Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Deus Ex: Invisible War • Wstęp i Tarsus Aca... • INSIMILION

    Inne gry » Solucja


    Wstęp i Tarsus Academy

    Działy gier » Inne gry » Deus Ex: Invisible War » Solucja
    Autor: Orick
    Utworzono: 06.08.2010
    Aktualizacja: 06.08.2010

    Wstęp

    Witamy w solucji do Deus Ex: Invisible War. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, poradnik ten sugeruje jedną ścieżkę do przejścia misji, gdyż mnogość opcji ukończenia każdej z nich jest tak duża, że opisanie wszystkich byłoby naprawdę żmudne. Sama rozgrywka nie różni się zbytnio od tej, której uświadczyliśmy u poprzedniczki. Ponownie przyjdzie nam skradać się, zabijać, ogłuszać, unikać wrogów. Zacznijmy jednak od podstaw.
    Po pierwsze: rozwój postaci. W pierwszej części miał on spore znaczenie, poniekąd określał nasz styl jej przechodzenia. W drugiej odsłonie rozwój postaci prawie nie istnieje - nie ma umiejętności, są tylko wszczepy. Podobnie jest z broniami - w oryginalnym Deus Ex oszczędzaliśmy każdy pocisk. Tego już nie ma - wszystkie korzystają bowiem z tej samej amunicji. Nie musimy także obawiać się, że zabraknie nam miejsca w ekwipunku na kilka pukawek. Tym razem wszystkie zajmują tyle samo przestrzeni (jeden slot). Gracz, który uważa, że Deus Ex jest trudny, z pewnością uzna to za wspaniałe uproszczenie. Wszyscy inni przewrócą oczami i zapewne zacisną zęby, by grać.
    Omówię zatem jedyny aspekt rozwoju postaci, który może wywoływać jakiekolwiek emocje: biomody, czyli wszczepy. Tym razem slotów mamy 5 (6, jeżeli liczyć "Light", dostępny od samego początku) i w przypadku każdego z nich zmuszeni jesteśmy wybierać spomiędzy trzech wszczepów. Najlepszy zestaw, moim zdaniem, to regeneracja/cloak/thermal masking/Strength Enhancement/Speed Enhancement. Pierwszy z nich zapewni nam szybkie leczenie, drugi i trzeci uczyni praktycznie niewidzialnym dla ludzi i kamer, czwarty pozwoli przenosić większe przedmioty i doda sloty w ekwipunku, ostatni zwiększy szybkość poruszania się. Alternatywną, również rozsądną opcją, jest kombinacja spy drone/neural interface/electrostatic dischrarge/bot domination/Health Leech Drone. Spy Drone to znana z pierwszej części sonda szpiegowska, idealna do dezaktywowania kamer, robotów i innych urządzeń. Neural Interface pozwoli nam hackować komputery i terminale. Electrostatic discharge pozwoli emitować ładunek elektromagnetyczny. Bot domination zapewni krótkotrwałą kontrolę nad robotami, wreszcie health leech drone umożliwia regenerację życia z istot martwych, nieprzytomnych (podwójnie) i żywych (na maksymalnym poziomie).
    Jak zapewne zauważysz, pierwsza opcja to same wszczepy "normalne", druga zaś to wszczepy z czarnego rynku. Nie ma to jednak żadnego znaczenia dla ich współpracy, możesz dowolnie mieszać te alternatywy. Zwróć także uwagę, że nie ma już osobnych kanistrów dla ulepszania biomodów - jeżeli chcemy usprawnić jeden z tych, które zainstalowaliśmy, potrzebujemy zwykłego lub czarnorynkowego kanistra i po prostu klikamy ""upgrade"" na ekranie wszczepów.
    Oprócz tego jeszcze kilka porad - podczas rozgrywki pamiętaj, by niemal cały czas skradać się, szukać osłon i nie robić niepotrzebnego hałasu. Ciała warto chować lub zostawiać w takim miejscu, by strażnicy, którzy przybiegną zbadać zwłoki, stanowili dla Ciebie łatwy cel. Nie wahaj się używać granatów, różnych broni i przede wszystkim - graj tak, by Deus Ex: Invisible War był dla Ciebie zabawą, a nie mordęgą. Nie jest to tytuł trudny i jeżeli czasem nie potrafisz przejść jakiegoś momentu - znajdź inną drogę. Miłej zabawy i powodzenia!

    Akademia Tarsus w Seattle

    Po wprowadzeniu i wybraniu wyglądu bohatera znajdziemy się w naszym apartamencie w Seattle. Przeszukaj pokój, otwórz skrzynię, w której znajdziesz plan akademii. Kolejne części tutoriala są w datacube'ach. Jeżeli to Twoje pierwsze podejście do gry, warto się z nimi zapoznać. Weterani pierwszego Deus Exa również powinni je uważnie przeczytać, by pozbyć się starych nawyków. Kolejny datacube przechowuje wiadomość od Bille, naszej koleżanki. Podejdź do Holocommu na biurku, skontaktuje się z Tobą Leila Nassif, dyrektorka akademii. Podczas rozmowy dowiesz się, że Billie Adams, którą widziałeś we wprowadzeniu, znajduje się w pokoju 454. Wpisz kod (w tej grze jako takiego manualnego wpisywania kodów nie ma - toczy się to automatycznie, jeżeli tylko go poznamy - znajdziemy w datacube lub ktoś nam go zdradzi) i wyjdź na zewnątrz. Ruszaj korytarzem - nagła eksplozja zabije strażnika, przerażony woźny ucieknie w głąb korytarza. Porozmawiaj z nim. Na północy znajduje się pokój Billie - przez intercom zapowiedz swoje przybycie i wejdź do środka. Porozmawiaj z koleżanką. Wyjawi Ci kod do windy oraz poleci spotkać z dr Nassif. Udaj się zatem do niej samej - wyjdź na korytarz, wpisz kod gdzie trzeba i zjedź na niższe piętro. Podejdź do okna, porozmawiaj z panią doktor. Poleci Ci ona spotkać się z Klarą i Leo - innymi uczniami. Dziewczyna stoi w głębi korytarza - to taka słodka blondyneczka, troszkę naiwna, lecz przynajmniej szczera. Porozmawiaj z Leo, biegającym na trasie po lewej. Podczas rozmowy z nim możesz zdecydować, czy chcesz być arogancki i szczery, czy raczej okłamać rozmówcę, udając, że znamy go doskonale - nie ma to jednak większego znaczenia. Po rozmowie z mężczyzną akademia zostanie zaatakowana. Zeskocz lub zejdź po schodach na niższy poziom, na boisko do koszykówki, a następnie ruszaj na północny wschód, do szatni. Tam znajdziesz szafki - w tej należącej do Leo jest amunicja i jedzenie, w Twojej (Alex) pistolet, multitool, batonik i medkit. Dwie pozostałe są zamknięte - możesz użyć multitoola (zwróć uwagę, że w tej odsłonie gry multitool naprawdę jest "multi" - znajduje zastosowanie zarówno jako wytrych, jak i urządzenie dezaktywujące elektronikę!), by zaopiekować się dobytkiem z którejś z nich. Ruszaj teraz z powrotem, porozmawiaj ze strażnikiem. Oto Twój pierwszy wybór w Invisible War: możesz nakłonić go, by odwrócił uwagę wroga, gdy Ty będziesz przemykać się w cieniu ("How 'bout you distract the terrorist, while I sneak by?"), przekonać do wspólnej walki z przeciwnikiem ("Don't be ridiculous. We can handle one Order Seeker.") lub zapewnić, że nic Ci nie będzie i uciekniesz niespostrzeżenie ("Okay, I'll get out without being seen"). Na cokolwiek się zdecydujesz, uciekaj na drugi koniec sali, wejdź po schodach. Spotkasz się z Billy - okazuje się, że współpracuje ona z The Order, który poinformował ją, że akademia wykorzystuje swoich wychowanków do badań! Poleci Ci znaleźć dowód winy Tarsus. Wyjedź windą na poziom mieszkalny, przeszukaj korytarze. Porozmawiaj ze strażnikiem, który ostrzeże nas przed przeciwnikiem w dalszej części poziomu. Ponownie możemy zasugerować mu wspólną walkę, uniknięcie jej lub zmusić, by sam zajął się problemem. Polecam jednak ostatnią opcję - skorzystamy z szybu, wspomnianego przez Billy. Wejdź do pokoju 453, przeszukaj cały - znajdziesz kredyty, EMP grenade i nóż. Przejdź przez szyb wentylacyjny (zaopiekuj się multitoolem po drodze), by znaleźć się w kolejnym apartamencie. Przeszukaj cały i wyjdź na korytarz, uważając na seekera - obezwładnij go i wróć do swojego pokoju, 451. Niespodzianka! Spójrz do góry, gdy Bille będzie wyłączać system maskowania. Naukowcy urządzili sobie mały Big Brother! Udaj się teraz do łazienki, przejdź przez dziurę w ścianie za prysznicem. Ruszaj do laboratorium. W środku znajdziesz biomody - dr Nassif wyjaśni ich działanie. Zainstaluj te, które wydają Ci się najbardziej potrzebne. Z biurka zabierz multitool i poczytaj trochę o wszczepach. Wyjdź z pomieszczenia, porozmawiaj z naukowcem. Ostrzeże Cię przed kamerą w sąsiednim pomieszczeniu - uniknięcie jej jest jednak banalne, przebiegnij szybko w kierunku schodów lub schowaj się za pudłami (znajdziesz wśród nich energy cell). Porozmawiaj teraz z naukowcami na następnym poziomie - poproszą Cię o odparcie ataku Seekerów. Wykonaj prośbę, obezwładniając wrogów, którzy zaraz tutaj przybiegną, po czym porozmawiaj z uratowanymi - wręczą Ci mod wyciszający do broni, niezwykle przydatny, ale i rzadki. Ruszaj dalej, porozmawiaj z kolejnym naukowcem, wyjaśni Ci on działanie laserów. Przeszukaj pomieszczenie - datacube zawiera nieco informacji o braciach Denton, znanych z pierwszej odsłony gry. W biurku znajdziesz amunicję, na półce multitool. Zauważysz z pewnością także zamkniętą gablotkę - w środku niej zaś dziwny, czerwony kanister. To biomod czarnorynkowy. Wykorzystaj go, jeżeli chcesz. Na północy znajdziesz beczkę, za nią kratkę szybu wentylacyjnego. Wejdź doń, przeszukaj pomieszczenie, do którego się dostaniesz. Zejdź po schodach, skorzystaj z medical bota. W kolejnym pomieszczeniu czeka dwóch Seekerów i kamera. Zajmij się przeciwnikami, unikając bycia spostrzeżonym. Jeżeli posiadasz biomod, pozwalający na hackowanie, terminal na ścianie wyłączy kamerę. Przeszukaj pomieszczenie, znajdziesz multitool. Ruszaj po schodach do wyjścia - tuż przed windą, przez holocomm skontaktuje się z Tobą Lin-May Chen, jedna z szych w The Order. Poleci Ci ona znaleźć siedzibę organizacji w Dolnym Seattle. Po rozmowie zjedź windą do miasta. To dopiero początek!




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw