Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Inne gry • Solucja • INSIMILION

    Inne gry


    Solucja

    Działy gier » Inne gry » Dragon Quest IX
    Autor: Grisznak
    Utworzono: 30.03.2012
    Aktualizacja: 30.03.2012

    Tytułem wstępu: ta gra jest banalnie prosta. Można powiedzieć, że gdyby nie liczyć pierwszych dwóch części serii, „Dragon Quest IX” jest najprostszą pozycją z całego cyklu. Nie ma tu lochów, w których można by się zgubić, ani bossów, na których można by utknąć. Nie ma też jakichkolwiek zagadek, które wymagałyby ruszenia głową. Stąd też opis ma charakter dość skrótowy i odnosi się głównie do tego, gdzie iść i co zrobić, aby akcja toczyła się dalej. Strategie walk z bossami zależą głównie od doboru profesji.

    Wstęp
    Początek nie jest skomplikowany. Krótka i prosta walka, po czym wracamy do Obserwatorium. Pokręć się po nim trochę. Jeśli chcesz, możesz porozmawiać z mieszkańcami, a jeśli dobrze zaczniesz grzebać, to znajdziesz w skrzyniach i garnkach kilka przedmiotów. Po wszystkim idź na szczyt, do Yggdrasil, pomódl się pod drzewem i wróć do Aquilli. Następnie udaj się do Majora Apusa, a po rozmowie z nim wróć do centralnej sali, gdzie znajduje się portal w kształcie gwiazdy. Pogadaj z kobietą, żeby wrócić na Ziemię.

    Angel Falls
    Musimy zebrać ludzkie błogosławieństwa. Najpierw udaj się do stajni (znajduje się na południe od kościoła) i posprzątaj tam. Właściciel da ci pierwsze błogosławieństwo. Przejdź na drugą stronę rzeki, porozmawiaj z chłopcem i kopnij Ivora. Drugie błogosławieństwo jest nasze. Idź do kościoła i posłuchaj modlącej się kobiety. Wróć do dzieciaka, który prosił o kopnięcie Ivora. Niedaleko jest pies. Pomów z nim, a doprowadzi cię do pierścienia. Zanieś go kobiecie, a zdobędziesz trzecie błogosławieństwo. Wyjdź z kościoła, odbądź rozmowę z Aquillą i idź na wschód. Spotkasz tam ducha. Zagada do niego, żeby zdobyć ostatnie błogosławieństwo. To na razie tyle. Na chwilę wrócisz do Obserwatorium. Idź pod Yggdrasil, aby obejrzeć scenkę. Po wszystkim znajdziesz się znów w Angel Falls, ale bez skrzydeł. Na dodatek wszyscy cię widzą.

    Zaczęła się właściwa gra. Możesz już robić zakupy, rozmawiać itd. Idź do domu burmistrza, po czym wróć do Erin. Pogadaj z Ivorem, aby następnego dnia rano wyruszyć w jego towarzystwie w swoją pierwszą podróż. Przed wyjściem z wioski musisz przekonać Hugo, żeby cię wypuścił.

    Moutain Pass
    Droga jest prosta, idąc wzdłuż niej, bez kłopotu dotrzesz do celu. Pamiętaj, żeby trochę powalczyć, zebrać nieco gotówki i nabić sobie jakiś poziom. Po dotarciu do przełęczy porozmawiaj z żołnierzami i wróć do wioski.

    Angel Falls
    Idź do domu burmistrza, gdzie obejrzysz scenkę. Następnego ranka wyruszysz do Hexagonu. Idź znaną ci drogą, a gdy dojdziesz do znaku, skręć na południe. Wśród drzew zauważysz poszukiwane miejsce.

    Hexagon
    Lochy w tej grze należą do mało skomplikowanych, toteż daruję sobie dokładny opis tychże, zostawiając przyjemność ich zwiedzania graczom. Na końcu tego miejsca czeka na nas boss – Hexagon. Żadna wielka filozofia - jeśli naprawdę będziesz mieć z nim problemy, oznacza to tylko tyle, że do tej pory nie levelowałeś swojej postaci. Po walce wróć do wioski.

    Angel Falls
    Idź do gospody, żeby obejrzeć scenkę. Wyjdź, udaj się do domu Erin, a w jej okolicy spotkasz ducha. Porozmawiaj z nim dwa razy. Skieruj się na północ od gospody i wejdź po schodach koło wody. Obszukaj to miejsce, żeby znaleźć przedmiot o nazwie „Inny”. Zanieś go duchowi, a potem Erin. Po wszystkich rozmowach i scenkach przyjdzie nam na dobre opuścić Angel Falls. Idź do przełęczy, a po drodze dokładnie obejrzyj Starflight Expres. Przełęcz jest otwarta, więc bez trudu dotrzesz na kolejną mapę. Szybko zauważysz też nowe miasto.

    Stornway
    Po wszystkich scenkach powitalnych w gospodzie czas się wziąć do roboty. Najpierw obleć całe miasto, zbierając przedmioty ze skrzyń i garnków. Wróć do gospody i zapoznaj się dostępnymi tu usługami. Stwórz sobie drużynę (warto mieć w niej maga i kapłana). Załatwiwszy to, możesz udać się do zamku. Porozmawiaj ze strażnikiem, który wpuści cię do środka. Oczywiście, obszukaj to miejsce, po czym idź do króla i zgódź się zrobić porządek z rycerzem. To na razie wszystko, co mamy tutaj do roboty.

    Zere
    Opuść Stornway i idź na północ. Na nowej mapie skieruj się na wschód, gdzie na wodą spotkasz poszukiwanego rycerza – Wight Knight. Pokonasz go bez problemów. Wróć do króla.

    Stornway
    Porozmawiaj z królem, który jednak nie będzie zadowolony z rezultatów. Zaraz potem pojawi się księżniczka. Idź do jej pokoju, który znajduje się w północno-wschodniej części zamku. Od księżniczki dowiesz się, gdzie należy się teraz udać.

    Zere
    Wyjdź na mapę, na której byłeś niedawno, ale tym razem kieruj się cały czas na północ. W ten sposób dojdziesz do nowej wioski. Na samym krańcu Zere (musisz zrobić kółko) znajdziesz chałupę, w której siedzą dwie staruszki. Pogadaj z nimi. Dzięki temu będziesz wiedział, gdzie iść.

    Brigadoom
    Dotarcie tutaj nie jest skomplikowane, bo musisz iść cały czas na północ, aż znajdziesz te ruiny. Po raz pierwszy spotkasz się tutaj z obszarami pokrytymi różowym śluzem, który odbiera ci HP. Sam loch wyzwaniem nie jest, zaś na jego końcu czeka boss o imieniu Morag. W zasadzie jedyne, o czym warto pamiętać, to leczenie się natychmiast po tym jak ta pani użyje Crack. Reszta to formalność. Po scence wróć do Stornway.

    Stornway
    Król jest zadowolony i w nagrodę da nam dostęp do swojego skarbca. Droga do niego znajduje się za tronem. Po obrobieniu skrzyń idź do gospody, gdzie pojawił się kubełek, dzięki któremu będzie można bawić się w alchemika. Czas opuścić te strony. Najpierw wróć do Starflight Expres, po czym idź na północny wschód. Dojdziesz do nowej mapy.

    Coffinwell
    Od tej pory możesz obszukiwać półki z książkami w poszukiwaniu przepisów alchemicznych. Po załatwieniu formalności odwiedź dom, który znajduje się nad gospodą. Na drugim piętrze przebywa burmistrz. Pogadaj z nim, po czym wyjdź i idź do domu położonego na zachód. Tam poznasz Catarrhinę. Po rozmowie z nią skocz do laboratorium jej męża, znajdującego się w dolnej części miasta. Odbądź konwersację z doktorem, wróć do burmistrza, weź klucz i z powrotem idź do doktora. Możecie wyruszać do lochu.

    Quarantomb
    Aby tu dotrzeć, opuść Coffinwell i idź na zachód, by znaleźć nowy obszar, Western Coffinwell. W jego północnej części jest poszukiwana przez nas lokacja. Kolejny maleńki, prosty loch z obowiązkowym bossem na końcu. Ragin Contagion jest pierwszym, który może wykonywać dwa ataki na turę, ale poza tym niczym się nie wyróżnia. Problemem może być tylko to, że zna czary obniżające statystyki. Ty pewnie nie masz jeszcze czarów je podnoszących, więc musisz to jakoś przeboleć. Po walce wróć do miasta.

    Coffinwell
    Zamelduj się burmistrzowi, po czym idź odwiedzić jego córkę. Wróć do burmistrza, a potem prześpij się w gospodzie. Poczekaj do wieczora, po czym raz jeszcze skocz do burmistrza, który da ci wreszcie nagrodę. Następnie idź na cmentarz, pogadaj z duchem, po czym biegnij do siedziby doktora. Pogadaj z nim i zabierz go ze sobą na rajd po mieście. Odwiedź wszystkie domy, łącznie z gospodą, i porozmawiaj z mieszkańcami. Po powrocie do siedziby doktora zakończą się nasze przygody w tym miasteczku. Ponownie wróć do Starflight Expres. Tym razem pociąg w końcu ruszy, a ty dolecisz do Obserwatorium.

    Observatory
    Gdy scenki dobiegną końca, idź pod Yggdrasil i pomódl się. Wracaj do pociągu i ruszaj na Ziemię, gdzie czeka cię nowe zadanie. Musisz zdobyć siedem owoców zwanych Fygg. Pociąg zawiezie cię w okolice Alltrades Abbey.

    Alltrades Abbey
    Dokładnie obszukaj to miejsce i porozmawiaj ze wszystkimi. Na razie nie możesz niestety skorzystać z usług oferowanych tutaj, a szkoda. Żeby stało się to możliwe, musisz znaleźć szefa tego cyrku. Oczywiście, nikt inny poza tobą nie ruszy tyłka, żeby go poszukać. Przed wyjściem koniecznie pomów z kapłanem, który nauczy cię ukłonu. Teraz opuść ten zamek i idź na wschód, gdzie znajduje się wieża.

    Tower of Trades
    Ukłoń się, aby drzwi stanęły otworem (powiedzenie „Przyjacielu” niestety tu nie działa…). Przed nami aż pięć pięter, ale nawet mało doświadczony gracz się tu nie zgubi. A co na końcu? Oczywiście boss. Tak, to poszukiwany przez nas delikwent. Dobra, tutaj dla niedoświadczonej drużyny mogą zacząć się schody. Jego ataki potrafią zabierać po 40 HP, a dodatkowo ma czary podnoszące obronę. Sugeruję ekipę ok. 15 poziomu. Konieczny będzie pełen zestaw czarów, bo na nie jest generalnie wrażliwy. Jeśli masz Crack, to fajnie, wal nim cały czas. Aha, bez czaru Midheal nie ma co się do tej walki pchać. Po zwycięstwie otrzymasz pierwszy Fygg. Wracaj do Alltrades Abbey.

    Alltrades Abbey
    Teraz możesz wreszcie bawić się w zmianę profesji. Przyznam, że ja z tej opcji w zasadzie nie korzystałem (tylko głównego bohatera ustawiłem jako wojownika), ale nie bronię, to jeden z ciekawszych elementów tej gry. Gdy już ci się znudzi, czas ruszać w dalszą drogę. Idź cały czas na południe.

    Port Llaffan
    Porozmawiaj ze wszystkimi ludźmi na brzegu, po czym z burmistrzem, dziewczynką i raz jeszcze z burmistrzem. Udaj się do wyjścia, żeby odpalić kolejną scenkę. Prześpij się w gospodzie. Wieczorem odwiedź dziewczynkę i porozmawiaj z duchem na plaży. Następnie skieruj się do domu burmistrza, obejrzyj scenkę i opuść to miejsce. Na północny zachód od domu spotkasz syna burmistrza, który powie ci, którędy pobiegła Jona. Wyjdź z wioski i idź przed siebie, żeby dotrzeć do nadmorskiej jaskini.

    Tywll Cave
    Choć ta jaskinia jest bardziej rozległa niż poprzednie, nadal trudno w niej zgubić drogę, jeśli będziesz iść prosto przed siebie. Na końcu, jak zwykle, czeka na nas boss. Tym razem jest to Leviathan. Jest słaby, powolny i niegroźny, wykończysz go zapewne szybciej, niż zauważysz. W ten sposób drugi Fygg będzie nasz. Wróć do wioski, pogadaj z Joną, a potem z facetem na nabrzeżu. Statek zabierze cię na drugi brzeg. Z nabrzeża idź drogą przed siebie, żeby dotrzeć do nowego miasta.

    Dourbridge
    W Dourbridge, na jego wschodnim brzegu, jest wielki namiot. Siedzi w nim pirat, który daje nagrody za przyniesione Mini Medale. Pewnie kilka ich już masz. Daj mu je i zapamiętaj to miejsce. Przyjdzie ci odwiedzać je regularnie. Za cztery medale dostaniesz pierwszy z kluczy, ten o nazwie Thief Key. Dzięki kluczom będziesz mógł otwierać zamknięte skrzynie i drzwi. W samym mieście nie ma wiele do roboty, ale porozmawiaj z mieszkańcami. Koniecznie odwiedź też domek na północy. Po załatwieniu wszystkiego, opuść miasto od jego wschodniej strony. Gdy dojdziesz do Lonely Plains, skieruj się północ.

    Highs of Loneliness
    Przebywszy kolejny pseudoloch, dotrzesz do zbudowanej z kamienia wioski. Wygląda dziwnie znajomo, prawda? Tak, to dokładna, kamienna kopia Zere. Nic ciekawego tu nie znajdziesz, więc idź do położonego na północnym wschodzie domu, gdzie natkniesz się na pierwszy ślad życia w tym dziwnym miejscu. Porozmawiaj ze Slimem. Wyjdź z domu, aby stawić czoła kolejnemu bossowi. Garth Goyle nie jest może morderczym bossem, ale cały czas podnosi sobie obronę, przez co ta walka ciągnie się jak stare gacie. Dobrym sposobem jest użycie Egg on, który podnosi naszą siłę i pozwala raz na jakiś czas rąbnąć wroga solidniej. Doładuj się do 100, walnij, a na pewno go zaboli. Uwaga, po walce zdobędziesz Terrible Tatoo. Nie zakładaj go, bo trafi cię klątwa! Po walce zejdź po schodach, a dostaniesz od ducha kolejnego Fygga. Opuść to miejsce i idź na zachód, aby dotrzeć do nowego miasta.

    Bloomingdale
    Pogadaj z mieszkańcami miasta, żeby dowiedzieć się o najnowszych problemach. Koniecznie pomów ze staruszkiem na wybrzeżu. Za dnia udaj się do posiadłości i porozmawiaj z Marion. Po scence przyjdzie nam opuścić posesję. Teraz odwiedź dom położony obok niej, gdzie spotkasz pewną kobietę. Następnie skieruj się do sklepu koło kościoła i pogawędź z jego właścicielem. Przepytaj ducha i sprawdź nagrobek, który nasza zagubiona duszyczka wskazuje. Pożegnaj się z miastem i idź na północ.

    Bad Cave
    To pierwsza jaskinia, w której jest ktoś więcej niż tylko boss i wrogowie. Dojdź do stołu, siądź na krześle i czekaj. Po scence zejdź po drabinie. Czas na dłuższą, ale banalnie prostą podróż przez kolejny loch. Na jego końcu spotkamy wielkiego pająka. Tyrantula jest kolejnym prostym bossem, jedyne, co może drażnić, to jej ataki statusowe. Potrafi zatruć i unieruchomić postać. Obejrzyj nieruchomą figurkę i wróć do Bloomingdale.

    Bloomingdale
    Idź do posiadłości i udaj się na cmentarz znajdujący się za jednym z pokojów. Obejrzyj groby, żeby odblokować kolejną scenę i zdobyć następnego Fygga do kolekcji. Idź na nabrzeże, a statek będzie twój. Cóż, nie zna życia, kto nie służył w marynarce! Ster w łapy, płyń na północ, gdzie znajduje się pustynna wyspa. Wysiądź i idź do jej centrum.

    Gleeba
    W mieście rządzi wyjątkowo irytująca suk… znaczy się, królowa. Skieruj się do zamku i wejdź na drugie piętro. Odszukaj kanclerza i zgódź się mu pomóc w szukaniu zagubionej jaszczurki. Wyjdź z pałacu i udaj się do północno-zachodniego rogu. Użyj opcji „Clap” koło drzewka, a jaszczurka się znajdzie. Złap ją i zanieś kanclerzowi. Obejrzyj scenkę i pilnuj się, żeby nie udusić królowej. Idź pod drzwi łaźni tej pani, pogadaj ze strażniczką i podsłuchaj trochę. Następnie pomów z kobietą, która stoi na południe od ciebie. Wejdź na dach pałacu. Najpierw obejdź miejsce, w którym się znalazłeś od północy. Znajdziesz tu skrzynię z drugim kluczem. Tym razem jest to Magic Key. Następnie pogadaj z gostkiem, który siedzi koło fontanny. Po rozmowie wskocz do wody, by wylądować w łaźni królowej. Cóż, to gra od Square Enix, więc golizny się nie spodziewaj. Po scenkach wejdź do studni, by znaleźć nowy loch, a właściwie loszek. Na jego końcu siedzi powiększona jaszczurka. Rozum będzie trzeba wbić jej do głowy siłą. Oddech bossa zabiera po 20 HP, a pojedyncze ataki coś ok. 80, ale na szczęście tych ostatnich używa rzadko. Po scence zostaw to parszywe miasto i idź na statek.

    Batsureg
    Płyń na północ od Gleeby, wyląduj w Urdus Marshland. Idź na północny zachód, aby dotrzeć do wioski Batsureg położonej na Iluugazar Plains. Wiele tu do roboty nie będzie. Skocz do namiotu położonego w północno-zachodniej części wioski i pogadaj z wodzem. Po scence opuść to miejsce i idź na północ, gdzie znajdziesz kolejne zbiorowisko namiotów. Pobiegnij najpierw do północnego, a potem do południowego namiotu. Po obejrzeniu scenki możesz opuścić to miejsce. Idź na północ, a później na południowy zachód. W małej jaskini, wśród drzew, spotkasz ducha. Porozmawiaj z nim, a następnie wybierz drogę na wschód, przez Mt Ulbrauun, aż dojdziesz do Gerzuun. Po uważnym przeszukaniu tego miejsca, dotrzesz w końcu w okolicę, w której urzędują duchy. Powiedzą ci one, gdzie znaleźć poszukiwaną trawę. Zabierz Bodura Grass i wracaj do Batsureg. Gdy podejdziesz do namiotu wodza, zacznie się scenka, a po niej walka. Larstasnaras jest nieco trudniejszym przeciwnikiem od kilku poprzednich. Magii używaj głównie do obrony i leczenia, bo boss regularnie narzuca sobie Magic Barrier, która znacznie osłabia działanie twoich czarów. Na szczęście twoje ataki fizyczne powinny w końcu sprowadzić ją do parteru. Sukces zaowocuje dostaniem nowego Fygga (niespodzianka, co?). Po nocy w gospodzie udaj się do grobu matki syna wodza. Teraz idź do Urdus Marshland, a stamtąd na wschód, aż dotrzesz do Snowberian Coast. Kieruj się na północ, by dotrzeć do kolejnego etapu naszej podróży.

    Swinedimples Academy
    Porozmawiaj z facetem przy wejściu i wciśnij mu kit, że jesteś tym, na kogo czekał. Łyknie to bez popitki, a dodatkowo jeszcze ci zapłaci, frajer jeden. Czas dokładnie zapoznać się z tym miejscem. Aby akcja potoczyła się dalej, idź do sypialni, wejdź na drugie piętro, podsłuchaj rozmowę uczniów i wkrocz tam. Wyjdź z sypialni i biegnij do zachodniej części tego miejsca. Pogadaj z Fredem. Wróć do sypialni i prześpij się. Gdy nadejdzie noc, podkradnij się do szkoły, wejdź na najwyższe piętro i wyjdź na balkon. Obejrzyj figurę. Po scence zejdź na dół i idź do grobu, który znajduje się na wschód od wejścia. Tak, kolejny mini-loch przed nami. A na jego końcu… a jakże, nowy boss. Ziew, jaki tam z niego boss. Jedyne, na co trzeba uważać, to sytuacja, kiedy narzuci sobie Psyche Up, bo wtedy może rąbnąć za 100 HP. Po skopaniu mu zadka dostaniesz ostatniego, siódmego Fygga. Cacy. Opuść Akademię. Jeśli wejdziesz tu ponownie, zobaczysz zabawną scenkę. Dobra, teraz wracaj do Alltrades Abbey (najlepiej przy pomocy Chimera Wing) i wsiadaj na pokład naszego pociągu. Po drodze zjawi się Aquila, który zafunduje ci niespodziankę. W walce nie masz specjalnych szans. Ostatecznie wylądujesz w nieznanej ci wiosce.

    Wormwood Creek
    Porozmawiaj ze wszystkimi mieszkańcami i udaj się wieczorem do kościoła, by obejrzeć scenkę. Po niezbyt przyjemnej pogaduszce opuść wioskę, idź na północ, przejdź przez mostek wiodący na wschód i dalej na północ, do znajdującej się tam jaskini. Odszukaj szparę w skałach i wejdź do środka. Pogadaj z Wallece. Wyjdź, obejrzyj scenkę i wróć do wioski. Najpierw obadaj postument koło sklepu z bronią, a potem udaj się do kościoła. Obejrzyj podium w jego wschodniej części. Zanieś znaleziony naszyjnik do jaskini i pokaż go duchowi. Teraz skieruj się na zachód. Przejdź przez Western Wormwood i idź na północny wschód, gdzie znajdziesz wejście do jaskini.

    Bowhole
    Porozmawiaj z Sereną, aby zdjęła blokującą przejście barierę. Pogadaj z duchem, a potem wskocz do jednej z dziur. Uwaga, choć ten loch jest równie prymitywny co poprzednie, warto go zapamiętać. Na trzecim poziomie pojawiają się bowiem Liquid Metal Slime. To najlepsze miejsce do nabijania poziomów w grze. Jeśli utkniesz na jakimś bossie, wracaj tu i poluj na te szare dziadostwa. Oczywiście, na końcu lochu czeka na nas obowiązkowy boss. Gadrongo jest ciut bardziej wymagający niż poprzednicy. Pilnuj swojego HP, ten drań ma atak, który potrafi zadać jednej postaci 200 HP. Litościwie, częściej używa go, żeby trafiać całą drużynę za 50. Aby nie dać mu zbyt wielu szans, postaraj się zakończyć tę walkę najszybciej, jak się da. Po walce zabierz Wyrmlight Bow i wróć do Wormwood Creek. Teraz udaj się mostem na zachód, gdzie dojdziesz do przełęczy. Dzięki zdobytemu łukowi będziesz w stanie ją przebyć. Przed tobą długa, ale prosta podróż, która ostatecznie doprowadzi cię do położonej na zboczu wulkanu wioski.

    Upover
    Najpierw zejdź do studni i pogadaj z duchem, po czym wejdź na samą górę i porozmawiaj z burmistrzem. Teraz pomów z żołnierzem pilnującym wejścia, a przepuści cię. Wejdź na sam szczyt, gdzie siedzi stary, wyliniały, ale wciąż jeszcze groźny smok. Na dodatek bydlę ma demencję i od razu bierze cię za wroga. Używaj Dragon Slasha, a dość szybko powinien zrozumieć swoją pomyłkę. Niestety, nadal nie będzie skłonny do współpracy. Wróć na dół, by przekonać się, że wioskę napadły jakieś zgniłki. Spuść im łomot (formalność). Następnie pogadaj ze staruszką, zejdź do piwnicy, weź od faceta butelkę alkoholu dla smoka i zanieś mu ją. Dostaniesz od niego smoczą zbroję. Teraz czeka cię dłuższa scenka. Gdy wszystko się skończy, wylądujesz w więzieniu.

    Gortress
    Po wyjściu z celi porozmawiaj ze Sterlingiem, który dołączy do ciebie. Obejdź całą okolicę, spróbuj przejść przez bariery. Pogadaj ze wszystkimi, a ostatecznie idź pod kierat, gdzie Sterling cię zostawi. Następnego dnia udaj się pod szubienicę. Wybuchnie bunt. Użyj Chimera Wing, teleportuj się do Stornway, zbierz z powrotem drużynę i wróć do Gortress. Wejdź do wieży i pokonaj strażnika. Wyłącz działanie barier. Teraz zejdź na dół wieży. Tam za drzwiami czeka na ciebie właściwy boss. Goreham Hogg jedzie tylko na atakach fizycznych, więc wystarczy podnieść sobie obronę buffami. Jeśli zastosuje psyche up, lepiej ustaw się na obronę, bo inaczej jego atak w czystej postaci może zabrać nawet ponad 200 HP. Po walce koniecznie obszukaj skrzynie, gdyż w jednej z nich jest ostatni z kluczy. Ultimate Key otwiera te wszystkie zamki, które wcześniej były zamknięte. Zejdź na dół i uwolnij z cel Celestrian. Pogadaj ze Sterlingiem, a będziesz mógł wrócić do Obserwatorium. Tam odbądź rozmowę z Apusem Majorem, po czym idź do góry. Spotkasz go raz jeszcze. Kolejna gadka i wsiadamy do pociągu, by odwiedzić siedzibę Boga.

    Realm of the Almighty
    Idź na północ, by obejrzeć pierwszą scenkę. Musisz dotrzeć do położonego na północy pałacu. W jego centralnej części złóż w ofierze znalezione Fyggi. Po wszystkich scenkach idź do Starflight Expres i każ się zabrać na ziemię. Leć do Glittish Empire. W jego centralnej części znajduje się zamek, który jest naszym celem.

    Gittingham Palace
    Zaraz przy wejściu powita nas pierwszy z bossów. Hootingham Gore jest prosty, pamiętaj tylko, aby najpierw zdjąć dwa towarzyszące mu stworki. Jeśli ten boss sprawia ci kłopoty, to znak, że warto nabić kilka poziomów. Sam pałac jest pełen skrzyń, garnków i recept. Aby akcja toczyła się dalej, idź na wschód i wejdź w pierwsze drzwi prowadzące na zachód, by znaleźć się w wewnętrznym kręgu. Kieruj się na wprost, wejdź w drugie drzwi i idź przed siebie. Miniesz krąg leczniczy oraz zablokowane magią drzwi. W końcu przejście zastąpi ci kolejny boss. Gorresby Purvis jest wyraźnie lepszy od swojego poprzednika. Niby nie używa magii, ale jego ataki są silne i często przewracają postaci. Na starcie podpakuj sobie obronę, zręczność i atak, a potem pilnuj uważnie swojego HP. Aha, na tym etapie gry musisz mieć czar Zing, a najlepiej już Kazing. Po skopaniu kotowatego idź dalej, gdzie czeka cię scenka z Aquilą i pierwsza poważna walka z bossem w tej grze.

    King Godwyn w swojej podstawowej postaci to śmiech na sali. Narzuć mu sapa, swoją drużynę podpakuj buffami i omphami, a dziad zdechnie szybko. Miej natomiast w zapasie przynajmniej po jednym Sage Elixir dla postaci używających magii. Zabawa zacznie się z drugą częścią walki. Tym razem Godwyn używa często-gęsto Disruptive Wave, która zdejmuje ci wszystkie bonusy z czarów. Dlatego zapomnij o ich stosowaniu. Warto natomiast króla „sapąć”, a magii używać do dwóch celów: leczenia drużyny (nie oszczędzaj tutaj) i atakowania Godwyna czarami bojowymi. W końcu powinien uznać twoją wyższość. Problemy? Cóż, trzeba levelować, poniżej 42. poziomu ta walka może być bardzo trudna, w okolicach 44. powinna być znośna. Po walce zwiedzamy podziemia pałacu, uwalniając wszystkich schwytanych Celestrian. Na samym końcu znajdziemy skutego anioła. Uwolnij go. No niestety, teraz dopiero się porobiło. Po wszystkim wrócisz do Obserwatorium.

    Observatory
    Tak, to już ostatni moment przed finałowym starciem. Wykonaj wszystkie zaległe questy, na które masz ochotę, pobaw się profesjami, odwiedź koniecznie Dourbirdge. Na wschodnim brzegu, za filarem mostu, znajduje się wejście do sklepu z bardzo dobrym, ale i piekielnie drogim ekwipunkiem. Mówiąc krótko: baw się dobrze, podleveluj drużynę (tak do 45. poziomu minimum), rozwijaj postaci, aż ci się to znudzi. Gdy uznasz, że czas już na ciebie, idź do Starflight Expres, pogadaj z Sterlingiem i zjedz Fygga. Następnie poproś, aby zabrano cię do ostatniego etapu tej gry.

    Realm of the Almighty
    Ostatni poziom, można by więc się spodziewać czegoś ekstra? Gdzieżby, choć prezentuje się bardzo efektownie, to idziemy po prostu cały czas do przodu, bez kombinowania z czymkolwiek. Po pewnym czasie spotkamy znajomego – Goreham Hogga. Tym razem walka z nim będzie właściwie formalnością. Nieco dalej czeka Hootingham Gore, ale ponownie, nie nazywajmy tego nawet walką z bossem. Trzecim z przeciwników będzie ostatni z poruczników, czyli Gorresby Purrvis. Choć to też nie jest trudny przeciwnik, to warto się zastanowić, czy chcesz iść dalej, czy może lepiej zawrócić, uleczyć się i dopiero wtedy zająć się zasadniczymi bossami. Pierwszym z nich będzie Corvus. Ta walka nie jest trudna. Podpakuj na początek swoją obronę buffami. Jeśli zauważysz, że Corvus użył dwóch Psyche Up pod rząd, najlepiej ustaw sobie na następną turę obronę. Na szczęście, Corvus dość często marnuje ataki na śmianie się z ciebie. I dobrze, niech się śmieje. Po skopaniu mu tyłka wyjdź z pałacu i spadnij niżej. Aby uaktywnić kolejną walkę, dotknij czerwonego kryształu. Barbarus nie jest specjalnie trudnym przeciwnikiem, w zasadzie nie różni się poziomem od poprzednika. Potraktuj to starcie jako moment prawdy. Jeśli będzie mieć tu problemy, to znak, że musisz podpakować drużynę, bo to naprawdę nie jest trudny przeciwnik. Gdy pokonasz Barbarusa, lepiej wróć, wylecz się, a dopiero potem wróć w to samo miejsce i jeszcze raz dotknij kryształu.

    Ostatnia walka z Corvusem musi być choć trochę trudniejsza. Poziom w okolicach 45-48 będzie tu wskazany. Wyuczony czar Omniheal, zapas Sage Elixirów dla każdego i najlepszy dostępny ekwipunek – to warto mieć. Na początku walki machnij na swoich wojowników Omph. Po pewnym czasie Corvus zacznie zdejmować tobie bonusy, ale na początku na pewno się przydadzą. Jedno jest ważnie, nie pozwól zabić sobie ani jednego członka drużyny (wiadomo, jak to jest z tymi czarami wskrzeszającymi, co to działają, jak im się chce…). W zasadzie twój kapłan powinien cały czas leczyć (dlatego wspominałem o Sage Elixirach). Walka na pewno potrwa, bo upadły anioł potrafi leczyć sobie po 500 HP. Ale, jeśli mam być szczery, bossowie ostateczni z „DQ IV” czy „DQ V” byli o niebo trudniejsi niż ten skrzydlaty palant. To ty było na tyle, zasadniczy wątek „Dragon Quest IX” masz z głowy. Nie było ciężko, prawda?



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw