Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Inne gry • Rasy • INSIMILION

    Inne gry


    Rasy

    Działy gier » Inne gry » Wizardry 7
    Autor: Shiris
    Utworzono: 18.10.2013
    Aktualizacja: 26.10.2013

    Od wyboru rasy w „Wizardry 7” sporo zależy, szczególnie na wczesnym etapie gry, choć i potem ma to znaczenie. Wybierając rasę warto związać to jednocześnie z klasą i płcią postaci. Tu postaram się pokrótce opisać, co kto sobą prezentuje.

    Zatrzymam się na chwilę przy płciach, „Wizardry 7” bardzo podkreśla ich różnicę, co nie jest w RPG typowe. Kobiety mają na początku –2 do Strength, za to +1 do Personality i +1 do Karma. Kobietom łatwiej jest zdobywać klasy bazujące na Personality (wymagania dla nich są tu niższe), a poza tym istnieje grupa przedmiotów (głównie strojów) dostępnych tylko dla pań – panowie nie pobiegają sobie tu w damskich strojach. Ostateczny wybór zatem jest taki – gdy tworzymy wojownika, który będzie się rozwijał tylko w kierunku klas siłowych i zręcznościowych, wtedy może to być mężczyzna. W pozostałych przypadkach wydaje mi się, że lepiej decydować się na kobiety.

    Human

    W większości RPG człowiek to najlepsza rasa na start – prosta i nie wymagająca wiele, a zwykle silna. W „Wizardry VII” ludzie nie są najlepszym wyborem. Są po prostu zbyt zwyczajni. Nie mają żadnych szczególnych zalet, przez co właściwie do niczego się nie przydają. Wybierając ludzi, lepiej decydować się na mężczyznę.
    Sugerowane profesje: Fighter, Ranger, Thief.

    Elf

    Rasa urodzonych magów, mających sporą odporność na uśpienie i szybki stopień odnawiania utraconych punktów magii. Nie są zbyt silni i mają niskie hp, dlatego nie ma sensu rozwijać elfów w klasach bojowych, ale wszędzie tam, gdzie używa się magii, są bardzo dobre. A jeśli idzie o magię, to najlepsze są tu kobiety, więc wybór raczej prosty.
    Sugerowane profesje: Alchemist, Bard, Bishop, Mage, Priest.

    Dwarf

    Cóż, odwrotność elfa. Krasnoludy są bardzo powolne (żeby to zmienić trzeba zainwestować bardzo dużo punktów w rozwój ich szybkości), ale jak już przywalą… do tego mają wysokie hp, bardzo dobrą odporność na trucizny, a także na czary. To jedna z tych ras, gdzie lepiej grać mężczyzną.
    Sugerowane profesje: Fighter, Priest, Ranger.

    Gnome

    Takie trochę słabsze krasnoludy, które są bardziej rozwinięte w magii kapłańskiej, ale według mnie to raczej kiepska rasa, na dodatek pozbawiona odporności na zatrucia. Na dodatek, podobnie jak krasnoludy, są bardzo powolne. Nie polecam.
    Sugerowane profesje: Fighter, Priest, Ranger.

    Hobbit

    Klasa nastawiona na zręczność i szybkość, niestety bardzo słaba w magii, z wyjątkiem kapłańskiej. Na szczęście hobbici mają jednocześnie bardzo wysoką odporność na czary. Polecam raczej granie kobietami.
    Sugerowane profesje: Bard, Ranger, Thief.

    Faerie

    Rasa dla doświadczonych graczy. Faerie mają bardzo wysoko rozwinięte zdolności magiczne (i równie szybką regenrację many), świetne odporności, bardzo dużą szybkość ale płacą za to niską wytrzymałością i bardzo dużymi ograniczeniami w ekwipunku – nie są w stanie używać większości znalezionych przedmiotów, co na późniejszym etapie gry robi się bardzo bolesne. To jedna z tych ras, gdzie polecam tworzyć postaci kobiece.
    Sugerowane profesje: Bard, Mage, Priest, Thief.

    Lizardman

    Rasa głupków – to jedyny przypadek, gdzie jeśli podniesiemy inteligencję zbyt wysoko, to zacznie się ona automatycznie obniżać. Podobnie rzecz się ma z pobożnością. Ale jaszczury nie są od myślenia lub czarowania. Mają bardzo wysoką wytrzymałość i dobre odporności, zarówno na obrażenia fizyczne jak i na ataki umysłowe. Gramy raczej panami.
    Sugerowane profesje: Fighter, Ninja, Samurai.

    Dracon

    Jako potomkowie smoków, wszyscy Draconi mają od urodzenia zdolność specjalną plucia kwasem. Niestety, zdolność ta pożera dosłownie Staminę, przez co używa się jej rzadko. Poza tym, Draconi mają dobre odporności na kwas i ataki psychiczne, więc nieźle się naddają do klas siłowych. Znowu, to rasa bardziej męska.
    Sugerowane profesje: Fighter, Ninja, Samurai Thief.

    Rawulf

    Ludzie z psimi głowami, rasa, która najlepiej sprawdza się w profesjach zręcznościowych, choć w kierunku kapłańskim też można ich wyszkolić. Mają wrodzoną odporność na zimno Przypominają jednak trochę ludzi – nie są ani szczególnie silni, ani słabi. Raczej polecam granie kobietami.
    Sugerowane profesje: Bard, Monk, Ranger, Thief, Valkyrie.

    Felpurr

    Tym razem mamy ludzi kotów. Są słabszą fizycznie, za to bardziej zręczną i szybką wersją Rawulf, moim zdaniem lepszą do tych zadań, które zwykle przeznacza się tego rodzaju postaciom. Ich zaletą jest bardzo wysoka szansa unikania czarów i pocisków. Skoro koty, to wybór płci żeńskiej jest raczej naturalny, prawda?
    Sugerowane profesje: Bard, Monk, Ninja, Ranger, Thief.

    Mook

    Wielkie i owłosione istoty, wyglądające trochę jak Yeti. Mają wysoką odporność na zimno, sporą siłę i naturalną, wytrzymałość, odporność na czary oraz zdolności w kierunku psioniki. Tworząc Mooka lepiej wybrać kobietę.
    Sugerowane profesje: Mage, Psionic.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw