Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Jing Woo.
- Uśmiechnięta Góra.
- Trenujący uczniowie.
- Grobowiec.
- Uczeń Wen.
- Dom Mistrza Li.
- Ogród Gwiazdy Zarannej.
Żółtymi kropkami oznaczone są Stojaki ze zwojami i Stragany z księgami – zapoznanie się z nimi owocuje dodatkowymi punktami doświadczenia. Ponadto, gdy przeczytamy te ze szkoły Mistrza Li i Dwóch Rzek, zdobędziemy nową technikę, Spuściznę Mistrza Li (+7 do skupienia).
Nasza przygoda w Jadeitowym Cesarstwie zaczyna się w 1, od treningu z jednym z uczniów szkoły Mistrza Li, Jing Woo, podczas którego poznamy podstawy walki. Gdy zwyciężymy w pojedynku, Jing poinformuje nas, że sam Mistrz chciał się z nami spotkać. Nie jest to jednak pilna sprawa i zanim się do niego udamy, możemy zwiedzić szkołę i jej najbliższą okolicę.
Warto zajrzeć do Uśmiechniętej Góry 2, trenera i handlarza, który może zorganizować nam treningową walkę z uczniami szkoły. Na razie nie będzie nas stać na oferowane przez niego szkolenia, ale dobrze będzie w przyszłości się w nie zaopatrzyć (nauka wszystkich trzech kosztuje 1200 ss. i podnosi poboczne statystyki naszego bohatera o dwa punkty).
W 5 spotkamy ucznia Wena. Może udzielić nam paru informacji o szkole, a jeżeli zaproponujemy mu sparing, na pewno się zgodzi (za pokonanie go otrzymamy 32XP).
Kolejni żądni treningu uczniowie znajdują się w 3. Jest to dobra okazja do poćwiczenia walki z kilkoma przeciwnikami – w przyszłości czekają nas prawie wyłącznie takie potyczki. Za ich pokonanie otrzymamy 88 punktów doświadczenia.
Niedaleko spoczywa grobowiec 4 poświęcony dawnemu mistrzowi szkoły w Dwóch Rzekach. Wrócimy tu później, gdy zdobędziemy sztukę srebra.
Możemy teraz udać się do Mistrza Li 6. Dowiemy się od niego, że w świecie miejsce mają straszne wydarzenia i że zostaliśmy powołani, „by stoczyć walkę z potężnym złem”. Robi się jeszcze weselej, gdy do domu Mistrza wpada jeden z uczniów i informuje o bandytach atakujących wioskę. Li poleca nam udać się do zbrojmistrza Gujina i po drodze zabrać ze sobą Gwiazdę Zaranną, uczennicę, która przebywa w szkole tak długo, jak nasz bohater.
Przed wyruszeniem warto rozejrzeć się po domu Mistrza. W leżącej tam skrzyni znajdziemy trzy figurki w różnych kolorach, przedstawiające lwy. Obok stoi tajemniczy ołtarz i posąg lwa, który w łapie trzyma kryształową kulę. Gdy zbliżymy się do niego, kula zacznie świecić niebieskim światłem. Nietrudno się domyślić, że należy umieścić na nim niebieską figurkę lwa, a następnie czerwoną i żółtą. W nagrodę otrzymamy sztukę srebra, którą możemy zanieść do grobowca dawnego mistrza szkoły (4). Umieszczamy pieniążek w misce i ze zdobytym dzięki temu wizerunkiem lwa wracamy do ołtarza. Wizerunek wkładamy do paszczy posągu. Nastąpi kolejna sekwencja świateł – kula kolejno rozjarzy się na zielono (należy położyć figurkę niebieską i żółtą), pomarańczowo (żółta i czerwona) i fioletowo (czerwona i niebieska). Trzeba pamiętać, że w danej chwili na ołtarzu mogą znajdować się maksymalnie dwie figurki. W nagrodę zdobędziemy technikę Spojrzenie Lwa (+2 do zdrowia i skupienia).
Czas najwyższy, by zająć się bandytami. Ruszamy do Ogrodu Gwiazdy Zarannej 7, a następnie razem z nią udajemy się do Dwóch Rzek.