Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Małe miecze • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Małe miecze

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 07.10.2008
    Aktualizacja: 07.10.2008

    Krwawa Klinga

    Broń ta cieszy się ponurą sławą na skutej mrozem Północy. Została wykonana przez złego barbarzyńskiego szamana o imieniu Hekedder. Dał on miecz swemu kuzynowi w prezencie. Broń była wykorzystywana przez barbarzyńców przez wiele lat. W końcu okazało się, że wszyscy, którzy posługiwali się tym mieczem, są znienawidzeni właśnie za jego posiadanie. Ludy Północy tak bardzo ubolewają nad splugawieniem nekromancji, że wyklęta Krwawa Klinga stała się szeroko znana wśród nich. Po dziś dzień barbarzyńcy nie tkną się tej przeklętej broni, co więcej nie cierpią o niej rozprawiać. Jest wykonana z nieobrobionego żelaza. Ostrze pokryte jest różnymi żłobieniami. Można też dostrzec niewprawne uderzenia młota, powstałe zapewne w czasie oklepywania miecza. Rękojeść spowita jest jasnoczerwoną skórą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      każde trafienie leczy 3 PŻ u władającego mieczem
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Postacie dobre
      Druid
      Kapłan
      Złodziej
    • Miejsce: Wyspa Grobów, podziemia; na stole w północnej części mapy.
    • Komentarz: Znakomity mały miecz, jeden z najlepszych w grze. Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o cztery punkty, ma minimalne opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu postaci władającej tą bronią zostają przywrócone trzy punkty życia. Trzy celne ciosy przynoszą efekt równy wypiciu Mikstury Uzdrowienia. Jedynym minusem tej broni jest to, że zdobywamy ją stosunkowo późno (choć tylko od nas zależy, kiedy rozpoczniemy przygodę w Sercu Zimy). Zdecydowanie polecam.

    Krótki miecz

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny krótki miecz. Przeciętna ilość zadawanych obrażeń czyni z niego broń niespecjalnie użyteczną, jedynym plusem może być małe opóźnienie. Tego typu orężem posługiwać się będzie jedynie nasz drużynowy łotrzyk (dobry do ciosów w plecy).

    Krótki miecz +1

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Opóźnienie: 2
    • Waga: 3
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
      2.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Herszcie Yeti w centralnej części mapy.
      3.Warstwy Umarłych, pojawia się losowo w jednym z grobowców na północy.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

    Krótki miecz +2

    Krótki miecz +2: Gwiżdżący Miecz
    Pośród równin Wschodniego Shaar żył pewien człowiek, kowal o małym wzroście, ale wielkim sercu. Choć doskonale umiał on wytwarzać broń, to jego prawdziwym darem było to, że potrafił zagwizdać taką melodię, przy której nawet dorosły mężczyzna płakał jak dziecko. Kowal ten miał jednak tylko jednego przyjaciela, maga, gdyż inni ludzie potrafili się tylko naigrywać z jego niskiego wzrostu, a własne uprzedzenia czyniły ich głuchymi na gwizdanie kowala. Ich szyderstwa powoli przerodziły się w udręki, przez które kowal musiał na zawsze opuścić swoją rodzinną wioskę. Przed wyruszeniem w drogę wykuł ten miecz jako prezent dla swojego jedynego przyjaciela, który dodatkowo obdarzył ją zdolnościami magicznymi. Od tego czasu ostrze miecza gwiżdże swojemu właścicielowi, kiedy tylko dobędzie je z pochwy. Niedługo potem obdarowany mag także opuścił wioskę, zabierając ze sobą otrzymany miecz.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce:
      1.Samotna Knieja, przy Rawleighu Gallawayu w południowej części mapy.
      2.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Hobart Szczeciniastostopy (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
      3.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Żeby zdobyć tę broń, musimy mieć zainstalowany dodatek Serce Zimy (choć i tak w momencie, w którym zdecydujemy się rozpocząć przygody na jeszcze mroźniejszej północy, powinniśmy dysponować już potężniejszym orężem).

    Krótki miecz +4: Młot

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +4 (+1K3 obrażeń obuchowych)
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      20% szansa na ogłuszenie ofiary
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to USSWD5B.
    • Komentarz: Gdyby miecz ten został umieszczony w grze, byłby na pewno jednym z lepszych.Poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Co więcej, każdy cios oznacza również dodatkowe 1K3 punktów obrażeń obuchowych i szansę na ogłuszenie celu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Krótki miecz cieni +3

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +15% do Krycia się
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce:
      1.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, pojawia się losowo w jednym z grobowców na zachodzie.
      2.Głębia Dorna, Hol bohaterów, pojawia się losowo w pierwszym grobowcu po prawej stronie korytarza.
    • Komentarz: Znakomita broń, idealna dla każdego łotrzyka. Oprócz poprawy Trak0 i zwiększenia zadawanych obrażeń o trzy punkty, zapewnia też sporą premię do Klasy Pancerza i do umiejętności Krycia się. Uzbrojony w ten miecz złodziej nie tylko zada przeciwnikowi słuszne obrażenia, ale sam będzie lepiej chroniony przed jego atakami. Zdecydowanie polecam.

    Krótki miecz ciosów w plecy

    Krótki miecz ciosów w plecy: Cieniste OstrzeCieniste Ostrze wykuto z myślą o zabójcy - miało być dla niego doskonałym narzędziem. Marzy o nim wielu lubiących rozstrzygać spory za pomocą ciosu w plecy. Niewielu jednak posiada ten miecz przez długi czas.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce:
      1.Samotna Knieja, grabarz Purvis.
      2.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
    • Komentarz: Bardzo dobry miecz. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również zerowe opóźnienie. Jak sama nazwa wskazuje, idealny do ciosów w plecy (warto uzbroić weń złodzieja). Jego niewątpliwym minusem jest to, że zdobywamy go dość późno, w momencie, w którym powinniśmy już być w posiadaniu potężniejszych małych mieczy. Mimo to polecam.

    Krótki miecz działania +2

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +1 do Zręczności
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, II poziom, w stosie krzeseł w południowo – wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Porządny miecz. Nie dość, że poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, to zapewnia jeszcze premię do Zręczności w wysokości jednego punktu (co może mieć wpływ na Klasę Pancerza). Jednakże w momencie, w którym go zdobywamy, możemy dysponować już lepszą bronią, na przykład Mieczem Dni. W takiej sytuacji polecałbym sprzedać ten miecz.

    Krótki miecz pomniejszego przenikania

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1 (+1K2 obrażeń od chłodu)
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      10% szansa na przeniknięcie celu
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
    • Komentarz: Przeciętna broń. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma małe opóźnienie. Co więcej, każde trafienie wysysa ciepło z ofiary, zadając jej dodatkowe 1K2 obrażeń od chłodu i niesie za sobą szansę na przeniknięcie celu (dodatkowe obrażenia od trucizny przez ok. 20 sekund). Na początku gry może się przydać, potem najpewniej go sprzedamy. Polecam.

    Krótki miecz wysokiej jakości

    Krótkie miecze pojawiły się jako pierwsze w tej grupie broni. W najprostszych słowach, jest to sztylet, którego ostrze zostało wydłużone na tyle, że nie można go już było traktować jak sztyletu. Termin "miecz krótki" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy, ale w tym przypadku jest używany do określenia dwusiecznego ostrza o długości około 60 centymetrów. Czubki tych mieczy są zazwyczaj ostre, co czyni je doskonałymi do zadawania ran kłutych.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu krótki miecz wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. W momencie, w którym będziemy mogli zakupić ten oręż, powinniśmy już być w posiadaniu potężniejszych broni.

    Krótki miecz wyładowań +3

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3 (+1K4 obrażeń od elektryczności)
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy czarodziejce Kontik.
    • Komentarz: Kolejny magiczny krótki miecz, całkiem niezły. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie. Co więcej, poprawia Klasę Pancerza użytkownika o jeden punkt i przy każdym trafieniu wyzwala ładunek elektryczny, który odbiera przeciwnikowi 1K4 punktów życia. Polecam.

    Krótki miecz z Dłoni

    Pochodzi ze złotego wieku w dziejach elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Jakość wykonania tego krótkiego miecza jest niemal doskonała. Wzdłuż lśniącego ostrza biegną elfie napisy runiczne. W Dłoni Seldarine byli rycerze, którzy nad wszystko przekładali szybkość i wyważenie krótkiego miecza. Został on wykonany dla tych rycerzy, którzy woleli zadawać śmierć błyskawicznie i z gracją, a nie dzięki brutalnej sile.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Kapłan
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to SHSSWRD.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza, dość potężna. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, szybkość ataku pozostaje bez zmian. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Krótki miecz zdrowia +4

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      15% szansa na odzyskanie +1K6 PŻ
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w jego pokoju.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń, jeden z lepszych małych mieczy dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, jest bardzo szybki. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na przywrócenie 1K6 punktów życia dzierżącej go postaci. Jedynym minusem tej broni jest to, że zdobywamy ją stosunkowo późno (rozdział VI). Mimo to oczywiście polecam.

    Lenistwo

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      10% szansa na spowolnienie celu
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to USSWD3A.
    • Komentarz: Przeciętna broń (przynajmniej w późniejszych etapach rozgrywki). Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również małe opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też niewielka szansa na spowolnienie celu (spowolnione stworzenie otrzymuje karę do Klasy Pancerza w wysokości czterech punktów). Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Miecz Dni

    Ten krótki miecz został wykonany przez niezwykle uzdolnionych płatnerzy niziołków, którym w tym dziele pomagali trzej kapłani Urogalana, Czarnego Ogara. Kapłani boga umarłych zlecili wykonanie miecza, który potem sami obdarzyli magiczną mocą i podarowali słynnemu poszukiwaczowi przygód z rodu niziołków o imieniu Eriadon Oakhollow. Eriadon był znany z tego, że walczył zażarcie z tymi, którzy profanowali grobowce jego ludu. Miecz ten ma proste ostrze, na którego płazie wygrawerowano w thorasskim wszystkie nazwy dni dziesięciodnia, miesięcy roku, cykli księżyca, ważniejsze święta niziołków oraz lata życia Eriadona. Po drugiej stronie znajduje się znak wykonawcy, głowa czarnego ogara i napis "MIECZ DNI". Wszystkie wygrawerowane napisy są doskonale widoczne dzięki ciemnemu srebru, którym pokryto rowki liter. Po śmierci Eriadona miecz dostał się w ręce wędrownego kapłana Arvoreena Obrońcy, który podobno zginął walcząc z goblinami na Wysokich Wrzosowiskach.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      Odporność na Przyspieszenie i Spowolnienie
      25% szansa na spowolnienie celu
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom, pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Bardzo dobry mały miecz, możliwy do zdobycia w stosunkowo wczesnym etapie gry.Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też całkiem spora szansa na spowolnienie celu (spowolnione stworzenie otrzymuje karę do Klasy Pancerza w wysokości czterech punktów). Jedynym minusem tej broni jest to, że czyni władającą nią postać odporną na Przyspieszenie. Mimo to zdecydowanie polecam.

    Oko Świni

    Piękna broń o ironicznej nazwie Oko Świni jest mieczem używanym prze elfów i przeznaczonym do zabijania orków. Mimo, że jego właściwa nazwa to Gruumshacan, większość ludzi nazywa go Okiem Świni. Nazwa pochodzi od brzemiennego w skutki ciosu, który Correlon Larethian, patron elfiej rasy, zadał Gruumshowi, stojącemu na szczycie panteonu orków. Broń łatwo rozpoznać po umieszczonej w rękojeści szklanej kuli z zamkniętym w środku okiem orka.
    Miecz został wykonany w 239 KD przez elfa o imieniu Shenarr Caith, który był nie tylko kowalem wyrabiającym broń, ale i czarodziejem. Gdy już wlał w niego magiczną moc, oddał go kuzynowi, łowcy o imieniu Velaic Caith, który zrobił z niego nie lada użytek, walcząc przeciw orkom w pobliżu Cormanthyr. Jego syn, Tredain oraz wnuk, Galesic, również szczęśliwie używali miecza przez kilka wieków. W końcu rodzina Caitha zdecydowała się przenieść do Evermeet. Jako że Gruumshacan nie był rodzinnym księżycowym ostrzem, Caithowie zdecydowali się go sprzedać, by w ten sposób uzyskać środki potrzebne na przemianę ich wiekowego wuja Shenarra w baelnorna. Ostatnie zapisane uwagi pochodzące od Shenarra wskazują na to, że był więcej niż rozbawiony sposobem, w jaki ten mały miecz pomógł mu wyłgać się od śmierci.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2, +4 przeciw orkom
    • TraK0: +2, +4 przeciw orkom
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      50% wszystkich trafień oślepia orków
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: krótki miecz
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Beznadziejny miecz, przydatny jedynie w starciach z orkami, którzy jednak należą do jednych z najsłabszych przeciwników, w dodatku bardzo rzadko spotykanych. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia (przeciwko orkom modyfikatory te wzrastają do czterech). Co więcej, przy każdym trafieniu orka istnieje 50% szansy na oślepienie go (najpewniej zanim zdołamy go oślepić, będzie już martwy). Nie warto tracić pieniędzy na tę broń.

    Pomniejsza Obietnica Jakiegoś Boga

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:5% szansa na odzyskanie +1K6 PŻ
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, II poziom, w stosie krzeseł w komnacie na południowym wschodzie.
    • Komentarz: Kolejna umagiczniona wersja krótkiego miecza. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również małe opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też bardzo nikła szansa na uleczenie 1K6 punktów życia walczącego. W momencie, w którym znajdziemy tę bron, powinniśmy być już w posiadaniu lepszego oręża (np. Miecza Dni) – w takiej sytuacji ten miecz radziłbym sprzedać.

    Płomienny krótki miecz +1

    Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych. Na ostrzu tego miecza widać wyryte magiczne napisy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      50% szansa na zadanie 1K3 obrażeń od ognia
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Dolina Cieni, II poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu Kresselacka.
    • Komentarz: Przeciętny mały miecz, choć w momencie, w którym go znajdziemy, na pewno będzie jedną z lepszych broni w naszym arsenale. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również zmniejszone opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznego płomienia, który odbierze przeciwnikowi kolejne 1K3 punktów życia. Może się przydać jedynie we wczesnych etapach rozgrywki, później radziłbym go spieniężyć.

    Zagłuszacz Czarów

    Fechmistrz Naradon z Thesk był znany z tego, że potrafił szybko pokonać wrogich magów, nawet w obliczu przeważających sił nieprzyjaciela. Udawało mu się to dzięki trzem przedmiotom: miksturom szybkości, butom szybkości i dzięki swojemu mieczowi, Zagłuszaczowi Czarów. W przeciwieństwie do większości innych broni magicznych, historia Zagłuszacza nie jest ani mroczna, ani związana z niezliczonymi trupami. Naradon zrezygnował z wypraw w poszukiwaniu przygód, kiedy miał trzydzieści dwa lata. Nadużywanie mikstur szybkości dało się we znaki, kiedy umarł śmiercią starca cztery lata później. Jego jedyny spadkobierca nie miał w sobie żyłki poszukiwacza przygód, dlatego kilka lat po śmierci ojca sprzedał jego miecz pewnemu włamywaczowi. Broń Naradona można rozpoznać po wygrawerowanym wizerunku zimorodka.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      50% trafień neutralizuje umiejętność rzucania czarów ofiary na 2 rundy
      +1 do rzutów obronnych przeciwko magii
      +5% odporności na magię
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: małe miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom, pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Znakomity mały miecz, mimo małego umagicznienia jeden z najlepszych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Lecz tym, co czyni go bronią lepszą od innych, są specjalne właściwości, przydatne zwłaszcza w starciach z magami – odporność na magię, premia do rzutów obronnych przeciw niej i co najważniejsze, zdolność do neutralizacji umiejętności rzucania czarów ofiary na 2 rundy (50% szansy przy każdym trafieniu). Czarodziej, który będzie miał nieszczęście spotkać się z naszym bohaterem dzierżącym to ostrze, nie powinien żyć dłużej niż dwie rundy. Zdecydowanie polecam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Krótki miecz +4: Młot, ja t...
    Dodany: 10.03.2012 o 7:01  

    Krótki miecz +4: Młot, ja ten miecz normalnie znalazłem w grze, można go znaleźć w komancie Marketha, dokładnie to w szafce koło kominka, przedmiot jest losowy.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: dzięki za wszystkie uwagi, ...
    Dodany: 10.03.2012 o 9:31  

    dzięki za wszystkie uwagi, postaram się zaktualizować teksty na dniach.

    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Co do mojej notki w sprawie...
    Dodany: 20.03.2012 o 16:51  

    Co do mojej notki w sprawie przedmiotów to wszystko się zgadza, ale dotyczy to tylko czystego Icewind Dale, bez zainstalowanego dodatku Serce Zimy.



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw