Tabela charakterystyki postaci ukazuje cechy i ich znaczenie. W kolumnie "Wzrost" jest opis działań koniecznych, aby dana wartość wzrosła. Cechy zwiększają się wyłącznie podczas bitew. Jak widać, czasem można troszkę oszukać, na przykład wzrost szybkości jest bardzo łatwy...
Charakterystyka postaci
Nazwa | Opis | Wzrost |
Stamina | ustala próg, po przekroczeniu którego (wartość zerowa) postać traci przytomność i pada na ziemię | jej wzrost nie zależy od niczego i następuje automatycznie co określoną liczbę rund |
Vitality | po jej utracie następuje śmierć postaci | wzrasta jedynie wtedy, gdy zawodnik otrzymuje określoną liczbę ran i sam się wyleczy |
Constitution | ustala naturalną odporność organizmu na różne bodźce zewnętrzne oraz wspomaga samoczynne gojenie się ran | nie rośnie |
Strenght | podnosi odporność postaci, a jej wartość determinuje poziom maksymalnego obciążenia (w kg) niesionym sprzętem oraz określa efekty ranienia przeciwnika w walce wręcz | jej przyrost zależy od częstych walk wręcz |
Dexterity | określa umiejętność posługiwania się bronią zarówno w strzelaniu, jak i w zwarciu | rzadko rośnie, czasami dzięki ciągłemu strzelaniu do celu |
Speed | od niej zależy zasięg poruszania się na polu walki oraz sprawność zmiany broni podczas bitwy | bardzo często rośnie, jeżeli postać wykazuje dużą mobilność, czyli wciąż łazikuje |
Intelligence | ustala efektywność i celność rzucanych czarów | zwiększa się poprzez używanie magii |
Concentration | określa zasób energii mentalnej do wykorzystania w działalności magicznej | jej poziom rośnie dzięki częstemu rzucaniu czarów. Poza tym można ją wywołać, używając obrony mentalnej |
Sixth Sense | ustala poziom naturalnej ochrony przed czarami | nie zwiększa się jego czułość |
Perception | określa celność strzału i umiejętność obsługi broni | jej poziom rośnie poprzez udział w strzelaninach |
Morale | poziom odwagi, pozbawiony jej żołnierz wpada w panikę i zostaje wykluczony z walki | rośnie z każdą wygraną bitwą |
Cechy bojowe
Nazwa | Opis | Zależność |
Endurance | obciążenie sprzętem | siła |
Wounding | zadawanie ran trzymaną w rękach bronią | rodzaj broni |
Operation time | zużycie punktów ruchu na wymianę broni | szybkość |
Physical protection | poziom naturalnej obrony | budowa fizyczna postaci i jej opancerzenie |
Physical defense | umiejętność obrony | zręczność i siła |
Physical attack | umiejętność atakowania | zręczność i siła |
Physical action time | zużycie punktów ruchu na dany atak i obronę | zręczność, szybkość i rodzaj broni |
Range attack | max. skuteczność strzelecka | percepcja, zręczność i rodzaj broni |
Range defense | max. skuteczność obrony przed ostrzałem | percepcja |
Range action time | procent punktów ruchu zużywanych na strzelanie | percepcja, zręczność i rodzaj broni |
Mental protection | naturalna odporność na czary | szósty zmysł |
Mental attack | skuteczność ataku czarami | inteligencja |
Mental defense | skuteczność obrony przed czarami | inteligencja, szósty zmysł |
Mental energy | energia mentalna | koncentracja |
Mental action time | zużycie punktów ruchu na działalność magiczną | inteligencja |
Charakter
Nazwa | Opis | Wzrost cechy |
Ivory | ekstremalnie pozytywna | koncentracja i morale |
Morphium | silnie pozytywna | żywotność i kondycja |
Crome Panter | pozytywna | szybkość i morale |
Whisper Dance | umiarkowanie pozytywna | szybkość i szósty zmysł |
Lavendar | neutralna | brak |
Neon | umiarkowanie negatywna | inteligencja i koncentracja |
Toxic Waste | negatywna | siła i kondycja |
Uitriol | silnie negatywna | zręczność i szybkość |
Cornivore | ekstremalnie negatywna | siła i budowa fizyczna |
Formy czarów
Nazwa | Zasięg | Obszar | Uwagi |
Cone | 8 | 1*1 | czar rzucany trzykrotnie w danej chwili |
Ring | 0 | 3*3 | bez efektów ubocznych dla rzucającego |
Tunnel | 40 | tunel | działanie w wyznaczonym kierunku |
Sphere | 2 | 1*1 | |
Blast | 12 | 1*1 | |
Storm | 14 | 3*3 | |
Field | 16 | 5*5 | |
Tabela czarów
Klasa: M - Mediator, P - Psionic, A - Anchorite
Składniki: runy ponumerowane wg kolumn (od góry w dół) od lewej strony tablicy runów.
Nazwa | Składniki | Zależność | Efekt uboczny | Klasa |
High temperature
Solar corona | 17,18 | morale | rośnie: morale | M |
Napalm eruption | 18,31,32 | siła | spada: percepcja, żywotność | M P A |
Glowing plasma | 3,8,13,31 | percepcja | spada: siła, percepcja, żywotność | P A |
Low temperature
Black frost | 24,32 | kondycja | spada: kondycja | M P A |
Chilly vapour | 26, 30, 36 | żywotność | rośnie: percepcja, zręczność | M A |
Whirring moralne | 4,10,25,40 | siła | spada: morale, żywotność, szybkość | P A |
Pressure
Altered gravity | 9,28 | inteligencja | spada: siła | M P A |
Forcedefiection | 23,29,35 | kondycja | rośnie: percepcja, szybkość | M P |
Fulminatlng damp | 1,2,4,40 | siła | spada:siła,percepcja, zręczność | M A |
Electricity
Static charge | 26,30 | szósty zmysł | rośnie: inteligencja | P A |
Electric shock | 14,20,33 | kondycja | spada: zręczność, szybkość | M P |
Brush discharge | 11,21,25,40 | percepcja | spada: morale, kondycja, zręczność | M P A |
Extreme sound
Infraresonanse | 31,40 | percepcja | spada: koncentracja | M P A |
Midturbulęncy | 10,26,34 | szósty zmysł | rośnie: percepcja, koncentracja | M A |
Sonic boom | 8,19,36,38 | siła | Spada: inteligencja, percepcja, morale | M P |
Extreme light
Shaded spectrum | 10,22 | inteligencja | spada: percepcja | P A |
Diffused glaire | 15,19,26 | koncentracja | spada: percepcja, szósty zmysł | M P A |
Liquid light | 10,16,22,28 | inteligencja | rośnie: siła, szyb., szósty zmysł | M A |
Radiation
Radiant powder | 7,14 | szósty zmysł | spada: szybkość | M A |
Beta spread point | 15,37,38 | percepcja | rośnie: kondycja, percepcja | P A |
Uranlum warp | 3,4,24,39 | żywotność | spada: kondycja, koncentracja, szósty zmysł | M P A |
Organic materials
Hormonal spray | 17,19 | żywotność | spada: kondycja | M P A |
Rank poison | 19,23,35 | kondycja | spada: siła, żywotność | M A |
DNA stimulants | 11,28,37,38 | inteligencja | rośnie: inteligencja, koncentracja, szósty zmysł | P A |
Unorganic materials
Metallic layers | 20,32 | siła | rośnie: kondycja | M P |
Drifting silicon | 13,17,28 | percepcja | spada: szybkość, morale | P A |
Acidic fume | 2,5,24,33 | szósty zmysł | spada: koncentracja, zręczność, szybkość | M P A |
Pathogens
Temporal leprosy | 7,36 | żywotność | spada: żywotność | A |
Psion antidote | 19,28,36 | żywotność | rośnie: zręczność, żywotność | P A |
Septic thorns | 1,5,6,18 | kondycja | spada: żywotność, kondycja, zręczność | M P A |
Astral influences
Lifeforce drain | 11,18 | koncentracja | spada: żywotność | M P A |
Aura dispersion | 10,28,35 | koncentracja | spada: kondycja, siła | M A |
Inner shadow | 1,29,32 | szósty zmysł | spada: siła, koncentracja | M P |
Reality shift | 32,34,36 | szósty zmysł | rośnie: morale, szósty zmysł | M P A |
Ethereal fluidum | 4,5,12,15 | żywotność | rośnie: siła, szybkość, zręczność | M A |
Mental influences
Estatic trance | 15,36 | koncentracja | rośnie: morale | M P |
Spiritual void | 9,33,38 | inteligencja | spada: inteligencja, szósty zmysł | M P |
Scisophrenia | 21,30,33 | inteligencja | spada: inteligencja, koncentracja | P |
Neuron overdrive | 28,33,40 | inteligencja | spada: inteligencja, szósty zmysł | M P A |
Alpha catharsis | 16,17,21,27 | szósty zmysł | rośnie: żywotność, kondycja, inteligencja | M P A |