Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Inne gry • Drużyna #1 • INSIMILION

    Inne gry


    Drużyna #1

    Działy gier » Inne gry » Wizardry 8
    Autor: Micek
    Utworzono: 12.04.2005
    Aktualizacja: 26.10.2013

    Tworzenie drużyny

    Początkowym układem 8 osobowej drużyny jest według mnie poniższy schemat:

      Czyli:
    • 2 postacie walczące wręcz w pierwszym rzędzie.
    • po 1 postaci osłaniającej z boku - walka na dystans i broń o długim zasięgu
    • 1 postać z tyłu (walka na dystans z możliwością podjęcia walki wręcz)
    • 3 najsłabsze postacie w środku (głównie czary, walka na dystans)

    Czemu taki schemat? Głównie dlatego, iż z początku drużyna jest słaba, cieniutko ze skutecznością ataków, a przeciwnicy to głównie duże gromady, walczące wręcz i okrążające grupę ze wszystkich stron. Z początku radzę głównie opierać się na czarach i instrumentach barda. Dopiero potem podszkoleni wojownicy będą podstawową siłą rażącą.

    Niestety, na początku, masz możliwość stworzenia jedynie 6 postaci, więc zastanówmy się od czego zacząć.

    Stwórz 2 postacie walczące wręcz. Rewelacyjnie spisuje się Wojownik, Drakon. Możliwość rażenia przeciwników wydechami siarki znakomicie dopełnia tą klasę postaci. Drugim walczącym niech będzie Samuraj, Mnich, Ninja bądź Lord. Raczej nie warto u drugiego walczącego wręcz inwestować w magię. Koniecznym dodatkiem do każdej drużyny jest Bard - głównie z powodu rewelacyjnych przedmiotów dostępnych tylko dla niego. Czwarta postać powinna ochraniać drużynę z boku. Naturalnym wyborem byłaby tu Walkiria (bonus do broni drzewcowej), lecz doskonała (VI Domina) czeka do przyłączenia w Arnice. Proponuję stworzenie Łowcy lub Majsterkowicza. Dwie pozostałe postacie powinny zajmować się magią, toteż polecam Maga (zaklęcia ofensywne) i Kapłana (głównie ochrona i leczenie). Zamiast maga można stworzyć Psionika (inny zestaw czarów, głównie magia umysłu). Można także poszaleć i wybrać postać Biskupa (teoretycznie połączone cechy maga i kapłana) lub Alchemika (główna dziedzina magii - alchemia i przyrządzanie eliksirów). Te postacie mogą równie dobrze przydać się jako wsparcie magiczne dla drużyny. I ostatnia uwaga - Łotrzyka (zamki i pułapki) możesz sobie podarować, bo z powodzeniem może go zastąpić Bard lub Wynalazca. Jeśli jednak bardzo chcesz go mieć - nie stwarzaj tej postaci, tylko przyłącz Mylesa w Arnice.


    Garść zasad

    • Pamiętaj że powyższe rozstawienie drużyny dobre jest tylko na początek. Później, gdy przeciwnicy korzystają z magii, lub sieją pociskami z dystansu (i nie podchodzą) konieczna jest zmiana strategii. Tylna postać jest zbędna (nikt Cię już nie okrąża). Dobra strategia to 3 walczących wręcz z przodu, 1 z lewej, 1 z prawej i reszta w środku. Walczący z boku musi być koniecznie wyposażeni w broń o długim zasięgu (chyba że to wynalazca).
    • Generalnie walka na dystans gorzej się sprawdza niż wręcz (wyjątek to wynalazca, którego wyposaż tylko w omnigun). Aczkolwiek każda postać, poza czarującymi, musi być w broń dystansową wyposażona.
    • Początkowo główną siłą rażącą Twojej drużyny będą postacie używające magię. Będzie tak dlatego, ponieważ niewyszkolone postacie lubią często chybiać celu (zadają zresztą słabe obrażenia). Natomiast większość czarów ofensywnych to 100% gwarancja trafienia w cel. Pamiętaj też że czary typu ognista kula nie działają na rzucającego, także jeśli zajdzie taka potrzeba, to możesz nawet rzucać je sobie pod nogi.
    • Gdy przeciwnik ma sporą przewagę liczebną to korzystaj chętnie z czarów działających na całe grupy lub wogóle wszystkich przeciwników. Np. takie mające na celu wzbudzanie strachu, paraliż, zamrożenie lub natychmiastową śmierć. Nie opłaca się używać tego rodzaju czarów tylko na 1 przeciwnika.
    • Omnigun Wynalazcy to najlepsza broń dystansowa w grze (zwłaszcza powyżej 9 poziomu). W razie potrzeby eksperymentuj z rodzajami amunicji (co jeszcze zwiększy jej atrakcyjność). Wynalazca to jedyna postać która nie musi (a wręcz nie powinna) używać żadnej broni do walki wręcz.
    • Pamiętaj że najemnicy są tylko dodatkiem. Podstawowy skład powinien uzupełniać się pod każdym względem. Jeśli nie lubisz często zmieniać najemników to przyłącz do siebie VI Dominię (Arnika) oraz androida RFS-81 (Tunele Kopalni).

    Rozwijanie drużyny

    Przy rozdzielaniu punktów inwestuj głównie w cechy najbardziej istotne dla danej klasy (czyli siła dla wojowników, inteligencja dla magów itp.). Staraj się aby główna cecha postaci maksymalnie szybko osiągnęła 100 (dostaniesz nową umiejętność np. potężny czar za 100 punktów inteligencji). W późniejszych etapach koniecznie dodawaj siły każdej postaci w drużynie, ponieważ maksymalny udźwig drużyny (okno całego ekwipunku) jest liczony z siły poszczególnych członków. W przypadku rozdzielania punktów umiejętności również dodawaj w pierwszej kolejności do tych najważniejszych dla danej postaci (walka wręcz dla Wojownika, muzyka dla Barda itp.). Nie dodawaj żadnego punktu do mitologii, komunikacji, ani do artefaktów, ponieważ te cechy same się udoskonalają w miarę postępów w grze.


    Szkoła przetrwania

    Przede wszystkim staraj się zawsze stawać przodem do przeciwników, aby wojownicy mogli zadawać jak największe obrażenia w walce wręcz. W początkowych etapach gry przeciwnicy sami podchodzą - czekaj i wal czym się da z dystansu. Korzystaj z opcji przemieszczania postaci podczas walki. Niejeden raz uratuje to życie słabszym postaciom. Kiedy przeciwnicy używają czarów, lub walczą z dystansu - staraj się albo podbiec do nich jak najszybciej, albo schować się, aby zmusić ich do podejścia. Postaraj się wyposażyć postacie stojące w środku w broń o długim zasięgu (kiedy braknie many, wytrzymałości, lub gdy szkoda czarów na słabego wroga). Każda postać (poza czarującymi) musi mieć broń do walki na dystans. Zwłaszcza w późniejszych etapach przeciwnik przestaje się zbijać w ciasne grupy - i trzeba po kolei podchodzić. Jeśli czeka Cię trudna walka postaraj się wykorzystać teren (np. oprzyj się o ścianę, stań w wąskim przesmyku, chowaj się za przeszkodami). Stosuj różne taktyki w zależności od rodzaju przeciwnika. Gdy odpoczywasz, postaraj się wybrać miejsce korzystne dla podjęcia natychmiastowej walki, lub takie, gdzie ewentualni przeciwnicy wogóle nie wejdą (np. zamknięte pomieszczenia). Staraj się jak najwięcej korzystać z zaklęć ochronnych, nawet jeśli nie ma wyraźnej potrzeby (rosną umiejętności). Jeśli masz zbyt małą umiejętność mitologii to poszwendaj się za przeciwnikami - oczywiście w bezpiecznej odległości.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 10 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Tallos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2006 o 20:34  

    Mam pewną obiekcję: amianowicie trzeba inwestować w artefakty u 1 postaci, jako, że ta umiejętność sama zbyt szybko nie rośnie

    Mr Minio
     

    Wędrowiec
    Temat: Tallos
    Dodany: 19.12.2008 o 16:43  

    Pi**** k***a łotrzyk to najlepsza profesja.

    GulGoi
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim zdaniem można stworzyć...
    Dodany: 16.06.2009 o 17:06  

    Moim zdaniem można stworzyć zypełnie inną drużyne i wymiatać. Świetnie sparwdza sie drużyna walkirii albo taka sama z dwuklasowców z tym ,że szkolimi ich zarówno w walce jak i magi ale to już trudniejsze tylko, że pózniej ammy naprawde silną ekipe:) Dodam tylko, że niezłe gra się jedną postacią(!) np łotrzykiem ale tu trzeba miec cierpliwość i co najmniej raz trzeba przejść gre, pozdrawiam.

    Nesher
     

    Wędrowiec
    Temat: Inne Koksy też istnieją
    Dodany: 20.12.2009 o 17:30  

    Moim zdaniem najlepiej mieć 3 z walki wręcz z przodu dołączyć walikrie(Vi Domine) w arnice. W srodku łowca, koleś z czarami (najlepiej Mag) I majsterklowicz;p A w Saksoni Barda dołączyć to kogz na maxa:P:P:P

    Ghostx
     

    Wędrowiec
    Temat: Wszystko prawie ok tylko po...
    Dodany: 03.01.2010 o 22:53  

    Wszystko prawie ok tylko potrzebny jest chociaż 1 facet jeśli nie mamy zamiaru wytłuc wszystkich rapaksów gdyż bez mężczyzny w drużynie nie da się zrobić inicjacji

    Riza
     

    Wędrowiec
    Temat: Mój ukochany zestaw:WOJ - j...
    Dodany: 06.02.2010 o 23:44  

    Mój ukochany zestaw:
    WOJ - jaszczur, Lord - Smokowiec, Walkyria - Elfka, Łotrzyk - obojetnie, Łucznik - Elf, Czarodziej - Duszek... Później Dołaczam Madrasa słodziatkiego wynalazce :D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Tallosie w artefakty się ni...
    Dodany: 26.02.2010 o 10:44  

    Tallosie w artefakty się nie inwestuje gdyż ona sama rośnie i jest taki czar o nazwie "identyfikacja przedmiotu" który w zupełności wystarcza do identyfikacji przedmiotów. Co do łotrzyka POLECAM TĄ PROFESJE ma olbrzymi potencjał. Gdy jest dobrze prowadzony prześcignie wojownika choćbyś nie wiem co zrobił. Za przykład posłużę się moimi postaciami. Wojownik jaszczur 30lvl oraz 30 lvl łotrzyk hobbit, obaj dzierżą *lekki**miecz* czyli najlepszy mieczyk w grze. Otóż wyniki są następujące: wojownik z szałem jest w stanie zadałem najwięcej 156 punktów obrażeń a łotrzykiem 234. Dlaczego? Otóż łotrzyk gdy dzierży broń która posiada tryb ataku pchnięcie(np. miecz lub rapier) to każde pchnięcie zada podwójne z czasem potrójne i poczwórne obrażenia. Właśnie w tym jest zawarty cały power tej profecji. Bo łotrzyk to frontowy wojownik, żaden bard nie zada tyle obrażeń co on. Mam nadzieję zachęcić Was to grania tą bardzo niedocenioną profesją.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: A tak nawiasem mówiąc nie o...
    Dodany: 26.02.2010 o 10:50  

    A tak nawiasem mówiąc nie opłaca dołączać do drużyny jakichkolwiek innych postaci oprócz androida RFS-81 gdyż on jako jedyny RPC pójdzie za Tobą wszędzie, nawet pod wodę. A nie jak taki myles na przykład do Umpanii nawet nie pójdzie to jest denerwujące. Oczywiście można zabrać zwerbowaną postać do miejsca gdzie wejść nie chce ( najlepiej teleportem lub sprawić by straciła przytomność) lecz wtedy trzeba słuchać ich ciągłego narzekania, to naprawdę uprzykrza życie (oczywiście RFS-81 nie narzeka nigdy na miejsce w którym się znajduje). :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Ghostx ...
    Dodany: 26.02.2010 o 10:57  

    Ghostx Al-Sedexus jest biseksualna i gdy nie masz w drużynie mężczyzny to zadowoli się kobietą:D. I nie zechce żadnego przyłączonego RPC, nawet jeśli będzie jedynym mężczyzną w drużynie.

    Michal
     

    Wędrowiec
    Temat: moja drużyna to: Wojownik (...
    Dodany: 08.09.2010 o 23:10  

    moja drużyna to: Wojownik (drakon) Samuraj (hobbit) Wynalazca (mook) Psionik (mook) Biskup (elf) Mag (gnom) i idzie mi tym składem świetnie



    Ten artykuł skomentowano 10 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw