Kiedy postać opuszcza drużynę, wszystkie posiadane przedmioty pozostawia na ziemi. W odróżnieniu od innych tytułów z tej serii, tutaj tylko część bohaterów wraca w jakiejś miejsce, gdzie można ich spotkać ponownie.
Baldassar
- STR: 17
- DEX: 13
- CON: 14
- INT: 12
- WIS: 14
- CHA: 11
- HP: 30
- Rasa: Human
- Klasa: Fighter
- Poziom: 4
- Charakter: Lawful Good
- Spotkanie: Chatka przy w bramie w wiosce
- Miejsce powrotu: Chatka przy bramie w wiosce
- Ekwipunek: Studded leather armor, metal shield, long sword, dagger
- Uwagi: Pierwsza napotkana postać, warto go zabrać, bo wydatnie wzmocni słabą na początku drużynę.
Mealdithar
- STR: 16
- DEX: 18
- CON: 15
- INT: 11
- WIS: 12
- CHA: 13
- HP: 28
- Rasa: Centaur
- Klasa: Ranger
- Poziom: 4
- Charakter: Neutral Good
- Spotkanie: Woods Outside the Village
- Miejsce powrotu: Woods Outside the Village
- Ekwipunek: Centaur Armor, composite bow, quiver
- Uwagi: Chociaż jest świetnym łucznikiem, drużynie towarzyszył będzie tylko na powierzchni, więc nie warto tracić na niego czasu.
Drizzt Do'Urden
- STR: 13
- DEX: 20
- CON: 15
- INT: 17
- WIS: 17
- CHA: 14
- HP: 89
- Rasa: Drow
- Klasa: Ranger
- Poziom: 15
- Charakter: Chaotic Good
- Spotkanie: Icewind Dale Plains, Area 1
- Miejsce powrotu: brak
- Ekwipunek: Drizzt's chain mail, Twinle, Icingdeath, green robe, Guenhwyvear statue
- Uwagi: Niezwykle silny wojownik, niestety towarzyszył nam będzie tylko przez połowę rozgrywki.
Vonar
- STR: 16
- DEX: 18
- CON: 15
- INT: 13
- WIS: 11
- CHA: 11
- HP: 25
- Rasa: Kenku
- Klasa: Fighter/Mage/Thief
- Poziom: 5/4/4
- Charakter: Neutral Good
- Spotkanie: Icewind Dale Plains, Area 2, Cavern of the Driders 2
- Miejsce powrotu: brak
- Ekwipunek: Kenku armor, scimitar, quarterstaff, lockpicks
- Uwagi: Kiedy po raz pierwszy spotykamy go na powierzchni, można go zignorować. Drugi raz jednak pojawia się krótko po odejściu Drizzta i wówczas warto go dołączyć.
Manahath
- STR: 18
- DEX: 14
- CON: 17
- INT: 14
- WIS: 15
- CHA: 13
- HP: 47
- Rasa: Human
- Klasa: Figher
- Poziom: 5
- Charakter: Neutral
- Spotkanie: Descent into Underdark, Level 1
- Miejsce powrotu: brak
- Ekwipunek: Chain mail, bracers of protection, one-handed sword, dagger, composite bow, quiver, pouch, potion of extra healing.
- Uwagi: Całkiem dobry wojownik, wart rozważenia jako trzecia postać w drużynie.
Borenorak
- STR: 17
- DEX: 13
- CON: 16
- INT: 11
- WIS: 16
- CHA: 14
- HP: 22
- Rasa: Dwarf
- Klasa: Cleric
- Poziom: 4
- Charakter: Neutral
- Spotkanie: Descent into Underdark, Level 2
- Miejsce powrotu: brak
- Ekwipunek: Warhammer, pickaxe, scroll of spiritual hammer, scroll of Draw upon holy might
- Uwagi: Gdy spotykamy go po raz pierwszy, jest opętany. Powrót do normalności umożliwi dopiero pokonanie potwora, który go opętał - Aboletha. Znajdziemy go w pomieszczeniu obok. Jako postać, przydatny tylko wtedy, kiedy w drużynie nie mamy nikogo dysponującego magią leczniczą.
Azarell
- STR: 18/52
- DEX: 17
- CON: 14
- INT: 15
- WIS: 15
- CHA: 12
- HP: 48
- Rasa: Elf (Yochol)
- Klasa: Fighter
- Poziom: 6
- Charakter: Neutral Good
- Spotkanie: Dwarfen Mines
- Miejsce powrotu: brak
- Ekwipunek: Elven chain mail, long sword, bow, quiver, potion of extra healing
- Uwagi: Gdy ją spotkamy, najlepiej kazać jej zaczekać na rodziców. Wtedy przemieni się w swoją prawdziwą formę - yochola i zaatakuje nas. Jeżeli zgodzimy się, żeby dołączyła do drużyny, wybierze najlepszy moment, aby nas zdradzić. Dlatego też nie należy jej brać.