Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Sztylety • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Sztylety

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 07.10.2008
    Aktualizacja: 07.10.2008

    Grzbietokłuj

    Posępna nazwa tej broni pochodzi stąd, że jej pierwszy właściciel miał wielkie zamiłowanie do wbijania jej w plecy swoich wrogów. Długie ostrze zostało zaprojektowane specjalnie do przebijania pancerza. Płatny zabójca Beledor z Calimportu za pomocą tego sztyletu zabił kilka tuzinów ludzi, zanim zmogła go trucizna podana przez przekupionego służącego.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +1
    • TraK0: +5
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Smocze Oko, I poziom; przy jednym z Szamanów jaszczuroczłeków stojących obok posągu węża w północno – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Znakomita broń. Choć zwiększa zadawane przezeń obrażenia tylko o jeden punkt, to poprawia TraK0 użytkownika aż o 5 (jako jedyny wśród sztyletów). Trafienie przeciwnika będzie teraz bajecznie łatwe, że nie wspomnę o skuteczności ataków złodzieja ukrytego w cieniu. Zdecydowanie polecam.

    Język Salamandry

    Język Salamandry, ten złowieszczo wyglądający sztylet, posiadający mroczną historię, cieszy się uznaniem jako broń i jako przedmiot magiczny. Ostrze przypomina nieco sztylety egzotyczne i zakończone jest faliście, niczym kris, dwoma małymi punkcikami. Zaraz przy uchwycie, w klindze sztyletu, wtopiony jest mały kawałek obślizgłego, jasnoczerwonego języka żywej salamandry. Pulsuje i wije się bezładnie, bez udziału posiadacza.
    Dokładne pochodzenie sztyletu nie jest znane, ale powiada się, że pierwszym posiadaczem sztyletu był szanowany i budzący postrach gnomi złodziej i płatny zabójca z Bramy Zachodu imieniem Turlam Shallowhill. Został zabity w bójce przez niziołka Dedera Siedmiopalcego. Deder zatrzymał broń jako trofeum, nie wiedząc nic o jego mocy aż do chwili, gdy został wykradziony przez służącego, również niziołka, Kreshinala Blackhounda. Kreshinal umknął ze sztyletem do Selgauntu na pięć lat, ufając, że moc sztyletu ukryje go przed zdemaskowaniem. Stracił go na skutek własnego partactwa przy hazardzie i został zamordowany przez agentów Dedera w przeciągu miesiąca. Sam Deder próbował odzyskać sztylet z rąk sembiańskich przestępców, którzy weszli w jego posiadanie. Udało mu się pojmać złodziei i pozyskać sztylet, ale tak bardzo się na tym skoncentrował, że nie zauważył, iż owi kryminaliści zatrudnili kapłana Maska, aby przejrzał i zrujnował interesy Dedera w Bramie Zachodu. Wynikła stąd wojna pomiędzy stronnikami Bramy Zachodu a Selgauntu zakończyła się, gdy kapłan Maska, Pieter Słabowity, sprawił dzięki swej magii, że obie strony konfliktu doznały obłędu i same zniszczyły się od środka. Pieter zaś zabrał sztylet, kiedy nadarzyła się po temu okazja i uciekł do Hillsfar, przekonany, że niezorganizowani półludzie, będący zwolennikami Dedera Siedmiopalcego, nie pójdą za nim do miejsca tak bardzo wrogiego ich rasie.
    Następnie Pieter sprzedał sztylet Mulmasterowi Hawkowi, zaś na aukcję do Hillsfar zwabił innych potencjalnych nabywców. Tam, wraz ze swymi wspólnikami, zamordował niedoszłych kupców na niby-aukcji i uciekł z gotówką, kryjąc się pod opieką Amuletu Niewykrywalności. Mulmaster Hawk, który nabył sztylet, został wedle wszelkiego prawdopodobieństwa zamordowany przez kapłanki Umberlee, zagniewane, że zabójca odmówił zapłacenia daniny Królowej Suce. Lata walk frakcyjnych pomiędzy Umberlanami spowodowały, jak się przypuszcza, przemieszczenie się sztyletu aż trzy tysiące mil dalej od jego miejsca pochodzenia - Sambii. Nie wiadomo obecnie, gdzie podziewa się Pieter i jego kompani.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +10% do odporności na ogień
      +3 do rzutów obronnych przeciw truciznom
      20% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od ognia
      Użytkownik znajduje się pod wpływem Niewykrywalności
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, strażnik pałacu Marketha, Seth.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty (całkiem sporo) i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma także zerowe opóźnienie. Co więcej, mamy tu do czynienia z prawdziwym bogactwem parametrów specjalnych – sztylet zapewnia dzierżącej go postaci Niewykrywalność oraz premie do odporności na ogień i do rzutów obronnych przeciw truciznom, a przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznych płomieni, które zadają celowi 1K4 punktów obrażeń od ognia. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobywamy ją dość późno. Mimo to oczywiście polecam.

    Kieł Posępnego Mrozu

    Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd sztylet ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +10% do odporności na ogień i zimno
      raz dziennie Osłona przed burzą
      raz dziennie Tarcza antymagiczna
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
    • Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń; jest to jedna z broni, które możemy wykuć razem z Tiernonem.
    • Komentarz: Kolejny potężny sztylet, wspaniała broń, tak jak wszystkie, które możemy wykuć wspólnie z niewidomym krasnoludem. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Co więcej, zapewnia dzierżącej ją postaci premię do odporności na ogień i zimno w wysokości dziesięciu procent, pozwala raz dziennie rzucać czar Osłona przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury) i Tarcza antymagiczna (całkowita odporność na wszelkie ataki magiczne przez jedną turę na poziom użytkownika). Czegóż więcej chcieć? Wspaniały oręż, obowiązkowy przedmiot dla każdej postaci szkolonej w walce sztyletami.

    Kochanek

    Fehll Brownbriars był półelfem i notorycznym złodziejem z Waterdeep. Lista jego wyczynów, zarówno tych miłosnych jak i złodziejskich. jest zbyt długa nawet dla bardów, by móc ją odtworzyć. Sztylet, który trzymał u boku, przyozdobiony był rubinowym sercem i był obiektem pożądania grupki konkurentów w wielkim mieście. Fehll został w końcu zamordowany przez uwodzicielkę, tak bystrą, że nawet dalekowzroczny półelf nie zdołał przejrzeć jej złych zamiarów. Owa kobieta, Prespera z Orlumbor, sprzedała sztylet za ogromną sumę i zniknęła bez śladu.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +4
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      wraca do miotacza
    • Rodzaj obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, w jednej z urn pod murem znajdującym się za Księciem sahuaginów.
    • Komentarz: Jeszcze jeden znakomity sztylet, jeden z lepszych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma bardzo małe opóźnienie. Od pozostałych broni tego typu odróżnia go to, że walczy się nim na dystans, a nie w zwarciu. Po każdym rzucie wraca do używającej go postaci. Jedynym minusem tej broni jest to, że zdobywamy ją bardzo późno. Mimo to, rzecz jasna, polecam.

    Kościany Kris Czarnego Śluzu

    Ten kawałek kości został uformowany na kształt krisa, czyli sztyletu o pofalowanym ostrzu. Co ciekawe, jego klinga od czasu do czasu wydziela czarny, trujący śluz.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      20% szansa zatrucia celu, chyba że wykona udany rzut obronny
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Paladyn
      Łowca
      Kapłan
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo przy Krwiożerczym Szkielecie w komnacie na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma małe opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zatrucie celu (pod tym względem jest gorszy od np. Sztyletu Presio albo Sztyletu Jadu, gdzie każdy cios oznacza wprowadzenie trucizny do organizmu ofiary). Może okazać się użyteczny.

    Oddech Auril

    Ta broń należała do Kontik, służki Auril. Jest ona silnie umagiczniona.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +1 do Inteligencji
      -1 do Charyzmy
      100% odporności na zimno
      -50% do odporności na ogień
      2 ładunki Stożka zimna dziennie
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; broń tę dzierży oczywiście czarodziejka Kontik.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja sztyletu. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma małe opóźnienie. Zapewnia również władającej nim postaci premię do Inteligencji (kosztem Charyzmy) i całkowitą odporność na zimno (kosztem odporności na ogień), pozwala też rzucać czar Stożek zimna dwa razy dziennie. Kiepska broń, może się przydać jedynie w przypadku starć z przeciwnikami posługującymi się zimnem. Radziłbym ją spieniężyć.

    Ognisty Pocałunek

    To szerokie ostrze zostało wykonane przez Derra głęboko pod powierzchnią Faerunu. Należący do Savanta Dabanta, Ognisty Pocałunek nie był zbyt często w użyciu - Dabanta bardziej bawiły magiczne pułapki i tortury. W końcu Dabant został zabity przez tłum hakowych poczwar, które po jego śmierci, przetrzymywały miecz w stercie odpadków. Trzydzieści lat później, trafił on do rąk łupieżców umysłu, którzy pokonali hakowe poczwary. Kupiec Nym sprzedał im najlepszych gnomich niewolników, za co otrzymał Ognisty Pocałunek, który później sprzedał Malavonowi.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      5% szansa, że cel zostanie trafiony Całunem płomieni
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, czarodziej Malavon (znajdziemy go w jego pracowni).
    • Komentarz: Kolejny sztylet o umagicznieniu równym +3. Poprawia oczywiście TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje bardzo mała szansa na objęcie celu zaklęciem Całun płomieni (czas działania – 1 runda/2 poziomy; przeciwnik otrzymuje 2k6 punktów obrażeń od ognia na początku każdej rundy). Moim zdaniem lepszy będzie Sztylet Chaosu +3 albo Język Salamandry, z powodu stałych premii, jakie zapewniają.

    Ognisty sztylet

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      15% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od ognia
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Jaskinia orków obok Easthaven; pojawia się losowo w skrzyni w północno – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny niezły sztylet, który możemy zdobyć we wczesnym etapie gry. Nie zwiększa zadawanych obrażeń, poprawia za to TraK0 użytkownika (i to aż o dwa punkty), a każdy cios niesie za sobą niewielką szansę na zadanie przeciwnikowi dodatkowych kilku punktów obrażeń od ognia. Jeżeli uda nam się go zdobyć, na pewno będzie jedną z lepszych broni posiadanych przez naszą drużynę (co najmniej do czasu naszej wizyty w Kuldahar).

    Ognisty sztylet +2

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

  • Obrażenia: 1K4 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: kłute
  • Specjalne:
    50% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od ognia
    +1 do Klasy Pancerza
  • Waga: 1
  • Opóźnienie: 2
  • Rodzaj biegłości: sztylety
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać:
    Kapłan
  • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo na ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
  • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Oprócz tego zapewnia władającej nim postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, a przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznych płomieni, które obejmą na chwilę przeciwnika, zadając mu 1K4 punktów obrażeń od ognia. Dobra broń, polecam.
  • Ostoja

    Wojownik niziołek Ket Stillpond znany był ze swej prawości i rozsądku. Pieśniarze opiewają jego liczne przygody, w których balansował na granicy śmierci, w prostej, choć nieco wydumanej, pieśni "Sto żywotów Keta Mądrego". Słynął także z dwóch broni, z którymi się nie rozstawał. Jedną z nich był krótki miecz zwany Krwawym Żniwiarzem. Drugą był sztylet, zwany Ostoją. Mówi się, że Ket trzymał ten sztylet przy sobie przez cały czas, nikomu go nie dając i zawsze mając go w zasięgu ręki. I faktycznie, za odmowę oddania sztyletu wyrzucono go kiedyś z cormyreańskiej sali sądowej. Po śmierci Keta jego bardzo liczna rodzina postanowiła przekazać sztylet kościołowi Arvoreen. Kościół sprezentował go później wielce obiecującemu młodemu wojownikowi niziołków. Wojownik ten zginął zaraz po tym, jak wyjął sztylet po wejściu do pozornie tylko przyjaznego obozowiska. Okazało się, że jego gospodarze byli zwykłymi bandytami. Natychmiast zamordowali biednego niziołka.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Jeszcze jeden znakomity sztylet, jeden z lepszych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma bardzo małe opóźnienie. Prawie nie różni się parametrami od Kochanka (jedyna różnica polega na tym, że tamten jest bronią dystansową). Jeżeli któryś z członków naszej drużyny szkoli się w walce sztyletami, warto rozważyć zakup tej broni. Polecam.

    Sztylet

    Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Komentarz: Broń przeznaczona głównie dla złodzieja (idealna do ciosu w plecy), ewentualnie dla maga. Niewielkie obrażenia sprawiają, że nie jest zbytnio użyteczna w pierwszej linii. Małe opóźnienie ją czyni przydatną w walce z wszelkiej maści magami, kapłanami itp. (szansa na szybkie przerwanie zaklęcia).

    Sztylet +1

    Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze - w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 + 1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1.Dolina Cieni, w jednym sarkofagów w krypcie na południowym wschodzie.
      2.Głębia Dorna, II poziom; do zdobycia przy Drowach czarownikach.
      3.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, w jednym z grobowców na zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja sztyletu. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia (końcówka pierwszego rozdziału). Na pewno przyda się w starciach z przeciwnikami odpornymi na niemagiczny oręż. Polecam.

    Sztylet +2: Serce Golema

    Nie istnieją żadne zapiski dotyczące tego, kto wykonał tę broń, choć wzmianki dotyczące jej użycia przez złodziei i morderców sięgają bardzo dawno. Sczerniałe ostrze sztyletu zostało podobno wykute z tajemnych metali żelaznego golema, nadając tej broni wygląd równie mroczny jak jej przeszłość.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, Orrick Szary (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
      2.Odcięta Dłoń, II poziom wieży Labelasa (tej na zachodzie); pojawia się losowo w biurku w pokoju na północnym zachodzie.
      3.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
    • Komentarz: Kolejna wersja sztyletu. Tym razem premia do trafienia i obrażeń jest już trochę większa (2 punkty), a opóźnienie zerowe. Niewątpliwym minusem tej broni jest fakt, że pierwszy jej egzemplarz zdobyć możemy dopiero w Odciętej Dłoni. Do tego czasu będziemy najpewniej posługiwać się którymś ze sztyletów zdobytych w Smoczym Oku (Sztyletem Presio albo Grzbietokłujem).

    Sztylet +2, Długi Kieł

    Sztylety tego typu są rzadko spotykane i używane raczej przez specjalistów. Łatwo je rozpoznać, gdyż są znacznie dłuższe niż normalne sztylety.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Sztylet ten zadaje nieznacznie większe obrażenia niż 'Serce golema' (1K6, a nie 1K4), oprócz tego zapewnia oczywiście dwupunktową premię do tychże obrażeń i do TraK0. Jednakże na etapie gry, w którym go znajdujemy, będziemy już dysponować wieloma potężniejszymi sztyletami – ten można śmiało sprzedać.

    Sztylet Apsela

    Ten sztylet został wykonany przez Apsela, skrymszandera z Easthaven. Charakteryzuje się on ostrym ostrzem i rękojeścią wykonaną z bogato rzeźbionych ości pstrąga kostkogłowego.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Easthaven. Sztylet ten otrzymamy od skrymszandera Apsela, w nagrodę za pozbycie się wilka z jego warsztatu.
    • Komentarz: Broń ta jest nieznacznie lepsza od Sztyletu wysokiej jakości. Zapewnia premię do TraK0 w wysokości jednego punktu, ma także minimalne opóźnienie. Przyda się jedynie na początku przygody, ale warto ją zdobyć (że nie wspomnę o doświadczeniu, jakie otrzymamy za pomoc udzieloną Apselowi).

    Sztylet bezpiecznej przystani Gullwyna

    Mag o imieniu Gullwyn był kupcem, który oddał się morzu na służbę. Doceniał on potęgę oceanu, nie raz w końcu widział, jak otchłań wody pochłaniała jego kompanów w ułamku sekundy, a straszliwe nawałnice nie dawały im nawet szansy, by zdążyli poczuć strach. Właśnie to natchnęło Gullwyna do wykonania sławnej teraz broni, Sztyletu Bezpiecznej Przystani. Przynajmniej trzy razy sztylet ocalił swemu twórcy skórę. Kiedy Gullwyn zdecydował się porzucić morskie życie, oddał sztylet przyjacielowi z Mintarn o imieniu Valkur.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      raz dziennie Zamrażająca sfera Otiluke'a
    • Rodzaj obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Samotna Knieja, Gwiżdżąca szubienica; do kupienia u Kierana Nye (po odkryciu tajnego pokoju za lustrem i rozmowie na ten temat).
    • Komentarz: Kolejny sztylet o umagicznieniu równym +3. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Co więcej, pozwala władającej nim postaci raz dziennie rzucić bardzo dobry czar Zamrażająca sfera Otiluke'a (cel otrzymuje 3-6 punktów obrażeń od chłodu na każdy poziom rzucającego). Jeżeli nie jesteśmy w posiadaniu żadnego sztyletu +3, warto rozważyć zakup tej broni.

    Sztylet chaosu +3

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      20% szansa na zarażenie celu chorobą
      +1 do Klasy Pancerza
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Postacie Praworządne
    • Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców w centralnej części mapy.
    • Komentarz: Znakomity sztylet. Nie tylko poprawia TraK0 użytkownika i zadawane przez niego obrażenia o trzy punkty, ale zwiększa też jego Klasę Pancerza, a przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zarażenie przeciwnika chorobą. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobywamy ją stosunkowo późno (rozdział IV). Mimo to polecam.

    Sztylet do rzucania

    Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Komentarz: Wersja sztyletu przeznaczona do walki na dystans. Zadaje niewielkie obrażenia, ma mały zasięg. Zupełnie nieprzydatny, każda inna broń dystansowa będzie lepsza.

    Sztylet Jadu

    Sztylet Jadu jest potężną bronią, którą upodobali sobie zabójcy. Ten sztylet został stworzony dla Złodziei Cienia z Amnu. Za każdym razem kiedy trafi w przeciwnika, sztylet wydziela jad, który przedostaje się do krwiobiegu ofiary. Jad działa szybko i pewnie.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Specjalne:
      +6 obrażeń od trucizny na rundę (maksymalnie 15)
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2, bardzo podobny do Sztyletu Presio (nieznacznie lepszy – przed wywoływaną przez niego trucizną nie chroni udany rzut obronny). Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Dodatkowe punkty obrażeń od trucizny są niezwykle przydatne, znacznie osłabiają przeciwnika i uniemożliwiają mu rzucanie zaklęć. Największym minusem tej broni jest fakt, że zdobywamy ją bardzo późno. Mimo to oczywiście polecam.

    Sztylet maga +1

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1. poziomu
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Dolina Cieni, II poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu w centralnej części mapy (za Szkieletem Magiem).
    • Komentarz: Kolejny magiczny sztylet, który zdobyć możemy w Dolinie Cieni. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Umożliwia również władającemu nim magowi zapamiętanie dodatkowego czaru z pierwszego poziomu (kolejny Magiczny pocisk zawsze mile widziany). Polecam uzbrajać weń czarodzieja tuż przed odpoczynkiem i zastępować go procą zaraz po rzuceniu dodatkowego zaklęcia.

    Sztylet maga +2

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1. i 2. poziomu
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pierwszy egzemplarz pojawia się losowo w ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie, drugi znajdziemy przy jednym z więźniów, Reise Coppersky.
    • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2. Oprócz premii w wysokości dwóch punktów do TraK0 i zadawanych obrażeń, zapewnia dzierżącemu go magowi premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu i umożliwia mu zapamiętanie dwóch dodatkowych czarów najniższych poziomów. Mamy możliwość zdobycia aż dwóch egzemplarzy tej broni – jeden będzie można śmiało sprzedać (chyba że mamy w drużynie kilku czarodziejów).

    Sztylet maga +3

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1., 2. i 3. poziomu
      +20% do odporności na zwykły i magiczny ogień
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców w centralnej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny Sztylet maga. Jest lepszy od poprzednich, z powodu większego umagicznienia (poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia) i umożliwiania zapamiętanie większej ilości zaklęć. Zapewnia również władającemu nim magowi premię do odporności na obrażenia od ognia w wysokości dwudziestu procent. Dobra broń, polecam.

    Sztylet maga +4

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1., 2. i 3. poziomu
      +3 do rzutów obronnych przeciw czarom
      +15% do odporności na magię
      +2 do Klasy Pancerza
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce:
      1.Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha, w jednej ze skrytek w jego pokoju.
      2.Samotna Knieja, Gwiżdżąca szubienica, Kieran Nye (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
    • Komentarz: Ostatni sztylet z serii sztyletów maga, najpotężniejszy z nich wszystkich. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma bardzo małe opóźnienie. Zapewnia też dzierżącemu go czarodziejowi znaczne premie do odporności na magię, rzutów obronnych przeciw czarom i do Klasy Pancerza. Ale to nie koniec fajerwerków – walcząca tym sztyletem postać może także zapamiętać dodatkowe trzy czary z najniższych poziomów (znakomity efekt). Zdecydowanie polecam.

    Sztylet Nyma

    Nym zlecił wykonanie tego sztyletu, podobnie jak dziewiętnastu identycznych, kiedy zaniósł tobołek pełen rogów jednorożca do potężnego mrocznego elfa, który był mistrzem zauroczeń w Menzoberranzan. Ciemnoniebieskie ostrze nie ma gardy, za to gałkę tworzy olbrzymia, srebrna czaszka. Wokół rękojeści owinięta jest farbowana czarna, ilitowa skóra, zaś w oczodołach czaszki znajdują się małe szafiry.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, obóz Svirfnebli; gdy zgodzimy się zapłacić Nymowi 33 000 sz za umagicznienie Tarczy z żukorożca, wręczy nam on oprócz niej także ten sztylet (sama tarcza kosztowałaby nas 30 000 sz).
    • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2, niestety bez żadnych specjalnych parametrów. Poprawia jedynie TraK0 użytkownika o 2 punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. W świecie gry znajdziemy wiele potężniejszych broni, nie warto wydawać na tę pieniędzy.

    Sztylet Presio

    Sztylet Presio z pewnością był używany wyłącznie do celów ceremonialnych, gdyż śluby złożone przez jego właścicielkę zabraniały jej używania broni białej w czasie walki. Sztylet ten dostała jako prezent, gdy osiągnęła rangę Najbardziej Osłabiającej Świątobliwości. Ostrze broni zostało zaczarowane, a zaklęcia sprawiły, że stało się ono niezwykle ostre i trujące.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      cel zostaje zatruty, chyba że wyjdzie mu rzut obronny
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Paladyn
    • Miejsce: Smocze Oko, III poziom, czarodziejka Presio w południowo – wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny sztylet o umagicznieniu równym +2, bardzo dobry. Poprawia oczywiście TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma też zerowe opóźnienie. Co więcej, każdy cios oznacza zatrucie przeciwnika, o ile nie powiedzie mu się rzut obronny. Obrażenia od trucizny są niezwykle przydatne, znacznie osłabiają cel i dodatkowo uniemożliwiają mu rzucenie zaklęcia. Zdecydowanie polecam.

    Sztylet przenikania

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      15% szansa na przeniknięcie ofiary
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Dolina Cieni, krypta na południowym wschodzie; pojawia się losowo przy Theriku.
    • Komentarz: Kiepski przedmiot, a to z powodu braku jakiegokolwiek umagicznienia (nie zwiększa TraK0 użytkownika ani zadawanych obrażeń). Przeniknięcie ofiary oznacza dodatkowe pięć punktów obrażeń od trucizny, ale zdarza się tak rzadko, że radziłbym sprzedać tę broń. W Dolinie Cieni możemy znaleźć lepsze.

    Sztylet wyładowań +1

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      50% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od elektryczności
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1.Dolina Cieni, II poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu w centralnej części mapy (za Szkieletem Magiem).
      2.Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha, Mag Bractwa Krakena.
    • Komentarz: Całkiem niezła broń, jak na etap gry, w którym możemy ją zdobyć. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma małe opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze przeciwnikowi 1K3 punktów życia. Na pewno przyda się każdemu bohaterowi szkolącemu się w walce sztyletami, przynajmniej do czasu naszej wizyty w Smoczym Oku, gdzie czeka na nas wiele potężniejszych egzemplarzy tego typu broni.

    Sztylet wysokiej jakości

    Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1.Easthaven, w szafce na piętrze sklepu Pomaba.
      2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu sztylet wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Możemy śmiało sprzedać go Pomabowi, gdyż minimalnie lepsze parametry ma, również możliwy do zdobycia w Easthaven, Sztylet Apsela (chyba że więcej niż jeden z członków naszej drużyny posługuje się tego typu orężem).

    Sztylet Życia +2

    Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      15% szansa uleczenia 1K6 PŻ
      +5 punktów życia
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo na ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2. Oprócz premii w wysokości dwóch punktów do TraK0 i zadawanych obrażeń, zapewnia dzierżącej go postaci nieznaczny bonus do liczby punktów życia. Co więcej, każde trafienie niesie za sobą niewielką szansę na przywrócenie 1K6 punktów zdrowia właścicielowi. Dobra broń, polecam.

    Śmiercionośne żądło

    Prawdziwa nazwa tego dziwnego sztyletu zaginęła w mrocznych głębinach Morza Mieczy. Broń ta, wykonana z magicznie wzmocnionej kości sahuagina, była podobno używana przez kuo-toa w czasie tajemniczych rytuałów. Rękojeść tego sztyletu wykonano z korala owiniętego z skórę sahuagina. W pewnym momencie należał on do Lockharta, słynnego złodzieja i szmuglera z Wybrzeża Mieczy. To on nadał ostrzu jego dzisiejszą nazwę.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      2% szansa rzucenia na cel zaklęcia Palec śmierci
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo na ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Jeden z wielu sztyletów +2. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje bardzo nikła szansa na rzucenie na cel zaklęcia Palec śmierci (jeśli nie wykona rzutu obronnego przeciw czarom, natychmiast umiera; nawet jeśli uda jej się wykonać rzut obronny, to sam fakt otarcia się o śmierć zadaje jej 3-17 punktów obrażeń). 2% to bardzo mało – radziłbym spieniężyć tę broń.

    Zguba Jabłek

    Zguba Jabłek to mały, żelazny sztylet, który kiedyś należał do pewnego złodzieja o imieniu Peliwen Czerwone Źdźbło. Peliwen był miłym, acz smutnym niziołkiem. Większość czasów spędzał w dużym fotelu bujanym, który zabierał ze sobą na wszystkie wyprawy. Przed wyruszeniem na ważną wyprawę miał on zwyczaj siadania w swoim fotelu i jedzenia jabłek, do czego używał swojego sztyletu. Broń ta była tak rzadko wykorzystywana w walce, że towarzysze niziołka nadali jej nazwę "Zguba Jabłek".

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylety
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Przełęcz Kuldahar, młyn; płaszcz pojawia się losowo przy orku gwardziście imieniem Uligar.
    • Komentarz: Broń prawie nie różniąca się parametrami od Sztyletu +1 (jest minimalnie wolniejsza). Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Jej niewątpliwym plusem jest fakt, że zdobyć ją możemy już w prologu (gdzie nie można narzekać na nadmiar magicznego oręża). Na pewno przyda się, gdy nasz łotrzyk będzie próbował ukatrupić przeciwnika jednym celnym ciosem w plecy.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Chciałbym dodać notkę co do...
    Dodany: 09.03.2012 o 6:21  

    Chciałbym dodać notkę co do tarczy Nyma Żukorożca przy opisie Sztyletu Nyma - Tarczę można mieć za mniejszą kwotę, dokładnie 28 000 zł, trzeba tylko mieć wysoką charyzmę i zagadać, ja miałem 19 swoim Paladynem, na głowie założony wianek :P Laur Przychylności Sune +1 do charyzmy.



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw