Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Lionheart • Kryształy • INSIMILION

    Lionheart


    Kryształy

    Działy gier » Lionheart » Opisy
    Autor: Carly
    Utworzono: 10.12.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Niebieskie kryształy

    Niebieskie kryształy są rozrzucone po całym świecie gry. Mają kształt wielkiego obelisku, emanującego niebieską poświatą. Wokół kryształów skupione są duchy, zwiększające punkty mana nosiciela magii. Kryształy czerpią swoją moc z Ziemi (geomancja). Pełnią funkcję teleportów – raz uaktywnione pozwalają przenosić się w miejsce innego aktywnego kryształu. Możesz podróżować nie ponosząc żadnych kosztów czy ograniczeń, jedynym niebezpieczeństwem przy korzystaniu z niebieskiego kryształu jest ryzyko ściągnięcia ze szlaku. Ponieważ moc kryształów potrafi płatać figle, uważaj, abyś podczas teleportacji nie został ściągnięty do Eterycznej Sfery, Eterycznego Lasu lub do Eterycznych Ruin zamiast do punktu docelowego. Jeśli tak się stanie, będziesz musiał przebijać się przez wrogów, aby w końcu kolejny kryształ zaprowadził cię zawsze w to samo miejsce – na Rozdroża. Warto zauważyć, że wrogowie napotkani w eterycznych miejscach są adekwatni do naszego poziomu, co wyklucza spotkanie np. skalnych tytanów w początkowych etapach gry. Aby użyć mocy kryształu, wystarczy go dotknąć, a gdy pojawi się mapa świata ukazująca lokacje z aktywnymi kryształami, wystarczy wybrać jedną z nich.

    Niebieskie kryształy, z których można dowolnie korzystać, są rozmieszczone w następujących lokacjach:

    • Rozdroża
    • Lago del Rio Ebro
    • Montserrat
    • Równiny Duero
    • Pireneje
    • Montaillou
    • Jaskinie Nostradamusa
    • Krypta Świętej Włóczni
    • Tuluza

    Nie wszystkie z istniejących kryształów są bilateralne. W grze Lionheart, w okolicach Barcelony, możesz również natknąć się na ich mniejsze odmiany, którymi można tylko „wychodzić”, nie umożliwiają one jednak dalszej podróży. Z praktycznego punktu widzenia te jednostronne podróże są bardziej niebezpieczne, gdyż uniemożliwiają ewentualną drogę ucieczki przez użycie kryształu. Ich rozmieszczenie jest następujące:

    • Wybrzeże barcelońskie
    • Wąwóz Krwawej Blizny
    • El Bosque
    • Rio Ebro
    • Kazamaty Niewolników
    • Obóz Mongołów

    Czerwone kryształy

    Te kryształy, zwane również kryształami sprowadzania, są rzadziej rozmieszczone od swoich niebieskich odpowiedników, a na pierwszy rzut oka nie różnią się od nich niczym więcej, jak kolorem. Mają jednak zupełnie odmienne zastosowanie, gdyż pozwalają na przywoływanie potworów, z którymi przez krótki okres czasu możesz się zmierzyć. Są zatem doskonałą okazją do zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia i kilku skarbów, jeśli tylko w krótkim okresie czasu jesteś w stanie zabić przyzwanych przeciwników.

    Z czerwonego kryształu można skorzystać kilkakrotnie, za każdym razem przywołując coraz to liczniejsze i silniejsze potwory. Początkowo mogą to być jedynie dwa słabe szkielety, aby za następnym sprowadzeniem pojawiło się pół tuzina siarczanych pożeraczy dusz. A zatem, zanim użyjesz czerwonego kryształu, rozsądnie oceń swoje umiejętności bojowe i ewentualnie przygotuj się do walki, a w razie konieczności zostaw go sobie na później. Jeśli po użyciu kryształu stwierdzisz, że wrogowie są dla ciebie zbyt potężni, musisz ich „przetrzymać”, a znikną po kilkunastu sekundach. W tym celu pomocne może się okazać przyzwanie nieumarłego, aby zaabsorbować uwagę przeciwników, bądź też zwykła ucieczka.

    Lokalizacja czerwonych kryształów przedstawia się następująco:

    • Wybrzeże barcelońskie, płn. - zach. część
    • Lago del Rio Ebro, płd. - zach. część
    • Zagajnik Montserrat, płn. - zach. część
    • Równiny Duero, wsch. część

    Żółte kryształy

    Sporadycznie w trakcie gry można natknąć się na małe, żółte kryształy, które fabularnie są ściśle powiązane z jakąś postacią/zadaniem do wykonania. Ich działanie jest niemal identyczne jak niebieskich kryształów, z tą różnicą, że żółte kryształy przenoszą jedynie w konkretne miejsce do konkretnego NPC (np. do Aka Manah czy do Driady Rzecznej). Z takiej lokacji, do której trafimy używając przedmiotowego kryształu, wydostać się możemy tylko tą samą drogą. Żółte kryształy nie dodają żadnych innych bonusów.

    Kryształy dróg

    Kryształy dróg emanują zieloną poświatą, podobnie jak pozostałe kryształy mają kształt obelisków wystających bezpośrednio z wnętrza ziemi. Jeśli tylko kryształ posiada wystarczająco dużo energii, potrafi zwiększyć czyjeś zdolności poza już posiadanymi. Swoimi mocami może obdarować daną istotę tylko jeden raz. Według zapewnień Dzierżycieli, na świecie znajduje się pięć kryształów dróg, a skorzystanie z mocy wszystkich pięciu kryształów obdarowuje specjalnymi korzyściami. Aby wykorzystać jego działanie, należy obudzić drzemiące w nim duchy. Poza tym kryształ jest gotowy do użycia jedynie wtedy, gdy jest naładowany, co może trwać nawet kilka miesięcy od ostatniego użycia, tak więc niemożliwym jest jednoczesne korzystanie z kryształów dróg. Ta przerwa pozwala na dostrojenie kryształu do osobistych preferencji magicznych użytkownika. Stąd wniosek, że osoby nie skażone w jakimkolwiek stopniu magią nie są w stanie uaktywnić kryształu i skorzystać z jego mocy. Dlatego właśnie są one przeważnie pozbawione ochrony, opuszczone i ignorowane na terenie Hiszpanii i Francji. Jedynie Dzierżyciele korzystają z mocy jednego kryształu, poszerzając tym samym swoją wiedzę o świecie magii. Opiekunem kryształu będącego pod pieczą magów jest Dzierżyciel Jorge Vandorga, który dba o kryształ w La Calle Perdida i wyjaśnia nowoprzybyłym jego działanie.

    • La Calle Perdida, wsch. część (dotknięcie kryształu dodaje +1 do umiejętności magii umysłu),
    • Obóz Łowców Nagród, za Obozem Goblinów (dotknięcie kryształu dodaje +1 do umiejętności złodziejskich) ,
    • Wejście Ognistego Serca, przed Jaskiniami Nostradamusa, płd. – wsch. część (dotknięcie kryształu dodaje +1 do umiejętności walki),
    • Komnata Kryształu, jedna z odnóg w Przedsionku Wiedzy wewnątrz Świątyni Druidów (dotknięcie kryształu dodaje +1 do umiejętności magii boskiej),
    • Ruchome Wydmy, płd. – wsch. część, Pustynie Wschodu (dotknięcie kryształu dodaje +1 do umiejętności magii plemiennej)

    Po użyciu mocy każdego z pięciu kryształów, otrzymasz na stałe +5% odporności na ogień, zimno i elektryczność, a dodatkowo awansujesz o jedną rangę (przykładowo Dzierżyciel -> Wysoki Dzierżyciel).

    Nie ulega wątpliwości, że wszystkie rodzaje kryształów kumulują magię i są pozostałością z przeszłości, ciemnym widmem po Czwartej Krucjacie. Jako wytwór magii bezpośrednio związany z geomantycznymi liniami wewnątrz ziemi, kryształy przypominają Inkwizycji i całej społeczności Hiszpanii i Francji o dawnej potędze Dzierżycieli.
    Są dowodem na to, że ich magia potrafiła nie tylko niszczyć, ale i tworzyć.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Cannabis
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.12.2006 o 11:49  

    Tekst bardzo dobry, jedyna rzecz, której brak to rysunki kryształów.

    Sylvia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2007 o 16:16  

    A może screeny?

    kazzam
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.07.2007 o 10:54  

    bardzo mi pomogłeś z jednym kryształem dróg.dobry tekst szkoda że niema screenów

    Tomek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.08.2007 o 15:07  

    źle są zielone kryształy napisane zamiast w
    2 daje umiejętność walki, w 3 magia plemienna a w w złodziejstwo. Tak powinno być

    Bezio
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.01.2008 o 13:57  

    dlaczego nie ma screenów ?????

    Danieos von Krausos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.03.2008 o 15:13  

    Ludzie nie rozbrajajcie mnie xD


    Po kiegu grzyba wam screeny?! Nie wystarczy, ze macie napisane jaki jest kolor kryształu? o.O

    Kroqu
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.05.2008 o 12:18  

    Super praca ! po prostu nie mozna bylo lepiej tego zrobic ! jestem bardzo zadowolony :) pzdr.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: Pozostałe rangi
    Dodany: 01.12.2009 o 15:48  

    Templariusz: Rycerz Strażnik -> Paladyn

    Inkwizytor: Inkwizytor -> Wielki Inkwizytor

    Dzierżyciel: Dzierżyciel -> Wysoki Dzierżyciel

    Mroczny Dzierżyciel: Dzierżyciel -> Wysoki Dzierżyciel



    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw