Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Diablo • Poradnik gry wojownikiem • INSIMILION

    Inne gry


    Poradnik gry wojownikiem

    Działy gier » Inne gry » Diablo
    Autor: Shiris
    Utworzono: 30.03.2012
    Aktualizacja: 30.03.2012

    Wojownik jest idealną postacią dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z Diablo. Dlaczego? Odpowiedź jest prozaiczna – tym panem gra się najprościej. Wyznaje on filozofię Conana Barbarzyńcy - idzie przed siebie i tłucze wszystko, co będzie dość głupie, żeby stanąć mu na drodze. Jako broni używa mieczy i toporów. Pod względem wyposażenia mamy niejako możliwość przyjęcia dwóch taktyk. Pierwsza polega na uzbrojeniu herosa w potężną broń dwuręczną. Plusem jest tu bardzo duża liczba obrażeń zadawanych wrogom, minusem jednak – równie duża ilość ran, jakie otrzymuje sam bohater. Ten styl gry sprawdza się idealnie gdzieś tak w środku rozgrywki, kiedy chłopak jest już silny i mocno opancerzony, a wrogowie atakują niewielkimi grupami. Druga z taktyk polega na używaniu mniej zabójczej, jednoręcznej broni i zaopatrzeniu woja w tarczę. Ta z kolei najlepiej zdaje egzamin na początku i na końcu, bo wówczas nierzadko stajemy w obliczu wrogów nawet nie wybitnie odpornych, ale przede wszystkim licznych i często strzelających.

    Jeśli zaś chodzi o samą rozgrywkę, wbrew pozorom, gra wojownikiem szybko uczy, że „i Herkules dupa, kiedy ludzi kupa”. Rzucanie się w największą ciżbę wrogów może skończyć się heroiczną… śmiercią. Nasz bohater najlepiej czuje się w ciasnych, wąskich korytarzach, gdzie może stanąć tuż przy drzwiach i zabijać wroga za wrogiem, nie pozwalając im rozwinąć szyku. Gorzej wypada tam, gdzie musi przemierzać otwarte przestrzenie i gdzie trudno uniknąć walki w tłoku. Jeśli do takiej sytuacji dojdzie, najlepiej dać sobie spokój z honorem i uciekać, by zwabić przeciwników w miejsce, w którym potyczka przybierze bardziej pomyślny dla nas obrót. Poza tym w pościg rusza często tylko część wrogów, co również przemawia na naszą korzyść.

    Tym, co najbardziej drenuje sakiewkę gracza, są eliksiry lecznicze. Kupowanie broni u Griswolda to nie jest dobry pomysł – lepszy sprzęt znajdziemy bowiem podczas podróży. Ze względu na to, że w Tristram panuje prawo (i sprawiedliwość), warto mieć dwa zestawy broni – jeden dla oręża jednoręcznego, drugi dla dwuręcznego i jeden z nich mieć przy sobie, a drugi na ziemi, na rynku wioski. Poza tym nosić przy sobie lepiej jedynie przedmioty lecznicze. Dzięki temu w plecaku mamy więcej miejsca na znalezione itemy. Pieniędzy oszczędzać nie trzeba – za każdym razem, gdy kończyłam grę, miałam na stanie jakieś pięćdziesiąt tysięcy nadwyżki. Zapas eliksirów leczniczych jest natomiast podstawą skutecznej gry wojownikiem, szczególnie w sytuacji korzystania z broni dwuręcznej. Na szczęście nie musimy wydawać pieniędzy na naprawę przedmiotów – zdolność taką nasz wojownik posiada startowo.

    Rozwój statystyk wojownika jest dość prosty, ogranicza się do wspierania trzech cech – siły, wytrzymałości i zręczności. Na pierwszy plan idą siła i wytrzymałość, co wydaje się oczywiste, ale przestrzegam przed lekceważeniem zręczności. Cecha ta ma bowiem wpływ na celność naszych ciosów i ignorując ją, stworzymy chodzący czołg, który będzie notorycznie pudłował. Podarować sobie można rozwój magii – jedynym czarem, który wojownik powinien posiadać (a i to nie jest niezbędne), jest „Town Portal”, dzięki któremu można się szybko ewakuować w sytuacji zagrożenia. Mała ilość many, jaką posiada ta postać sprawia, że nauka czarów i ich rzucanie to gra nie warta świeczki.

    Z moich doświadczeń wynika, że wojownikiem gra się przyjemnie przez dwie trzecie gry. Dopiero ostatni poziom, gdzie dominują sfory wrogów, a normą są strzelające energią sukuby i rzucający ogniste kule magowie, potrafi przekonać, że to chyba jednak nie jest taka wspaniała klasa, jak się na początku wydawało. I wtedy pewnie przyjdzie wam ochota na skorzystanie z którejś z dwóch pozostałych postaci, jakie oferuje Diablo.

    Startowe statystyki wojownika:
    Strength: 30
    Magic: 10
    Dexterity: 20
    Vitality: 25

    Life: 70
    Mana: 19

    Armour Class: 04
    To Hit: 60%
    Damage: 1-1

    Maksymalne statystyki wojownika:
    Strength: 250
    Magic: 50
    Dexterity: 60
    Vitality: 100



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    zapytajczownik
     

    Wędrowiec
    Temat: wojownik to paladyn czy bar...
    Dodany: 23.10.2012 o 16:47  

    wojownik to paladyn czy barbarzyńca?

    Kiall
     

    Wędrowiec
    Temat: Tak sobie siedzie i z nudów...
    Dodany: 07.03.2013 o 15:59  

    Tak sobie siedzie i z nudów wpadłem na ten poradnik. Wszystko pięknie ładnie ale wojowi przydaje sie jednak troszke magii i wiecej many i jak najlepiej rozwinięty czar Fireball.
    Działa całkiem dobrze na te piekielne Sukkuby ;D



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw