Podczas tworzenia postaci możemy ustawić pochodzenie naszego bohatera. Jednym z efektów tej czynności jest uzyskanie premii do moralności. Również wybranie wydarzeń z przeszłości daje podobny efekt. Zależności te przedstawiają tabelki:
Pochodzenie | Bonus |
Ziemia | + do renegata |
Przestrzeń | + do idealisty |
Kolonia | mały + do obu |
Przeszłość | Bonus |
Bezwzględność | + do renegata |
Bohaterstwo | + do idealisty |
Przetrwanie | mały + do obu |
Prawdopodobnie znajomość tych premii zdeterminuje wybór odpowiedniej przeszłości do naszego stylu gry. Konkretne pochodzenie niesie również pewną misję do wykonania, więcej o tym w solucji.
Nasza reputacja jest wskazywana przez dwa liczniki: renegata oraz idealisty. Najlepsze efekty możemy uzyskać "inwestując" tylko w jeden rodzaj moralności, ponieważ oba służą perswazji, tylko cechują się przeciwnym zwrotem działania, a wolne punkty talentów mają o wiele lepsze zastosowania. Jednak z drugiej strony, wartości reputacji idealisty i renegata zapewniają nam pewne dogodności:
Idealista:
- 5%= + dwa sloty uroku i jeden darmowy punkt;
- 25%= + dwa sloty uroku, jeden darmowy punkt i skraca o 10% czas odzyskiwania umiejętności "Pierwsza pomoc";
- 50%= +10% żywotności;
- 75%= + dwa sloty uroku, jeden darmowy punkt oraz skraca czas odzyskiwania wszystkich zdolności o 5%.
Renegat:
- 5%= + dwa sloty zastraszania i jeden darmowy punkt;
- 25%= + dwa sloty zastraszania, jeden darmowy punkt i skraca o 10% czas użycia umiejętności związanych z użyciem broni;
- 50%= regeneracja żywotności +1 punkt/s;
- 75%= + dwa sloty zastraszania, jeden darmowy punkt oraz +5% zadawanych obrażeń i czasu działania umiejętności związanych z użyciem broni.
Uzyskanie 75% punktów jednej z reputacji odblokowuje dodatkowe zadania. Więcej w solucji.