Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Cepy • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Cepy

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Cep bojowy

    Cep bojowy składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest bądź gruby metalowy pręt, bądź nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula ze szpikulcami. Te dwa elementy łączono zwykle krótkim łańcuchem lub mocnymi rzemieniami. Broń ta wywodzi się od cepów używanych do młócenia zboża.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny cep bojowy. Zadaje przyzwoite obrażenia (w przeciwieństwie do większości innych broni, z modyfikatorem +1), jest wolniejszy od np. długiego miecza, ale szybszy od włóczni. Należy do nielicznych broni, którymi mogą posługiwać się kapłani – zdecydowanie polecam przedstawicielom tej profesji szkolenie w walce nimi.

    Cep bojowy +1

    Cep bojowy składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest bądź gruby, metalowy pręt, bądź nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg lub też żelazna kula ze szpikulcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnymi rzemieniami. Ten szczególny egzemplarz jest magiczny. Zawarta w nim magia tworzy wieź pomiędzy bronią a właścicielem.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 13
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to BLUN03.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja cepu bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Dobra broń. Niestety, aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Cep bojowy +2: Młot

    Cep bojowy zrobiony jest z mocnej, drewnianej rękojeści połączonej za pomocą zawiasu lub łańcucha, z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami lub żelazną, kolczastą kulą. Jego pierwotnym przeznaczeniem było młócenie zboża. Ten cep bojowy został umagiczniony. Na jego powierzchni widać żarzące się runy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      15% szansa na ogłuszenie celu
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, III poziom, czarodziejka Presio.
    • Komentarz: Cep bojowy o większym umagicznieniu. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje całkiem spora szansa na ogłuszenie przeciwnika (ogłuszona istota jest automatycznie trafiana). Zdecydowanie polecam każdej postaci szkolącej się w walce tego typu bronią.

    Cep bojowy Mae

    Jest to prezent dla okrutnego wojownika Eleda Profana; nie wydaje się, aby się czymkolwiek wyróżniał. Jedynym niezwyczajnym elementem konstrukcyjnym jest głownia, wykonana z twardego granitu. Elen był mistrzem złych ludów, które bronił i chronił, kiedy tylko miały one dość złota, aby mu się odwdzięczyć. Jednym z tych plemion był szczep złożony z maedarytów i meduz. To oni właśnie odwdzięczyli się Eledowi, płacąc mu za usługi tym cepem bojowym. Eled posługiwał się nim z przerażającą skutecznością aż po kres swych dni.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      5% szansa na zamianę ofiary w kamień
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty (całkiem sporo) i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia. Poza tym przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na zamianę przeciwnika w kamień (jest to równoznaczne ze śmiercią). W rękach dobrze wyszkolonego wojownika cep ten będzie siał prawdziwe spustoszenie w szeregach przeciwników. Zdecydowanie polecam kupno tego przedmiotu.

    Cep bojowy Szoku +4

    Cep bojowy zrobiony jest z mocnej, drewnianej rękojeści połączonej za pomocą zawiasu lub łańcucha, z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami lub żelazną, kolczastą kulą. Jego pierwotnym przeznaczeniem było młócenie zboża. Ten cep bojowy został umagiczniony. Na jego powierzchni widać żarzące się runy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +5
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      50% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od elektryczności20% szansa na ogłuszenie celu
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w sarkofagu w jednej z komnat w północno – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych cepów bojowych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Zapewnia także premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, a każde trafienie stwarza szansę na wywołanie dwóch porządnych magicznych efektów (dodatkowe obrażenia i ogłuszenie). Niestety, parametr Opóźnienie pozostaje taki sam, jak w przypadku zwykłego cepu. Największym minusem tej broni jest fakt, że możliwość jej zdobycia mamy dopiero podczas przygód w dodatku Trails of the Luremaster. Mimo to oczywiście polecam.

    Hiena cmentarna

    Pewien zmyślny wojownik Seldon Mirai znany był ze swego opanowania i ciętych uwag wśród zgiełku bitwy. Szczególną sławę przyniósł mu bezceremonialny sposób, w jaki obchodził się z nieumarłymi. Uważał, że nieumarli to "wtórne, wyczerpane, stare kawały". "Jak już zabijesz ze sto szkieletów", powiadał, "czego masz się bać? Lezą na ciebie niczym szkapy szukające wody, więc walisz je jeden po drugim. I tego mam się bać?" Właził do grobowców, trzymając w ręku swój wypróbowany cep bojowy i niszczył każdego nieumarłego, jaki nawinął mu się pod rękę. Przy tym cały czas żartował i dowcipkował. Brak szacunku dla sztuki nekromancji zyskał mu w końcu wroga w osobie Tirona, lisza o niemałej mocy. Tiron pojmał Seldona i sparaliżował go, a następnie oddał w ręce szkieletów, aby zatłukły go na śmierć. Przyjaciele Seldona odzyskali później jego ciało. Dzięki ich staraniom, Seldon powstał z martwych. Po tym całym wydarzeniu nie pokpiwał już sobie z nieumarłych.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Przyzwoita broń. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Dodatkowym plusem tego cepu jest możliwość wczesnego zdobycia go. Jeżeli mamy w drużynie postać szkoloną w walce tego typu orężem, to jest to dla nas obowiązkowy zakup. Polecam.

    Korbacz czaszki

    Korbacz czaszki, bardziej znany jako "Cep bojowy zębów", powstał w 1035 roku KD. Wykonano go specjalnie dla wielkiego barbarzyńskiego wojownika o imieniu Wychgar. Podczas bitwy na północnych pustkowiach, która przeszła do historii jako Święte Przejście, Wychgar stracił trzech braci, zabitych przez hordy orków pod dowództwem Kraaga Potężnego. Wychgar oszalał z rozpaczy, a kiedy zapadła noc, poszedł na pole bitwy i zaczął szukać ich ciał, by sprawić im godny pochówek. Kiedy odnalazł trupy, nawiedziły go duchy trzech braci, uwięzione pomiędzy światami żyjących, a zmarłych. Wychgar nie był w stanie im pomóc, więc kazał szamanowi zamknąć ich dusze w cepie bojowym.Trzy kule tego korbacza, przymocowane do trzonka srebrnymi łańcuchami, zrobiono z czaszek braci Wychgara, wyszczerzających zęby w szaleńczym grymasie uśmiechu. Barbarzyńcy powiadają, że w ten sposób bracia cieszą się z nowo darowanego życia. Podczas walki, czaszki gryzą ofiarę, rozdzierając jej ciało.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4 i +1K4 obrażeń kłutych od ugryzień czaszek
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      10% szans na zadanie dodatkowych 1k6 obrażeń kłutych
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: cep bojowy
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
    • Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie jeden z najlepszych cepów bojowych w grze (zaraz obok Cepu bojowego Szoku +4). Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, każde trafienie odbiera przeciwnikowi dodatkowe 1K4 punktów życia (ugryzienia czaszek) i niesie za sobą szansę na zadanie kolejnych 1K6 punktów obrażeń kłutych. Przy jednym trafieniu krytycznym istnieje szansa na zadanie nawet 40 punktów obrażeń (nie licząc modyfikatorów z cech i umiejętności)! Gorąco polecam zakup tej broni.

    Ognisty cep bojowy +3

    Cep bojowy zrobiony jest z mocnej, drewnianej rękojeści połączonej za pomocą zawiasu lub łańcucha, z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami lub żelazną, kolczastą kulą. Jego pierwotnym przeznaczeniem było młócenie zboża. Ten cep bojowy został umagiczniony. Na jego powierzchni widać żarzące się runy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      50% szansa na zadanie +2K6 obrażeń od ognia
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy Jorilu.
      2.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, kapłan Bane'a Crieck.
    • Komentarz: Bardzo dobry cep. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznych płomieni, które palą przeciwnika, zadając mu 2K6 punktów obrażeń. Jedynym minusem tej broni jest to, że pierwszy jej egzemplarz zdobywamy dość późno (rozdział V, o ile nie rozpoczniemy wcześniej przygód w Sercu Zimy – ale jeśli to zrobimy, to w zamku Maluradek znajdziemy potężniejsze cepy). Polecam.

    Szybki cep bojowy +2

    Cep bojowy zrobiony jest z mocnej, drewnianej rękojeści połączonej za pomocą zawiasu lub łańcucha, z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami lub żelazną, kolczastą kulą. Jego pierwotnym przeznaczeniem było młócenie zboża. Ten cep bojowy został umagiczniony. Na jego powierzchni widać żarzące się runy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:1 dodatkowy atak na rundę
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo w ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
      2.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
    • Komentarz: Świetna broń. Nie dość, że poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przez niego obrażenia, to jeszcze zapewnia mu dodatkowy atak na rundę (a im więcej ataków może wykonać nasz bohater, tym szybciej jego przeciwnik padnie). Na pewno przyda się każdej postaci szkolonej w walce tego typu orężem, przynajmniej do czasu naszych odwiedzin w zamku Maluradek, gdzie znajdziemy najpotężniejsze cepy dostępne w świecie gry. Polecam.

    Zakrzywiony cep bojowy

    Cep bojowy zrobiony jest z mocnej, drewnianej rękojeści połączonej za pomocą zawiasu lub łańcucha, z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami lub żelazną, kolczastą kulą. Jego pierwotnym przeznaczeniem było młócenie zboża.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      50% szansa na zadanie +1K4 obrażeń kłutych
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, II poziom krypty na północnym wschodzie, w sarkofagu za Szkieletem magiem w centralnej części mapy; przedmiot losowy.
    • Komentarz: Przeciętna broń, choć w momencie, w którym ją znajdujemy, na pewno będzie użyteczna. Od zwykłego cepu bojowego różni się jedynie premią do TraK0 i sporą szansą na zadanie dodatkowych obrażeń kłutych. Radziłbym ją sprzedać, a zarobione w ten sposób pieniądze przeznaczyć na kupno Hieny Cmentarnej.

    Zwiastun Nieszczęścia

    Ten cep bojowy został poświęcony przez kapłanów wielkiego boga orków Grummsha i miał być użyty przeciw elfim i krasnoludzkim wrogom, z którymi walczyły armie orków. Był on własnością najwyższego kapłana Legionu Kości, do momentu, gdy ten zginął prowadząc swych ludzi przeciwko elfim siłom w Dłoni Seldarine. Cep ten jest bardzo prosty. Drzewce przypominają elfią kość udową, owiniętą w opaloną elfią skórę. Gruby łańcuch łączy drzewce z kolczastą kulą. Całość zrobiona jest z żelaza z metorytu. Jest to świadectwo potencjału rzemiosła orków.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4, +5 przeciw elfom
    • TraK0: +3, +4 przeciw elfom
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      10% szansa na rzucenie Grozy na ofiarę
    • Waga: 13
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: cepy bojowe
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom, w stosie krzeseł w korytarzu na zachodzie.
    • Komentarz: Kolejny bardzo dobry cep bojowy, szczególnie zabójczy w starciach z elfami. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty (o pięć w przypadku elfów) i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na rzucenie Grozy na ofiarę (przeciwnik przestanie walczyć z naszą postacią i rzuci się do ucieczki – wtedy mogą się go pozbyć nasi łucznicy). Zdecydowanie polecam, broń ta udowodni swą przydatność już w miejscu, w którym ją znajdujemy (w Odciętej Dłoni spotkamy wielu elfów).



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw