Chwała Cierpienia
Pancerz ten stanowi prezent od Siostry Calliany za ocalenie duszy Głosu z Durdel Anatha. Kiedyś nosił go pokorny paladyn Ilmatera o imieniu Idstan Prostaczek. Ubieranie tego pancerza to proces bolesny, jako że wbija ona małe szpikulce w ciało posiadacza, a waży nieprawdopodobnie dużo. W zamian za takie poświęcenie ze strony posiadacza, pancerz chroni go przed atakami na swą osobę. Pancerz wykonany jest z lśniącego srebra, ale zawsze na powierzchni znajduje się strużka świeżej krwi, nawet jeśli nikt go nie ma na sobie.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: -3
- Specjalne:
Maksymalne punkty życia posiadacza zmniejszają się o 25.
+10% do odporności na obrażenia sieczne
+10% do odporności na obrażenia kłute
+10% do odporności na obrażenia obuchowe
+10% do odporności na obrażenia od pocisków - Waga: 80
- Nie może używać:
Postacie Złe lub Neutralne
Druid
Mag
Złodziej
Bard - Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to GLORY.
- Komentarz: Gdyby zbroja ta została umieszczona w świecie gry, byłaby niewątpliwie najlepszą ze wszystkich. Zapewnia fantastycznie niską Klasę Pancerza, zwiększa też odporności posiadacza na wszystkie obrażenia fizyczne o 10%. Wszystkie te bonusy warte są nawet kary do maksymalnej liczby punktów życia. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).
Jątrząca Zbroja
Ognista zbroja, będąca w rzeczywistości demonem, który ujawnia się w tej fizycznej manifestacji obronności piekielnej. Na napierśniku znajduje się złowroga twarz, zaś cały ten przedmiot wygląda jakoś niesamowicie odrażająco i ohydnie, choć zarazem jest misternie rzeźbiony. Zbroja jest ciepła w dotyku i w oczywisty sposób ma moc nadprzyrodzoną.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 1
- Waga: 45
- Specjalne:
100% odporności na zimno
+2 do Kondycji
Ryzyko: zbroja stanowi esencje glabrezu znanego jako Jątrzące Myśli. Możliwe, że po ubraniu zbroi odkryje się dodatkowe właściwości. - Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej - Miejsce: Wyspa Grobów, I poziom podziemi. We wschodniej części mapy spotkamy demona imieniem Jątrzące Myśli. Gdy powiemy, że będziemy mu rozkazywać, zjawi się w naszym ekwipunku pod postacią tej zbroi.
- Uwaga: jeżeli nasza postać założy ten przedmiot, to po pewnym czasie zginie, a w jej miejscu pojawi się sam demon, którego trzeba będzie pokonać. Wskazówka, jak tego uniknąć, znajduje się poniżej.
- Komentarz: Byłaby to wspaniała zbroja, gdyby nie fakt, że po jej założeniu nasz bohater zginie, a ona sama ulegnie zniszczeniu. Aby móc skorzystać z pełni jej potęgi, należy postępować zgodnie z poradą umieszczoną kilka linijek poniżej.
Jątrząca Zbroja
To ognista zbroja, będąca w rzeczywistości demonem, który ujawnia się w tej fizycznej manifestacji obronności piekielnej. Na napierśniku znajduje się złowieszcza twarz, zaś cały przedmiot wygląda niesamowicie odrażająco i ohydnie, choć zarazem jest misternie rzeźbiony. Zbroja jest ciepła w dotyku i w oczywisty sposób ma moc nadprzyrodzoną. Demonowi zamkniętemu w środku nie wolno było skrzywdzić posiadacza tej zbroi, gdy dziewięć niewinnych żywotów zostało złożonych w ofierze piekielnym legionom tanar'ri.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 1
- Waga: 45
- Specjalne:
Odporność na zimno: ustawiona na 100%
Kondycja: +2
Czar Burza Ognia 1 raz dziennie
Posiadacz może wezwać Chalimandrena, glabrezu przybierającego postać zbroi. W ten sposób niszczy się zbroję, ale bez powodowania jakichkolwiek obrażeń posiadaczowi zbroi. - Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Bard - Miejsce: Jest to ta sama zbroja, co opisywana powyżej, jednak różni się od niej pod kilkoma względami – po pierwsze, umożliwia rzucanie Burzy Ognia, po drugie i najważniejsze, jej założenie nie niesie za sobą żadnego ryzyka. Aby zdobyć ten pancerz, przed rozmową z Jątrzącymi Myślami należy rzucić czar Kontakt z inną sferą, a następnie zapytać ducha o prawdziwe imię demona. Potem, w rozmowie z nim, należy nazwać go tym imieniem (Chalimandren), dzięki czemu będzie zmuszony nam służyć.
- Komentarz: Znakomita zbroja, zdecydowanie jeden z najlepszych pancerzy w grze (zaraz obok Skąpanego we krwi). Zapewnia użytkownikowi bardzo niską Klasę Pancerza, całkowitą odporność na zimno i znaczną premię do Kondycji (przyda się każdemu wojownikowi). Co więcej, nosząca ją postać może raz dziennie rzucić potężny czar Burza Ognia (zadaje 2-16 punktów obrażeń +1 punkt na poziom rzucającego, obszar działania to okrąg o promieniu ośmiu metrów). Z możliwości przywołania glabrezu raczej nie skorzystamy. Zdecydowanie polecam. Jedynym minusem tej zbroi jest fakt, że zdobywamy ją stosunkowo późno.
Koralowa zbroja płytowa
Koralowa zbroja płytowa używana jest niemal wyłącznie przez sahuaginów. Wykonana jest ze skóry rekina z twardymi koralowymi płytkami na ramionach, klatce i nadgarstkach. Pod względem ochrony stanowi ona odpowiednik zbroi paskowej. Dodatkowo dodaje ona jeszcze premię 15% do odporności na ogień i kwas. Zbroja jest ciężka, niezbyt elastyczna i ma tendencję do spinania użytkownika jeżeli nie jest istotą wodną.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Specjalne:
+15% do odporności na ogień
+15% do odporności na kwas
-2 do Zręczności - Waga: 50
- Nie może używać:
Mag - Miejsce:
1.Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości), kapłanka Xactile w południowo – zachodniej części mapy.
2.Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, Sahuagin Książę.
3.Wyspa Wielkiego Gada, leże Icasaracht, Sahuagin Król. - Komentarz: Pancerz ten jest kolejnym przykładem kiepskiego rzemiosła Sahuaginów. Zapewnia użytkownikowi zupełnie przyzwoitą Klasę Pancerza (taką samą, co zwykła zbroja płytowa) i premie do odporności na dwa żywioły, ale obniża przy tym jego Zręczność (co negatywnie odbija się na zdolnościach bojowych bohatera). Polecam sprzedać (mimo iż wielkich pieniędzy zań nie dostaniemy).
Mitrylowa pełna zbroja płytowa +2
Zbroja polowa to częściej używana forma pełnej zbroi płytowej. Składa się ona z dopasowanych płyt połączonych nitami w ten sposób, by zakrywać całe ciało.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 0
- Waga: 70
- Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej - Miejsce:
1.Głębia Dorna, II poziom, obok pieca w północno – wschodniej części mapy.
2.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w skrytce w gnieździe białych żmijów.
3.Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości), pomiędzy żebrami szkieletu smoka w centralnej części mapy.
4.Zamek Maluradek, wieża na północnym zachodzie, paladyn Tyra Harald (można ukraść). - Komentarz: Bardzo dobra zbroja, gorsza jednakże od np. Pełnej zbroi płytowej +1 (która zapewnia taką samą Klasę Pancerza, ale jest dwukrotnie lżejsza). Solidnie zabezpiecza noszącą ją postać przed atakami wrogów. Pierwszy egzemplarz, który zdobędziemy, na pewno się przyda, resztę można śmiało sprzedać (będziemy już w posiadaniu lepszych pancerzy).
Pancerz "Zimowego Króla"
Zbroja wykonana ze skóry najpotężniejszego robaka polarnego w Dolinie Lodowego Wichru, nazywanego przez tubylców "Zimowym Królem". Skóra tego zwierzęcia jest niezwykle gruba i twarda, a jednocześnie zadziwiająco lekka. Ma niezwykły wygląd i jest biała, z niewielkimi dodatkami niebieskiego koloru.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Specjalne:
+25% do odporności na ogień i zimno - Waga: 25
- Nie może używać:
Bard
Mag
Złodziej - Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
- Komentarz: Jedna z wielu magicznych zbroi płytowych. Zapewnia noszącej ją postaci taką samą Klasę Pancerza, co jej pierwowzór, ale jest dwukrotnie lżejsza i dodatkowo zwiększa aż o 25 % odporności właściciela na ogień i zimno. Na pewno przyda się podczas naszych przygód na mroźnej północy. Warto rozważyć jej kupno.
Pełna zbroja płytowa +1
Pełna zbroja płytowa to najlepszy pancerz, jaki może zdobyć wojownik, zarówno pod względem wyglądu, jak i zabezpieczenia, jakie zapewnia. Idealnie dostosowane płyty i folgi zostały umieszczone pod takim kątem, żeby odbijać strzały i uderzenia. Cała zbroja jest bogato grawerowana i ozdobiona tłoczonymi zdobieniami. Dzięki magicznym właściwościom idealnie nadaje się ona dla wojowników.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 0
- Waga: 35
- Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej - Miejsce:
1.Easthaven, Everard w świątyni Tempusa (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
2.Niższa Głębia Dorna, I poziom; Kelly w wieży wartowniczej na wschodzie.
3.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
4.Samotna Knieja, przy dwóch członkach drużyny polującej na Kierana Nye.
5.Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
6.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, poszukiwacz przygód Shelhai.
7.Zamek Maluradek, I piętro, szafka w jednym z pokojów na wschodzie. - Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi płytowej. Zapewnia noszącej ją postaci znacznie lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 3 punkty), jest również trochę lżejsza. Wojownik w tym pancerzu na pewno będzie dla wrogów niełatwym do trafienia celem. Zdecydowanie polecam.
Skąpany we Krwi
Kheros czerwony nosił tę czerwonokrwistą zbroję płytową przez wiele lat, w których walczył w imieniu Kościoła Tempusa. Urodził się w rodzinie skromnego farmera, która mieszkała w pobliżu Calaunt. Jako młody mężczyzna wyruszył do miasta, gdzie chciał wynająć się jako najemnik. Po wielu zakończonych sukcesem próbach, Kheros zaczął podróżować z wieloma grupami poszukiwaczy przygód. Po drodze, poza wieloma zwycięstwami, Kheros nabawił się strachu przed widokiem krwi.Jego strach wymknął się spod kontroli, tak że Kheros zaczął wpadać w szaleństwo. Odnaleźli go kapłani Tempusa i zapewnili schronienie. Kapłani wierzyli, że będą w stanie uleczyć Kherosa. Przez wiele lat Kheros poznawał religię Tempusa i w końcu stał się kapłanem. Ostatnim krokiem w walce ze strachem było zanurzenie go w kadzi wypełnionej krwią, w czasie którego niemal nie utonął. Przez cały ten czas Kheros nie walczył, nie próbował uciekać, nawet się nie wzdrygnął. Później, nosił on zbroję, która miała przypominać mu o przeszłości.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: -1
- Waga: 55
- Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Bard - Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; jeden ze strażników, Fleezum.
- Komentarz: Znakomita zbroja, zdecydowanie najlepszy pancerz w całej grze. Żaden inny nie zapewnia użytkownikowi tak niskiej Klasy Pancerza. Jedynym jego minusem jest fakt, że zdobywamy go dopiero w rozdziale VI. Mimo to oczywiście polecam – wojownik noszący tę zbroję, z odpowiednią tarczą i bronią w ręku, będzie prawie niepokonany.
Starożytna zbroja
Ten zardzewiały pancerz ma setki lat. Kiedyś musiała to być wspaniała zbroja płytowa.
Zbroja Nienawiści
Zbroja ta została wykonana w 1221 roku KD. przez duergarskiego płatnerza pracującego dla pewnego kapłana Bane'a o imieniu Alleri z Zachodniego Waterdeep. Kiedy Alleri był jeszcze młodym kapłanem, często prowokował i atakował agentów Sune, dlatego ludzie Ognistowłosej Pani rzucili na niego zauroczenie, żeby powstrzymać go od prześladowań. Pod wpływem tego zauroczenia Alleri został zmuszony do wykonania na ulicach Waterdeep wielu zawstydzających czynów. Po wielu latach Alleri zdecydował się uczcić swojego boga nienawiści, zlecając wykonanie zbroi, która chroniłaby go przed zauroczeniami. W tym celu zasięgnął rady Bane'a, który powiedział mu o materiałach i rytuałach potrzebnych do stworzenia takiego pancerza. Zgodnie z rozkazami swojego mistrza, Alleri zamordował trzynaście młodych par i kazał wpleść ich obrączki w pasy zbroi. Następnie zabił trzynaście elfów i wymoczył się w ich krwi, przez trzynaście godzin odprawiając odpowiednie modły. Po tych rytuałach zbroja była gotowa. Ochraniała go przed magią Sunitów i napełniała nieposkromioną nienawiścią. Alleri wyruszył na trwającą trzy lata wyprawę wojenną przeciwko agentom Sune, Lliry i Hanali Celanil. Szał zabijania zakończył się dopiero wtedy, kiedy elfi łucznicy i kapłani Corellona Larethiana zastawili na niego pułapkę w pobliżu drogi na północ od Waterdeep.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Specjalne:
Odporność na Okropne zauroczenie, Zauroczenie, Zamęt, Rozkaz i Bezmyślność
-2 do Charyzmy - Waga: 45
- Nie może używać:
Postacie Dobre
Druid
Mag
Złodziej - Miejsce: Smocze Oko, poziom V; w jednej ze skrzyń w ostatniej komnacie na północy.
- Komentarz: Znakomite odzienie. Zapewnia noszącej je postaci taką samą Klasę Pancerza, co zwykła zbroja płytowa i czyni ją odporną na szereg przykrych efektów magicznych (które często mogą zadecydować o wyniku starcia). Kara do Charyzmy jest bez znaczenia (mogłaby przeszkadzać jedynie paladynowi, ale nie może on nosić tego pancerza, więc problem nie istnieje). Zdecydowanie polecam.
Zbroja płytowa
Zbroja płytowa to połączenie kolczugi z mocnymi blachami, które chronią żywotnie ważne części ciała - klatkę piersiową, brzuch, krocze. Jej ciężar jest równo rozłożony na całe ciało, zaś całość połączona metalowymi spinkami i rzemieniami.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Waga: 50
- Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej - Komentarz: Zwykła, niemagiczna zbroja płytowa. Jest to najlepszy pancerz, jaki mogą nosić nasze postacie w początkowych etapach przygody. Zapewnia bardzo niską Klasę Pancerza, znacznie utrudniając przeciwnikom trafienie noszących ją bohaterów. Warto jak najwcześniej zaopatrzyć się w tyle jej egzemplarzy, ilu wojowników liczy nasza drużyna. Polecam.
Zbroja Płytowa
Po bliższym przyjrzeniu się tej zbroi płytowej widać, że zrobiona jest ona z jakiegoś nieznanego, mrocznego metalu. Noszący go, będzie wydawał się tak mroczny, jak sama zbroja. Oprócz tego, zapewnia ona dodatkową ochronę przez bronią strzelecką.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 0
- Specjalne:
+3 do Klasy Pancerza przeciw broniom strzeleckim - Waga: 20
- Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej
Łowca - Miejsce:
1.Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo przy Oderwanej Duszy we wschodniej części mapy.
2.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye. - Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi płytowej. Zapewnia noszącej ją postaci o wiele niższą Klasę Pancerza (różnica wynosi aż trzy punkty), jest również znacznie lżejsza od pierwowzoru. Co więcej, rzucony został na nią specjalny czar, który czyni użytkownika trudniejszym do trafienia z broni dystansowej (premia do Klasy Pancerza przeciw broniom strzeleckim w wysokości trzech punktów). Bardzo dobra zbroja, zdecydowanie polecam każdemu wojownikowi.
Zbroja Płytowa +1
Zbroja płytowa składa się z metalowych płyt, ochraniających najważniejsze części ciała, takie jak klatka piersiowa, brzuch i podbrzusze. Poszczególne jej elementy są osadzone na kolczudze. Prawdziwa zbroja płytowa, o budowie podobnej do zbroi płytowej z brązu, składa się z kolczugi i skóry. Oprócz tego ten pancerz został wyposażony w magiczne właściwości, dzięki czemu jeszcze lepiej ochrania swojego właściciela.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Waga: 20
- Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej - Miejsce:
1.Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
3.Zamek Maluradek, piwnica wieży na północnym zachodzie, przy Ożywionych zbrojach płytowych. - Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi płytowej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą Klasę Pancerza (różnica wynosi 1 punkt), jest również o wiele lżejsza. Pierwszy egzemplarz można zdobyć już w Kuldahar. Warto odłożyć nań wymaganą kwotę i zakupić jak najszybciej. Zdecydowanie polecam.
Zbroja płytowa z ankhega
Ta zbroja płytowa została wykonana dla ciebie przez Taeroma Fuiruima z Beregostu. Zrobiona z chitynowych łusek ankhega zapewnia lepszą ochronę niż pancerz wykonany z metalu i nie jest podatna na rdzę. Jednakże, jak powie ci to każdy doświadczony poszukiwacz przygód, jej największą zaletą jest niewielka waga oraz to, że nie ogranicza cię za bardzo. Potwory przychodzą i odchodzą, ale wyczerpanie jest stałym zagrożeniem.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 1
- Waga: 25
- Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej - Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to PLAT06.
- Komentarz: Jest to zbroja płytowa stworzona z płytek pancerza ankhega, bardzo lekkiego i wytrzymałego materiału. Zapewnia noszącej jej postaci znacznie lepszą Klasę Pancerza, niż zwykła zbroja płytowa, waży też o połowę mniej. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).
Zbroja płytowa z umbrowego kolosa
Twarde płyty, które stanowią pancerz umbrowych kolosów, całkiem łatwo przerobić w zbroję dla humanoida. Ten mroczny pancerz został wstawiony w zbroję płytową przez duergarskich płatnerzy. Mroczne krasnoludy, które doskonale opanowały obróbkę szkieletów zewnętrznych umbrowych kolosów, postarały się o to, aby zbroja ta otrzymała dodatkowe wzmocnienia.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Specjalne:
+1 przeciw broniom siecznym - Waga: 40
- Nie może używać:
Złodziej
Bard
Mag - Miejsce: Niższa Głębia Dorna, obóz Svirfneblinów, do kupienia u Plugawego Llewa.
- Komentarz: Ta zbroja została wykonana z płytek pancerza umbrowego kolosa, materiału stosunkowo lekkiego i twardego (gorszego jednak, niż płytki pancerza ankhega). Zapewnia noszącej ją postaci Klasę Pancerza o 1 lepszą, niż zwykła zbroja płytowa, jest też od tamtej nieznacznie lżejsza. W momencie, w którym będziemy mogli ją zakupić, powinniśmy już być w posiadaniu lepszych pancerzy.
Zniszczona zbroja
Ta zbroja, niegdyś drogocenna zdobycz, nie nadaje się już nawet dla szkieletu. Została przebita w kilku miejscach i nadkruszona w innych. Niepodobna, aby ten, kto ją nosił, przeżył ciosy, które wyrządziły takie obrażenia.
1.Dolina Cieni, krypta na południowym wschodzie, w sarkofagu w bocznej komnacie.
2.Dolina Cieni, III poziom krypty położonej na północnym wschodzie, w jednym z sarkofagów w północnej komnacie.
3.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w skrytce w gnieździe białych żmijów.
4.Wyspa Grobów, przy Zmorach kurhanów.
5.Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości), w jednym z szkieletów we wschodniej części mapy.
6.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży; w sarkofagu w zachodniej części mapy.