Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Pierścienie • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Pierścienie

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 31.10.2008

    NIEMAGICZNE

    Kopia pierścienia Marketha

    Pierścień ten jest prawie identyczny z tym, który nosi Marketh. Wykonał go Norl, szlifierz kamieni szlachetnych z Głębi Dorna.
    Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to RINGCOP.


    Pierścień

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 10 sz


    Pierścień spuścizny Eidana

    Na wewnętrznej krawędzi tego prostego, srebrnego pierścienia widnieje inskrypcja. Wygląda na to, że umieścił ją tam jakiś doskonały złotnik. "Do mieszkańców Kuldahar. Jeśli by naszedł mnie wieczór i życia mi nie stało, zostawię wam "Wieczorny Cień". Proszę, troszczcie się o tę karczmę tak, jak to robiłem ja, Eidan, ostatni z rodu Kaivon".
    Miejsce: Kuldahar, w zamkniętej skrzyni na piętrze gospody "Wieczorny Cień".
    Miejsce: Pierścień ten jest dowodem na to, że Niziołek oberżysta nie jest właścicielem gospody "Wieczorny Cień". Należy z nim o tym porozmawiać.


    Pierścień tańczącego płomienia

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 125 sz


    Pierścień z anielską skórą

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 100 sz


    Pierścień z jadeitem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 80 sz


    Pierścień z krwawnikiem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 60 sz


    Pierścień z nefrytem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 10 sz


    Pierścień z ognistym opalem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 500 sz


    Pierścień z onyksem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 50 sz


    Pierścień z rubinem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 1750 sz


    Zmatowiony pierścień

    To dokładnie taki sam pierścień jak ten, który miał na palcu Hobart, gdy spotkaliście go w Samotnej Kniei. Na miedzianej powierzchni wyryto ciąg niemożliwych do odczytania runów. Wewnątrz pierścienia znajduje się prosty napis: "Prawda jest wieczna".Miejsce: Zamek Maluradek, parter; pierścień znajduje się w tronie w komnacie Mistrza Wabienia.
    Miejsce: Za jego pomocą będziemy mogli wrócić do Samotnej Kniei.


    Złoty pierścień

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
    Cena: 40 sz

    MAGICZNE

    Pierścień Akademii Ulcastera

    Na tym grubym, złotym i wysadzanym czarnym opalem pierścieniu Akademii Ulcastera widnieje napis w języku netherelijskim "GOTHA E ETAN MEDR - ETACC" czyli "ŻYCIE I ŚMIERĆ PO WSZE CZASY - NEKROMANCJA". Z boku pierścienia jest też i data - 1072 KD.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      3 razy dziennie Pomniejsze drążenie Larlocha, Groza i Wampiryczne dotknięcie
      +2 do rzutów obronnych przeciw magii
    • Może używać:
      Mag (tylko jednoklasowiec)
    • Miejsce: Wyspa Grobów, do kupienia u Ediona w jego wieży.
    • Komentarz: Dobry pierścień. Oprócz zapewniania premii do rzutów obronnych przeciw magii, pozwala noszącemu go magowi rzucać trzy przydatne zaklęcia (z czego Groza potrafi czasem zaważyć o losach bitwy). Zdecydowanie polecam kupno tego przedmiotu.

    Pierścień Błędnych Ogników

    Unikatowy, mosiężny pierścień, wysadzany - zamiast drogimi kamieniami - korzeniem mandragory. Stworzony przez druida Eimheca z Silvanus, który w ten sposób pragnął chronić swych podwładnych w ich podróżach. Pierwszym, który go nosił, był Omad Mądry zanim jeszcze został arcydruidem. Potem pierścień noszony był przez Jontana Dunmossa, który został zamordowany na moczarach przez malaryckich opryszków. Pierścień wpadł w ich ręce na kilka lat zanim jego nowy właściciel, Renard Myśliwy, zginął zastrzelony przez elfich łowców w lasach na północy.

    PARAMETRY:

    • 1 raz dziennie jego posiadacz może wystrzelić feerię elektrycznego pyłu, który powoduje 4-16 obrażeń u wszystkich, którzy znajdą się na obszarze działania.
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości); pojawia się losowo na ołtarzu na południowym zachodzie.
    • Komentarz: Przeciętny pierścień, choć czasem może się przydać (zwłaszcza podczas starć z większymi grupami przeciwników). Za jego pomocą możemy zadać 4K4 punktów obrażeń wszystkim wrogom znajdującym się w polu działania (niezbyt wiele, ale lepsze to, niż nic). Jeżeli uda nam się go zdobyć, warto zatrzymać.

    Pierścień cieni


    Kapłani Maska stworzyli ten prosty, srebrny pierścień, by pomóc swym co hojniejszym wyznawcom. W zamian za to złodzieje, którzy pożyczyli pierścień, dali pewną część swoich zarobków na kościoły Maska. Kapłani stracili go, gdy niewdzięczny złodziej imieniem Jennick, zdecydował się z nim uciec. Kościół Maska wynajął zabójców, którzy mieli go wytropić i zabić, ale nigdy im się nie udało. Sądzi się, że Jennick na starość osiedlił się w Waterdeep, gdzie żył spokojnie do końca swych dni.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +15% do Krycia się
      Użytkownik znajduje się pod wpływem zaklęcia Niewykrywalność
    • Może używać:
      Łowca
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, krypta na północnym zachodzie, I poziom; pierścień ten ma przy sobie Posłanie Myrkula.
    • Komentarz: Jeden z pierścieni przeznaczonych dla naszych zwiadowców. Ułatwi on zarówno łowcy, jak i złodziejowi ukrycie się w cieniu i uniemożliwi wrogim magom wykrycie go za pomocą czarów ze szkoły poznania. Jego moc na pewno niejednokrotnie się nam przyda. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień czarów: 'Wieczna Pamięć'

    Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o "wiecznej pamięci" były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 1. poziomu
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to RING08.
    • Komentarz: Bardzo dobry pierścień, idealny dla każdego maga. O sile czarodzieja decyduje ilość zapamiętanych przez niego czarów – dzięki temu pierścieniowi będziemy mieli szansę stać się naprawdę potężnymi. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Pierścień czarów Ediona

    Ostatnim właścicielem tego potężnego pierścienia był Edion, umierający nekromanta z Sembii. Wykonał go sam i dla własnych potrzeb. Pod koniec życia tak się do niego przyzwyczaił, że prawie nigdy go nie ściągał. Nosił go na tym palcu, na którym nosi się obrączkę, w imię swojej jedności ze Sztuką.

    PARAMETRY:

    • Podwaja liczbę dostępnych czarów maga piątego poziomu.
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Wyspa Grobów, do kupienia u Ediona w jego wieży.
    • Komentarz: Znakomity pierścień, obowiązkowy zakup dla każdego maga. Znacznie zwiększa jego wartość bojową (przypominam, że do czarów piątego poziomu należą m.in. Ogień słońca, Zabójcza chmura i Dominacja, niezwykle przydatne zaklęcia). Nie należy się zrażać dość wysoką ceną tego przedmiotu – na pewno wart jest żądanych zań pieniędzy. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień czarów Kontik

    Kontik, potężna czarodziejka w służbie Auril, zażądała tego pierścienia od pokonanego wrogiego maga, Nilla Piekielnika. Arcymag Nill, specjalizujący się w magii ognia, potrzebował aż pięciu lat, aby stworzyć ten pierścień, który przez swą moc pomagał mu w dalekich podróżach. Niestety dla Nilla, nie zdołał go uchronić przed potężnymi sługami i zaklęciami Kontik. Broń została wykuta z niezwykle rzadkiego szarawobiałego metalu o nazwie wolfram.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 1. poziomu
      Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 2. poziomu
      Wszystkie obrażenia od chłodu zadane przez postać są o 15% większe
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, czarodziejka Kontik.
    • Komentarz: Kolejny pierścień stworzony z myślą o magach, chyba najlepszy w całej grze. Podwaja liczbę zaklęć z poziomów 1 i 2 , jakie może zapamiętać nasz mag (teraz będziemy mogli zasypać wrogów Magicznymi pociskami i Kwasowymi strzałami Melfa), zwiększa także zadawane przezeń obrażenia od chłodu o 15%. W połączeniu z Pierścieniem czarów Ediona, czyni z naszego maga półboga, który może miotać zaklęciami przez bardzo długi czas, nim mu się skończą.

    Pierścień druida

    Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zauroczenie zwierzęcia (jeżeli nie wyjdzie mu rzut obronny przeciw różdżkom)
      Zasięg: 13 m
      Obszar działania: 1 zwierzę
      Czas działania: 10 tur
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w skrzyni we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Beznadziejny przedmiot. W grze nie ma na tyle groźnych zwierząt, żeby trzeba było rzucać na nie zauroczenie, zamiast po prostu je zabić. Polecam spieniężyć (choć wielkich pieniędzy zań nie dostaniemy).

    Pierścień energii: 'Zwycięzca'

    Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów z Podmroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K6 (bez rzutu obronnego)
      Zasięg: 40 m
      Obszar działania: 1 istota
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to RING20.
    • Komentarz: Niezbyt przydatny pierścień. Zadaje niewielkie obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi. Aby go zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (naprawdę nie warto).

    Pierścień gorgony

    Potężny mag umagicznił ten pierścień tak, by chronił przed petryfikacją, którą powodują zionięcia gorgon. Zilzanzer Wspaniały hodował gorgony dla ich krwi, którą sprzedawał dbającym o swoje bezpieczeństwo właścicielom zamków, którzy używali jej do blokowania podróży w eter. Zilzanzer był petryfikowany ponad tuzin razy i za każdym razem jego wierny asystent przywracał go do życia za pomocą zwoju Zamiana kamienia w ciało. W końcu zdecydował się na stworzenie przedmiotu, który chroniłby go przed petryfikacją. Rezultatem był Pierścień gorgony. Mędrcy uważają, że Beshaba musiała naznaczyć Zilzanzera swym uśmiechem w czasie jego urodzin, ponieważ, gdy założył pierścień, został zamieniony w kamień. Jego asystent posłusznie użył zwoju Zamiana kamienia w ciało i uratował Zilzanzera. Niestety, podczas tego procesu, Zilzanzer zmarł, tym razem na zawsze.

    PARAMETRY:

    • Noszący pierścień zamienia się w kamień
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; Marketh nosi ten pierścień w formie amuletu, zawiązany na sznurku na szyi.
    • Komentarz: Jeden z wielu wesołych przedmiotów, których założenie bez uprzedniego zidentyfikowania może się dla nas źle skończyć. Jeżeli chcemy zobaczyć, jak wyglądałby pomnik naszego bohatera, możemy zapisać grę i ubrać ten pierścień.

    Pierścień infrawizji: 'Laska Ślepego'

    Kupcy, którzy ryzykują handel z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny, otrzymują te pierścienie by mogli poruszać się po podziemiach.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń, pomiędzy żebrami smoka w centralnej części mapy.
    • Komentarz: Kompletnie nieprzydatny przedmiot. Infrawizja w Icewind Dale jest zupełnie niepraktyczna. Poza tym, jeżeli mamy w drużynie choćby jedną postać z tą umiejętnością, możemy włączyć opcję, która rozszerza ją na resztę towarzyszy. Polecam sprzedać.

    Pierścień inteligencji

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Inteligencji
      -1 do Kondycji
    • Miejsce: Smocze Oko, I poziom; pojawia się losowo w posągu węża na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że będzie to dobry przedmiot dla maga (Inteligencja jest bowiem kluczową dla niego cechą). Niestety, z testów wynika, że wysokopoziomowy czarodziej o Inteligencji 9 może zapamiętać tyle samo czarów, co mag o tym samym poziomie i inteligencji 22. Zatem pierścień ten może się przydać jedynie przy nauce nowych zaklęć, nie ma sensu nosić go cały czas (lepszy będzie któryś z pierścieni czarów).

    Pierścień Kaylessy

    Ten pierścień należał niegdyś do Kaylessy z Dłoni Seldarine. Jej mistrzowskie posługiwanie się łukiem równoważyła tylko jej uroda. Kaylessa poświęcała całą swą uwagę doskonaleniu umiejętności bitewnych każdego elfa, który jej podlegał. Jeżeli w Bitwie o Dłoń Seldarine byli jacyś bohaterowie, Kaylessa była jedną z nich. Dała dowód niezłomnej odwagi w obliczu nadciągającej zagłady, kiedy bez strachu poprowadziła swój lud przeciwko hordom orków i goblinów. Nawet po upadku Dłoni jej poświęcenie w walce i dla swych ludzi wciąż zajmowało poczesne miejsce w motywach, którymi się kierowała. Jej ostatnim życzeniem było polec w chwalebnym boju.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +15% do Krycia się
    • Może używać:
      Łowca
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, Wieża Shevarasha (ta na wschodzie), pierwszy poziom; pojawia się losowo przy Kaylessie.
    • Komentarz: Jeden z pierścieni przeznaczonych dla naszych zwiadowców, o parametrach bardzo podobnych do Pierścienia cieni (jednakże tamten zapewnia dodatkowo noszącej go postaci Niewykrywalność). Na pewno ułatwi on łowcy ukrycie się w cieniu i pomoże mu podczas jego zwiadowczych misji. Polecam.

    Pierścień Kiran-Hai z Kości Elfa

    Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ten pierścień wykonano z kości słoniowej. Po dokładnym przyjrzeniu mu się, okazuje się, że jest zrobiony z doskonale obrobionej kości elfa. Wyryto na nim powtarzające się wzory geometryczne, z których kiedyś słynęli dawno zapomniani mistrzowie złotniczy z Myth Lharast. Pierścień ten był darem dla Kiran-Hai, Pieśniarki Kręgu z Angharradh i Pani z Grobowców Arboreal z Myth Lahl. Jego twórca pozostaje nieznany. Podobno artefakt ten padł łupem złodziei, którzy okradli Grobowce Arboreal niedługo po upadku Myth Lharast.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do rzutów obronnych przeciwko paraliżowi, truciźnie i magii śmierci
      Niewrażliwość na Palec śmierci i Zaklęcie śmierci
    • Nie może używać:
      Postacie Złe
    • Miejsce: Kuldahar; pierścień ten jest jednym z przedmiotów, które możemy otrzymać od Orricka Szarego w nagrodę za przyniesienie Teorii Mythali.
    • Komentarz: Całkiem niezły pierścień. Zapewnia użytkownikowi sporą premię do kilku rzutów obronnych i niewrażliwość na zaklęcia powodujące natychmiastową śmierć. Lepszy od niego będzie np. Pierścień ochrony +2 (który często jednakże koliduje z magicznymi pancerzami i amuletami) albo Pierścień opiekuna +2.

    Pierścień lekkomyślności w działaniu

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      -2 do Klasy Pancerza
      1 dodatkowy atak na rundę
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, pracownia Malavona; pojawia się losowo w tronie we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Interesujący przedmiot. Jeżeli nasz wojownik nosi ciężką zbroję płytową, a w lewej ręce dźwiga solidną tarczę, to możemy rozważyć założenie tego pierścienia. Kara do Klasy Pancerza nie będzie wtedy aż tak odczuwalna, a dodatkowy atak znacznie zwiększy skuteczność naszej postaci. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień mniejszej odporności

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do rzutów obronnych na magię
    • Miejsce:
      1.Jaskinia orków obok Easthaven; pojawia się losowo w skrzyni w północno zachodniej części mapy.
      2.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
    • Komentarz: Jeden ze słabszych pierścieni, choć w początkowych etapach rozgrywki na pewno nie będziemy dysponowali niczym lepszym. Zapewnia użytkownikowi premię do rzutów obronnych przeciw magii w wysokości dwóch punktów (łatwiej będzie nam uniknąć przykrych efektów wrogich czarów). Na początek polecam.

    Pierścień niewidzialności: 'Pierścień Piaskowego Złodzieja'

    Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Niewidzialność aż do wykonania ataku. W takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym.
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to RING05.
    • Komentarz: Całkiem użyteczny przedmiocik. Niewidzialność niejednokrotnie pozwoli naszej postaci uciec z trudnej sytuacji, przydać się może również złodziejowi, który ma problemy z kryciem się w cieniu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Pierścień niezdarności: 'Szaleństwo Błazna'

    Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia - Głupiec Gregoria - wykorzystał jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przestawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmował pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      -50% do Zręczności
      -50% do Krycia się
      75% szansa na nieudane rzucenie czaru
      Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to RING04.
    • Komentarz: Ten pierścień chyba nie wymaga komentarza. Z ciekawości możemy ubrać go którejś z naszych postaci, efekt będzie przezabawny. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Pierścień ochrony +1

    Ten magiczny pierścień zapewnia użytkownikowi dodatkową ochronę.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +1 do rzutów obronnych
    • Nie może używać:
    • Miejsce:
      1.Jaskinia orków obok Easthaven; pojawia się losowo w skrzyni w północno zachodniej części mapy.
      2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Jeden z podstawowych pierścieni noszonych przez nasze postacie. Zwiększa Klasę Pancerza i poprawia rzuty obronne o 1. Niestety, zdarzają się sytuacje, w których koliduje on z magicznymi pancerzami bądź płaszczami. Mimo to polecam.

    Pierścień ochrony +2

    Ten magiczny pierścień daje użytkownikowi dodatkową ochronę.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +2 do rzutów obronnych
    • Nie może używać:
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, Oswald Fiddlebender (można ukraść).
      2.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, czarodziejka Kontik.
      3.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
      4.Samotna Knieja, mag polujący na Kierana Nye, Vaarglan.
      5.Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości), przy jednym ze szkieletów we wschodniej części mapy.
      6.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie; pierścień ma przy sobie poszukiwacz przygód Adran.
      7.Zamek Maluradek, IV poziom lochów; pierścienie takie noszą Przywoływacze, których spotkamy w południowo – wschodniej i w południowo – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Potężniejsza wersja Pierścienia ochrony +1. Premia do Klasy Pancerza i rzutów obronnych wynosi już dwa punkty, a to naprawdę sporo. Także i ten pierścień nie może być używany w połączeniu z magicznymi pancerzami i płaszczami/amuletami ochrony. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień odbijania pocisków

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +10% do odporności na pociski
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, I poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na zachodzie.
    • Komentarz: Jeden ze słabszych pierścieni, choć w początkowych etapach rozgrywki na pewno nie będziemy dysponowali niczym lepszym. Zapewnia użytkownikowi premię do odporności na obrażenia od pocisków w wysokości dziesięciu procent (co na pewno ułatwi nam walki z łucznikami i kusznikami). Na początek polecam.

    Pierścień odporności

    Pierścień jest małym paskiem szlachetnego metalu, którego używa się jako biżuterii. Niektóre rzadkie okazy są umagicznione, dzięki czemu mają one dodatkowe, magiczne właściwości. Takie pierścienie są bardzo poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez żadnej widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +10% do odporności na pociski
      +10% do odporności na ogień
    • Miejsce: Smocze Oko, I poziom; pojawia się losowo w posągu węża w północno – wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Ulepszona wersja Pierścienia odbijania pocisków. Oprócz odporności w wysokości dziesięciu procent na obrażenia od pocisków, zapewnia użytkownikowi taką samą odporność na obrażenia od ognia. Na pewno przyda się w starciach z łucznikami lub czarodziejami operującymi magicznymi płomieniami. Polecam.

    Pierścień odporności na ogień

    Ten magiczny pierścień zapewnia użytkownikowi częściową niewrażliwość na obrażenia od ognia.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +40% do odporności na ogień
    • Nie może używać:
    • Miejsce: Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie; pierścień ma przy sobie poszukiwacz przygód Adran.
    • Komentarz: Dobry przedmiot. Zapewnia noszącej go postaci znaczną premię do odporności na ogień, co niejednokrotnie może uratować jej życie (przeciwnicy często posługują się tym żywiołem). Jedynym minusem tego pierścienia jest fakt, że zdobywamy go stosunkowo późno (choć to oczywiście od nas zależy, kiedy rozpoczniemy przygody w Sercu Zimy). Polecam.

    Pierścień opiekuna +2

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +10% do odporności na magię
    • Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców na północy.
    • Komentarz: Znakomity pierścień. Nie tylko poprawia Klasę Pancerza użytkownika o dwa punkty, ale też znacznie zwiększa jego odporność na magię. Chociaż na pewno przydałby się każdej postaci, to najlepiej przekazać go wojownikowi (to dla niego Klasa Pancerza jest najważniejsza). Zdecydowanie polecam.

    Pierścień porażającego uścisku Jaspera

    Jest to gruba, stalowa obrączka wysadzana kwarcem. Wytworzył ją i nosił cormyreański mag wojownik Jasper Srebrnokrwisty. Jasper był człowiekiem krępym i gburowatym. Bardziej przypominał zwykłego robotnika niż maga, ale jemu to nie przeszkadzało. Posługiwał się tą szczególną bronią przeciwko awanturnikom i zarozumialcom, kiedy był pewny, że nie zginą od niej. Zapisał się w historii jako jeden z najbardziej surowych magów, mający niebywały posłuch u Purpurowych Smoków.

    PARAMETRY:

    • Dzięki temu pierścieniowi można wywołać Porażający uścisk 4 razy dziennie.
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Orricka Szarego w rozdziałach II i III.
    • Komentarz: Dobry przedmiot, przydatny zwłaszcza w sytuacji, gdy nosząca go postać jest na wysokim poziome. Za jego pomocą można cztery razy dziennie rzucić zaklęcie Porażający uścisk (kiedy w czasie działania czaru użytkownik pierścienia dotknie jakiejś istoty, to uwolniony zostanie ładunek elektryczny, powodujący od 1 do 8 punktów obrażeń + 1 punkt na poziom użytkownika). Warto rozważyć zakup tego pierścienia.

    Pierścień sanktuarium

    Stworzony w Złotym Wieku elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Otrzymywali go ci kapłani, którzy mieli brać udział w bitwach z orkami i goblinami. Jego moc zapewniała kapłanowi schronienie, podczas gdy przyzywał on moc swej wiary.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Umożliwia rzucenie czaru Sanktuarium (5 ładunków)
    • Może używać:
      Kapłan
      Druid
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, IV poziom wieży Solonara (tej na południu), w skrzyni w pokoju na zachodzie.
    • Komentarz: Użyteczny pierścień. Jeżeli nasz kapłan albo druid znajdzie się w krytycznym zagrożeniu, wystarczy, że użyje tego pierścienia i będzie mógł oddalić się w bezpieczne miejsce, a następnie uleczyć. Polecam.

    Pierścień siły

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Siły
      -1 do Zręczności
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom wieży Solonara (tej na południu); pojawia się losowo w skrzyni na podeście.
    • Komentarz: Interesujący przedmiot. Zapewnia noszącej go postaci premię do Siły, jednakże kosztem Zręczności. Możemy założyć go na palec elfickiemu wojownikowi, który zajmuje się walką w zwarciu, a nie walką na dystans (kara do Zręczności nie będzie wtedy tak odczuwalna, a zwiększona Siła zapewni mu premię do rzutów na trafienie i zadawanych obrażeń).

    Pierścień swobody ruchów: 'Dar Edventara'

    Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Noszący pierścień jest odporny na każde magiczne i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów; mimo to może zostać przyspieszony. Trzeba jednak zauważyć, że moc tego przedmiotu zapobiega działaniu butów szybkości.
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, jeden taki pierścień można ukraść Orrickowi Szaremu, a drugi Arundelowi.
      2.Samotna Knieja, grabarz Purvis (można ukraść).
      3.Samotna Knieja, mag polujący na Kierana Nye, Vaarglan.
      4.Zamek Maluradek, wieża na północnym zachodzie, paladyn Tyra Harald (można ukraść).
      5.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, poszukiwacz przygód Shelhai.
      6.Zamek Maluradek, V poziom lochów, Lord Minotaur w północno – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Ten pierścień chroni przed efektami Pajęczyny, Oplątania, Unieruchomienia osoby, Spowolnienia i tym podobnymi. Niejednokrotnie może nam się przydać. Minusem jest fakt, że zdobywamy go dopiero w IV rozdziale. Mimo to zdecydowanie polecam.

    Pierścień szaleństwa: 'Dyscyplinator'

    Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stał się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczał Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Inteligencja: spadek do 3
      Mądrość: spadek do 3
      Noszący jest po wpływem Ogłupienia
      Można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to RING23.
    • Komentarz: To dopiero wspaniały pierścień. Jeżeli nam się nudzi, możemy zapisać grę i go założyć. Potem najlepiej go wyrzucić, bowiem w sklepie nie dostaniemy za niego wielkich pieniędzy.

    Pierścień świętości: 'Honorowy pierścień Sune'

    Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z poziomów od 1 do 4
    • Może używać:
      Kapłan
      Druid
    • Miejsce:
      1.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w relikwiarzu na południu mapy.
      2.Pałac Marketha, I piętro, na półkach w pokoju Flozema.
    • Komentarz: Znakomity pierścień. Pozwala noszącemu go kapłanowi zapamiętać aż cztery dodatkowe zaklęcia, co znacznie zwiększa jego wartość bojową. Gorąco polecam.

    Pierścień tarczy

    Czarodziej Bil wykonał ten drogocenny pierścień ze zwykłego jadeitu, aby ukryć jego potężną moc magiczną. Twórca pierścienia, cyniczny mag o niezbyt mocnej reputacji (twórca takich czarów, jak Fantastyczne piwo Bila czy Wybuchająca kula Bila), wykorzystywał ten pierścień do walki z wrogimi magami, z którymi często toczył pojedynki. Kiedy dwadzieścia lat temu Bil zniknął z Krain, jego pierścień był pomiędzy licznymi przedmiotami, które zostawił swoim przyjaciołom. Ponieważ jednak większość tych przyjaciół stanowili złodzieje i bandyci, pierścień prawdopodobnie natychmiast trafił w ręce tego, kto zaproponował za niego najwyższą stawkę.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Użytkownik znajduje się pod działaniem zaklęcia Tarcza
    • Może używać:
      Mag
      Mag/Złodziej
      Kapłan/Mag
    • Miejsce: Smocze Oko, I poziom; pojawia się losowo w posągu węża w północno – wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Wspaniały pierścień. Zapewnia noszącemu go magowi Klasę Pancerza przeciwko zwykłej broni równą 4, Klasę Pancerza 2 przeciw pociskom i całkowitą niewrażliwość na wszystkie pociski magiczne. Żaden inny przedmiot nie zagwarantuje mu podobnej ochrony. Dodatkowym plusem tego przedmiotu jest możliwość stosunkowo wczesnego zdobycia go. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień większej odporności

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +25% do odporności na ataki obuchowe
      +3% do rzutów obronnych przeciw magii
    • Miejsce:
      1.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Kieran Nye (można ukraść).
      2.Zamek Maluradek, wieża na północnym wschodzie, Królowa Harpii.
      3.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, kapłan Bane'a Crieck.
    • Komentarz: Bardzo dobry przedmiot. Znacznie zwiększa Klasę Pancerza użytkownika i jego odporność na obrażenia obuchowe. Nie mam niestety pojęcia, w jaki sposób przeliczana jest premia do rzutu obronnego przeciw magii (przypuszczam, że wynosi ona 3 punkty, a nie 3%). Na pewno przyda się każdej postaci (najlepiej założyć go na palec jednego z wojowników. Gorąco polecam.

    Pierścień wojownika

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +1
    • Miejsce: Dolina Cieni, krypta na południowym wschodzie; pojawia się losowo przy Theriku.
    • Komentarz: Propozycja dla zbrojnych. Pierścień ten zwiększa nieznacznie ich bojowe możliwości, co jest zawsze mile widziane. Dodatkowym plusem tego przedmiotu jest sposobność bardzo wczesnego zdobycia go. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień wymiany aury

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zwiększenie właściwości regeneracyjnych
      -5% do odporności na magię
      -2% do rzutów obronnych przeciw magii
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, pracownia Malavona; pojawia się losowo w tronie we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Beznadziejny przedmiot. Regeneracja nie jest istotna dla maga (o ile trzyma się go tam, gdzie jego miejsce – z tyłu), za to odporność na magię i rzuty obronne przeciw niej jak najbardziej. Najlepiej spieniężyć ten pierścień.

    Pierścień wzmocnienia bólu

    Ten przeklęty pierścień spaja się z palcem tego, kto go nosi, i można go zdjąć dopiero po użyciu zaklęcia Zdjęcie klątwy. Kiedy pierścień znajduje się na palcu, jego właściciel odnosi dodatkowe obrażenia w czasie walki wręcz. Podobno to Loviatarianie tworzą tego rodzaju artefakty i rozprzestrzeniają je po całych Krainach.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      -20% do odporności na obrażenie sieczne
      -20% do odporności na obrażenie kłute
      -20% do odporności na obrażenie obuchowe
    • Miejsce: Smocze Oko, poziom V, Wielki Kat (komnata na południowym wschodzie).
    • Komentarz: Ten pierścień chyba nie wymaga komentarza. Jeżeli wydaje nam się, że gra jest za łatwa, możemy ubrać go naszemu wojownikowi. W innym wypadku polecam wyrzucić, bo w żadnym sklepie nie dostaniemy za niego wielkich pieniędzy.

    Pierścień z kości krasnoluda

    Pierścienie te znajduje się często w jednym z najbardziej pokręconych klanów orków na północy. Szamani orków niegdyś gromadzili szczątki krasnoludów, wybierali jedną kość i z niej rzeźbili pierścień. Następnie obdarowywali go czarną magią, aby dać jego posiadaczowi dar siły.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Siły
    • Nie może używać:
      Postacie Dobre
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo przy Cienistym orku herszcie (zasadzka w północno – zachodniej części mapy).
    • Komentarz: Dobry przedmiot, przeznaczony dla złych wojowników. Zwiększona siła zapewnia premię do zadawanych obrażeń i do rzutów na trafienie w walce bronią ręczną. Jedynym minusem tego pierścienia jest fakt, że zdobywamy go stosunkowo późno. Mimo to oczywiście polecam.

    Pierścień złodzieja/wojownika

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Siły
      1 dodatkowy atak na rundę
    • Może używać:
      Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, pracownia Malavona; pojawia się losowo w tronie we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Znakomity pierścień. Nie dość, że zwiększa o jeden punkt Siłę użytkownika (a co za tym idzie, zadawane obrażenia i premię do rzutu na trafienie), to jeszcze zapewnia mu dodatkowy atak. Czegoż więcej chcieć? Obowiązkowy przedmiot dla każdego (a jakżeby inaczej) złodzieja/wojownika.

    Większy pierścień wojownika

    Pierścień to mały pasek drogocennego metalu używany jako biżuteria. Niektóre, rzadsze okazy mają własności magiczne. Są one mocno poszukiwane, przede wszystkim przez łowców przygód. Bez jakiejś widocznej przyczyny, ten pierścień jest ciepły w dotyku.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +1
      Klasa Pancerza: +1
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, I poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na zachodzie.
    • Komentarz: Propozycja dla zbrojnych, ulepszona wersja Pierścienia wojownika. Przedmiot ten zwiększa nieznacznie ich bojowe możliwości (zarówno jeśli chodzi o atak, jak i o obronę), co jest zawsze mile widziane. Dodatkowym jego plusem jest możliwość wczesnego zdobycia go. Zdecydowanie polecam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    troco
     

    Wędrowiec
    Temat: honorowego pierscienia sune...
    Dodany: 05.04.2013 o 11:30  

    honorowego pierscienia sune nie znajdziemy u flozema na kwadracie, nie wiem skad ta informacja o.ov



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw