Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Lionheart • System walki • INSIMILION

    Lionheart


    System walki

    Działy gier » Lionheart » Opisy
    Autor: Cannabis
    Utworzono: 16.07.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Walka w grze Lionheart jest jej bardzo częstym czynnikiem, dlatego warto zgłębić jej wszystkie odnogi. Walka z przeciwnikami nie jest zbyt trudna, wystarczy, że najedziesz wskaźnikiem na wroga i klikniesz na nim. Postać automatycznie będzie uderzać przeciwnika bronią lub czarami. Poniżej znajdziesz opisy i tabele, które w znacznym stopniu wpływają na przebieg walk.

    Punkty Akcji (PA)
    Określają z jaką szybkością twoja postać będzie się poruszać i atakować. Im więcej punktów akcji posiada postać, tym szybciej będzie wykonywać zlecone czynności. Głównym czynnikiem wpływającym na PA jest zwinność.

    Klasa Pancerza (KP)
    Klasa pancerza określa, jak trudno trafić twoją postać i zadać jej obrażenia. Im wyższą KP posiadasz, tym bezpieczniejsze będzie życie twojej postaci. Głównym czynnikiem, na którym opiera się KP jest zwinność. Klasę pancerza można zwiększyć poprzez założenie zbroi.

    Szybkość Leczenia (SL)
    Ludzie leczą się z różną szybkością. Jeśli twoja postać została zraniona podczas walki, to będzie się stopniowo leczyć. Na szybkość leczenia wpływa wytrzymałość, wybrane przez ciebie profity i rasa jaką wybrałeś.

    Punkty Wytrzymałości (PW)
    Jest to najważniejszy wskaźnik twojej postaci. Pokazuje, ile obrażeń może wytrzymać twój bohater. Zakładając, że posiadasz 28 PW i nie masz żadnych pancerzy, a przeciwnik zadaje 12 punktów obrażeń, to w prosty sposób można obliczyć, ile jesteś w stanie wytrzymać. Zostaje ci 16 punktów życia (28?12=16). Sprawa się komplikuje jeśli posiadasz tarcze i zbroje, wtedy znaczny wpływ na otrzymywane obrażenia ma KP. Głównym czynnikiem wpływającym na PW jest wytrzymałość, a mniejszy wpływ ma na to siła. Wraz ze wzrostem poziomu twojej postaci jej PW się zwiększają.

    Mana (PM)
    Owa liczba przedstawia, ile posiadasz punktów magicznej energii. Energia jest skupiana przez twojego ducha, więc głównymi czynnikami będą charyzma i percepcja. Tak jak w przypadku PW twoja mana rośnie wraz ze wzrostem poziomu. Mana jest ci potrzebna do rzucania zaklęć, tak więc jeśli zaklęcie pochłania 8 many, a ty masz 19 punktów energii, to zostanie ci tylko 11 (19-8=11). Manę można odzyskać poprzez wypicie mikstury, wchłonięcie czyjejś energii lub czekając, aż się sama zregeneruje.

    Odporność na Obrażenia (OnO)
    Postać posiada pewien procent odporności na obrażenia zadawane od trucizny czy broni kłutych. Odporności przedstawiają zdolności redukowania części obrażeń lub ich całości. Jeśli posiadasz odporności powyżej 100% to obrażenia zadane przez wroga będą cię leczyć.

    Szybkość ataku
    Opisuje ilość ataków w przeciągu określonego czasu. Skutkiem zwiększenia szybkości ataku będzie zmniejszenie twojej celności. Jednak jeśli zmniejszysz szybkość ataku, twoje ciosy będą celniejsze i będą zadawać większe obrażenia, co może być przydatne przy wrogach, których nie możesz trafić.

    Wybrana szybkość atakuModyfikator umiejętnościSzybkość ataku
    Gorączkowy-25%+25%
    Szybki-15%+15%
    Normalny00
    Zaplanowany+10%-25%
    Wykalkulowany+33%-50%

    Celowanie
    Jeśli próbujesz trafić wroga w określoną część ciała, powinieneś wiedzieć jaki ma to wpływ na szansę trafienia. Połowa kary do trafienia jest dodawana do szansy na trafienie krytyczne. A zatem jeśli nie będziesz trafiać zbyt często, obrażenia, które wreszcie spowodujesz będą bardzo poważne.

    CelKara przy strzelaniuKara przy walce wręcz
    Tułów00
    Nogi20%10%
    Ręce30%15%
    Głowa50%25%

    Trafienia Krytyczne
    Za każdym razem gdy atakujesz wroga, istnieje szansa, że zadasz mu dodatkowe obrażenia (trafienie krytyczne). Szansa zadania trafienia krytycznego jest większa, jeśli celujesz w konkretną część ciała. Kiedy zadasz trafienie krytyczne, to oprócz większych obrażeń istnieje szansa na dodatkowy efekt. Możesz komuś złamać rękę lub ogłuszyć, w zależności w co celujesz. Większość z tych efektów mówi sama za siebie. Złamana ręka oznacza znaczny negatywny modyfikator w walce, a złamanie nogi skutkuje spowolnieniem postaci. Jednak żeby nie było za wesoło, to przeciwnicy również mogą zadać trafienia krytyczne naszej postaci. W walce możemy zostać ogłuszeni lub oślepieni. Te negatywne efekty miną w miarę czasu.

    Trafienie krytyczneTułówRęceNogiGłowa
    Czuły punktXXXX
    PowalenieXXX
    OdrzucenieXXX
    Złamana rękaX
    Złamana nogaX
    Cios w kroczeX
    OgłuszenieX
    NieprzytomnyX
    OślepionyX





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.07.2006 o 8:07  

    Jeśli pisze się, że na SL wpływają m.in. profity, to to samo powinno się odnotować przy punktach many - odpowiedni profit również potrafi zwiększyć szybkość regeneracji.
    Te małe równania są wg mnie całkowicie zbędne, poza tym tabele nie są aktywne.

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2006 o 22:33  

    Już są tabele :)



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw