Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Wekiery • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Wekiery

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Gwiazda Dawania

    Ten srebrnoczarny morgensztern został stworzony przez Kormyrańskiego nekromantę, Dametha Bladego. Chociaż wygląda na groźną broń, ten pozbawiony ozdób przedmiot, kryje w sobie straszliwą moc. Został on sprzedany kapłanowi Myrkula, który wykorzystywał go w walkach z poszukiwaczami przygód. W końcu jednak kapłana pokonał paladyn Lathandera, który zabrał broń ze sobą. Historia tego morgenszterna zakończyła się, gdy w 1190 KD, świątynia w której się znajdował, została złupiona przez olbrzymy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      10% trafień rzuca na właściciela Leczenie lekkich ran i na pięć rund dodaje +1 do Siły
    • Waga: 9
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Postacie Dobre
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Solidna broń. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż zwykły morgensztern. Co więcej, każde trafienie niesie za sobą szansę na uzdrowienie właściciela i zwiększenie jego siły. Jeżeli mamy w drużynie kogoś, kto szkoli się w walce tego typu orężem, koniecznie powinniśmy zaopatrzyć się w ten egzemplarz (i to jak najwcześniej).

    Miłość Czarnej Bess

    Straszliwa broń, stworzona przez piękną, a zarazem okrutną czarodziejkę, czcicielkę pani nieszczęść Beshaby. Na imię miała Redani. Znana była ze swych mocy magicznych. Miłość Czarnej Bess przekazywała swemu ulubionemu adoratorowi w dowolnym momencie. Jej kochankowie nie wiedzieli jednak, że na wiekierze kładła zawsze Pierścień Gotowości, przez co udawało jej się zachować pierścień pojednania na specjalną okazję. Kiedy znudziła się kochankami, a z reguły tak się działo, wówczas wręczała pierścień pojednania nowemu kochankowi, zlecając mu zabójstwo byłego kochanka. Nowy kochanek musiał tylko wezwać pierścień, a wekiera sama doń przylatywała.Na swoje nieszczęście, Redani została zamordowana, kiedy powierzyła zabójstwo poprzedniego kochanka niewłaściwemu człowiekowi. Gural z Chessenty, dobrze zakonspirowany kapłan Hoara, zobowiązał się pomścić pewnego człowieka, którego czaszkę znalazł na skraju gościńca. Pech Redani polegał na tym, że kapłani Hoara zrobią wszystko, aby pomścić zmarłych, nawet gdyby to oznaczało ożywienie jej wszystkich zmarłych kochanków, którzy rozerwaliby ją na strzępy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      10% wszystkich trafień sprawia, że ofiara traci 4 punkty Szczęścia
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczne
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Całkiem niezła broń, choć jeżeli planujemy zakupy u Conlana, to radziłbym wybrać raczej Gwiazdę Dawania. Miłość Czarnej Bess poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybsza niż zwykła, niemagiczna wekiera. Co więcej, każde trafienie niesie za sobą szansę na obniżenie wszystkich rzutów celu o cztery punkty (obronnych, na atak, itd.). Jeżeli więcej niż jeden z członków naszej drużyny trenuje walkę tego typu orężem, to możemy rozważyć kupno zarówno tej broni, jak i Gwiazdy Dawania. Polecam.

    Morgensztern

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Różne jej rodzaje posiadają kulistą, owalną lub cylindryczną głowicę. Bez względu jednak na rodzaj, większość morgenszternów jest zakończona długim szpikulcem, przeznaczonym do kłucia.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny morgensztern. Zadaje solidne obrażenia (takie same, co miecz półtoraręczny), ale posiada też spore opóźnienie. Wekiery używane są głównie przez kapłanów, ale oczywiście możemy szkolić w walce nimi również inne postacie (w grze znajdziemy sporo magicznych broni tego rodzaju, na pewno starczy dla wszystkich członków drużyny). Ten akurat egzemplarz, z powodu braku umagicznienia, przydać się może jedynie na początku gry.

    Morgensztern +1

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, świątynia Ilmatera, siostra Calliana (jedynie przy zwłokach, nie można ukraść).
      2.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Herszcie Yeti w centralnej części mapy.
      3.Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, II poziom, w sarkofagu w salce na północy.
      4.Dolina Cieni, jaskinia w centralnej części mapy, kapłanka Lysan (pojawia się dopiero po naszej rozmowie z Kresselackiem).
      5.Smocze Oko, IV poziom, przy jednym z więźniów w północnej części mapy, Rycerz Cristianie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja morgenszterna. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Dodatkowym plusem tej broni jest fakt, że pierwsze jej egzemplarze możemy zdobyć już w Dolinie Cieni. Polecam.

    Morgensztern +2: Młot

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:20% szansa na ogłuszenie ofiary
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to UMSTR3A.
    • Komentarz: Jeden z wielu morgenszternów o umagicznieniu wynoszącym +2. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jego niemagiczny pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na ogłuszenie celu (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Morgensztern +4: Obrońca

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +15% odporności na magię
      +20% odporności na broń sieczną
      +20% odporności na broń kłutą
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma.
      2.Zamek Maluradek, wieża na północnym wschodzie, paladyn Harald (można ukraść).
    • Komentarz: Kolejny umagiczniony morgensztern, jeden z lepszych w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości dwóch punktów, a także częściową odporność na wybrane rodzaje obrażeń i magię. Znakomita broń, nie tylko znacznie zwiększy skuteczność naszego wojownika w walce, ale też poprawi jego obronę. Zdecydowanie polecam.

    Morgensztern Bogów

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +1 do MądrościMożliwość zapamiętania 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomuMożliwość zapamiętania 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 2. poziomu
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Kapłan (jedno, dwu lub wieloklasowiec)
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma.
    • Komentarz: Znakomity morgensztern i zdecydowanie najlepsza broń, jakiej może używać drużynowy kapłan. Poprawia ona TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma stosunkowo małe opóźnienie. Co więcej, polepsza jego Klasę Pancerza o jeden punkt, zapewnia taką samą premię do Mądrości i umożliwia zapamiętanie trzech dodatkowych zaklęć najniższych poziomów. Czegóż więcej można chcieć? Jedynym minusem tego przedmiotu jest fakt, że zdobyć go możemy dopiero w VI rozdziale. Mimo to oczywiście polecam.

    Morgensztern działania +4

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      15% szansa na ogłuszenie ofiary1 dodatkowy atak na rundę
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to UMSTR5A (w posiadaniu tego morgenszterna jest również wojowniczka przygotowana przez twórców gry, możemy importować ją do naszej drużyny).
    • Komentarz: Gdyby broń ta została umieszczona w świecie gry, mogłaby śmiało ubiegać się o tytuł jednej z najpotężniejszych. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie, niż zwykły morgensztern. Co więcej, daje władającej nim postaci możliwość wykonania dodatkowego ataku podczas rundy, co znacznie zwiększy jej skuteczność podczas walki, a każde trafienie niesie za sobą szansę ogłuszenia przeciwnika (istota ogłuszona jest automatycznie trafiana). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Morgensztern mniejszych wyładowań +1

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      50% szansa na +1K3 obrażeń od elektryczności
      10% szansa na ogłuszenie ofiary
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to UMSTR2B.
    • Komentarz: Niezła broń, jeden z lepszych morgenszternów. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy od pierwowzoru. Co więcej, każde trafienie niesie za sobą sporą szansę na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbiera przeciwnikowi 1K3 punktów życia i trochę mniejszą na ogłuszenie celu (ogłuszony wróg jest trafiany automatycznie). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Morgensztern pomniejszego przenikania

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      15% szansa na przeniknięcie ofiary
      25% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od chłodu
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Odcięta Dłoń, poziom II; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na północy.
      2.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednej ze skrytek w komnacie w zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny magiczny morgensztern. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje pewna szansa na 'przeniknięcie' celu (dodatkowe dziesięć punktów obrażeń od trucizny) i trochę większa na zadanie kolejnych 1K3 punktów obrażeń od zimna. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobyć ją możemy stosunkowo późno. Mimo to oczywiście polecam.

    Morgensztern wysokiej jakości

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Różne jej rodzaje posiadają kulistą, owalną lub cylindryczną głowicę. Bez względu jednak na rodzaj, większość morgenszternów jest zakończona długim szpikulcem, przeznaczonym do kłucia.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Poszarpanych szkieletach i Strażnikach świątyni.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu morgensztern wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. We wczesnych etapach gry może się nam przydać, potem polecam sprzedać.

    Morgensztern wyładowań +3

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      15% szansa na spowolnienie ofiary
      25% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od elektryczności
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń, zdecydowanie jeden z lepszych morgenszternów w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy. Co więcej, każde trafienie niesie za sobą sporą szansę na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbiera przeciwnikowi 2K3 punktów życia i trochę mniejszą na spowolnienie celu (spowolniona istota otrzymuje kary do Klasy Pancerza i rzutów na atak). Zdecydowanie polecam.

    Morgensztern zamętu +1

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      10% szansa wywołania u ofiary zamętu
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to UMSTR2A.
    • Komentarz: Kolejny umagiczniony morgensztern. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Dodatkowo przy każdym trafieniu istnieje pewna szansa na rzucenie na cel ataku zaklęcia Zamęt (za pomocą tego efektu jesteśmy w stanie również dobijać trolle). Przeciwnik będący pod działaniem tego czaru może zacząć uciekać albo atakować swoich towarzyszy, co znacznie ułatwi nam walkę. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Obietnica Selune

    Obietnica Selune, broń o krótkiej i smutnej historii, kiedyś należała do spowitej bólem, wysokiej kapłanki Księżycowej Dziewicy. Fassa Melancholia (gdyż pod takim imieniem jest teraz znana) stała na czele grupy selunickich poszukiwaczy przygód, którzy postawili sobie za cel zniszczenie wszystkich nieumarłych, na jakich się natkną. Na początku szło im całkiem nieźle, z rzadka tylko tracili członków grupy. Niestety, Tymora nie mogła im sprzyjać wiecznie.W roku 1156, Fassa zapuściła się ze swoją drużyną do Grobowca Mroku. Śmiałkowie wiedzieli, że plotki mówią o "przecieku" do Sfery Materii Negatywnej, który jakoby miał się znajdować we wnętrzu tego grobowca, ale nie zdawali sobie sprawy z tego, jak wielu nieumarłych napotkają w środku. Tymczasem oprócz na pozór niegroźnych poltergaistów i fantomów, natknęli się na potężne widma i upiory. Po krótkim czasie duchy wyssały prawie całą energię życiową z większości ludzi Fassy. Ona sama wraz z pozostałymi towarzyszami ratowała się ucieczką, by następnie zacząć przygotowania do kontrataku. Kiedy powrócili następnej nocy, zobaczyli, że ich byli towarzysze zostali zamienieni w niewolnicze widma, powolne rozkazom swojego nowego pana. Fassa wraz ze swoimi przyjaciółmi zniszczyła pana widm oraz dusze swoich dręczonych towarzyszy. Po walce okazało się, że tylko jej udało się przeżyć.Fassa ze zbolałym sercem powróciła do swojej świątyni i zaczęła wznosić modły do Selune, prosząc ją, by nigdy nie zapomniała cierpień tamtej nocy. Bogini wysłuchała tych próśb i przy następnej pełni księżyca zesłała swojej kapłance biało-niebieską wekierę, lśniącą widmowym światłem. Na rękojeści widniały trzy słowa: Nigdy nie zapominaj.W późniejszych latach Fassa zaczęła polować na nieumarłych z fanatycznym wręcz zapałem. W wieku trzydziestu trzech lat, zmęczona i zgorzkniała kapłanka załamała się i w noc pełni księżyca wyrzekła się swojej wiary w obliczu swoich przełożonych i innych kapłanek. Kilka godzin później rzuciła się z urwiska do Morza Księżycowego. Po śmierci Fassy kapłanki znalazły wekierę w jej komnacie i, choć niechętnie, zdecydowały się ją zatrzymać. Wiele lat później nowy wysoki kapłan świątyni uznał tę broń za niepożądaną i nakazał wrzucić ją do Morza Księżycowego. Na tym wydarzeniu kończy się historia Obietnicy Selune.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2, +4 przeciwko widmowym nieumarłym
    • TraK0: +1, +3 przeciwko widmowym nieumarłym
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:2% wszystkich uderzeń powoduje u posiadacza załamanie morale
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo na ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Kiepski przedmiot. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia (modyfikatory te wynoszą trzy punkty, gdy walczymy z widmowymi nieumarłymi), ma również mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Niestety, przy każdym trafieniu istnieje znikoma (ale zawsze jakaś) szansa na załamanie morale dzierżącej tę broń postaci (co oczywiście na pewien czas wyłącza ją z walki). Nie polecam.

    Pięść Posępnego Mrozu

    Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Dlatego maczuga ta ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejęła też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonana została z lodu, jest tylko trochę chłodna w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiona jest na działanie najgorętszych płomieni.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +5
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      +10% do odporności na ogień i zimno
      Raz dziennie Osłona przed burzą
      5% szansa na dodatkowe 1-10 obrażeń obuchowych
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń; jest to jedna z broni, które możemy wykuć razem z Tiernonem.
    • Komentarz: Oczywiście wspaniała broń, jak każda, która powstaje na kowadle niewidomego krasnoludzkiego kowala. Zdecydowanie, zaraz obok Zabójczego Świtu i Morgenszterna +4: Obrońcy, jedna z najlepszych wekier w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia władającemu nią bohaterowi premię w wysokości dziesięciu procent do odporności na ogień i zimno, pozwala raz dziennie rzucać Osłonę przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury), a przy każdym trafieniu istnieje dziesięcioprocentowa szansa na zadanie dodatkowych 1K10 punktów obrażeń. Jeżeli tylko mamy w drużynie postać, która specjalizuje się w walce wekierami, powinniśmy wykuć ten przedmiot.

    Trzy Białe Gołębice

    Ta niezwykła wekiera, znana jako Trzy Białe Gołębice, została wykonana przez kapłana Ilmatera o imieniu Alledec w roku 850 KD. Przez dwadzieścia lat Alledec był wojującym kapłanem na rzecz swego zakonu, po czym stwierdził, że nadszedł czas, aby zostawić kościołowi po sobie jakieś dziedzictwo, które będzie przydatne po jego śmierci. Tak powstała wekiera z głownią z kości słoniowej. Jej trzon wykonany został z pomalowanej na czarno stali, zaś rękojeść z rzeźbionej kości słoniowej. Złote obręcze utrzymują na miejscu głownię i rękojeść. Najbardziej niezwykłym elementem wekiery jest głownia, która została wyrzeźbiona z czystej kości słoniowej i przypomina trzy białe gołębice, stojące naprzeciw środka wekiery. Zwieńczenie wekiery stanowią rozpostarte skrzydła gołębic.Alledec umarł we śnie trzy lata po wykonaniu wekiery. Przekazano ją pewnemu podróżującemu wojownikowi, który pozostawał w służbie kościoła Ilmatera. Wojownik ów przekazał ją następnie jednemu kapłanowi Ilmatera o imieniu Recken Śmiały. Recken utracił wekierę w trakcie pojedynku z potężnym wampirem opodal Trollich Kniei. Co prawda w końcu pokonał wampira, ale nigdy nie odzyskał swojej broni.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +4
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      podwójne obrażenia przeciw nieumarłym i istotom ze sfer zewnętrznych
      Nieumarli:
      1-4 kostki: automatycznie niszczeni
      5 kostek: 95% szansa na zniszczenie
      6 kostek: 80%
      7 kostek: 65%
      8-9 kostek: 50%
      10 kostek: 35%
      11+ kostek: 20%
      Istoty ze sfer zewnętrznych:
      5% szansa na zniszczenie
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Postacie złe
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jedna z najlepszych wekier w całej grze, a na pewno najpotężniejszy oręż, jakim możemy zwalczać nieumarłych. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Co więcej, każdy nieumarły i każda istota pochodząca z innej sfery, po trafieniu tą bronią może zostać zniszczony. Gorąco polecam kupno tego przedmiotu, najlepiej przed wyruszeniem na Wyspę Grobów (znacznie ułatwi nam tamtejsze walki).

    Uświęcony morgensztern +3

    Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      Możliwość zapamiętania 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Może używać:
      Kapłan (jedno, dwu lub wieloklasowiec)
    • Miejsce:
      1.Odcięta Dłoń, poziom II; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na północy.
      2.Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; takimi morgenszternami walczą Kapłani/magowie Vhaeravna towarzyszący pannie Ilmadii.
    • Komentarz: Jest to broń, o jakiej marzy każdy kapłan. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jej pierwowzór. Umożliwia także władającemu nią klerykowi zapamiętanie dwóch dodatkowych zaklęć z pierwszego poziomu (zawsze mile widziane). Zdecydowanie polecam.

    Wekiera

    Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica, uzbrojona w kolce, ćwieki lub inne ostre zakończenia.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykła, niemagiczna wekiera. Zadaje zupełnie przyzwoite obrażenia, ale jest dość wolna. Należy do nielicznych broni, którymi może posługiwać się kapłan – zdecydowanie polecam mu szkolenie w walce nimi. Można też rozważyć rozwijanie tej biegłości jednym z wojowników, bowiem w grze znajdziemy wiele naprawdę potężnych magicznych wekier.

    Wekiera +1

    Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica. W tym konkretnym przypadku ma kształt piramidy i wydaje się żarzyć wewnętrznym błękitnym światłem, tkwiąc na czubku wypolerowanego dębowego trzonka.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy herszcie yeti w centralnej części mapy.
      2.Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości), kapłanka Xactile w południowo zachodniej części mapy.
      3.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednym z grobowców czterech rycerzy na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja wekiery. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Dobra broń. Pierwszy jej egzemplarz możemy zdobyć we wczesnym etapie gry i na pewno udowodni on wtedy swoją przydatność. Potem wymienimy go zapewne na Miłość Czarnej Bess albo Gwiazdę Dawania.

    Wekiera Radości i Smutku

    Nawet gdyby ta broń nie była obdarzona magiczną mocą, to dzięki jej niezwykle pięknemu wykonaniu można by za nią zażądać wysokiej ceny. Trzonek tej wekiery stanowi cylinder z brązu wzmocniony w środku żelaznym prętem oraz sześcioma paskami polerowanej stali, z których trzy umieszczono zaraz pod żeleźcem, a trzy powyżej rękojeści. Samo żeleźce wykonano w kształcie jaja z zabarwionego na czerwono drewna wiśni wzmocnionego opaskami z brązu. Wystają z niego żelazne pióra, z których dwa największe posiadają dodatkowe zdobienia. Na jednym z nich widnieje wizerunek Tymory oraz słowo "RADOŚĆ" napisane w języku thorasskim, a na drugim znajduje się podobizna Beshaby i słowo "SMUTEK". Mimo że wekierę wykonano z dość delikatnych materiałów, cechuje ją niezwykła wytrzymałość. Jej przeszłość pozostaje tajemnicą.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2, +3 przeciwko postaciom praworządnym
    • TraK0: +1, +2 przeciwko postaciom praworządnym
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      +1 do wszystkich rzutów obronnych
      13% trafień wywołuje Klątwę
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Postacie Praworządne
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo na ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Przyzwoita broń. W starciach z większością przeciwników zachowuje się jak zwykła wekiera +1, dopiero w obliczu postaci praworządnych ujawnia swą prawdziwą moc – premia do TraK0 i zadawanych obrażeń wynosi wtedy +2 (szkoda tylko, że nie jest łatwo określić charakter danej istoty). Co więcej, zapewnia władającej nią postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, a przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na rzucenie Klątwy na cel. Jak na etap gry, w którym ją znajdujemy, jest to całkiem niezła wekiera. Polecam.

    Wekiera wysokiej jakości

    Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica, uzbrojona w kolce, ćwieki lub inne ostre zakończenia.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy szkieletach.
      2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu wekiera wykonana przez najlepszych kowali, którzy w jej tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nią nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca ją postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. W momencie, w którym będziemy mogli zakupić ten oręż, powinniśmy już być w posiadaniu potężniejszych broni (jeżeli jednak zdobędziemy jakiś jego egzemplarz w Dolinie Cieni, to na pewno nam się przyda).

    Zabójczy Świt

    Zabójczy Świt to złowieszczo wyglądająca broń, pokryta rdzą i brudem. Wykonał ją kapłan Talony o imieniu Tamberlin. Morgensztern składa się z rękojeści pokrytej ludzkimi włosami, grubego dębowego trzonka, oraz z zardzewiałej żelaznej głowni, wysadzanej kłami chorych na wściekliznę niedźwiedzi. Zazwyczaj broni tej używają tylko Talonici, jako że jej widok odbiera odwagę zwykłym śmiertelnikom.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K4 +4
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      25% wszystkich trafień wywołuje u ofiary Zarażanie.
      Odporność na Zarażanie
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: wekiery
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Postacie dobre
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, w jednej z urn pod ścianą za Księciem Sahuaginów.
    • Komentarz: Znakomity morgensztern, zdecydowanie jeden z najlepszych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przez niego obrażenia i jest znacznie szybszy niż swój pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wywołanie choroby u celu. Zarażony cel otrzymuje dokładnie... 4 punkty obrażeń od trucizny. Mało? Owszem, mało, ale w sytuacji, gdy co czwarty cios kończy się zarażeniem, efekt ten się kumuluje i przynosi naprawdę zadowalający wynik. Gorąco polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu orężem.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Morgensztern wyładowań +3 d...
    Dodany: 07.03.2012 o 2:22  

    Morgensztern wyładowań +3 dropuje także Joril w Jaskinie lodowych olbrzymów.

    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Co do mojej notki w sprawie...
    Dodany: 20.03.2012 o 16:53  

    Co do mojej notki w sprawie przedmiotów to wszystko się zgadza, ale dotyczy to tylko czystego Icewind Dale, bez zainstalowanego dodatku Serce Zimy.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw