To demony, siedem największych wrogów człowieka. Chcą zniszczyć wszystko to, co dobre. Pragną zawładnąć świętymi relikwiami i dzięki temu sprowadzić na ten świat niewyobrażalne zło."
Amir Ibn Shazid,
Rycerz Zakonu Saladyna
Dewa bólu
Nazywany również Borutą, Rogatym Królewiczem i Księciem Kłamstw, Dewa Bólu siał postrach wśród ludzi wiele pokoleń temu. Został schwytany i uwięziony na dolnym poziomie Lochów Inkwizycji przez Wielkiego Inkwizytora Tomasa Torquemad'ę. Boskie znaki umieszczone w jego celi uniemożliwiają dewie wydostanie się na zewnątrz. Ponadto, Książę Kłamstw zawarł umowę z więzionym Dzierżycielem - Faustem i będzie próbował nas nakłonić do sprowadzenia maga przed jego oblicze.
Lokalizacja: Barcelona, Dolne Lochy Inkwizycji
Punkty doświadczenia: brak
Związane zadania: Piekielna oferta
Taktyka: Dewa Bólu jest niezniszczalny na tym poziomie gry. Po jego uwolnieniu nie walczy z nami, tylko znika.
» Screen
Dewa nienawiści i gniewu
Jego imię brzmi Aeszma. To szczurołak odpowiedzialny za szerzącą się likantropię wśród gildii żebraków. Z racji swojej natury, żyje pod ziemią.
Lokalizacja: Jaskinia szczurołaków, płn. - wsch. pieczara na zewnątrz Kazamatów Niewolników (po użyciu żółtego kryształu)
Punkty doświadczenia: 1070
Związane zadania: Znajdź lek na likantropię szczurołaków
Taktyka: Aeszma rozpocznie atak w towarzystwie kilku szczurołaków. Zaatakuj dewę jak najszybciej i zabierz mu 90% życia, po czym wykończ jego kompanów, a następnie samego Aeszmę. W przeciwnym razie dewa powróci zregenerowany w ciele innego szczurołaka.
Dewa głodu
Tawricz, dewa głodu, to potężny demon, którzy ponad wszystko pożąda ludzkiego mięsa i nic nie jest w stanie zaspokoić jego głodu. Znany również pod imionami Limba, Protas i Famesa, przez wieki wchodził w układy z różnymi najeźdźcami w nieustannym pragnieniu zalania całego świata falą wojny i zniszczenia. Obecnie przewodzi bandzie goblinów, rozbitych poza Barceloną. Jeden z trudniejszych dew do pokonania.
Lokalizacja: Jaskinie goblinów, płn. - wsch. pieczara w Obozie goblinów
Punkty doświadczenia: 1070
Związane zadania: Zabij Chana Goblinów, Zabij Łowcę Nagród
Taktyka: Jeśli rozwijasz specjalizację walki oburącz, radzę najpierw zaopatrzyć się we Wiecznego - dwuręczny młot zadający goblinom dodatkowe obrażenia, który można kupić od Raylarka w Obozie Łowców Nagród. Przed walką rzuć na siebie ochronę przed elektrycznością. Walka z Chanem nie ma sensu, jeśli wcześniej nie zabijesz wspomagających go szamanów. Tawricz wysysa życie oraz inne cechy, więc dobrze byłoby użyć mikstury wampiryzmu w trakcie walki. Najlepiej będzie, jeśli spróbujesz odciągnąć go od kompanów - wtedy walka powinna być o niebo prostsza.
Dewa umysłu
Jego prawdziwe imię to Aka Manah. Posiada on moc zauroczenia istot o słabej woli, dlatego też rzucił urok na ogry, aby były mu posłuszne. To bardzo podstępny dewa, będący wcieleniem zdrożnych żądz i pokus. Krzywiciel umysłów, prowokujący wszelkie istoty do nikczemnych czynów.
Lokalizacja: Siedziba Aka Manah, pod Jaskiniami ogrów w Pirenejach
Punkty doświadczenia: 2500
Związane zadania: brak
Taktyka: Przed walką koniecznie rzuć na siebie ochronę przed ogniem. Aka Manah będzie starał się oszukać twój umysł poprzez swoje iluzoryczne wcielenia. W pierwszej kolejności zabijaj jego klony, ponieważ mają zdecydowanie mniej punktów życia, a atakują z taką samą siłą. Kiedy dewa zostanie sam, uderzaj go, póki z powrotem nie przyzwie swoich "braci bliźniaków". Podczas starcia Aka Manah z pewnością rzuci na ciebie Ostrze mrozu spowalniające twoje ruchy, przyda się zatem również mikstura szybkości. Przy współczynniku retoryki 70 lub więcej, możemy przekonać Aka Manah do zaniechania walki - otrzymujemy wtedy 2500 PD.
» Screen
Dewa kłamstw i oszustw
Na Roqua, potężna dewa w ciele niepozornej kobiety mieszkającej w chacie poza miastem. Dawniej używała kłamstw i wybiegów, aby deprawować ludzi. Obecnie Na Roqua przeżywa metamorfozę, ma dość złowieszczego trybu życia, chce się wznieść ponad to i zostać perfektosem. Zagorzała obrończyni Katarów. Może nas również zaopatrzyć w interesujące przedmioty, m.in. w pierścień ułatwiający pokonanie Nanghaithy'i.
Lokalizacja: Montaillou, płd. - wsch. chata stojąca w lesie
Punkty doświadczenia: brak
Związane zadania: Pomóż burmistrzowi przywrócić duszę Beatrycze, Znajdź wiedźmę dla Inkwizytora Fourniera
Taktyka: Na Roqua jest naszym sprzymierzeńcem i nie będzie z nami walczyć.
Dewa o tysiącu twarzach
Nanghaithya, wielki dewa, którego spotykamy już w Barcelonie pod postacią młodej kobiety. Odpowiedzialny za śmierć kilku mieszkańców Barcelony, jak również za zniknięcie więźniów w Tuluzie. Potrafi przybrać kształt dowolnej istoty, jest bezwzględnie posłuszny Starcowi z Gór.
Lokalizacja: Montaillou, płn. - zach. część lub płn. - wsch. Tuluza
Punkty doświadczenia: 2750
Związane zadania: Tajemnicze morderstwa, Uratuj mieszkańców Tuluzy
Taktyka: Nanghaithya nie będzie się bawił czarami, to typowy fighter. Bądź pewien, że masz wysoką odporność na obrażenia miażdżone i ruszaj do boju. Kiedy dewa cię spowolni, zwiększ czarami swoją zwinność lub wypij miksturę szybkości. Z racji tego, że jego ataki są naprawdę potężne, przyda się również mikstura obrony. Przy współczynniku retoryki 110 lub więcej możemy wystraszyć dewę informacją, że zabiliśmy Aka Manah. Na wieść o tym wyczynie Nanghaithya ucieknie, aby nigdy więcej się nie pokazać.
Dewa burzy
Ażi Dahaka, Smok piasku to już ostatni i najpotężniejszy dewa spotykany w grze Lionheart. Ta pokryta łuskami bestia, swojego czasu pożerała uczestników krucjat i dobrotliwych podróżnych. Mieszkańcy Wschodu nazywają go Pustynnym wiatrem. Ażi Dahaka jest jednym z ostatnich spośród wielkich, którzy przeżyli Czwartą Krucjatę przeciwko smokom. Obecnie strzeże wejścia do twierdzy asasynów i Starca z Gór.
Lokalizacja: Siedlisko Ażi Dahaka, pustynie Wschodu
Punkty doświadczenia: 11000
Związane zadania: Znajdź Starca z Gór i odnajdź relikwię
Taktyka: Pierwsze i najważniejsze - użyj zwoju ochrony przed ogniem, przydałoby się również założyć rękawice, które chronią przed tym żywiołem i zwiększają próg odporności na ogień. Tutaj przyda się również wysoka odporność na obrażenia miażdżone. Jeżeli masz możliwość ataku z dystansu, zrób to, ponieważ gdy tylko się zbliżysz, Dewa burzy użyje powalenia i odrzucenia. Przy wysokiej odporności na ogień jego zionięcie staje się naprawdę niegroźne. Jeśli możesz walczyć tylko przy użyciu broni białej, poczekaj, aż dewa zacznie ziać ogniem, wtedy szybko podbiegnij i zadaj 2 - 3 ciosy, a następnie uciekaj, zanim zdąży cię powalić. Przy współczynniku retoryki 130 lub więcej możemy przekonać smoka, aby opuścił to miejsce - otrzymujemy wtedy 10000 PD.
» Screen