Lionheart » Wywiady


    Wywiad z Ionem Hardie

    Działy gier » Lionheart » Ogólnie o grze » Wywiady
    Autor: Cannabis
    Utworzono: 24.12.2007
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Wywiad: Ion Hardie
    Przetłumaczone z Game Banshee


    Odkąd Black Isle i Reflexive Entertaiment ogłosili na targach E3, że połączą się w celu stworzenia nowego RPG, chcieliśmy się dowiedzieć czegoś więcej. Kiedy zyskaliśmy szansę zadania kilku pytań od razu skorzystaliśmy z niej. Pytania poniżej:

    Game Banshee: Jak idzie postęp w tworzeniu gry? Czy zostały już ukończone jakieś lokacje?

    Ion Hardie: Obecnie jesteśmy w fazie alpha i cały czas zbliżamy się ku końcowi. Pracowaliśmy nad Lionheart około 9 miesięcy z silnikiem, który był użyty w Star Trek: Away Team i Zax: The Alien Hunter. Projektanci tworzyli wszystko krok po kroku, między innymi został zmieniony wygląd 3D postaci. W tej chwili większość rzeczy dotyczących postaci jak na przykład efekty czarowania są na wykończeniu. Obecnie ukończone jest 80% map, jednak ciągle zmieniamy kilka rzeczy dotyczących walki i umiejętności magicznych. Na szczęście wiele opcji systemu SPECIAL zostało użyte w tworzeniu, więc mogliśmy je szybko wprowadzić w życie.

    Game Banshee: Czy mógłbyś opisać system SPECIAL i to jak on wpływa na tworzoną postać?

    Ion Hardie: System SPECIAL bazuje na statystykach i zasadach wielokierunkowego rozwoju postaci. Opiera się na Sile, Percepcji, Wytrzymałości, Charyzmie, Inteligencji, Zręczności i Szczęściu. Dodanie pewnej ilości każdego z tych atrybutów pozwala określić kierunek twojej postaci. Te zasady były użyte w post-apokaliptycznym RPG Fallout i Fallout II. Ten system jest w stanie stworzyć postać w każdym kierunku, nie ma wad klas postaci. Tworzona postać ma do wyboru rasę, atrybuty, umiejętności, cechy i profity. Wybranie niektórych ras może dodać postaci specjalnych umiejętności (rasowe cechy i profity). Sercem systemu są umiejętności, które mogą być rozdane w granicach 0-255 i określają w jakim stopniu twoja postać będzie mogła coś zrobić. Kiedy zabrakło klas postaci, to umiejętności przejęły kontrolę nad określeniem zastosowania postaci. Ciekawą sprawą jest połączenie walki w czasie rzeczywistym z magią.

    Game Banshee: Jak dużo wydarzeń z 16 wiecznej Europy wciągnęliście do gry? Dokładnie to ile jest ?prawdziwej? historii w grze?

    Ion Hardie: Rdzeń gry bazuje na realistycznych wydarzeniach, które miały miejsce po Rozdarciu. Historia opiera się o wyczerpujące informacje zaciągnięte z wielu książek i stron internetowych abyśmy mogli dowiedzieć się jak najwięcej. Po ustaleniu czasu w jakim ma się toczyć akcja, nasz scenarzysta Eric Dallaire dopasował poszczególne wydarzenia do potrzeb fabularnych. Podczas trwania twojej podróży możliwe jest spotkanie takich osobistości jak : Leonardo DaVinci, Galileusz, Machiavelli ? włoski filozof, and Cervantes ? hiszpański pisarz ... Ponadto jeśli przyłączysz się do Inkwizycji i zdobędziesz ich zaufanie możesz stanąć przed samym Wielkim Inkwizytorem! Jak widzisz historyczne postacie będą miały znaczny wpływ na rozgrywkę. Jednakże chciałbym, aby gracze wiedzieli, że nie jest to symulacja prawdziwego świata. Zmieniliśmy multum rzeczy w świecie, w którym żyjemy.

    Game Banshee: Czy możesz nam powiedzieć coś więcej o rasach? Jakie są ich wady/zalety?

    Ion Hardie: Każda z ras ma inne statystyki początkowe, cechy rasowe i profity, które zdobywasz w trakcie gry. Dla przykładu Sylwanie są najbardziej umagicznioną rasą. Są potomkami tych, którzy byli związani z duchami (zazwyczaj boskimi) i pozyskali unikalne fizyczne cechy jak na przykład Przezroczysta Skóra. Półbiesy mają domieszkę diabelskiej krwi i mają cechy, które to zdradzają na przykład wystające kły. Są jednak na tyle sprytne by wmieszać się między ludzi czystej krwi. Zwierzoczłek dysponuje cechami, które ewidentnie wskazują jego pochodzenie. Posiadają większa i masywniejszą sylwetkę, zwierzęce kły i wielkie pazury. Dodaliśmy te rasy, aby gracz mógł bardziej zróżnicować swoją postać. Aby nie rozdrabniać się na temat wad, stworzyliśmy NPC, którzy będę reagowali na Ciebie różnie, w zależności od Twojej rasy. Przykładowo będzie Ci o wiele trudniej rozmawiać z Inkwizycją będąc zwierzoczłekiem niż człowiekiem. Reszta NPC ma własne upodobania względem ras, tak więc jej wybór jest znaczącym czynnikiem w grze. Jeśli chodzi o umiejętności to ważne jest, aby gracz wyrównał rasowe wady.

    Game Banshee: Czy możesz objaśnić jak będzie pracował system magii i dać kilka przykładów czarów dostępnych w grze?

    Ion Hardie: Podłoże naszego systemu magii jest nieco inne od tego z tradycyjnych RPG. Kiedy nastąpiło Rozdarcia z innych światów przedostały się duchy i inne potężne stworzenia. Kiedy będziesz tworzył postać będziesz mógł wybrać ducha, jak na razie do wyboru są 3. Ich wybór nie będzie wpływał na wybrany przez Ciebie rodzaj magii. W Lionheart magia będzie się dzielić na 3 rodzaje: plemienną, umysłu i boską. Magia umysłu oparta jest na czarach ze sfery żywiołu jak na przykład Lodowa Burza, która spada z nieba i rani wrogów. Boska magia jest opara na leczeniu i zwiększaniu swoich możliwości ja w przypadku czaru o nazwie Boska Moc, który zwiększa zadawane przez Ciebie obrażenia. Plemienna jest bardziej nastawiona na przyzwania jak Przyzwanie Nieumarłego, który będzie walczył u Twego boku. W każdym rodzaju magii istnieje drzewko czarów. Kiedy zdobywasz punkty umiejętności możesz podnieść moc poszczególnych zaklęć poprzez dodanie punktów. Poprzez rozwijanie danej szkoły magii będziesz zyskiwał dostęp do coraz potężniejszych zaklęć, które posiadają wymagania w postaci punktów umiejętności. Aby rzucić czar będziesz musiał zużyć trochę many. W przeciwieństwie od innych RPG mana nie opiera się na inteligencji. W Lionheart odpowiada za to percepcja i charyzma.

    Game Banshee: Jaki magiczny ekwipunek będziemy mogli zdobyć w grze? Mógłbyś podać nam przykład, lub dwa?

    Ion Hardie: Jedną z ciekawych rzeczy, które robimy jest to, że moc magicznych przedmiotów będzie się zwiększać wraz ze wzrostem poziomu gracza. Przykładowo jeśli znajdziesz ?Dwuręczny miecz ognia? ilość obrażeń od ognia będzie większa jeśli będziesz miał wyższy lvl. Stworzyliśmy także inne magiczne przedmioty: pierścienie, amulety, pasy, karwasze i inne.
    Stworzyliśmy także zbiór artefaktów, czyli potężnych przedmiotów, które może znaleźć gracz, a także zdobyć podczas wykonywania zadań. Niektóre z nich posiadają własną historię łączącą je z postaciami z gry.

    Game Banshee: Na jakiego rodzaje potworów będziemy mogli natknąć się podczas podróży? Czy są jakieś potwory, które dopracowujecie?

    Ion Hardie: Liczba przeciwników w grze jest ogromna, jednakże to przeciwko ilu przeciwnikom będziesz walczył ustala poziom twojej postaci. Obecnie na liście NPC jest ponad 100 wpisów, które zawierają potwory i ich wariacje, specjalni NPC i grywalne postacie. Przeciwnicy, których będziesz spotykał mogą być bezmózgimi nieumarłymi, dzikimi bestiami, a nawet inteligentnymi przeciwnikami. Podczas pisania dialogów i tworzenia ich wyglądu nasz zespół połączył je z faktami historycznymi takimi jak najazdy Mongołów. Spotykane kreatury będą odgrywać rolę mrocznych, a czasem nawet komicznych postaci.

    Game Banshee: Czy możesz nam coś powiedzieć o towarzyszach, których będzie można przyłączyć? Jak długo będą z nami przebywać? I w jakim stopniu będzie można ich kontrolować?

    Ion Hardie: Czas jaki postać będzie z Tobą przebywać i stopień ich kontroli zależy od wielu czynników. Większość z nich przyłączy się do Ciebie, ponieważ wasze drogi skrzyżują się, jednak po osiągnięciu celu odejdą. W Lionheart fascynujące jest to, że będziesz mógł spotkać i przyłączyć znane osobowości: uczonych, artystów, konkwistadorów i polityków. Leonardo DaVinci i Galileusz, będziesz mógł także spotkać Machiavellego ? włoskiego filozofa, Cervantesa ? hiszpańskiego autora. Każda z tych postaci będzie miała trochę wspólnego z prawdziwą historią, ale będzie się też od niej różnić. Wielu z nich żyje znacznie dłużej niż ich historyczne odpowiedniki. Będą mogli zlecić ci zadanie, a także przyłączyć się do Ciebie na pewien czas. Będziesz mógł im mówić co mają robić ?zostań tu?, ?walcz? i inne.

    Game Banshee: Czytaliśmy, że w grze multi będą mogli ze sobą grać 3 i więcej postaci. Czy planujecie jakieś specjalne opcje multiplayer? Może tryb PvP?

    Ion Hardie: Obecnie trzymamy siętrybu dla 4 graczy. Nastawiamy się na rozgrywkę, która pozwoli 4 graczom przejść wspólnie tryb dla jednego gracza. W trybie single player tworzysz postać i możesz dołączyć do siebie tylu NPC ilu możesz w danej chwili, ale NPC nie będą z Tobą cały czas. W trybie multiplayer możesz rozpocząć rozgrywkę z 4 postaciami. To wprowadza do gry dynamikę, ponieważ gracze będę musieli ze sobą współpracować i opierać się na swoich własnych umiejętnościach. W grze będzie wyrównywało się liczba wrogów w zależności od tego jak wysoki lvl posiadasz i ile osób jest w drużynie. Obecnie nie planujemy trybu PvP. Chcemy stworzyć tryb, w którym będzie dobrze rozwinięty tryb multiplayer i tego się trzymamy. Jeśli uda się nam tego dokonać będę uważał to za sukces.

    Chcemy podziękować wszystkim z BIS i Reflexive Entertainment (zwłaszcza Ionowi) za poświęcenie nam chwili czasu. Mamy nadzieję, że będzie usatysfakcjonowani czytając odpowiedzi!





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw