero po zadaniu mu śmiertelnego ciosu.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 2k6 +1
    • Premia do Ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Może raz rzucić zaklęcie Zagłada
    • Waga: 12
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
    • Typ broni: dwuręczna

    Wielki Miecz Płomienia +1 [11SWDT91]

    Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 2k6 +1
    • Premia do Ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Płomień: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
    • Waga: 12
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
    • Typ broni: dwuręczna

    Skrzydlaty Koszmar [ZZR6WB]

    WyglądTen potężny miecz wykonany został z myślą o kimś bardzo silnym i jest równie elegancki, co odrażający. Ostrze jest wprawdzie oblane metalem, lecz jego główną część zbudowano z ludzkich kości. Ponadto, jego rękojeść oraz pochwa wykonane zostały z wyprawionej ludzkiej skóry i mięsa.

    Po takim makabrycznym czynie, miecz wracał z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle były sprzedawane dla szybkiego zysku, co pozwalało im uchronić się przed koszmarem niewolnictwa.

    Pochodzenie miecza nie jest do końca znane. Jedynie arystokraci Mulhorandi przekazują pewną historię na jego temat z pokolenia na pokolenie. Według legendy, za każdym razem gdy niewolnica Mulhorandi urodziła dziewczynkę, w czasie pełni księżyca wznosiła modły do starożytnego faraona Tyrisha z prośbą o pomoc. Wysłuchawszy modlitw, Tyrish zsyłał tę broń, która "powoli schodziła z nieba". Początkowo nie była ona dłuższa niż zwykły sztylet. Następnie kobieta robiła z niej użytek, poważnie okaleczając swoje dziecko. Po takim makabrycznym czynie, broń wracała z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle mogły wykupić swoją wolność i uchronić się przed koszmarem niewolnictwa. Rany zadane dzieciom, przynajmniej te fizyczne, z czasem goiły się.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 2k6 +1
    • Premia do Ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Zguba: premia do ataku +3 oraz +2k6+3 do obrażeń przeciw ludziom
    • Waga: 12
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
    • Typ broni: dwuręczna

    Wielki Miecz Bezdusznych +5 [00CWSKX1]

    Morderczy Rycerze Xvima uznawani są we wszystkich niemal królestwach za niezwykle śmiercionośnych wojowników. Jedną z przyczyn takiej o nich opinii jest fakt, że są spokrewnieni z demonami. Kolejną przyczyną jest z pewnością wprawa, z jaką używają specjalnie dla nich wykutych wielkich mieczy zwanych "Cudownymi Mieczami Bezduszności". Konstrukcja tego typu broni pozwala rozdzielać uzbrojonych przeciwników i rozbijać ich formację. W sprawnych rękach Morderczego Rycerza Xvima, ten szczególny miecz potrafi rozpruwać ciało ofiary i dosłownie wysysać z niej życiową krew. "Cudowny Miecz Bezduszności" jest podstawową bronią rycerzy z tego zakonu.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 2k6 +5
    • Premia do Ataku: +5
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Wampiryczna: 2k4 punktów życia wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (rzucie na wytrzymałość neguje) [co to jest rzucie :) dop. Ahelor]
    • Waga: 12
    • Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
    • Typ broni: dwuręczna





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 6 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Vergil
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.07.2007 o 11:16  

    gdzie mozna znalezc ten wielki miecz bezdusznych? prosze o szybką odpowiedz

    123
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.07.2007 o 22:37  

    lol no przecież wypada z zabójczego rycerza xivima.... chyba...

    Iontz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.08.2007 o 20:14  

    Tak, wypada z Zabójczych Rycerzy Xvima, z którymi walczymy od Obozu Saablika Tana, w rozdziale 5, ale najwięcej ich jest w Odciętej Dłoni, rozdział 6.

    Pepi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.09.2007 o 16:53  

    Tylko chodzi o to, że tylko źli mogą go urzywać - najgorsze to jest :-)

    321
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.03.2008 o 20:54  

    Te kody mi nie działają!!

    rockefeller
     

    Wędrowiec
    Temat: a w mojej wersji niestety m...
    Dodany: 17.01.2010 o 10:48  

    a w mojej wersji niestety miecza bezdusznych nie ma ...



    Ten artykuł skomentowano 6 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw