Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 League of Legends • Poradnik tworzenia drużyny • INSIMILION

    Inne gry


    Poradnik tworzenia drużyny

    Działy gier » Inne gry » League of Legends
    Autor: Orick
    Utworzono: 11.05.2011
    Aktualizacja: 11.05.2011

    Odpowiednie dobranie drużyny to już połowa sukcesu. Poprawne dopasowanie czempionów do potrzeb teamu zapewni sporą przewagę nad przeciwnikiem, który tego nie zrobi. Oczywiście nie daje to stuprocentowej gwarancji zwycięstwa, lecz nie ukrywajmy, że dobrze dobrana drużyna to inwestycja na przyszłość. 

    Poniższy poradnik ma za zadanie zaprezentować kilka różnych rozwiązań, które warto wykorzystać, zanim przeniesiesz się na arenę. Przewidziany jest głównie dla osób mających już jakieś doświadczenie z League of Legends, choć również i zupełne świeżaki mogą się czegoś z niego nauczyć. Docelowo napisałem go pod grę 5vs5, choć spora część zaleceń będzie użyteczna także w trybie gry 3vs3 czy w grach w trybie Custom.
    Całkiem możliwe, że niektóre z tych porad z czasem utracą na swej ważności: League of Legends zmienia się bardzo dynamicznie, poradnik pisałem pod wersję: 1.0.0.113.

    Przejdźmy zatem do części merytorycznej. W czterech rozbudowanych punktach postanowiłem zamknąć wskazówki, mające na celu ułatwienie zbudowanie dream teamu i wygrania każdej (albo przynajmniej większości), gry.


    1. Każdy ma swoją rolę.


    Nie da się ukryć, że podstawowym zadaniem podczas wybierania czempiona w trakcie rozgrywki jest umiejętnie dostrzeganie tego, kogo w drużynie brakuje, jaką rolę przyjdzie Ci pełnić podczas partii. Generalnie rzecz biorąc, każdy dobry team MUSI posiadać 3 podstawowe postaci:
    a) tanka
    b) carry
    c) ap nuke'a 
    Kiedy team posiada już trzech czempionów, którzy mogliby się wcielić w te role, warto zastanowić się nad dwoma kolejnymi slotami. Jest to szczególnie istotne i istnieje wiele kombinacji. Generalnie rzecz biorąc, na ostatnie miejsca warto rozważyć postaci, które byłyby:
    a) supportem
    b) offtankiem
    c) junglerem
    d) drugim carry/ap nukiem

    TANK

    Rola tanka może wydawać się szczególnie niewdzięczna. Nie zdobywasz zbyt dużo killi, a jeżeli masz ich więcej niż Twój carry, to coś jest nie tak, możliwe że mu je kradniesz! Pamiętaj, że on wymaga ich więcej, więc powstrzymaj żądzę krwi i pozwól członkom drużyny, którzy odpowiedzialni są za zadawanie dmgu, na dobijanie wrogów. Oni potrzebują tego złota bardziej niż Ty. Tank moim zdaniem musi cechować się szczególnie istotną zdolnością: być w stanie wejść w sam środek ekipy wroga i zainicjować walkę. W tym celu dobry tank musi posiadać dużo resistów oraz hp, to na tych statystykach skup się, grając na tej pozycji. Pamiętaj, żeby zawsze dobierać odporności pod drużynę przeciwnika: widzisz, że składa się głównie z magów? Składaj magic resisty (Force of Nature, Banshee's Veil, Mercury Treads to najlepsze przedmioty, aby skontrować taką drużynę). Jeżeli jednak główny potencjał wroga to physical damage, potrzebny Ci armor (Thornmail to świetny wybór – nie tylko zapewnia dużo odporności, ale także odbija fizyczne obrażenia do atakującego!). Jako tank musisz także nie bać się inicjować – w tym celu konieczne będą jakieś crowd controle. Singed czy Malphite wydają się być stworzeni w tym celu: dzięki swoim umiejętnościom mogą wpaść w sam środek wroga i zrobić tam spore zamieszanie. Podobnie Rammus, Galio i Shen, którzy a pomocą tauntów potrafią zmusić wybranego przeciwnika (lub przeciwników) do zaatakowania ich samych. Z tego samego powodu uważam, że Mordekaiser to nienajlepszy wybór na głównego tanka, mimo powszechnego uznania go na tej pozycji – może i ma sporo życia i odporności, lecz brak jakiegokolwiek cc sprawia, że kiepski z niego inicjator. 

    Przykładowi czempioni nadający się na tanka: 
    Malphite, Shen, Rammus, Alistar, Singed, Galio, Gragas, Mundo.

    CARRY

    Jako carry masz jedno, bardzo ważne zadanie: zabić i nie dać się zabić. Jeżeli zdecydujesz się podjąć tej roli, spoczywa na Tobie spora odpowiedzialność, więc jeśli uważasz, że nie potrafisz pociągnąć całej gry, lepiej zostaw to innemu graczowi. 
    Wśród carry najlepiej swoją rolę spełniają postaci walczące na dystans – znacznie zwiększa to ich szanse na przeżycie w walce, zaś przeciwnik, który będzie chciał je dorwać, zmuszony zostanie zapewne przebić się przez cały team. Oczywiście melee carry to nie jest zły wybór, ale całkiem możliwe, że w trakcie walki będziesz umierał zupełnie przypadkowo od zaklęć AoE czy po prostu od focusu całej drużyny na Tobie.
    Jako carry bardzo istotne jest odpowiedni cel – NIGDY nie skupiaj się na atakowaniu tanka – zawsze wybieraj tych przeciwników, którzy stanowią największe zagrożenie: zapewne wrogiego carry czy nuke'a. Podczas kupowania przedmiotów kieruj się głównie attack speed, armor penetration i attack damage. Jeżeli widzisz, że przeciwnik posiada dużo wytrzymałych postaci, rozważ złożenie Mardred's Bloodrazors: przedmiot ten zabiera 4% HP wroga z każdym atakiem. Uważaj jednak, bo zadawany przez ten item dmg ma charakter magiczny, a nie fizyczny! Jako carry pamiętaj, że choć powodowanie dużej ilości obrażeń jest Twoim celem, to warto także zadbać o swoje bezpieczeństwo. Jeżeli masz wystarczające ilości złota, złóż jakiś przedmiot który zwiększy Twoje punkty życia lub odporności. Świetnym wyborem jest Banshee's Veil, dodający nie tylko nieco HP, MP i odporności na magię, ale także blokuje jeden wrogi skill przeciwnika co 45 sekund. Warto także rozważyć kupno Warmoga, który znacznie zwiększy Twój HP regen oraz wytrzymałość.

    Przykładowi czempioni nadający się na carry: 
    Ranged: Ashe, Miss Fortune, Sivir, Tristana
    Melee: Xin Zhao, Warwick, Master Yi, Tryndamere

    AP NUKE

    Często mylnie nazywanie magami, choć pasują do tej roli także postacie, które z magami mają niewiele wspólnego. Rola każdego AP nuke'a skupia się na zadawaniu olbrzymich ilości obrażeń ze swoich skilli (podczas gdy carry obrażenia zadają głównie od standardowego ataku). Jedyną wadą tych postaci jest to, że przez parę sekund, gdy ich umiejętności będą na cooldownie, są one nieco bezużyteczne. Ich roli nie da się jednak nie docenić: dobrze użyte umiejętności pozwalają szybko wyeliminować największe zagrożenie w drużynie wroga.
    Jako nuke będziesz musiał skupić się na rozwoju Ability Power i Magic Penetration. W przypadku większości nuke'ów bardzo ważne są także duże zasoby many, by w połowie potyczki nam jej nie zabrakło na rzucenie kolejnych zaklęć. Podobnie jak carry musisz uważnie wybierać swój cel: nigdy tanka, najlepiej carry albo przeciwnego nuke'a. Bardzo istotne jest dobre pozycjonowanie w walce, nie pchaj się w sam środek, zawsze stój gdzieś z boku, miotając zaklęciami czy innymi umiejętnościami w najbardziej narażone cele. Pamiętaj, że przez krótki czas, gdy Twoje zaklęcia będą się odnawiać, możesz być tym bardziej narażony na atak wroga. Miej na uwadze to, żeby mieć jakiś przedmiot, który ułatwi Ci przeżycie (np. Banshee's Veil). Nie bój się uciekać przed wrogiem, który skupi na Tobie swoje ataki: za parę sekund, gdy Twoje umiejętności się przeładują, pożałuje swojego wyboru.

    Przykładowi czempioni nadający się na nuke'ów:
    Anivia, Le Blanc, Ryze, Annie, Malzahar, Kassadin, Akali, Katarina.


    SUPPORT

    Bycie supportem to chyba rola jeszcze bardziej niewdzięczna niż bycie tankiem. Zawsze w cieniu drużyny, możliwe, że nie będziesz wyróżniał się statystykami, lecz wbrew pozorom Twoja rola jest nieoceniona. Nie do każdego teamu opłaca się brać supporta. Najlepiej sprawdza się on, gdy grasz z kolegami i macie głosowe połączenie: dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć, kiedy potrzebują pomocy. Jeżeli jednak grasz solo, to umiejętne poprowadzenie takiej postaci z pewnością ułatwi towarzyszom wygraną. Jako support możesz pełnić różne role: leczyć, wspomagać buffami, osłabiać przeciwników. Zastanów się: czego potrzebuje Twoja drużyna? Jako support bowiem możesz składać zarówno itemy na AP, aby polepszyć jakość Twoich umiejętności leczących czy innych zaklęć, lecz czasem bardziej potrzebne będą przedmioty dające aury całej drużynie: np. Aegis of the Legion, Soulshroud, Frozen Heart, Will of the Ancients. Na linię idź najlepiej wraz ze swoim carry lub nukiem, koniecznie zostawiając jemu dobijanie minionów: to on potrzebuje tego złota, nie Ty. W czasie teamfightów są dwa wyjścia: albo przeciwnicy rzucą się na Ciebie pierwsi, byś nie leczył i nie wspierał aurami sojuszników, albo zupełnie Cię zignorują ze względu na niewielkie zagrożenie, jakie będziesz dla nich stanowił. To jednak, jak będziesz używać swoich umiejętności, może przechylić szalę zwycięstwa na stronę Twojej drużyny. Za punkt honoru postaw sobie ochronę swoich carry i nuke'ów, zawsze dla nich zostawiając heale, aury i tarcze. Jeżeli jesteś naprawdę dobry, na pewno w trakcie gry niejeden raz usłyszysz „thanks dude”, a na końcu gry komentarz w stylu „awesome Soraka” jest lepszym wynagrodzeniem, niż największa nawet liczba fragów w partii.

    Przykładowi czempioni nadający się na supportów:
    Soraka, Taric, Sona, Karma, Janna, Kayle, Zilean, Alistar.

    OFFTANK

    Ciężko nazwać offtanka rolą, jednakże posiadanie takowej postaci w drużynie może znacznie ją wzmocnić. Offtank to postać pośrednia pomiędzy tankiem a carry/nuke. Potrzebujesz nie tylko sporo odporności i punktów życia, ale musisz także zadbać o zadawane obrażenia. Twoją rolą będzie wspieranie tanka w inicjacji i poniekąd robienie „sztucznego tłumu”: zadając spory dmg, niejako zmusisz przeciwników do obrania Ciebie na cel, a ze względu na fakt, że jesteś tak wytrzymały, zabicie Ciebie będzie sporym wyzwaniem... i kupieniem czasu dla carry, którzy w tym czasie zapewne zajmą się przeciwnikami.

    Przykładowi czempioni nadający się na offtanków:
    Sion, Garen, Udyr, Nunu, Galio, Jarvan IV, Nasus, Gragas.

    JUNGLER

    Sporo osób uważa, że dobry team wprost nie może się obyć bez tej postaci. Jest to poniekąd prawda, ale wychodzę z założenia, że lepszy brak junglera, niż byle jaki. Jak sama nazwa wskazuje, postać ta początkową część gry spędzi w dżungli, zabijając tamtejsze potwory. Jednakże to tylko jedna strona medalu: druga, znacznie ważniejsza, to gankowanie - czyli atakowanie przeciwnika znienacka.
    Jako jungler jesteś całkowicie zdany na współpracę z drużyną: pamiętaj, by dokładnie ostrzegać ich o swoich zamiarach, gankach. Jednocześnie zwróć uwagę, że idąc do dżungli, zostawiasz jednego towarzysza samotnego na linii. O ile przeciwny team też ma junglera, to nie jest to żaden problem, gdy jednak nie ma, to czeka go trudne starcie 1vs2. Wspieraj solo linię częstymi gankami, a gdy polegnie, zastąp go na chwilę. Od tego, jak dobrze poradzisz sobie w dżungli, sporo zależy, więc skup się na swojej roli. W późniejszym etapie gry zapewne będziesz już trzymał się z drużyną, a nie zabijał potwory w lesie, lecz od czasu do czasu wpadaj do niego po rozmaite buffy, które znacznie Cię wzmocnią. Nie bądź pazerny! Pamiętaj, że blue buff najbardziej przydaje się nuke'om, zwłaszcza tym opartym na manie, a red buff zarezerwowany jest dla carry (o ile sam nim nie jesteś). Zanim zaczniesz dżunglować jakąś postacią, zagraj nią parę partii w trybie custom, aby zobaczyć, czy dasz sobie radę: wbrew pozorom to bardzo trudne zadanie.

    Przykładowi czempioni nadający się na junglerów:
    Warwick, Nunu, Udyr, Shaco, Trundle, Rammus, Malphite, Fiddlesticks.


    2. Crowd Controle kluczem do zwycięstwa.


    O tej części sporo graczy zapomina: dobra drużyna musi posiadać sporo ccków. Nieważne, czy będą to slowy, feary, stuny czy nawet „odepchnięcia”. Dobry crowd control zapewni Ci dominację w trakcie teamfightów, pozwoli dogonić uciekającego przeciwnika i vice versa: ułatwi ucieczkę. W moim przekonaniu na każdego członka przeciwnej drużyny powinien przypadać jakiś cc. Oto postaci, które posiadają najlepsze crowd controle w grze:
    Sion – świetny stun, zadający duże obrażenia.
    Taric – kolejny bardzo długi stun.
    Amumu – stun z bandaża oraz stun AoE z ulti.
    Rammus – taunt, który pozwoli na ściągnięcie na siebie ataków wybranego przeciwnika na szalone 2,5 sekundy!
    Shen, Galio – taunt nawet na kilku przeciwników!
    Nunu, Nasus – bardzo silny slow.
    Teemo – blind (piekielnie skuteczny na wrogich carry)
    Janna, Gragas – możliwość „rozrzucenia” przeciwników na różne strony.
    Cho Gath - podrzucenie i silence, aż dwa silne AoE crowd controle!
    Alistar - podrzucenie i „wybicie” przeciwnika.
    Singed, Urgot - możliwość wrzucenia przeciwnika w sam środek Twojej drużyny.
    Malzahar, Warwick - suppression, czyli bardzo silny crowd control, niepozwalający podejmować żadnych akcji i niemożliwy do zdjęcia za pomocą zaklęcia „Cleanse”.
    Fiddlesticks, Shaco, Nocturne - fear.


    Oczywiście istnieją i inne postaci, których cc są warte uwagi. Te jednak moim zdaniem są najprzydatniejsze.
    Niektórzy czempioni nie wyposażeni w żadne crowd controle. Nie oznacza to, że są bezużyteczni. Posiadanie jednak więcej niż jednego takiego delikwenta w drużynie może znacznie ją osłabić. Dla równowagi zatem najlepiej wziąć do teamu z taką postacią jakiegoś czempiona, który ma w zanadrzu więcej niż jeden crowd control.

    Bohaterowie bez cc:
    Ezreal, Sivir, Mordekaiser, Katarina, Master Yi, Corki

    Posiadając crowd controle, mogące przerwać rzucanie jakiegoś zaklęcia (taunt, fear, stun, podrzucenie, wyrzucenie, silence) warto je zachować na postać, która za pomocą swojego ulti może zadać spore obrażenia, o ile nikt jej nie zatrzyma. Chodzi mi tutaj o ultimy takich postaci jak Malzahar, Nunu, Katarina czy Warwick. Jeżeli w trakcie castowania przez nich swojego ultimate uda nam się je przerwać za pomocą jakiegoś cc, z pewnością znacznie zmniejszy to obrażenia zadane naszej drużynie. Nawet jeżeli przeciwny team nie posiada takich postaci, to nie warto rzucać crowd controli na byle jakiego przeciwnika. Zawsze staraj się używać ich na carry i nuke'ów przeciwnego teamu lub na wrogów, którzy również posiadają cc. Kto pierwszy rozbroi wroga, ten wygrywa, a w League of Legends za rozbrojenie odpowiada właśnie wyeliminowanie największego zagrożenia przy pomocy crowd controli.

    3. Dobieraj summoner spelle z głową!


    Będąc ograniczonym do tylko dwóch summoner spelli, to, które z nich wybierzesz, jest podwójnie istotne. Summoner spelle mają nie tylko służyć Tobie jako wsparcie, które pozwoli Ci na ucieczkę z zagrożenia, szybsze wyeliminowanie wroga czy zatrzymanie ścigającego Cię przeciwnika. Bardzo ważne jest, by ich działanie odczuł cały Twój (i przeciwny!) team!

    Pierwszą rzeczą, od której będzie zależeć wybór Twoich spelli, jest oczywiście czempion, na którego się zdecydowałeś. Zastanów się, czego mu brakuje? Czy w razie pościgu lub ucieczki potrafi szybko dopaść wroga lub mu uciec? Jeżeli nie, weź flasha lub ghosta. Czy zdarza się, że oponenci umykają Ci z końcówką HP? Ignite może ich dobić. Od Twojej postaci zależy życie innych? Teleport pomoże szybko dostać się w wybrane miejsce na mapie. Grasz junglerem? Smite przyspieszy i ułatwi pokonywanie potworów w dżungli. Możesz także rozważyć wzięcie takich zaklęć jak Heal czy Clarity, jeżeli w trakcie gry zdarza Ci się wyczerpać zasoby życia lub many

    Drugim istotnym elementem jest rola, którą masz sprawować w swojej drużynie. Jeżeli grasz tankiem, to nie warto brać ignite'a - możesz przez przypadek ukraść fraga sojusznikowi. Jesteś carry? Nie bierz Fortify, na to miejsce przyda Ci się inne zaklęcie. Jako support rozważ wzięcie Clairvoyance, które na krótki czas oświetli dane miejsce na mapie: szczególnie przydatne, by chronić członków grupy przed gankami lub oświetlić krzak, gdzie ma zamiar schować się wróg.

    Po trzecie, zobacz, jakie spelle biorą członkowie Twojej drużyny. Naprawdę, nie potrzeba w teamie dwóch Clairvoyance'ów, możesz przecież kupić warda. Dwa Heale? Czy to nie marnowanie slotu, zwłaszcza, że po rzuceniu jednego efekty leczenia są słabsze? Po co pięć Ignite'ów, może bardziej przyda się jakiś Exhaust?

    Czwartym czynnikiem, który ma wpływ na wybrane spelle jest przeciwna drużyna - jednakże wgląd na jej skład masz tylko w trybie ranked. Niektóre postacie są wyjątkowo potężne, o ile nie potraktuje się ich jakimś konkretnym zaklęciem. Mundo czy Swain dzięki swoim ultimate potrafią leczyć się w bardzo szybkim tempie: ignite znacznie osłabić ten efekt! Jeżeli wrogowie posiadają dużo cc, warto rozważyć wzięcie Cleanse'a, zdejmującego negatywne zaklęcia, pod wpływem których jest nasz czempion. Exhaust przyda się, by w dużym stopniu ograniczyć zadawane przez nuke'ów czy carry obrażenia. Nic tak nie pomaga, jak ten czar rzucony na Katarinę czy Nunu, którzy słyną ze swoich potężnych ultimate. Widząc, że przeciwna drużyna posiada spory potencjał do ganków (silny dżungler, postacie ze stealthem, czempioni zdolni do szybkiego poruszania się jak Kennen, Miss Fortune, Udyr), Clairvoyance może w porę uratować życie sojusznikom.

    4. Miej na uwadze zdanie drużyny.


    Są czempioni, uchodzący po prostu za bezużytecznych, nie zawsze słusznie. Przecież dobrzy gracze potrafią wygrywać dowolną postacią, która wpadnie im w ręce: wystarczy tylko perfekcyjnie opanować jej zalety i zrekompensować nimi wady. Do takich bohaterów zalicza się np. Teemo, Soraka, Sivir, a także każdy inny czempion, o ile mamy zamiar wypróbować w nietypowej dla niego roli (np. Mundo na AP, Rammus na AD, Udyr na linii, a nie w jungli itp.). Nawet jeżeli uważasz, że podołasz grze taką postacią, ale członkowie Twojej drużyny będą mieli coś przeciwko, zastanów się, czy na pewno chcesz kogoś takiego wybrać. Nie warto na dzień dobry psuć atmosfery w teamie, zwłaszcza jeżeli Ci nie pójdzie, wówczas na pewno wszyscy zwalą winę za przegraną na Ciebie. Oczywiście możesz sobie za punkt honoru postawić to, by udowodnić im, że się mylą, ale czy naprawdę musisz to robić? Pamiętaj, że League of Legends to gra drużynowa i ma dawać zabawę nie tylko Tobie, ale i innym. Dlatego jeżeli podczas wybierania czempiona przeczytasz „OMG not Teemo” albo „Warwick without Smite, we'll lose this game” nie reaguj od razu złośliwie: spróbuj przekonać towarzyszy, że potrafisz obsługiwać taką postać, a jeżeli to zawiedzie, wybierz kogoś innego, normalnego, kim również umiesz dobrze grać. Czynnik psychologiczny ma spory wpływ na rozgrywkę i jeżeli dostarczysz drużynie okazji ku temu, by zamiast skupiać się na sytuacji w partii, krytykowali Cię na czacie, to macie niewielkie szanse na wygraną. Czasem team daje także wskazówki co do tego, kogo i czego potrzebuje drużyna. „We need tank”, „jungler would be nice”, „we don't have much cc...”, „OMFG Le Blanc with Heal, what a noob” - zawsze czytaj te wypowiedzi i reaguj na nie. Oczywiście nic na siłę, lepiej, żebyś zagrał czempionem niepasującym do drużyny, ale którego dobrze opanowałeś, niż gdybyś miał wybrać jakiegoś bohatera pierwszy raz w życiu, niewiele o nim wiedząc, tylko dlatego, że team tak chciał.



    Kierując się tymi czterema punktami, powinieneś potrafić dopasować swój wybór do reszty drużyny i zwiększyć szanse na zwycięstwo. Oczywiście nawet najlepiej dobrana drużyna złych graczy może przegrać ze źle dobraną drużyną mistrzów, ale szanse ku temu są znacznie mniejsze, a i rozmiar porażki nie będzie tak bolesny. Często widziałem drużynę tanków, która z łatwością gromiła przeciwników, ale znacznie częściej widziałem też drużyny bez carry, które nie posiadały wystarczającego dmg, by zagrozić oponentowi. Nie ma jakiegoś złotej receptury na najlepszą kombinację czempionów, ale stosując się do powyższych zaleceń, znacznie zwiększasz swoją szansę na sukces.

    A teraz mały bonus, wykorzystanie powyższych zasad w praktyce, na prostym przykładzie:

    Przeciwny team wybrał Katarinę, Mundo, Ashe, Swaina i Jannę. Twój zaś Malphite'a (Flash, Exhaust), Tarica (Clairvoyance, Teleport), Malzahara (Flash, Ignite) i Kennena (Ghost, Exhaust). Pozostał Tylko Twój wybór. Cóż, zastanówmy się: Twoja drużyna nie ma carry, więc będziesz musiał którymś zagrać. Posiadacie już sporo cc, więc kolejny nie będzie aż tak bardzo potrzebny, zawsze znajdzie się ktoś, by przerwać ulti Katariny. Brak wam jednak junglera! Master Yi, Warwick, Irelia lub Xin Zhao wydają się być dobrym wyborem. Jako spelle koniecznie smite do dżungli, na drugi slot ignite – nie tylko, by skontrować Mundo i Swaine'a (jeden ignite na drużynę to może być za mało), ale także by mieć pewność, że nikt nie ucieknie żywy z Twoich ganków! Oczywiście wolno Ci mieć inne pomysły na postać i zaklęcia, które przydadzą się tej drużynie: kombinacji jest całe multum!

    Nie pozostało mi zatem nic innego, jak życzyć Ci powodzenia i wielu wygranych meczy, summonerze. Do zobaczenia w League of Legends!



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Razzix121
     

    Wędrowiec
    Temat: Ale czy da się stworzyć gru...
    Dodany: 17.05.2012 o 9:18  

    Ale czy da się stworzyć grupę skryptowo? xd

    Revans
     

    Wędrowiec
    Temat: mam, tylko takie pytanie od...
    Dodany: 11.08.2014 o 17:02  

    mam, tylko takie pytanie od kiedy LoL to cRPG? Fabuły tam tyle, że normalnie aż się wylewa z ekranu...



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw