Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Kije • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Kije

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Kij

    Kij to najprostsza i najmniej efektywna z broni drzewcowych. Może mieć długość od 1,8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się go z dębowego drewna i często obija metalem na obu końcach. Do władania nim trzeba używać obu rąk.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny kij. Jest całkiem szybki, ale zadaje przeciętne obrażenia i zajmuje obie ręce (co uniemożliwia jednoczesne korzystanie z tarczy). Jego przewagę nad broniami jednoręcznymi stanowi zwiększony zasięg ataku (dobrą metodą jest posyłanie do pierwszej linii ciężko opancerzonej postaci i ustawianie za jej plecami włóczników, halabardników i postaci walczących właśnie kijami - będą oni ranić wrogów bez narażania się na ich ciosy). Nie warto szkolić wojowników w walce tego typu bronią, bowiem najpotężniejszy magiczny egzemplarz, jaki możemy znaleźć w świecie gry, posiada stosunkowo niewielkie umagicznienie – +3.

    Kij +1

    Kij to najprostsza i najmniej efektywna z broni drzewcowych. Może mieć długość od 1,8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się go z dębowego drewna i często obija metalem na obu końcach. Do władania nim trzeba używać obu rąk. Ten egzemplarz jest szczególny, gdyż został obdarzony magicznymi właściwościami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 + 1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Zamek Maluradek, IV poziom lochów, do znalezienia przy Szakalach Szamanach.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja kija. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie. Na etapie gry, w którym zdobywamy tę broń, będzie kompletnie nieprzydatna. Polecam spieniężyć (chociaż wielkich pieniędzy zań nie dostaniemy).

    Kij Radości Wisielca

    Ten posępny kij o niezwykle złej sławie został wykonany z drewna Drzewa Wisielca - prastarej czarnej wierzby, rosnącej na obrzeżach zapomnianej wioski na wyspach Moonshae. Na poskręcanych gałęziach wierzby kończyli swój żywot różnego rodzaju bandyci, mordercy, gwałciciele i inni przestępcy, a wszystko to ku uciesze grabarza Mordigana. To właśnie Mordigan, praktykujący tajemnie nekromancję, dojrzał wspaniałą sposobność na wykorzystanie swych zdolności. Chowając szczątki złych ludzi w pobliżu drzewa, Mordigan wezwał mroczne moce sfery negatywnej, by odprawić nad czarną wierzbą złowrogi rytuał. Dzięki temu, drzewo zyskało częściowo zdolność odczuwania i żywienia się tym, co pozostało z bandytów, którzy jeszcze niedawno zwisali z jego gałęzi. Czarne korzenie zapuszczały się w gnijące ciała, a na poskręcanym pniu wierzby zaczęły się pojawiać wykrzywione w bolesnych spazmach oblicza złoczyńców. Niektórzy powiadają, że mimo tych znaków, bandyci grzebani w pobliżu drzewa mogli zaznać ostatniej w życiu radości.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      Trzy razy dziennie pozwala rzucić zaklęcie Animacja martwego
      Charyzma: -2
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kij
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Może używać:
      Zły mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, przy poszukiwaczce przygód imieniem Adran.
    • Komentarz: Kiepska broń. Parametrami prawie nie różni się od Kija +1, jedyna różnica to możliwość rzucenia Animacji martwego trzy razy dziennie i kara do Charyzmy. O ile Animacja martwego w Icewind Dale II jest czarem potężnym, to jednak w pierwszej części gry nie jest zbytnio przydatna – przyzywani nieumarli są zbyt słabi, aby mogli stanowić jakąkolwiek pomoc dla naszej drużyny. Doradzałbym sprzedaż tego przedmiotu.

    Laska Dłoni

    Pochodzi ze złotego wieku w dziejach elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Laska ta została wyrzeźbiona i ukształtowana z największą starannością; potem na całej długości wyryto elfie napisy runiczne. Mimo że większość czarodziejów z Dłoni wolało nie angażować się w walkę wręcz, nosili tę laskę jako symbol mocy i jedności.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, II poziom wieży Labelasa (tej na zachodzie), w biurku w pokoju w północno – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń, zdecydowanie jeden z najlepszych kosturów w całej grze (nieznacznie lepsza jest Laska Erona). Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Może się przydać, jeżeli mamy w drużynie druida szkolonego w walce kijami, w innym wypadku polecam sprzedać (mag na pewno go nie wykorzysta, a wojownicy powinni walczyć innymi broniami).

    Laska Erona

    Eron Niespokojny był pesymistycznie nastawionym czarodziejem obdarzonym naturalną skłonnością do pojedynków na magię. Uważał, że jedynym sposobem nabrania mocy w Sztuce Magii jest sprawdzanie swoich umiejętności w walce z innymi czarodziejami. Jednakże wierzył również i w to, że złodzieje i płatni zabójcy tylko czekają, aby mu ukraść bogactwa. Aby upodobnić się do zwykłych ludzi, ubierał się w szaty pielgrzyma, a w ręku dzierżył prosty kij wiązowy. W rzeczywistości kij miał właściwości magiczne, gdyż dodawał mocy w walce, ale Eron nie chciał zbyt wiele ryzykować i nikomu o tym nie opowiadał.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Kolejny kij +3, najlepsza broń z tego rodzaju dostępna w grze (przewyższa Laskę Dłoni pod względem wagi i opóźnienia). Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Może się przydać, jeżeli mamy w drużynie druida szkolonego w walce kijami, w innym wypadku nie warto wydawać nań pieniędzy (mag na pewno go nie wykorzysta, a wojownicy powinni walczyć innymi broniami).

    Laska Gniewu Natury

    Pewna szczególnie bojowo nastawiona grupa sylvanickich druidów stworzyła tę obitą żelazem laskę, aby w imieniu przyrody ukarać tych, którzy bezczeszczą lasy i wykazują brak szacunku wobec zakonów druidów. Sylvanici zazwyczaj używali tej broni przeciwko kapłanom Malara i innych podobnych bogów.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      może rzucać Oplątanie i Słup ognia
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Może używać:
      Druid
    • Miejsce: Kuldahar. Kostur ten znajdziemy przy zwłokach Arundela, po naszym powrocie do wioski z Klejnotem Serca.
    • Komentarz: Przeciętny kij. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia (nie jest to jakaś bajeczna premia). Jedyne powody, dla których warto go zatrzymać, to możliwość rzucania czarów Oplątanie i Słup Ognia (z czego ten drugi na pewno częściej się przyda). Jeżeli nie mamy druida w drużynie, pozostaje nam jedynie sprzedać tę broń.

    Laska Oblężenia

    Ulubiona broń mistrzów przemian. Ta szczególna laska została stworzona przez czarnoksiężnika Gulpha Niewielkiego. Był to mag drobnej postury, dlatego nie chciał znaleźć się w sytuacji, w której byłby zmuszony wykorzystać swe fizyczne możliwości. Dzięki swej Lasce mógł zwycięsko wychodzić z pojedynków na magię. Gulph doszedł do kresu żywota, kiedy ze zwykłej głupoty udał się na poszukiwanie grzybów ibeniańskich do lasku, w którym aż roiło się od bystrzeńców. Przez kilka następnych lat Laska była w ich posiadaniu aż do dnia, gdy przejeżdżająca obok grupka poszukiwaczy przygód wycięła ich w pień i przywłaszczyła sobie broń Gulpha.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      Raz dziennie może rzucać Rozproszenie magii i Obniżenie odporności
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczne
      może tylko używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to STAFFBES.
    • Komentarz: Gdyby Laska ta została umieszczona w świecie gry, niewątpliwie byłaby jedną z lepszych. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ale jej przewagą nad innymi tego typu broniami nie są parametry bojowe, a możliwość rzucania dwóch niezwykle przydatnych zaklęć – Rozproszenia magii i Obniżenia odporności. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Laska Oddechu Moradina

    Laski tej używali kapłani Moradina w swych najczarniejszych dniach. Umagiczniona przez kilku wielkich kapłanów, Laska Oddechu Moradina wskrzesiła kilku największych krasnoludzkich bohaterów z Głębi Dorna. Ostatnio użyto jej do wskrzeszenia Creeda Dorna, którego zabili elfi łucznicy I magowie, podczas bitwy w pobliżu Przełęczy Kuldahar. Ukryto ją w Niższej Głębi Dorna, by nie ukradły jej orki, gdy w końcu udało im się przełamać obronę krasnoludów.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      może rzucać Zmartwychwstanie
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, obóz Svirfneblinów, do kupienia u Nyma.
    • Komentarz: Całkiem niezła broń. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, jest również nieznacznie szybsza niż zwykły kij. Polecam jej kupno, jednak nie ze względu na parametry bojowe, a możliwość rzucania czaru Zmartwychwstanie – w nadchodzących bojach może nam się przydać.

    Laska Przywoływacza

    Laska ta, będącą potężną bronią i narzędziem zarazem, została wykonana przez obdarzonego wielką mocą arcymaga Ubatha z Niebiańskiego Znaku. Pochodzący początkowo z Algarondu, Ubath doczekał się wielkiego szacunku z uwagi na swe umiejętności przywoływacza zwierząt, potworów i żywiołaków. Niestety, jego żądza władzy wywiodła go na manowce. Ostatecznie zgubiło go przywołanie niezwykle potężnych istot ze Sfer Niższych. Ta laska stanowi najcenniejszy po nim spadek. Pozostawił ją, z lekka poczerniałą, kiedy był już zabierany do Acheronu.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      może rzucać Przywołanie potwora IV lub Niewidzialny myśliwy
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to STAFSUM.
    • Komentarz: Znakomita broń. Gdyby została umieszczona w świecie gry, mogłaby się ubiegać o miano najpotężniejszego kija. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, posiada także minimalne opóźnienie. Pozwala również rzucać dwa przydatne czary ze szkoły sprowadzania/przywoływania. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Laska Żywiołów Quosta

    Twórcą tej laski był czarnoksiężnik Quost Curion. Był wyrachowanym i chciwym na pieniądze magiem, który uwielbiał wzywać na pomoc sojuszników, aby wymierzyli karę jego wrogom. Często jednak stwierdzał, że jego zaklęcia się kończą w momencie, gdy akurat najbardziej ich potrzebował. Dlatego stworzył tę laskę w przeciągu siedmiu lat, ponosząc osobiście duże wydatki. Laska Żywiołów służyła mu wiernie aż do dnia, gdy wdał się w bijatykę z mistrzem odrzucania, który był przygotowany na to, aby poradzić sobie z przyzywanymi potworami Quosta. Quost zginął w bitwie w 1063 roku, a jego Laska trafiła do jego zabójcy, Renolda Łysego.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      Raz dziennie może sprowadzić żywiołaka ognia lub wody
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
      może tylko używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to QUOST.
    • Komentarz: Kolejny potężny kij, który nie został umieszczony przez twórców gry w jej świecie. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, posiada także minimalne opóźnienie. Co więcej, umożliwia użytkownikowi przywołanie żywiołaka ognia lub wody raz dziennie. Bardzo dobra broń. Niestety, aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Ochrona Spendelarda

    Czarodziej Spendelard zdobył sławę dzięki swoim niezwykle praktycznym zaklęciom. W czasie swoich dalekich wypraw, życie często stawiało go w obliczu wielu zagrożeń. W takich sytuacjach używał on do obrony laski, którą sam wykonał. Potem Spendelard wszedł w posiadanie innej laski, która bardziej przypadła mu do gustu, dlatego sprzedał swoją starą broń wędrownemu druidowi Chauntei.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +1 do rzutów obronnych przeciw magii
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kije
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, pałac lodowych salamander; kostur ten pojawia się losowo przy Kerishu.
    • Komentarz: Kiepska broń. Poprawia TraK0 użytkownika tylko o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, posiada również nieznacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły kij. Takie umagicznienie nie jest już wystarczające na etapie gry, w którym znajdujemy ten kostur. Jego plusem jest na pewno premia do Klasy Pancerza i rzutów obronnych przeciw magii, ale to w dalszym ciągu za mało, aby mógł się nam przydać. Polecam sprzedać.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw