Imię: Kieł
Płeć: Samiec
Rasa: Zwierzę (Niedźwiedź)
Frakcja: Brak
Zadanie: Brak
Lokacja: Rozdroża
Historia: O przeszłości Kła wiemy jedynie tyle, że podczas wędrówki z matką po lesie został zaatakowany przez łowcę. Łowca zabił jego matkę, po czym chciał dobrać się do jego skóry, lecz w tym niewłaściwym dla napastnika momencie na scenie pojawiamy się my i nasz miecz.
Zalety:
- można go przyłączyć na początku gry
- odrzut przy ataku
- nie odłącza się do końca gry
Wady:
- niska KP
- w walce sprawdza się jedynie z osami i wilkami
- mało HP
- mało PA
Ocena: 3+
Imię: Miguel Cervantes
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Brak
Zadanie: Poszukiwanie La Bestii
Lokacja: Dzielnica Świątynna w Barcelonie
Historia: Miguel jest barcelońskim artystą, a konkretnie pisarzem. Jednak pewien czas temu popadł w „szaleństwo” do, którego przyczynił się pobyt w niewoli i za jego wybryki władze nie będą mu już pobłażać. Poznajemy go w dosyć dziwnych okolicznościach, mianowicie przy pierwszym spotkaniu Cervantes atakuje drzewa, pomniki, a także pochodnie. Podczas rozmowy zgadzamy się mu pomóc w poszukiwaniach „La Bestii”, jednak sprawa się komplikuje, kiedy Miguel zacznie atakować przedmioty w okolicach katedry. Jeśli nie wykażemy się tutaj zdolnościami dyplomatycznymi nasz przyjaciel zostanie wtrącony do lochów Inkwizycji.
Zalety:
- można go przyłączyć na początku gry
- dużo PA
- zadanie
- „Rękawice z La Manczy”
Wady:
- niska KP
- mało HP
- odłącza się po wykonaniu zadania
- trzeba trzymać go "na smyczy" inaczej wpadnie w tarapaty
Ocena: 4+
Imię: Hernan Cortez
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Brak
Zadanie: Daj Cortezowi jego rękę, Wraz z Cortezem odzyskaj ukryty skarb
Lokacja: Tawerna w Dzielnicy Portowej
Historia: Cortez wypłynął w wyprawę wodną w nadziei, że znajdzie Nowy Świat. Pierwsza ekspedycja zakończyła się niepowodzeniem, a on sam zdążył uciec przed rozwścieczonymi Aztekami z zaledwie jednym statkiem i bez jednej ręki. Spotykamy go w tawernie, gdzie prosi Shylocka o złoto na następną wyprawę. Możemy stanąć po stronie Corteza, lub Shylocka.
Zalety:
- można go przyłączyć na początku gry
- dużo PA
- zadanie
- Księga Śmierci
Wady:
- niska KP
- mało HP
- jeśli mu pomożemy Shylock będzie do nas wrogo nastawiony
- odłącza się po wykonaniu zadania
Ocena: 5
Imię: Zagubiony Templariusz
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Zakon Templariuszy
Zadanie: Odszukaj zagubionego rycerza w kanałach
Lokacja: Zgromadzenie Złodziei
Historia: O historii tej postaci wiemy jedynie tyle, że został zesłany do kanałów by odszukać zagubione dziecko, a także zniszczyć ugrupowanie złodziei, które obrało sobie podziemie za siedzibę.
Zalety:
- można go przyłączyć na początku gry
- dużo HP
- wysoka KP
- zadanie
- zadaje duże obrażenia
Wady:
- mało PA
- odłącza się po wykonaniu zadania, lub wyjściu na powierzchnię
- jeśli jesteśmy sprzymierzeni ze złodziejami będzie nas atakował
Ocena: 6+
Imię: Darsh
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Inkwizycja
Zadanie: Uratuj inkwizytora Darsha
Lokacja: Obóz goblinów
Historia: Darsh został wezwany do wielkiego mistrza Torquemady, który zlecił mu zadanie wyeliminowania władcy goblinów. Jak się okazuje to gobliny omal nie wyelimnowały jego. Przed naszym bohaterem wyrasta nowa alternatywa: Darsh, czy gobliny?
Zalety:
- zadanie
- zadaje duże obrażenia
- włada magią boską
- dużo PA
- atak z dystansu
Wady:
- odłącza się po wykonaniu zadania, lub wejściu do Barcelony
- jego przyłączenie powoduje atak ze strony goblinów
- niska KP
- mało HP
- możemy go przyłączyć dopiero w obozie goblinów
Ocena: 7
Imię: Ernesto
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Straż Barcelońska
Zadanie: Brak
Lokacja: Lago Del Rio Ebro
Historia: Nie wiadomo w jaki sposób Ernesto trafił w niewolę goblinów. Po tym zdarzeniu postradał zmysły i usilnie wierzy w to, iż jest gladiatorem walczącym na arenie z krwiożerczymi goblinami.
Zalety:
- dużo PA
- zadaje znośne obrażenia
- bardzo wysoka KP na tym etapie gry
- zostaje do końca gry
- dużo HP
Wady:
- kolejny świr
- atakuje każdego wroga, nawet jeśli użyjemy opcji "stój"
- aby go przyłączyć trzeba przebrnąć przez parę zastępów wrogich goblinów, które przyciąga niczym magnes
Ocena: 6+
Imię: Diego
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Inkwizycja
Zadanie: Zabij Mrocznych Wyznawców
Lokacja: Równiny Duero
Historia: O historii tej postaci nie wiemy zupełnie nic. Podbiega do nas zadyszany zaraz po wejściu na Rowniny Duero i prosi o pomoc w walce z jego „mrocznymi braćmi”. Możemy, a raczej musimy opowiedzieć się po którejś ze stron.
Zalety:
- zadanie
- zadaje duże obrażenia
- włada magią boską
- dużo PA
- atak z dystansu
Wady:
- odłącza się po wykonaniu zadania
- niska KP
- mało HP
- możemy go przyłączyć dopiero w połowie gry
- jeśli staniemy po stronie Mrocznych Inkwizytorów, Diego nas zaatakuje
Ocena: 6+
Imię: Elektryczny golem bojowy
Płeć: Brak
Rasa: Golem
Frakcja: Brak
Zadanie: Brak
Lokacja: Montaillou
Historia: Nikt nie wie od jak dawna leżał w jaskini na wzgórzu francuskiej wioski Montaillou. Kluczy do jego miejsca spoczynku strzegła okrutna deva Nanghaithya. Wewnątrz jaskini leżał jeszcze jeden golem, jednakże nie był dokończony. Nie wiadomo kto je stworzył i kiedy, ale na myśl nasuwa się tylko geniusz Da Vinci.
Zalety:
- dużo HP
- największe obrażenia ze wszystkich towarzyszy
- 100% odporności na błyskawice
- wysoka KP
- daleki zasięg
- dodatkowe obrażenia od błyskawic
Wady:
- mało PA
- nie może zranić innych elektrycznych golemów
- do przyłączenia dopiero za Pirenejami
Ocena: 9
Imię: Sir Roger Templeton
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Zakon Templariuszy
Zadanie: Brak
Lokacja: Świątynia Wtajemniczonych
Historia: Sir Roger został wysłany z misją obrony świątyni, jednak jego zadanie się nie powiodło. Próbując naprawić swój błąd zgłasza się na twoje usługi i przyrzeka ci wierność.
Zalety:
- wysoka KP
- zadaje duże obrażenia
- zostaje w drużynie do końca gry
- dużo HP
Wady:
- mało PA
- do przyłączenia w świątyni druidów
Ocena: 7+
Imię: Joanna D'Arc
Płeć: Kobieta
Rasa: Człowiek
Frakcja: Zakon Templariuszy
Zadanie: Zabicie Ifrita
Lokacja: Krypty
Historia: Joanna została przeklęta, a raczej skazana na nieśmiertelność. Jej pośmiertnym zadaniem jest ochrona świętego artefaktu – Krwawej Włóczni. Jest to jedyna kobieta w historii Zakonu Templariuszy, która została do niego przyjęta. Co więcej jest jednym z najepszych wojowników zakonu, a także generałem przeklętych Templariuszy. Joanna ma nad sobą jednego przełożonego, a raczej przełożonych – Radę Duchów.
Zalety:
- jedyna kobieta dołączająca się w grze
- wysokie KP
- duże PA
- dużo HP
- zadaje duże obrażenia
- jest po części odporna na ciosy jako istota eteryczna
- może zostać do końca gry
- zadanie
Wady:
- przyłącza się w kryptach
- trzeba wykazać się nie lada zdolnościami, by ją dołączyć
Ocena: 8+
Imię: Rycerz Saladyna
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Frakcja: Zakon Saladyna
Zadanie: Brak
Lokacja: Ruchome wydmy
Historia: Został wysłany na pustynie w celu ukazania swych umiejętności, a także by trzewić wszechrozprzestrzeniające się zło.
Zalety:
- wysokie KP
- duże PA
- dużo HP
- zadaje duże obrażenia
- może zostać do końca gry
Wady:
- przyłącza się na końcu gry
Ocena: 8