Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Łuki • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Łuki

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 02.11.2008

    Czarny łuk

    Nieobrobiony i zakurzony łuk, stworzony jako narzędzie zemsty przez cormyreańskiego osadnika w Zachodnim Śródziemiu Faerunu. Osadnik ów, zwany Jonanem z Suzail, był wcześniej żołnierzem, który po wielu latach kampanii w imię korony wrócił w końcu do domu, by ożenić się ze swoją dziecięcą miłością. Przez wszystkie lata służby w królewskim wojsku Jonan pozostał jej wierny. Co więcej, poczynił oszczędności. Wraz z żoną przenieśli się na zachód w nadziei na to, że znajdą jakiś skrawek ziemi przy granicy, na którym mogliby się osiedlić. Jonan zbudował dom i zaczął gospodarzyć w krainach na północ od Wrót Baldura i na wschód od Trollich Kniei. Pięć lat potem w okolicy pojawili się bandyci, którzy niszczyli wszystkie gospodarstwa w sąsiedztwie Jonana. Wreszcie napadli i na jego dom, zabijając żonę i dziecko, a jego samego pozostawiając na pewną śmierć. Jego gospodarstwo doszczętnie spalili. Parę tygodni później Jonan zrobił sobie łuk, a prochy najbliższych wtarł w drzewo, z którego sporządził łuk. Uczyniwszy to, wybrał się na krwawe żniwo, mordując każdego z bandytów tam, gdzie ich znalazł, a następnie zabijając wszystkich, którzy mieli jakikolwiek z nimi związek. Mędrcy wiodą spór co do tego, w jaki sposób łuk zyskał swoją magiczną moc. Większość jest zdania, że po śmierci Jonana, łuk zaczarował jakiś bóg. Niektórzy twierdzą, że tym bogiem był Tyr, inni, że Hoar, jeszcze inni, że Bhaal. Wszystkie te teorie zależą od tego, czy uzna się Jonana za męża sprawiedliwego, mściwego czy też skłonnego do zabójstw.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3
    • TraK0: +4
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Siła wymagana: minimum 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Broń przeznaczona jedynie dla wojowników, łowców i bardów. Jest to silnie umagiczniona wersja długiego łuku - poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty, zwiększa zadawane obrażenia o trzy i ma mniejsze opóźnienie. Zdecydowanie jeden z lepszych łuków, jakie możemy zdobyć podczas gry. Polecam kupno, mimo dość wysokiej ceny.

    Długi łuk

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele od niego dłuższy. Mierzy, w zależności od wzrostu łucznika, od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Broń ta ma większy zasięg, dlatego pozwala na oddawanie znacznie celniejszych strzałów.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +1
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny długi łuk. Wystrzelona z niego strzała zadaje 1K6 punktów obrażeń, a on sam poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt. Broń raczej przeciętna, użyteczna jedynie na początku gry – później najpewniej wymienimy wszystkie jej egzemplarze na długie łuki refleksyjne.

    Długi łuk +1

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +2
    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u łowcy Emmericha.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja długiego łuku. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa zadawane obrażenia o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Na etapie gry, w którym mamy możliwość zakupu tej broni, powinniśmy już dysponować potężniejszymi łukami. Nie warto wydawać nań pieniędzy.

    Długi łuk +1: Opiekun

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • TraK0: +2
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to ULBOW2A.
    • Komentarz: Broń różniąca się od Długiego łuku +1 jedynie premią do Klasy Pancerza. We wczesnych etapach gry mogłaby być przydatna. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Długi Łuk +2: Obrońca

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +2 do rzutów obronnych przeciw magii
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręcznaMinimalna wymagana Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, I poziom; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju na południowym zachodzie.
    • Komentarz: Kolejny magiczny długi łuk, pierwszy interesujący egzemplarz, jaki możemy zdobyć w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o 2 i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia walczącej nim postaci premię w wysokości dwóch punktów do Klasy Pancerza i do rzutów obronnych przeciw magii. Znakomita broń, zdecydowanie polecam.

    Długi łuk +2: Opiekun

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      +15% do odporności na ataki broni strzeleckich+5% do odporności na magię
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, III poziom; pojawia się losowo w jednym z pojemników w komnacie Presio.
    • Komentarz: Jeszcze jeden długi łuk o umagicznieniu równym +2, bardzo podobny do Obrońcy. Zapewnia jednak ochronę trochę innego rodzaju niż tamten – zwiększa odporność dzierżącej go postaci na magię i na obrażenia od ataków strzeleckich. Niezwykle użyteczny w starciach z innymi łucznikami lub magami. Polecam.

    Długi Łuk +3: Obrońca

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza+3 do rzutów obronnych przeciw magii
      +15% do odporności na ataki broni strzeleckich
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręcznaWymagana Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to ULBOW4B.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja długiego łuku, bardzo dobra broń. Poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty, zwiększa zadawane obrażenia o trzy i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci kilka premii obronnych – poprawę Klasy Pancerza o jeden punkt, polepszenie rzutów obronnych przeciw magii o trzy i zwiększenie odporności na obrażenia fizyczne zadawane przez bronie dystansowe. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Długi łuk +3: Ponawiacz

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne:3 ataki na rundę
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to ULBOW4A.
    • Komentarz: Kolejny znakomity długi łuk. Podobnie jak poprzedni, poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty, zwiększa zadawane obrażenia o trzy i ma mniejsze opóźnienie. Ale tym, co wyróżnia go spośród innych broni tego typu, jest możliwość wykonania trzech ataków w ciągu rundy. Oczywiście im więcej ataków nasza postać jest w stanie wykonać, tym szybciej pozbędzie się przeciwnika. Niestety, i ten łuk można zdobyć jedynie za pomocą oszustwa (co rzecz jasna odradzam).

    Długi łuk +4: Młot

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +4 (pociski)
    • TraK0: +5
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza4 ataki na rundę
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręcznaWymagana Siła: 12Wymagana Zręczność: 17
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
      2.Samotna Knieja, łowca Emmerich (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
    • Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie najlepszy długi łuk w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o pięć punktów, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o cztery i ma mniejsze opóźnienie. Ale nie to czyni go najlepszym, a fakt, że za jego pomocą nasz bohater może oddać aż cztery (!) strzały w ciągu rundy. Jakby tego było mało, poprawia jeszcze Klasę Pancerza władającej nim postaci o jeden punkt. Zdecydowanie polecam. Jeżeli nie znajdziemy tego łuku w Wielkiej Kuźni, to będziemy zmuszeni zabić Emmericha (co śmiało można uczynić po rozwiązaniu jego problemu z likantropią, choć należy się oczywiście liczyć ze spadkiem reputacji).

    Długi łuk celności

    Umagicznienie tego łuku poprawia jego celność i zwiększa zadawane obrażenia.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • TraK0: +3
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Odcięta Dłoń, I poziom wieży Corellona (tej na północnym wschodzie); pojawia się losowo w leżącym tam stosie krzeseł.
      2.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w skrytce obok gniazda białych żmijów.
      3.Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w skrzyni we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Porządny łuk, choć w momencie, w którym mamy możliwość zdobycia pierwszego jego egzemplarza, powinniśmy już być w posiadaniu potężniejszych broni. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o dwa i ma mniejsze opóźnienie. Jeżeli mamy w drużynie kilku łuczników, to na pewno się przyda.

    Długi łuk działania +2

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Ten został dodatkowo umagiczniony, przez co stał się perfekcyjną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      +1 do Zręczności
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom wieży Corellona (tej na północnym wschodzie); pojawia się losowo w leżącym tam stosie krzeseł.
    • Komentarz: Całkiem niezła broń, jeden z wielu łuków, jakie możemy zdobyć podczas naszych przygód w Dłoni Seldarine. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o dwa i ma mniejsze opóźnienie, niż zwykły długi łuk. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do Zręczności w wysokości jednego punktu, co również może mieć wpływ na TraK0 oraz na Klasę Pancerza. Zdecydowanie polecam.

    Długi łuk refleksyjny

    Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je po długich łukach.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • TraK0: +1
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 15
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny Długi łuk refleksyjny, najcelniejsza i zadająca największe obrażenia broń pośród wszystkich łuków. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i zwiększa zadawane przezeń obrażenia o dwa. Warto zaopatrzyć się weń jak najszybciej.

    Długi łuk refleksyjny +1

    Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je po długich łukach.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3
    • TraK0: +2
    • Waga: 9
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 15
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u łowcy Emmericha.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja Długiego łuku refleksyjnego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o trzy i ma mniejsze opóźnienie. W momencie, w którym będziemy mieli możliwość go zdobyć, powinniśmy już być w posiadaniu znacznie potężniejszych broni. Nie warto tracić na niego złota.

    Długi łuk refleksyjny wysokiej jakości

    Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je w czasie prac nad ulepszeniem długich łuków.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • TraK0: +2
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 15
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to HQCBOW.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu Długi łuk refleksyjny wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuje premię do TraK0 w wysokości dwóch punktów, a nie jednego. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Długi Łuk refleksyjny z Dłoni

    Stworzony w Złotym Wieku pomiędzy elfami z Dłoni Seldarine i krasnoludami z Głębi Dorna. Chociaż sam w sobie jest świetnym, magicznym łukiem, w dłoniach elfa staje się jeszcze bardziej śmiercionośną bronią.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +2
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 15
    • Nie może używać:
      Złodziej
      Kapłan
      Mag
      Druid
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom wieży Corellona (tej na północnym wschodzie); pojawia się losowo w leżącym tam stosie krzeseł.
    • Komentarz: Umagiczniony długi łuk refleksyjny. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i waży znacznie mniej niż jego pierwowzór. Parametry podobne do Długiego łuku refleksyjnego wysokiej jakości. Jest to dobra broń, może się przydać, jeżeli mamy w drużynie kilku łuczników.

    Długi łuk wysokiej jakości

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele od niego dłuższy. Mierzy, w zależności od wzrostu łucznika, od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Broń ta ma większy zasięg, dlatego pozwala na oddawanie znacznie celniejszych strzałów.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +2
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to HQLBOW.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu długi łuk wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości dwóch punktów, a nie jednego. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Krótki łuk

    Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.

    PARAMETRY:

    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny krótki łuk. Od pozostałych łuków różni się tym, że nie zapewnia użytkownikowi żadnych premii do TraK0 i zadawanych obrażeń. Posługiwać się nim będzie jedynie drużynowy złodziej.

    Krótki łuk +1

    Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1.5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1
    • TraK0: +1
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
      2.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Herszcie Yeti w centralnej części mapy.
      3.Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, I poziom; leży w jednym z sarkofagów we wschodniej części mapy i w innym, na północnym zachodzie.
      4.Świątynia Zapomnianego Boga, I poziom; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju na południowym zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego łuku. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

    Krótki łuk Orłów: 'Obrońca Driad'

    Driady z lasu Gulthmere, pragnąc obronić swą społeczność przed wdzierającymi się na ich tereny orkami wycinającymi drzewa, podarowały ten wspaniały łuk herosowi Hannable'owi Białemu. Drwale ośmielili się ściąć wielki dąb, przy okazji niemal zabijając mieszkającą w nim driadę; po tym czynie rozgorzało straszliwe starcie. Z pomocą żyjących w lesie zwierząt Hannable zabił wszystkich bandytów zanim zdołali oni wyrządzić więcej szkód. Orki musiały porzucić swój plan, obawiając się gniewu lasu i chroniącego go herosa. Nie trzeba chyba wspominać o tym, że po tym wszystkim Hannable żył długo i szczęśliwie... nie, BARDZO szczęśliwie!

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • TraK0: +2
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to BOW08
    • Komentarz: Jest to zwykły łuk krótki +2, broń raczej przeciętna. Aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Krótki łuk tryskającej energii

    Ten wysmukły łuk emanuje ciepłem, choć w dotyku wydaje się być zimny - jak gdyby wysysał energię z ciała swojego użytkownika. Magicznymi właściwościami obdarzył go pewien starzejący się nekromanta z Bryn Shander, po tym jak jego chowaniec, lawowy mefit, został zabity przez wielkiego kapłana Auril. Nekromanta podarował łuk płatnemu zabójcy, Teravenowi Docenowi, któremu przez kolejne trzy lata udało się zabić wiele dzieci Lodowej Panny. Jednak zabójca w końcu spotkał godnego siebie przeciwnika. Próbował zaatakować z zasadzki pewnego gnoma, uzbrojonego w różdżkę ognistych kul. Z wielokrotnych ognistych wybuchów ocalał tylko ten łuk.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      25% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od ognia
      +1 dodatkowy strzał na rundę walki-2 do Kondycji+30% odporności na zimno-50% odporności na ogień
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuk
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
    • Komentarz: Znakomity krótki łuk, chyba najlepszy w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje szansa na wyzwolenie magicznych płomieni, które odbierają przeciwnikowi 2K3 punktów życia, a liczba ataków wykonywanych tą bronią jest o jeden większa niż w przypadku innych krótkich łuków. Władająca nim postać otrzymuje również znaczną premię do odporności na zimno (kosztem odporności na ogień) oraz karę do Kondycji (można to przeboleć). Zdecydowanie polecam.

    Krótki łuk wysokiej jakości

    Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć początkowo ich tak nie nazywano. Do kategorii tej należą wszystkie łuki, za wyjątkiem łuków długich. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków, co osiągano na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +1
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to HQSBOW.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu krótki łuk wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Łuk Burzy

    Ta broń to świętość dla wojowników w służbie Talosa, boga burz i zniszczenia. W ich sprawnych dłoniach służy im od dziesięcioleci. Jest to krótki łuk wykonany z wielu różnych warstw drewna. Używany był przeciwko miriadom wrogów kościoła Talosa. Ostatnio łuk był w posiadaniu Rycerza Burzy o imieniu Kalassan Brevered, który został zabity po tym, jak powalił kilku łowców i druidów na Wyspach Moonshae.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3
    • TraK0: +2
    • Specjalne:
      Raz dziennie Osłona przed burzą
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u łowcy Emmericha.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego łuku. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o trzy i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, umożliwia dzierżącej go postaci rzucenie czaru Osłona przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury) raz dziennie. Zdecydowanie polecam kupno tego przedmiotu.

    Łuk Kaylessy

    Łuk ten należał do Kaylessy, mistrzyni władania bronią w Dłoni Seldarine. Jej wyjątkowa biegłość w posługiwaniu się łukami ustępowała tylko jej urodzie. Kaylessa oddana była podnoszeniu umiejętności bojowych każdego elfa, który pozostawał pod jej komendą. Jeśli w czasie Bitwy o Dłoń Seldarine byli jacyś bohaterowie, to Kaylessa była jedną z nich. Była przykładem odwagi w obliczu nadciągającej zagłady - bez strachu poprowadziła swych ludzi przeciwko hordom goblinów i orków. Nawet po upadku Dłoni wciąż była oddana ludziom i nieustraszona w bitwie. Jej ostatnim życzeniem była śmierć na polu chwały.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      +1 do Zręczności
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 15
    • Nie może używać:
      Złodziej
      Kapłan
      Mag
      Druid
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, Wieża Shevarasha (ta na wschodzie), pierwszy poziom; pojawia się losowo przy Kaylessie.
    • Komentarz: Umagiczniony długi łuk, jeden z lepszych w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do Zręczności w wysokości jednego punktu, co również może mieć wpływ na TraK0 oraz na Klasę Pancerza. Zdecydowanie polecam każdemu łucznikowi.

    Ogromny długi łuk

    Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć jego długość wynosi zwykle tyle ile wzrost łucznika i mierzy, od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • Specjalne:-1 do Klasy Pancerza
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 18
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, pojawia się losowo w sarkofagu w krypcie na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Kiepska broń. Używająca jej postać będzie zadawać o trzy punkty obrażeń więcej, niż w przypadku posługiwania się zwykłym długim łukiem, ale nie otrzyma żadnej, najmniejszej nawet, premii do TraK0. Dodatkowo obniża on Klasę Pancerza użytkownika o jeden punkt. Zdecydowanie odradzam.

    Posłaniec Ssetha

    Łuk ten został wykonany tysiące lat temu dla pewnego potężnego łucznika yuan-ti imieniem Apali. Wojownik ten wypowiedział ludziom wojnę, w czasie której zabił niewyobrażalną liczbę mężczyzn, kobiet i dzieci, zanim w końcu poległ w Chassencie z ręki kapłana Assurana, boga zemsty. Kilkaset lat wcześniej Apali zabił w Chult prapradziadka tego samego kapłana. Broń tę można łatwo rozpoznać dzięki czerwono-czarnemu owinięciu majdanu i głowom smoka wyrzeźbionym na końcach. Czerwony i czarny to kolory rodziny Apaliego, który pochodził z kasty kapłanów. Głowy węży symbolizują Ssetha, który jest bogiem yuan-ti.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1
    • TraK0: +2
    • Specjalne:niezwykle szybki
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: łuki
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana minimalna Siła: 12
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom; bronią tą walczy Wielki Łucznik, którego spotkamy w komnacie na południowym zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego łuku. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o jeden i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Parametr 'niezwykle szybki' oznacza, że bronią tą możemy wykonać o jeden atak więcej, niż w przypadku zwykłego łuku (co jest oczywiście bardzo przydatne). Jak na etap gry, w którym ją zdobywamy, broń ta prezentuje się zupełnie przyzwoicie. Zdecydowanie polecam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    s2yb4
     

    Wędrowiec
    Temat: Długi łuk +1: Opiekun znala...
    Dodany: 20.03.2013 o 0:08  

    Długi łuk +1: Opiekun znalazłem chyba w Świątyni zapomnianego (w każdym razie jestem pod koniec Smoczego oka i go mam)

    Rodrian
     

    Wędrowiec
    Temat: \"Posłaniec Ssetha\" to d
    Dodany: 23.11.2015 o 18:13  

    "Posłaniec Ssetha" to długi łuk :)

    MatMas
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie wiem czy ktoś to jeszc...
    Dodany: 04.06.2016 o 12:30  

    Nie wiem czy ktoś to jeszcze czyta ale mam ważną informację - w dodatku HOW zlikwidowano kilka najpoteżniejszych przedmiotów z listy losowej. Nie ma m.in. pierścienia złodzieja/wojownika jak również NIE MA DŁUGIEGO ŁUKU +4 : MŁOT. Potwierdzam to pod 2 dniach bezowocnego losowania

    Trqq
     

    Wędrowiec
    Temat: Od kiedy to łuki są robio...
    Dodany: 30.08.2016 o 8:22  

    Od kiedy to łuki są robione przez kowali? Pfff...



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw