Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Płaszcze • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Płaszcze

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 23.09.2008
    Aktualizacja: 31.10.2008

    Cienisty płaszcz

    Po bliższym przyjrzeniu się temu płaszczowi widać, że jest on zrobiony z jakiegoś nieznanego materiału. Noszący go, będzie wydawał się tak cienisty, jak sam płaszcz.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +15% do Krycia się
    • Waga: 5
    • Może używać:
      Złodziej (jedno, dwu lub wieloklasowiec)
    • Miejsce:
      1. Odcięta Dłoń, poziom I; pojawia się losowo przy Oderwanej Duszy we wschodniej części mapy.
      2. Samotna Knieja, Emmerich (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
    • Komentarz: Płaszcz przeznaczony dla naszego łotrzyka. Zapewnia premię w wysokości 15% do umiejętności Krycia się, co na pewno ułatwi mu zwiadowcze wypady do obozu wroga. Polecam.

    Peleryna Nadciągającej Burzy

    Ta na pierwszy rzut oka wytarta szata została "uśpiona" przez Lysan, która nie chciała, żeby ktoś rozpoznał ją jako kapłankę Auril. Wystarczy jednak, że spadnie na nią jeden płatek śniegu, a przeistoczy się w iskrzący, biały płaszcz, który umożliwi temu, kto go nosi, unoszenie się ponad zaspami śnieżnymi i przechodzenie przez nawet najbardziej rwące i lodowate rzeki. Większość kupców nie będzie chciała go odkupić, a jeśli tak, to za bardzo niską cenę, ponieważ uważają oni, że to przedmiot poświęcony Auril, Lodowej Pannie, i prawdopodobnie może przyciągać jej czcicieli... oraz ściągać na właściciela niezadowolenie bogini.

    Stworzona w czasie obrzędów Nadchodzących Burz (początek zimy), odprawianych ku czci Auril, szata ta została obdarzona odpornością na płomienie, dzięki czemu pozwala temu, kto ją nosi, na ich powstrzymywanie. Choć kapłanki Auril są z natury odporne na zimno i potrafią poruszać się po śniegu i przebywać lodowato zimne rzeki, szaty takie stanowią dodatkową ochronę przed zimnem (co pozwala noszącemu, który był już wcześniej odporny na zimno, na absorbowanie jego energii). W rezultacie osoba ubrana w taką szatę może nawet pochłaniać gorąco z ataków ogniowych. Oprócz tego szatę tę można kilka razy dodatkowo obdarzyć mocą, dzięki której osoba ją nosząca będzie mogła pokonać jakąkolwiek przeszkodę, która ją miała zatrzymać, taką jak zaklęcie Pajęczyna, paraliż ghuli, zaklęcie Unieruchomienie Osoby itp.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Może rzucać zaklęcie Swoboda Działania (3 ładunki)
      +1 do Klasy Pancerza
      +1 do rzutów obronnych przeciwko paraliżowi
      +30% do odporności na chłód
      +30% do odporności na ogień
    • Waga: 1
    • Miejsce: Kuldahar, Korzenna Piwnica; płaszcz otrzymamy od karczmarza Whitcomba po zabiciu Lysan.
    • Komentarz: Całkiem niezły przedmiot. Przyzwoite statystyki - premia do jednego z rzutów obronnych, do Klasy Pancerza oraz odporności na ogień i chłód. Bezpośrednio po zdobyciu można go założyć i nosić do momentu, gdy znajdziemy jakiś lepszy płaszcz. Wtedy drużynowy czarodziej rzuci Zdjęcie klątwy (albo robi to kapłan z którejś ze świątyń) i będziemy mogli zmienić okrycie. Polecam.

    Peleryna Ogni Piekielnych

    Peleryna Ogni Piekielnych została utkana z brody ognistego Azera. Przez piętnaście lat nosił ją wysoki kapłan Kossutha o imieniu Ullabem, ale w końcu poległ w walce z kapłanką Ishitii. Kiedy potem kapłanka chciała zniszczyć szatę, efreccy przyjaciele Ullabema wytropili ją i zabili. Jeden z nich zatrzymał pelerynę. Była ona w jego posiadaniu aż do czasu, kiedy pewien sprytny złodziej przywołał dżina z drzewa sandałowego i poprosił o przyniesienie sobie tego płaszcza. Powiadają, że peleryna utrzymuje swoją moc, aż zostanie użyta pewną liczbę razy. Kiedy moc się wyczerpie, zostaje ona przyzwana z powrotem do sfery żywiołu ognia.

    PARAMETRY:

    • Pozwala właścicielowi rzucać zaklęcia Płomienie Agannazara, Płonące dłonie lub Zauroczenie żywiołaka
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Orricka Szarego w rozdziałach IV i V.
    • Komentarz: Kiepski płaszcz. Pozwala rzucać trzy czary, z których tak naprawdę tylko Płomienie Agannazara mogłyby mieć zastosowanie. Nie warto wydawać na niego pieniędzy.

    Płaszcz Błyskotliwych Kolorów

    Pochodzenie tego płaszcza ginie w mroku dziejów. Od pewnego czasu znajdował się on w posiadaniu Drosusa, potężnego maga z Waterdeep. Drosus został pożarty przez ogromną watahę zimowych wilków, kiedy wybrał się na samotną wyprawę w góry Grzbietu Świata. Zabrał tam grubszy płaszcz, który miał go ochronić przed zimnem...
    Na pierwszy rzut oka płaszcz wydaje się mieć oślepiająco biały kolor. Tak naprawdę jest to efekt nałożenia się tysięcy kolorów, które tańczą i igrają w każdym świetle. Te iskrzące się i mieniące kolory rozpraszają uwagę, a nawet częściowo oślepiają każdego, kto patrzy prosto na osobę odzianą w Płaszcz Błyskotliwych Kolorów.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Płaszcz dodaje premię +3 do Klasy Pancerza. Można go nosić w połączeniu z wszystkimi innymi formami pancerza. Można go założyć nawet na magiczną zbroję, w przeciwieństwie do płaszcza ochrony.
    • Klasa Pancerza: +3
    • Waga: 3
    • Miejsce: Zamek Maluradek, południowo - wschodnia wieża, poszukiwacz przygód Adran.
    • Komentarz: Bardzo dobry płaszcz, szkoda tylko, że zdobywamy go tak późno. Zapewnia noszącej go postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości aż trzech punktów, a to całkiem sporo. Jego przewagą nad wszystkimi płaszczami ochrony jest to, że można go nosić w połączeniu z każdą inną formą zbroi (magiczny pancerz, pierścienie/amulety ochrony itp.). Warto ubrać weń naszego najlepszego wojownika. Zdecydowanie polecam.

    Płaszcz Glimglama

    Ten ciężki płaszcz niegdyś należał do gnoma wojownika o imieniu Glimglam. Ten wyjątkowy jak na swoją rasę bohater przemierzał krainy zamieszkane przez gnomów w poszukiwaniu olbrzymów i goblinów. Kiedy znalazł jakiegoś, to natychmiast go zabijał. Płaszcz sporządziła dla niego żona, Enetta, która następnie poprosiła kapłanów Garla Błyskozłota, żeby obdarzyli go mocą magiczną. Kiedy Glimglam poległ w walce z królem ognistych olbrzymów, jego żona naszyła na przodzie płaszcza czerwone serce i pochowała w nim męża. Dwadzieścia lat po śmierci Glimglama złodzieje z ludzkich osiedli splądrowali jego grobowiec i ukradli płaszcz. Później sprzedali go ogrom w zamian za wino i prawo do przejazdu przez szczególnie niebezpieczny rejon Wysokich Wrzosowisk.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +1 do rzutów obronnych
    • Waga: 4
    • Miejsce: Przełęcz Kuldahar, młyn; płaszcz pojawia się losowo przy orku gwardziście imieniem Uligar.
    • Komentarz: Jeden z wielu płaszczów wpływających na Klasę Pancerza i rzuty obronne. Ten akurat poprawia je o jeden punkt, co jest dość skromną premią (od Płaszcza ochrony +1 różni się jedynie wyglądem). Niestety, zdarzają się sytuacje, w których koliduje z magicznymi pancerzami bądź pierścieniami ochrony. Mimo to polecam.

    Płaszcz Mithrana

    Ten elfi płaszcz, utkany z jedwabiu i z wełny, był własnością potężnego czarnoksiężnika z Myth Nantar, imieniem Mithran Lightpetal. Mirhran znany był z umiłowania podróży, oraz z faktu, że był akceptowany przez "N'TelQuessir", albo "nie ludzi", nie-elfich mieszkańców świata. Płaszcz stał się właściwie przyczyną jego klęski, gdyż został on utkany i umagiczniony przez jego mrocznoelfią kochankę, Rauve Vrinn. Styl tego czarnogranatowego płaszcza był tak wyraźnie nie elfi, że jego towarzysze stali się podejrzliwi.

    W końcu znajomy Mithrana, elfi łowca drowów imieniem Gaedel, odkrył odosobnioną kryjówkę Rauvy w lasach otaczających Myth Nantar. Z małą grupą wojowników, Gaedel napadł na jej chatę i zabił ją. Kiedy Mithran odkrył co się stało, wpadł w szał. Mag zabił Gaedela i jego braci, równając ich domek myśliwski z ziemią. Rodzina Gaedela zdecydowała się zemścić, zabijając nie wiedzącego, co dalej robić Mithrana. Jego płaszcz został odzyskany przez jego dobrego przyjaciela, krasnoludzkiego wojownika Haela Bronzelake'a. Gdyby nie to, pochłonęłyby go fale Morza Spadających Gwiazd, które zalało Myth Nantar kilka lat później.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +3 do Klasy Pancerza
      +2 do rzutów obronnych
    • Waga: 1
    • Miejsce: Płaszcz ten jest jednym z przedmiotów, które możemy otrzymać od Orricka Szarego w nagrodę za przyniesienie mu Teorii Mythali (do zdobycia w Odciętej Dłoni).
    • Komentarz: Ulepszona wersja Płaszcza ochrony +2. Zapewnia premię do Klasy Pancerza w wysokości trzech i do rzutów obronnych w wysokości dwóch punktów. Na pewno przyda się każdej postaci. Niestety, nie można go nosić w połączeniu z niektórymi magicznymi pancerzami i amuletami/pierścieniami ochrony. Oczywiście polecam.

    Płaszcz Niewidzialności

    Płaszcze Niewidzialności są bardzo popularnym odzieniem wśród złodziei i poszukiwaczy przygód. Niestety, są też bardzo kosztowne. Czarodziej Cheston z Procampur postanowił kiedyś zarobić trochę grosza, więc zabrał się za wyrób tego właśnie płaszcza dla księdza Bertranda of Suzail z Waukeen. Bertrand skutecznie używał tego płaszcza, aż kiedyś los zetknął go z diabolicznym przeciwnikiem, który umiał przejrzeć na wskroś całą iluzję. Nigdy nie znaleziono ciała Bertranda, jednakże płaszcz, teraz już mocno postrzępiony i wytarty, w dalszym ciągu godnie służył towarzyszowi Bertranda, złodziejowi Daconowi Blackwoodowi. Po jakimś czasie Dacon wszedł w konflikt z gildią złodziei w Sembii. Uważa się powszechnie, że udało mu się uniknąć ich gniewu, gdyż udał się do Berdusk. Nie wiadomo, w jaki sposób płaszcz ten trafił w to miejsce.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Może uczynić posiadacza niewidzialnym 3 razy dziennie
    • Waga: 2
    • Miejsce:
      1. Obóz Barbarzyńców, pojawia się losowo w beczce we wschodniej części mapy.
      2. Wyspa Wielkiego Gada, I poziom jaskiń, losowo w pojemniku w centralnej części mapy (zwłoki).
    • Komentarz: Użyteczny płaszcz. Jeżeli chcielibyśmy zaatakować przeciwnika z zaskoczenia, możemy za jego pomocą uczynić trzy z naszych postaci niewidzialnymi i zadać pierwszy cios z premią do TraK0 w wysokości czterech punktów. Minusem tego przedmiotu jest to, że zdobywamy go stosunkowo późno. Mimo to polecam.

    Płaszcz niewykrywalności: 'Szept Ciszy'

    Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Uniemożliwia magiczne wykrywanie, takie jak Wykrycie niewidzialności czy magiczne poszukiwania
    • Waga: 3
    • Miejsce:
      1. Samotna Knieja, Purvis.
      2. Zamek Maluradek, parter, przy Rakshasach w bibliotece na północnym wschodzie (trzy sztuki).
    • Komentarz: Bardzo przydatny płaszcz. Jeżeli pojawimy się niewidzialni w pobliżu wrogiego maga, może zacząć rzucać czar Wykrycie niewidzialnego - dzięki temu przedmiotowi nie będzie w stanie nas zdemaskować. Warto ubrać weń złodzieja, który pełni rolę zwiadowcy.

    Płaszcz nimfy

    Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieje, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do Charyzmy
    • Waga: 3
    • Miejsce: Płaszcz ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to CLCK07.
    • Komentarz: Kolejny użyteczny płaszcz. Warto ubrać weń barda lub paladyna (postaci o najwyższej Charyzmie). W połączeniu z Laurem przychylności Sune, zapewnia używającej go postaci premię do tej cechy w wysokości 3 punktów, co znacznie wpływa na ceny w sklepach. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Płaszcz ochrony +1

    Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +1 do rzutów obronnych
    • Waga: 3
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, Sahuagin Książę.
    • Komentarz: Jeden z wielu płaszczów wpływających na Klasę Pancerza i rzuty obronne. Ten akurat poprawia je o jeden punkt, co jest dość skromną premią. Niestety, zdarzają się sytuacje, w których koliduje z magicznymi pancerzami bądź pierścieniami ochrony. Mimo to polecam.

    Płaszcz ochrony +2

    Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +2 do rzutów obronnych
    • Waga: 3
    • Miejsce:
      1. Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w zachodniej części mapy.
      2. Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u krasnoluda Tiernona.
      3. Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń, pomiędzy żebrami szkieletu smoka w centralnej części mapy.
      4. Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
    • Komentarz: Potężniejsza wersja Płaszcza ochrony +1. Premia do Klasy Pancerza i rzutów obronnych wynosi już dwa punkty, a to naprawdę sporo. Także i ten płaszcz nie może być używany w połączeniu z magicznymi pancerzami i pierścieniami/amuletami ochrony. Zdecydowanie polecam.

    Płaszcz przesunięcia

    Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o 15 centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +4 do Klasy Pancerza przeciwko pociskom
      +2 do rzutów obronnych przeciwko śmierci, zionięciom i różdżkom
    • Waga: 3
    • Miejsce:
      1. Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn na północy.
      2. Wyspa Wielkiego Gada, leże Icasaracht, Sahuagin Król.
      3. Zamek Maluradek, V poziom lochów, Lord Minotaur w północno - zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Bardzo dobry płaszcz. Pod względem zapewnianych premii jest gorszy od np. Płaszcza ochrony +2 (poprawia tylko trzy rzuty obronne i Klasę Pancerza jedynie przeciwko pociskom, podczas gdy tamten poprawia ogólną KP i wszystkie rzuty obronne), ale za to można używać go w połączeniu z każdym magicznym pancerzem. Zdecydowanie polecam.

    Płaszcz Uciemiężonych Duchów

    Ten nieprawdopodobnie ciężki płaszcz to prezent od Siostry Calliany za uratowanie duszy Głosu z Durdel Anatha. Początkowo ubierał go odbywający pokutę nekromanta, któremu wstyd było sposobów, w jakie wykorzystywał dusze zmarłych. Płaszcz jest koloru ciemnoszarego i wykonany został z pięciu warstw gęstej, ciężkiej wełny.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Mądrości
    • Waga: 80
    • Może używać:
      Postacie Dobre
    • Miejsce: Płaszcz ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to CLCKB.
    • Komentarz: Znakomity przedmiot, na pewno bardzo przydałby się dobremu kapłanowi albo druidowi (Mądrość jest ich kluczową cechą). Niestety, nie został umieszczony w grze i aby go zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Szyty płaszcz elfów

    Płaszcz ten został wykonany z najwyższej jakości materiału i futer dostępnych w rejonie. Został uszyty ręcznie przez zdolnych elfich krawców i cieszył się dużym wzięciem wśród ludu zamieszkującego Dłoń Seldarine. Przybysze z innych stron także upodobali sobie ten płaszcz, jako że dostarcza on sporo ciepła i chroni przez srogim chłodem Północy.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5% do odporności na chłód
    • Waga: 3
    • Miejsce: Płaszcz ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to ELFCLCK.
    • Komentarz: Beznadziejny przedmiot. Odporność na chłód jest jedną z najmniej ważnych odporności, a premia do niej w wysokości pięciu procent naprawdę nic nie znaczy. Aby zdobyć ten płaszcz, trzeba uciec się do oszustwa (nie warto).

    Zawodzenie dziewic

    Ten cienki płaszcz wydaje się na pierwszy rzut oka postrzępiony, ale gdy się mu bliżej przyjrzeć zauważymy, że niby przypadkowe nitki są w rzeczywistości ludzkimi włosami, z których został utkany. W świetle pochodni płaszcz wije się, a kosmyki włosów splatają i rozplatają, tak subtelnie jednak, że wydaje się, jakby muskał go lekki wietrzyk.

    Płaszcz utkany został z włosów dziewic posłanych na Wyspę Grobów, by spać u boku poległych barbarzyńskich wojowników. Pociechę owym kobietom nieść miała Wieszczka, to ona miała koić ich ból, a czyniła to biorąc kosmyk włosów od każdej z dziewic i tkając z nich płaszcz, który miał wydrzeć z nich strach i uspokoić skołatane serca. Powstało okrycie, ociekające winą i stanowiące wątpliwą osłonę przed zimnem Północy.

    Gdy go założyć, włosy oplatają ciało właściciela, a długie kosmyki splatają się jakby tkane na krośnie. Płaszcz nie rozplącze się sam, dopóki nie potraktuje się go czarem Zdjęcie Klątwy.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Klasa Pancerza: 4 przeciw obrażeniom obuchowym, kłutym i pociskom
      Klasa Pancerza: 2 przeciw broni siecznej
      Noszący płaszcz jest odporny na wszystkie efekty opierające się na strachu, Emocjach: Beznadziejności i Symbolu: Beznadziejności
      Noszący płaszcz raz dziennie może przywołać Płaszcz Strachu
    • Waga: 1
    • Może używać: Elf, Półelf, Człowiek
    • Miejsce: Posępny Mróz, drugi poziom jaskiń; przy Wieszczce w północno - wschodniej części mapy (jeżeli wtedy jej nie zabijemy, to płaszcz zdobędziemy w Obozie Barbarzyńców).
    • Komentarz: Nie jest to złe okrycie, można je założyć magowi albo złodziejowi (zbroje pozostałych postaci będą zapewniały im lepszą Klasę Pancerza). Oprócz chronienia przed atakami wrogów, czyni użytkownika odpornym na szereg przykrych zaklęć wpływających na umysł. Zdecydowanie polecam.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw