Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Pasy • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Pasy

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 23.09.2008
    Aktualizacja: 30.10.2008

    Pas

    Pasy są podobne do zwykłych pasków. W odróżnieniu jednak od tych ostatnich, nie służą podtrzymywaniu spodni i innych imponderabiliów, ale wiesza się na nich torby, sakwy, pochwy itp.

    PARAMETRY:

    • Waga: 2
    • Miejsce:
      1. Kuldahar, do kupienia u Gertha.
      2. Obóz Barbarzyńców; pojawia się losowo przy wojownikach wszystkich klanów.
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny pas. Nie daje noszącej go postaci żadnych premii ani kar.

    Pas beatyfikacji

    Berduskańscy kapłani Helma poświęcili ten pas i ofiarowali go wojownikowi Thomowi Wainwrightowi, który z jego pomocą wyświadczył wiele usług dla kościoła, włączając w to zniszczenie Niewidomego Oka i kultu, który się w związku z nim rozwinął, a także jego wyznawców zwanych Oślepionymi Akolitami. Thom nosił pas z dumą aż popadł w poważne długi pod koniec życia i, ku swej nieutulonej rozpaczy, zmuszony był go sprzedać na aukcji pewnemu sławnemu kapłanowi Maska.

    PARAMETRY:

    • Posiadacz pasa, założywszy go, korzysta z efektów czaru Błogosławieństwo.
    • Miejsce: Jaskinia orków obok Easthaven, w skrzyni na północnym zachodzie (przedmiot losowy).
    • Komentarz: Przyzwoity pas. Zapewnia użytkownikowi premię w wysokości jednego punktu do TraK0 i rzutów obronnych, na pewno ucieszy to każdego poszukiwacza przygód. Dodatkowym plusem tego przedmiotu jest możliwość wczesnego zdobycia go. Polecam.

    Pas Gonda

    Gond, bóg twórczości i wynalazków, jest rzadko czczony przez tradycyjnych podróżników. Jednakże niektórzy złodzieje wielbią go za rolę, jaką odegrał w rozwoju przeróżnych zamków, pułapek i innych złożonych maszyn. Jednym z takich złodziei był Jurmar Spokojny, który swoją karierę zaczynał jako ślusarz. Znany ze swego spokojnego usposobienia i pewnej ręki Jurmar zapłacił kapłanom Gonda za wykonanie tego przyrządu. Kiedykolwiek Jurmar utknął w jakiejś sytuacji, w której nie miał właściwych narzędzi dla siebie, natychmiast w jednej z małych kieszonek przy pasie znajdował narzędzie, którego potrzebował.

    PARAMETRY:

    • +10% do otwieranie zamków
    • +5% do szukania pułapek
    • Waga: 2
    • Może używać: Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Orricka w rozdziale I.
    • Komentarz: Premie do umiejętności złodziejskich zapewniane przez ten przedmiot są raczej niskie, ale i tak jest to najlepszy pas, jaki może nosić nasz łotrzyk. Na pewno ułatwi mu otwarcie trudniejszych zamków i rozbrojenie bardziej skomplikowanych pułapek. Warto rozważyć kupno, mimo wysokiej ceny. Polecam.

    Pas Kamieni

    Ten przeklęty przedmiot stworzony został przez Valoma z Głębi. Valom często zatrudniał samotnych najemników, aby zbierali dlań magiczne części do tego artefaktu. Kiedy nieszczęśnicy wchodzili na pokład Rumaka Mroku, pływającego laboratorium Valoma, mag dawał im ten pas jako nagrodę za należycie wykonaną pracę. Kiedy już jakiś nieszczęśnik usiłował go przymierzyć, Valom pozbywał się go kopniakiem za burtę, gdzie ten tonął. Szczęście Valoma wyczerpało się, gdy wykopał tak Herreda z Procampur do Morza Spadających Gwiazd. Herred miał wtedy przy sobie trochę wodnego oddechu oraz Hełm Podwodnego Działania. Kiedy tak jego ogromna postać, cała pokryta morskimi wodorostami, wyłoniła się w pobliżu doków, gdzie odpoczywał Valom, miejscowy kapłan Tyra natychmiast przyszedł mu z pomocą. Odkrywszy zdradziecki czyn Valoma kapłan Tyra i trzej paladyni usiłowali go schwytać. Valom zabił dwóch paladynów, ale sam poległ w potyczce. Powiadają, że pas został później sprzedany wędrującemu kolekcjonerowi, który uwielbiał zwłaszcza te elementy ubioru, na których ciążyła jakaś klątwa.

    PARAMETRY:

    • Przeklęty przedmiot
    • Siła posiadacza spada do 6, kiedy ma na sobie pas.
    • Miejsce: Pas ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to BELTSTO.
    • Komentarz: Ten pas nie wymaga chyba komentarza. Żaden bohater nie życzyłby sobie przecież przedmiotu, który tak drastycznie obniżyłby jego Siłę (chyba, że komuś nie wystarcza tryb Serce Furii i chce jeszcze bardziej utrudnić sobie rozgrywkę). Nie polecam.

    Pas Kości

    Ten ponury artefakt został wykonany przez kapłanów Myrkula, boga umarłych. Ten ciężki, skórzany pas wysadzany jest metalowymi płytkami i obręczami, przytrzymującymi ludzkie kości. Pierwszym właścicielem pasa był śmiertelnie groźny wojownik znany jako Dumny Keth. Keth zwykł przemierzać pole bitewne, nie odczuwając strachu i siekąc wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Pasa używał w tych rzadkich przypadkach, kiedy był otoczony przez nieprzyjaciół. Na nieszczęście Ketha, jego wrogowie w końcu postanowili pokonać go, posługując się w swym dziele włóczniami i dzidami. Po jego śmierci, pas złożono wraz z nim do grobu. Stało się wówczas tylko kwestią czasu, kiedy pas zostanie wykopany przez złodziei. Jeden z nich sprzedał pas praktykującemu magowi z Urmlaspyr. Czarodziej ów o imieniu Isanan używał pasa w trakcie swych podróży. Kiedy zaniechał magii, sprzedał pas pewnemu kapłanowi Myrkula o imieniu Ben-Karad. Powiadają, że Ben-Karad został zamordowany gdzieś w kanałach Waterdeep.

    PARAMETRY:

    • Posiadacz pasa może posługiwać się Kręgiem kości oraz Animacją martwego 1 raz dziennie.
    • Miejsce: Pas ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to BELTBON.
    • Komentarz: Przeciętny pas. Gdyby został umieszczony w grze, moglibyśmy ubrać weń którąś z postaci z tylnych szeregów. Krąg kości jest co prawda kiepskim czarem, ale Animacja martwego na pewno byłaby użyteczna (przyzwańce zawsze mile widziane, choćby tak słabe jak szkielety i zombie). Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Pas Labelasa

    Pas ten jest pozostałością po świętej kaplicy Mauzoleum Gwiazd w Myth Glaurach. Został on poświęcony przez wcielenie Labelasa Enoretha, elfiego boga czasu i długowieczności. Najwyższy kapłan Labelasa zwykle nosił ten pas zarówno na co dzień, jak i w czasie bitew. Zrobiony z pasów brązu i złota, był cenny nawet bez swych magicznych właściwości. Kiedy orki złupiły Myth Glaurach, pas był jednym z ich najważniejszych trofeów.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Swoboda działania dla noszącego
      1 Przyśpieszenie ruchów dziennie
    • Miejsce: Pas ten jest jednym z przedmiotów, które możemy otrzymać od Orricka Szarego w nagrodę za przyniesienie mu Teorii Mythali (do zdobycia w Odciętej Dłoni).
    • Komentarz: Ten pas chroni użytkownika przed efektami Pajęczyny, Oplątania, Unieruchomienia osoby, Spowolnienia i tym podobnymi. Niejednokrotnie może nam się przydać. Co więcej, właściciel raz dziennie może rzucić na siebie Przyspieszenie ruchów. Minusem jest fakt, że zdobywamy go dopiero w III rozdziale. Zdecydowanie polecam.

    Pas ogrzej krwi

    Caldinar Przebiegły był magiem o przenikliwym umyśle. Caldinar, podejrzliwy z natury, stworzył kilka ochronnych rekwizytów, które w razie potrzeby miały mu służyć pomocą. Ten szeroki pas wykonany jest z garbowanej skóry ogra i składa się z pięciu szklanych rombów, wypełnionych czarną krwią ogra. Caldinar często wykorzystywał ten pas w swoich przygodach. Kiedy zginął, jego praktyczni towarzysze sprzedali jego pas na licytacji.

    PARAMETRY:

    • Osoba nosząca pas odzyskuje 1 punkt życia co pięć rund i może przywołać pięciu ogrów raz dziennie.
    • Waga: 2
    • Miejsce: Wyspa Grobów, do kupienia u Ediona w jego wieży.
    • Komentarz: Bardzo dobry pas. Zapewnia właścicielowi powolną regenerację punktów życia (zawsze mile widziany efekt), można również za jego pomocą przywołać pięć ogrów, które do najsłabszych stworzeń nie należą i na pewno ułatwią nam niejedną walkę. Zdecydowanie polecam, mimo stosunkowo wysokiej ceny.

    Pas przebić: 'Zguba Elfów'

    Niesławny wędrowiec - Pandar z Doliny Blizn - dał się poznać irytując elfy z lasu Cormanthor. Rozdrażniał on je jeszcze bardziej, kiedy wykorzystywał drzewa od ucieczki przed sprawiedliwością. A tenże pas pomagał mu umknąć przed strzałami elfów. Na nieszczęście dla Pandara pułapki i głód okazały się efektywnym, choć powolniejszym sposobem pozbycia się go.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3 przeciw broniom kłującym
    • Waga: 2
    • Miejsce: Pas ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to BELT04.
    • Komentarz: Jest to jeden z trzech pasów wpływających na klasę pancerza naszej postaci. Ten akurat przydaje się w walce z włócznikami, nożownikami i, jak można się domyślić z opisu, łucznikami. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Pas Stromnosa

    Mistrz Zauroczeń Presdon z Bezmiaru stworzył ten pas kilkaset lat temu dla swego ochroniarza Dendesa Grymaśnego. Ten z kolei nazwał szeroki pas imieniem wzgórzowego olbrzyma, który prawie pozbawił go życia w trakcie poszukiwań komponentów do zaklęcia. Dendes poniósł śmierć broniąc Presdona przed rywalizującymi z nim magami w pobliżu Ordulin.

    PARAMETRY:

    • Podnosi siłę użytkownika do 19
    • Waga: 2
    • Może używać: Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec), Łowca (jedno, dwu i wieloklasowiec), Paladyn
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, pierwsze piętro pałacu Marketha; pas nosi wojownik imieniem Flozem, jeden ze strażników.
    • Komentarz: Znakomity pas, jeden z najlepszych, jakie mogą nosić nasi rycerze. Zapewnia Siłę 19, co zwiększa zadawane obrażenia i udźwig postaci, a także poprawia jej TraK0 w walce bronią ręczną. Flozem jest solidnie wyszkolonym wojownikiem, ale nasza drużyna nie powinna mieć z nim problemów. Zdecydowanie polecam.

    Pas Szpiku Kostnego

    Pas zrobiony z kości ma brzydki kolor, podobny do koloru szpiku. Sam pas dopasowuje się do talii noszącego i sprawia, że istota ta zaczyna wyglądać na bardzo chorą. Pas chroni go przed atakami siecznymi, ale nieznacznie obniża jego odporność na ataki obuchowe.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      -2 do Charyzmy
      +50% do odporności na broń sieczną
      -15% do odporności na broń obuchową
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Postacie Dobre
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, poziom III; pas pojawia się losowo przy Krwiożerczym Szkielecie w północno - wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Bardzo dobry pas. Nie dość, że poprawia Klasę Pancerza o 1, to jeszcze zapewnia połowiczną odporność na obrażenia sieczne. Idealny do starć z wszelakimi miecznikami, topornikami i stworzeniami, których naturalne ataki zadają sieczne obrażenia (jak np. umbrowe kolosy). Kara do Charyzmy właściwie jest bez znaczenia, jedyny problem może stanowić podatność na obrażenia obuchowe (ale w sytuacji, w której przeciwnik zadaje tenże typ obrażeń, wystarczy zdjąć na chwilę pas). Zdecydowanie polecam.

    Pas tłumienia: 'Niszczyciel Wzgórzowców'

    Garrar Potężny stracił przyjaciół i ukochanych podczas najazdów wzgórzowych olbrzymów, postanowił więc oczyścić swą rodzinną ziemię z ich obecności. Nie wiadomo, jak zdobył ten pas, ale dzięki niemu samemu pokonał dziesiątki tych stworów - pas chronił go bowiem przed uderzeniami ich maczug. Olbrzymy, które przetrwały, uciekły tam, gdzie nie było wojownika podobnego Garrarowi.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +4 przeciw broniom obuchowym
    • Miejsce: Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednej z komnat w południowo - zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny pas poprawiający klasę pancerza. Daje on premię wyższą niż dwa pozostałe (+4 zamiast +3), ale przeciw broniom obuchowym, które są stosunkowo rzadkie. Przydatny w starciach z golemami, olbrzymami i z wrogami walczącymi młotami, wekierami i cepami bojowymi. Na pewno przyda się któremuś z naszych wojowników. Polecam.

    Skrząca szarfa

    Jest to jedna z wielu pięknych czarodziejskich szarf, jakie powstały w południowym dorzeczu Zakhary. Ten luksusowy jedwabny przedmiot został stworzony, by chronić jego posiadaczy przed atakami. Bractwo Prawdziwego Słońca, grupa świątobliwych zabójców, przyznawało takie szarfy swoim najbardziej oddanym sługom. Ta konkretna szarfa była ostatnio w posiadaniu świątobliwego zabójcy Khamu Bedi. Ciąg delikatnych czarnych znaków na czerwonym jedwabiu tworzy napis: "Bądź szybki, potężny i bezlitosny. Ponad wszystko jednak bądź moralny".

    PARAMETRY:

    • Posiadacz jest pod wpływem Rozmycie
    • Waga: 1
    • Może używać: Postacie dobre
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Orricka Szarego w rozdziale II i III.
    • Komentarz: Bardzo dobry pas, ulepszona wersja Pasa beatyfikacji. Zapewnia właścicielowi premię +3 do Klasy Pancerza i +1 do wszystkich rzutów obronnych. Jeżeli w szeregach naszej drużyny znajduje się jakaś dobra postać (najlepiej wojownik), to obowiązkowo należy zaopatrzyć się w ten przedmiot. Polecam.

    Złoty pas: 'Złoty Pas Urnsta'

    Ten przedmiot miał chronić potężnego czarodzieja przed natarczywymi wojownikami. Wykonano go z czerwonego jedwabiu przetykanego złotymi paskami. Umagiczniono go tak, że chroni przed bronią sieczną każdego typu.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3 przeciw broniom siecznym
    • Waga: 2
    • Miejsce:
      1. Kuldahar, Oswald Fiddlebender (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
      2. Samotna Knieja, mag polujący na Kierana, Vaarglan.
      3. Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
      4. Zamek Maluradek, północno - zachodnia wieża, paladyn Harald (można ukraść).
      5. Zamek Maluradek, południowo - wschodnia wieża, poszukiwacz przygód imieniem Adran.
    • Komentarz: Zdecydowanie najlepszy pas ze wszystkich wpływających na Klasę Pancerza, a to z tego prostego powodu, że większość spotykanych przez nas przeciwników posługuje się bronią sieczną. Polecam każdej postaci walczącej w pierwszej linii.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw