Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Kusze • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Kusze

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Ciężka kusza

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +2
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Bardzo dobra broń, mimo znacznego opóźnienia. Zadaje spore obrażenia (K8+2 punktów), co sprawia, że najsłabszych przeciwników możemy położyć nawet jednym strzałem. Posiada również największy zasięg ze wszystkich broni dystansowych - możemy rozpocząć ostrzał na długo przed zbliżeniem się do nas wroga. Warto zaopatrzyć się w nią już w Easthaven. Zdecydowanie polecam.

    Ciężka kusza +1

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, leże Icasaracht; w posiadaniu tej broni jest Sahuagin Król.
    • Miejsce: Umagiczniona wersja ciężkiej kuszy. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Na etapie gry, w którym mamy możliwość zdobycia tej broni, powinniśmy już dysponować potężniejszymi kuszami. Polecam spieniężyć.

    Ciężka kusza celności: 'Przewodnik'

    Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +7
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w sali na wschodzie.
      2.Głębia Dorna, II poziom, obok pieca w północno – wschodniej części mapy.
      3.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; spoczywa w jednym z grobowców na północy.
      4.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w sarkofagu w komnacie na zachodzie.
    • Miejsce: Najcelniejsza broń dystansowa w grze, zadaje też zupełnie przyzwoite obrażenia. Jedynym minusem jest spore opóźnienie, ale nie ma to wielkiego znaczenia w sytuacji, gdy każdy nasz strzał kończy się trafieniem. Dodatkowym plusem tej kuszy jest możliwość stosunkowo wczesnego zdobycia pierwszego jej egzemplarza. Zdecydowane polecam – ta broń, nawet w rękach mało doświadczonego kusznika, będzie niezwykle skutecznym narzędziem mordu.

    Ciężka kusza najlepszej jakości

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, I poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu w ukrytym pomieszczeniu na północnym wschodzie.
    • Miejsce: Jedna z wielu dobrych broni, które zdobyć możemy w Dolinie Cieni. Nie zwiększa zadawanych obrażeń, poprawia za to TraK0 użytkownika (i to aż o dwa punkty). Bardzo dobra kusza, na początek zdecydowanie polecam.

    Ciężka kusza obrony

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +4 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +10% do odporności na bronie strzeleckie
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, III poziom; pojawia się losowo w jednym z pojemników w komnacie Presio.
    • Miejsce: Kolejna umagiczniona wersja ciężkiej kuszy. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia walczącej nią postaci premię w wysokości jednego punktu do Klasy Pancerza i dziesięcioprocentową odporność na obrażenia zadawane przez bronie dystansowe. Znakomita broń, zdecydowanie polecam.

    Ciężka kusza szybkości

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +4 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:2 ataki na rundę
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, III poziom; pojawia się losowo w jednym z pojemników w komnacie Presio.
    • Miejsce: Jeszcze jedna potężna, magiczna ciężka kusza. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Co więcej, pozwala dzierżącej ją postaci na wykonanie dwóch strzałów w ciągu rundy (zamiast standardowego jednego). Oczywiście im więcej ataków jest w stanie wykonać nasza postać, tym szybciej jej przeciwnik padnie. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Polecam

    Ciężka kusza wysokiej jakości

    Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to HQHXBOW.
    • Miejsce: Ta broń to po prostu ciężka kusza wykonana przez najlepszych rzemieślników, którzy w jej tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nią nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca ją postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Kusza Brena Mullera

    Niewiele wiadomo o właścicielu tej broni, choć mędrcy uważają, że pochodzi ona z innego świata, zwanego "Eibrancha". Czarodzieje podróżujący w sferach, którzy badali życie w "Eibranchii", że jest ona pochmurna, zwyczajna i do przesady nijaka. Rzadko zdarzają się tam bohaterowie, a społeczeństwo ogólnie rzecz biorąc, niezwykle przeciętne. To mogłoby wyjaśniać zupełny brak jakichkolwiek zapisków dotyczących tego miejsca. Jedno, co wiadomo o posiadaczu tej broni, to że był on człowiekiem wykształconym. Sądzi się, że purpurowe drewno, z którego wykonano kuszę, rośnie tylko w Eibranchii.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • TraK0: +5
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, III poziom; pojawia się losowo w jednym z pojemników w komnacie Presio.
    • Miejsce: Przyzwoita broń. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa zadawane obrażenia o dwa i jest nieznacznie szybsza niż jej niemagiczny pierwowzór. Dodatkowym plusem tej kuszy jest możliwość stosunkowo wczesnego jej zdobycia. Polecam.

    Kwiatek

    Kuszy tej używał sławny mag-zabójca Vicaleta Jastrzębie Oko. Broń ta zyskała swoją nazwę, ponieważ potrafiła sprawić, aby jej ofiary "wąchały kwiatki od spodu". Vicalet był półelfim najemnikiem, który zatrudniał się przy przeróżnych ekspedycjach i wyprawach w charakterze pomocnika. Pilnował i ubezpieczał swoich pracodawców w niebezpiecznych miejscach i strzelał do wszystkich magów, jakich ujrzał w zasięgu wzroku. Aby oszukać Vicaleta, kilku magów próbowało nawet posłużyć się Projekcją duplikatu, lecz przebiegły półelf zawsze umiał przejrzeć ich zamiary. Vicalet przeszedł na emeryturę jako zamożny pan. Otworzył winiarnię dla siebie i swojej rodziny. Potem sprzedał swą kuszę młodemu, zarozumiałemu najemnikowi. Powiadają, że nowy właściciel nie był ani taki utalentowany, ani tak zmyślny jak Vicalet, stąd spotkał go przedwczesny koniec.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3
    • TraK0: +5
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Miejsce: Kolejna umagiczniona wersja lekkiej kuszy. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybsza niż jej niemagiczny pierwowzór. Co więcej, możemy zdobyć ją już w pierwszym rozdziale. Jeżeli tylko mamy w drużynie jakiegoś kusznika, powinniśmy rozważyć zakup tej broni. Gorąco polecam.

    Lekka kusza

    Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +2
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Lekka wersja kuszy. Jest lżejsza od Ciężkiej Kuszy i ma mniejsze opóźnienie niż tamta, jednak kosztem zadawanych obrażeń. Jeżeli bardziej zależy nam na szybkości niż na doraźnych szkodach wyrządzanych przeciwnikowi, możemy się w nią zaopatrzyć. Polecam.

    Lekka kusza +1

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Waga: 6
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, I poziom, pojawia się losowo w skrzyni w pokoju na południowym zachodzie.
    • Miejsce: Umagiczniona wersja lekkiej kuszy. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Na etapie, w którym ją zdobywamy, będzie raczej nieprzydatna (o ile nieliczne z naszych postaci szkolą się w walce tego typu orężem), gdyż będziemy już dysponować chociażby Lekką kuszą szybkości albo nawet Ciężką kuszą celności

    Lekka kusza najlepszej jakości

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +4
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, I poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu w ukrytym pomieszczeniu na północnym wschodzie.
    • Miejsce: Jedna z wielu dobrych broni, które zdobyć możemy w Dolinie Cieni. Nie zwiększa zadawanych obrażeń, poprawia za to TraK0 użytkownika (i to aż o dwa punkty). Bardzo dobra kusza, na początek zdecydowanie polecam (niedługo wymienimy ją najpewniej na któryś z egzemplarzy dostępnych w Smoczym Oku).

    Lekka kusza obrony

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +10% do odporności na bronie strzeleckie
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w sali na wschodzie.
    • Miejsce: Kolejna umagiczniona wersja lekkiej kuszy. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia walczącej nią postaci premię w wysokości jednego punktu do Klasy Pancerza i dziesięcioprocentową odporność na obrażenia zadawane przez bronie dystansowe. Znakomita broń, zdecydowanie polecam.

    Lekka kusza szybkości

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:2 ataki na rundę
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w sali na wschodzie.
    • Miejsce: Jeszcze jedna potężna, magiczna lekka kusza. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Co więcej, pozwala dzierżącej ją postaci na wykonanie dwóch strzałów w ciągu rundy (zamiast standardowego jednego). Oczywiście im więcej ataków jest w stanie wykonać nasza postać, tym szybciej jej przeciwnik padnie. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość stosunkowo wczesnego jej zdobycia. Polecam.

    Lekka kusza szybkości: 'Wojskowa Kosa'

    Tę broń (i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach, w głębi tej mroźnej ziemi. Nie znając nawet imion poprzednich właścicieli znalezionego oręża, osadnicy używali tych "narzędzi" do karczowania lasu. Niestety, nigdy nie ukończyli swojego dzieła. Ci nieszczęśnicy dołączyli do zmarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi, zmiażdżeni przez przeważające siły hobgoblinów.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Specjalne:1 dodatkowy atak co rundę
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Hobart Szczeciniastostopy (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
    • Miejsce: Kiepska broń. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jej niemagiczny pierwowzór. Co więcej, pozwala władającej nią postaci na wykonanie dodatkowego ataku w ciągu rundy (pod tym względem przewyższa ją Lekka kusza szybkości albo Powtarzalna lekka kusza). Na etapie gry, w którym będziemy mieli możliwość zdobycia tej broni, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem.

    Lekka kusza wysokiej jakości

    Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +3
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to HQLXBOW.
    • Miejsce: Ta broń to po prostu lekka kusza wykonana przez najlepszych rzemieślników, którzy w jej tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nią nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca ją postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Powtarzalna ciężka kusza

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +5 (pociski)
    • TraK0: +5
    • Specjalne:3 ataki na rundę
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
    • Miejsce: Kolejna wspaniała magiczna kusza. Poprawia TraK0 użytkownika aż o pięć punktów, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Co więcej, pozwala dzierżącej ją postaci na wykonanie trzech strzałów w ciągu rundy (zamiast standardowego jednego). Pod tym względem przewyższa nawet Wzmocnioną ciężką kuszę. Doświadczony kusznik posługujący się tą bronią będzie siał prawdziwe spustoszenie w szeregach wrogów.

    Powtarzalna lekka kusza

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • TraK0: +5
    • Specjalne:3 ataki na rundę
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
    • Miejsce: Jeszcze jedna potężna, magiczna lekka kusza. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Co więcej, pozwala dzierżącej ją postaci na wykonanie trzech strzałów w ciągu rundy (zamiast standardowego jednego). Pod tym względem przewyższa nawet Lekką kuszę szybkości. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że możliwość jej zdobycia mamy dopiero w VI rozdziale i że jest generowana losowo. Mimo to oczywiście polecam.

    Wzmocniona ciężka kusza

    Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +7 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:2 ataki na rundę
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
    • Miejsce: Znakomita broń, zdecydowanie jedna z najlepszych kusz dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o siedem (!) i ma mniejsze opóźnienie niż jej niemagiczny pierwowzór. Co więcej, pozwala dzierżącej ją postaci na wykonanie dwóch strzałów w ciągu rundy (zamiast standardowego jednego). Dobrze wyszkolony kusznik władający tą bronią będzie zabójczo skuteczny.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw