Przyciąganie - taktyka polegająca na wykorzystaniu błędu, który występuje w wielu grach. Gdy spotykamy grupę potworów, podchodzimy powoli małymi krokami i odciągamy po kolei pojedyncze jednostki. Taka taktyka pozwala zniszczyć w łatwy i bezpieczny sposób największe grupy wrogów.
Strzał z ukrycia - bardzo podobna taktyka do tej powyżej. Wykorzystujemy ten sam błąd, jednak tym razem strzelamy do wroga. Potwór, którego trafimy, podejdzie do nas, wtedy możemy go utłuc.
Atak z ukrycia - owa taktyka polega na wyeliminowaniu najgroźniejszych przeciwników. Używamy zdolności Skradania i przedzieramy się w cieniu do wybranej ofiary. Najlepiej jeśli stoi na uboczu tak, żeby nie zobaczyła nas cała grupa potworów. Jeśli nasz bohater ma mało punktów zainwestowanych w tą umiejętność, to niezbędna będzie mikstura skradania. Po podejściu do wroga mamy trzy możliwości:
1. Odejść na pewną odległość i strzelić, co spowoduje, że wróg do nas podejdzie. Wtedy możemy go wykończyć bez jego przyjaciół.
2. Wyjść z cienia i odciągnąć go w bezpieczny teren, gdzie będziemy go mogli ubić w samotności.
3. Podejść do niego tak blisko, by zadać mu cios. Jednak w tym przypadku musimy mieć bardzo dobrze rozwinięte Skradanie, inaczej przeciwnik nas zobaczy.
Uciekanie - ta taktyka jest przeznaczona dla postaci używających czarów i broni dystansowych. Gdy wróg pojawia się na naszym horyzoncie, od razu szyjemy do niego z czaru, lub łuku/kuszy. Jeśli potwór podejdzie do nas na taką odległość, że będzie mógł nas zaatakować, to uciekamy i strzelamy - i tak w kółko, aż wróg padnie.
Walka "gęsiego" - ta taktyka polega na wybraniu odpowiedniego ułożenia pola bitwy. Świetnie się nadaje na duże grupy potworów. Pokazujemy się grupie wrogów i uciekamy do jakiegoś wąskiego przejścia np. drzwi od budynku. Potwory idą za nami, jednak aby do nas dotrzeć muszą iść jeden za drugim, a my kończymy ich jeden za drugim.
Święty ogień - aby użyć tej taktyki nasza postać musi mieć bardzo dobrze rozwiniętą szkołę zaklęć ochronnych magii boskiej. Musimy rzucić na siebie: Pomoc, Fizyczna Aura, Tarcza Many, a na koniec Święty Ogień. Aury zapewniają nam ochronę przed atakami wrogów, a my biegając wokół przeciwników zabijamy ich żarem ognia. Taktyka żmudna, ale przynosi pożądane efekty.
Lodowy atak - podchodzimy w pobliże grupy wrogów tak, żebyśmy widzieli lekko zarys ich sylwetek i używamy czaru Lodowa Burza. Potwory będą ginąć pod naporem wielkich sopli lodu, a my będziemy stali w bezpiecznej odległości niezauważeni.
Armageddon - taktyka podobna do tej powyżej, tyle że przy użyciu ognia. Podchodzimy blisko wrogów tak, by widzieć ich sylwetki i rzucamy Ognisty Krąg, a potem Kulę Ognia. Jeśli potwór nie posiada odporności na ogień, to możemy być pewni, że długo nie pożyje.
Furia błyskawic - używamy czaru Wybuch Elektryczności, który wyzwala z nas elektryczny strumień energii w pobliskich wrogów. W grupę oponentów rzucamy Uderzenie Gromu, który pozbawia ich przytomności na pewien czas. Następnie wchodzimy w środek wrogów, a nasze wcześniej rzucone czary ich wykończą. Manewr ten powtarzamy aż wszyscy lub większość przeciwników nie padnie trupem.
Aury żywiołów - taktyka podobna do "Świętego Ognia". Rzucamy na siebie Magiczną Tarczę, Tarczę Many i Aurę Mrozu/Aurę Płomieni (w zależności od tego, jakie odporności posiada wróg). Wrogowie będą osłabieni przez Aurę, a my żeby przyśpieszyć proces zabijania rzucamy Pierścień Trucizny (nie działa na nieumarłych), który szybko obniży ich poziom życia.
Atak trucizny - biegamy wokół wrogów i rzucamy Pierścień Trucizny, który szybko zniży ich punkty życia aż do śmierci. Ta taktyka działa tylko na żywe istoty, wszelkiego rodzaju umarlaki, takie jak zombie czy szkielety, są na to niewrażliwe.
Umarła armia - by wcielić w życie ową taktykę potrzebujemy zwłok. Używamy czaru Wskrzeszenie Nieumarłych lub Wskrzeszenie Wroga, a następnie Energia Nieumarłych. Przywołany stwór będzie niszczył wrogie jednostki, podczas gdy my możemy rzucać Wybuchające Zwłoki, które będą ranić stłoczonych wokół niego wrogów.
Wampiryzm - taktyka rodem z horroru. Rzucamy na siebie czar Wampir i lecimy między wroga. Zadawane przez nas obrażenia będą wysysać siły życiowe ofierze i przekazywać je nam. Taktyka ta jest tylko dla postaci potrafiących walczyć w zwarciu. Zamiast czaru można użyć mikstury wampiryzmu, ale będzie to o wiele mniej efektywne.
Siła umysłu - taktyka wymagająca dużych umiejętności w szkole dominacji. Rzucamy na wrogów Niezgodę, Uśpienie i Dominację. W ten sposób zasiejemy zamęt i potwory będą walczyć między sobą. Uśpione poczwary będą leżeć bezbronne bez możliwości obrony, podczas gdy ich towarzysze je zabijają.
Ogłuszenie - aby stosować tę taktykę, musimy być znakomitym pięściarzem. Każdy atak musi zakończyć się ogłuszeniem, oślepieniem lub powaleniem. Ogłuszeni wrogowie nie będą mogli przez pewien czas wykonać żadnej reakcji, podczas gdy my ich wybijamy. Jest to bardzo trudna taktyka, polecam stosować ją jedynie naprawdę wprawionym graczom.
Blok - ta taktyka polega na zablokowaniu przeciwnika w jakiejś przeszkodzie w terenie np. pośród głazów. Zwabiamy wroga do naszej pułapki, a kiedy się zablokuje możemy go bez problemów wykończyć z dystansu. Ten sposób działa tylko na dużych przeciwników m.in. na skalnych tytanów.