Jednostki Cesarstwa
WieśniakPunkty życia: 90
Obrażenia: 5
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 1
Mana: brak
Opis: Budowniczy cesarstwa potrafiący zbierać surowce.
Piechur
Punkty życia: 230
Obrażenia: 12
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 2
Mana: brak
Opis: Podstawowa piechota ludzi. Pojedynczy piechur nie spowoduje większych szkód, jednak w grupie potrafi być zagrożeniem.
Elficki łowca
Punkty życia: 150
Obrażenia: 10
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: brak
Opis: Podstawowa jednostka strzelecka. Stosunkowo dobra, jeśli działa w grupie i ma przed sobą kogoś, kto będzie za nią otrzymywał obrażenia.
Pikinier
Punkty życia: 210
Obrażenia: 13
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 25
Opis: Piechota ludzi wyznaczona do zwalczania większych jednostek wroga (trolli, ogrów itp.). Może użyć mikstury siły, aby zwiększyć zadawane obrażenia.
Driada
Punkty życia: 150
Obrażenia: brak
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 3
Mana: 200
Opis: Jednostka rzucająca czary. Potrafi zakląć wroga tak, że ten nie będzie mógł się poruszyć. Może też przyzwać wielkiego niedźwiedzia do pomocy, stać się niewidzialna lub stawiać na mapie rośliny umożliwiające widzenie na danym terenie (jednocześnie na powierzchni, jak i w podziemiach). Jest też zdolna zadawać obrażenia od magii jednostkom naziemnym, jeśli znajduje się pod ziemią (oraz podziemnym, jeżeli znajdują się na powierzchni).
Feniks
Punkty życia: 225
Obrażenia: 20
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 50
Opis: Zwiadowca ludzi. Potrafi wykrywać niewidzialne jednostki wroga. Niestety, może atakować tylko przeciwników latających. Posiada specjalny atak zadający ogromne obrażenia jednostkom tego typu.
Kapłan
Punkty życia: 100
Obrażenia: brak
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 200
Opis: Jednostka wsparcia. Potrafi leczyć sprzymierzone oddziały, nakładać na nie błogosławieństwa czy nawet wskrzeszać poległych.
Katapulta
Punkty życia: 240
Obrażenia: 55
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 3
Mana: brak
Opis: Jednostka oblężnicza ludzi. Idealnie nadaje się do likwidowania zabudowań.
Arka gnomów
Punkty życia: 350
Obrażenia: brak
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 4
Mana: brak
Opis: Transportowiec cesarstwa, który jednokrotnie może przewieźć do 8 jednostek naziemnych.
Drużyna górników
Punkty życia: 250
Obrażenia: brak
Pancerz: 2
Zaopatrzenie: 2
Mana: brak
Opis: Kolejna jednostka transportowa ludzi. Może ona budować przejścia z powierzchni do podziemi (i na odwrót). Potrafi też zakopać się w ziemi, przez co staje się niewidzialna na jakiś czas.
Paroptak
Punkty życia 475
Obrażenia: 30
Pancerz: 2
Zaopatrzenie: 5
Mana: 200
Opis: Latająca jednostka oblężnicza. Doskonale nadaje się do niszczenia budynków. Posiada umiejętność wystrzelenia rakiety zadającej ogromne obrażenia. Nie potrafi atakować wrogów powietrznych.
Rycerz
Punkty życia: 575
Obrażenia: 30
Pancerz: 2
Zaopatrzenie: 5
Mana: 50
Opis: Ciężkozbrojny jeździec. Nawet pojedyncza jednostka tego typu może stanowić zagrożenie dla niewielkiego oddziału wroga. Szybki, wytrzymały, ze stosunkowo dużymi obrażeniami. Dodatkowo posiada umiejętność, która jeszcze bardziej zwiększa jego siłę, oraz pancerz.
Mag
Punkty życia: 150
Obrażenia: 15
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 300
Opis: Jednostka czarująca, walcząca na odległość. Potrafi pozbawić magii inną jednostkę rzucającą czary lub porazić kilka z nich zaklęciem „wyrok”, które zadaje spore obrażenia obszarowe. Dodatkowo jest zdolna zwiększyć wartość pancerza sprzymierzeńców. Po rozwinięciu może rzucić czar „burza pradawnych” – potężne zaklęcie obszarowe, zadające ogromne obrażenia (do jego rzucenia gracz musi mieć wybudowaną obsydianową wieże.)
Jednostki Przeklętych
ZbieraczPunkty życia: 190
Obrażenia: 9
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: brak
Opis: Jednostka zbierająca surowce.
Przywoływacz
Punkty życia: 90
Obrażenia: 0
Pancerz: 9
Zaopatrzenie: 0
Mana: brak
Opis: Budowniczy przeklętych. Może zostać przekształcony w przekaźnik lub wędrowca otchłani. Wszelkie obrażenia skierowane na niego zostają odbite do atakującego.
Larwiak
Punkty życia: 100
Obrażenia: 10
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 1
Mana: 25
Opis: Podstawowa jednostka walcząca wręcz. Zwalcza jednostki naziemne, jednak po ulepszeniu potrafi wzlecieć w powietrze i atakować także latających przeciwników.
Plwacz
Punkty życia: 230
Obrażenia: 19
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 2
Mana: brak
Opis: Jednostka strzelająca. Potrafi zatruwać przeciwnika, przez co zadaje mu dodatkowe obrażenia.
Poszukiwacz
Punkty życia: 125
Obrażenia: brak
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 1
Mana: brak
Opis: Niewidzialny zwiadowca przeklętych, wykrywający ukrytych wrogów. Może przekopać się w dowolne miejsce na mapie. Po ulepszeniu potrafi zarazić pobliskie jednostki.
Gwardzista roju
Punkty życia: 200
Obrażenia: 11
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: brak
Opis: Podstawowa latająca jednostka bojowa. Atakuje cele naziemne i powietrzne, zmniejszając przy tym ich szybkość ataku i ruchu.
Koszmar
Punkty życia: 225
Obrażenia: 18
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 3
Mana: 200
Opis: Jednostka bojowa atakująca cele naziemne i powietrzne. Potrafi wytworzyć wokół siebie tarczę mrozu, która zadaje obrażenia wrogom dookoła niego. Posiada umiejętność zwiększania szybkości pobliskich jednostek.
Władczyni
Punkty życia: 140
Obrażenia: 10
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 200
Opis: Jednostka czarująca. Potrafi zakląć drzewo tak, że zaatakuje ono wrogie jednostki. Zna zaklęcie wskrzeszania szkieletu. Może zabrać manę innej jednostce czarującej.
Mściciel
Punkty życia: 400
Obrażenia: 60
Pancerz: 3
Zaopatrzenie: 4
Mana: brak
Opis: Jednostka oblężnicza odporna na magię, obrażenia kłute i żywioły. Idealnie nadaje się do niszczenia wrogich zabudowań.
Powietrzak
Punkty życia: 280
Obrażenia: brak
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 3
Mana: brak
Opis: Latająca jednostka transportowa, potrafiąca wykrywać niewidzialne jednostki.
Zabójca
Punkty życia: 500
Obrażenia: 24
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 4
Mana: 100
Opis: Latająca jednostka bojowa. Atakuje tylko cele powietrzne. Potrafi wytworzyć chmurę zarodników, która uniemożliwia strzelanie wrogim jednostkom.
Oczniak
Punkty życia: 625
Obrażenia: 10 (od pojedynczego strzału)
Pancerz: 4
Zaopatrzenie: 6
Mana: brak
Opis: Potężna jednostka latająca, zwalczająca cele naziemne i powietrzne. Atakuje sześcioma strzałami naraz (!), przez co zadaje ogromne obrażenia.
Wędrowiec otchłani
Punkty życia: 200
Obrażenia: brak
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 200
Opis: Zaawansowany mag przeklętych. Potrafi zamrozić przeciwników, przyjąć ich formę, będąc pod ziemią atakować tych znajdujących się na powierzchni (i na odwrót), a także wywołać portal, którym inne jednostki mogą się przemieszczać. Może stworzyć pole antymagiczne wokół siebie, przez co staje się odporny na magię.
Ponadto wszystkie jednostki przeklętych posiadają zdolność regeneracji, jeśli znajdują się na splugawionym terenie.
Jednostki Zwierzoludzi
SiepaczPunkty życia: 120
Obrażenia: 6
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 1
Mana: brak
Opis: Jednostka zbierająca surowce, budująca i przeprowadzająca naprawy. Może podnieść broń i stać się wojownikiem.
Żubr
Punkty życia: 300
Obrażenia: 6
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 0
Mana: brak
Opis: Jednostka zaopatrzenia.
Wojownik
Punkty życia: 370
Obrażenia: 17
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 3
Mana: brak
Opis: Podstawowa jednostka do walki wręcz. Po ulepszeniu staje się berserkerem.
Berserker
Punkty życia: 410
Obrażenia: 18
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 3
Mana: brak
Opis: Ulepszenie wojownika zwiększające jego zdolności bojowe.
Goblin myśliwy
Punkty życia: 85
Obrażenia: 6
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 1
Mana: 25
Opis: Podstawowa jednostka strzelecka. Może używać mikstur odporności oraz jeździć na żubrze.
Goblin jeździec
Punkty życia: 300
Obrażenia: 7
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 1
Mana: 25
Opis: Jest to zwykły goblin, który dosiadł żubra.
Czarownica
Punkty życia: 125
Obrażenia: brak
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 2
Mana: 200
Opis: Jednostka czarująca. Może złożyć inne jednostki w ofierze, przez co leczy pozostałych sprzymierzeńców. Posiada zdolność zwiększania ataku innych jednostek, jednak za cenę ich pancerza. Trzy mogą przywołać demona.
Harpia
Punkty życia: 300
Obrażenia: 18
Pancerz: 2
Zaopatrzenie: 2
Mana: 50
Opis: Jednostka latająca potrafiąca wykrywać niewidzialnych przeciwników. Atakuje cele powietrzne. Może „przejąć” wrogą jednostkę na jakiś czas, przez co będzie ona atakowała własnych sprzymierzeńców.
Troll
Punkty życia: 295
Obrażenia: 60
Pancerz: 2
Zaopatrzenie: 4
Mana: 25
Opis: Jednostka oblężnicza miotająca głazami na duże odległości. W razie zagrożenia może zamienić się w kamień, przez co staje się niezniszczalna.
Ogr
Punkty życia: 600
Obrażenia: 65
Pancerz: 3
Zaopatrzenie: 5
Mana: 25
Opis: Wielka jednostka bojowa atakująca kilku wrogów jednocześnie.
Jeździec mantykory
Punkty życia: 550
Obrażenia: 12
Pancerz: 2
Zaopatrzenie: 5
Mana: brak
Opis: Zaawansowana jednostka latająca, atakująca cele naziemne i powietrzne.
Gnębiciel
Punkty życia: 225
Obrażenia: 21
Pancerz: 0
Zaopatrzenie: 4
Mana: brak
Opis: Jednostka miotająca, potrafiąca atakować cele naziemne i powietrzne. Pozostaje niewidzialna, kiedy się nie porusza.
Wiwerna
Punkty życia: 415
Obrażenia: 22
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 4
Mana: brak
Opis: Latająca jednostka strzelająca, atakująca cele naziemne i powietrzne. Przy ataku zatruwa wroga.
Czarownik
Punkty życia: 150
Obrażenia: 50
Pancerz: 1
Zaopatrzenie: 2
Mana: 200
Opis: Jednostka czarująca. Jest w stanie przyzwać wężowych pomocników oraz przejąć magię przeciwnika. Potrafi też atakować wrogie jednostki na powierzchni, jeśli sam znajduje się pod ziemią (oraz na odwrót). Po opracowaniu może rzucić czar „deszcz ognia”, który zadaje ogromne obrażenia na sporym obszarze (aby go rzucić, gracz musi mieć wybudowane usta piekieł).
Demon
Punkty życia: 900
Obrażenia: 30
Pancerz: 3
Zaopatrzenie: 0
Mana: 300
Opis: Można go przyzwać jedynie poprzez poświęcenie trzech czarownic. Potężna jednostka atakująca kilka stworzeń jednocześnie. Potrafi przemieścić się w dowolne miejsce na mapie. Jest w stanie przywoływać diabliki pomagające mu w walce oraz pomniejszego demona, który wysadza się w spotkaniu z wrogiem. Sam demon może się unicestwić, wybuchając i zadając przy tym ogromne obrażenia.