Gildia żebraków
Jeśli chcesz dołączyć do tej podziemnej frakcji, musisz wiedzieć, że Złodzieje i Inkwizycja będą do ciebie wrogo nastawieni, natomiast zyskasz przychylność Templariuszy.
1. Porozmawiaj z Enrique o gildii żebraków
Zadanie to zyskasz zaraz po tym, jak wejdziesz do kanałów i opowiesz się po stronie żebraków. Musisz dotrzeć do Sal Żebraków i porozmawiać z przywódcą - Enrique Garcią. Idź do lokacji: Wejście do kanałów i skieruj się do [3], a wejdziesz do Sal Żebraków.
Przywódca żebraków - Enrique - jest w [3]. Przyjmij od niego pierwsze zadanie.
2. Zdobądź miecz mistrza gildii żebraków
Musisz odzyskać miecz Enrique, który ukradł pewien złodziej, a także dostać się do Zgromadzenia Złodziei - w tym celu zjedź windą [8] w lokacji Wejście do kanałów. Złodziej przebywa w miejscu oznaczonym [7]. Po drodze do niego zabijaj wszystkich oprychów, których spotkasz. Będąc tu możesz przy okazji zabić przywódczynię gildii złodziei - Juanitę Suarez [6] - walka nie jest zbyt trudna, otacza ją kilku złodziei, natomiast ona sama nie jest mocnym przeciwnikiem. Po zdobyciu miecza wróć do Enrique, a otrzymasz 25 sztuk złota, 200 PD i nowe zadanie.
3. Zabij mistrzynię gildii złodziei
Jeśli nie zabiłeś przywódczyni złodziei podczas poprzedniego zadania, musisz wrócić do Zgromadzenia Złodziei. Juanita Suarez znajduje się w miejscu oznaczonym [6]. Towarzyszy jej kilku strażników, pozbądź się ich w pierwszej kolejności, a potem zajmij się ich mistrzynią, która w samotności nie będzie wyzwaniem - za jej pokonanie zyskasz 100 PD. Wróć do Enrique i powiadom go o sukcesie, a zyskasz 200 PD i nowe zadanie.
4. Okradnij Inkwizycję
Musisz dostać się do Lochów Inkwizycji i wykraść ze skrzyni Kielich Inkwizytora [13]. Można to zadanie wykonać na kilka sposobów: najzwyczajniej zabijając dwóch strażników i okradając pojemnik, prosząc strażnika, by poszedł na wyższy poziom lochów i otwierając skrzynię (wymagana retoryka na 35) lub rozkazując strażnikowi to zrobić i wziąć kielich (wymagana retoryka na 45). Gdy zdobędziesz kielich, wróć do Garcii, a otrzymasz 175 złota, 200 PD i nowe zadanie.
5. Zlikwiduj zagrożenie ze strony wulkanicznych trolli
Musisz dostać się do Dołu na trolle (wyjście [8] w Salach Żebraków). Po wejściu do legowiska trolli pojawisz się w [1]. W [2] spotkasz trolla, który zacznie rozmowę. Nie ma znaczenia jak poprowadzisz dialog - i tak wszystko zakończy się walką. Aby wykonać zadanie, musisz pokonać wszystkie trolle i ich mistrza w [3]. Użycie zwoju lub czaru ochrony przed ogniem może być dobrym pomysłem. Po wykonaniu zadania wróć do przywódcy i zamelduj o sukcesie, a zyskasz 200 złota, 200 PD i ostatnie zadanie.
6. Znajdź lek na likantropię szczurołaków
Enrique prosi cię o zdobycie eliksiru, który uleczy ich z likantropii. W tym celu idź do Quinna [16] i porozmawiaj ze znachorem o leku. Dowiesz się, iż musisz zdobyć jakąś część nosiciela choroby. Idź do lokacji Na zewnątrz kazamatów niewolników.
Wejdź do jaskini w [3] i wybij wszystkie szczurołaki, które staną ci na drodze. Na końcu jaskini znajdziesz żółty kryształ. Użyj go a przeniesiesz się do ukrytej części jaskini, gdzie swoje legowisko ma szczurołak nosiciel - deva Aeszma (sposób na jej pokonanie znajdziesz tutaj). Za jej pokonanie otrzymasz 1070 PD i zdobędziesz futro szczurołaka, które musisz zanieść do Quinna. Użyj żółtego kryształu w komnacie Aeszmy, a pojawisz się w [2] - teraz możesz wracać do miasta. Po rozmowie z Quinnem otrzymasz lek. Idź z nim do Enrique. W nagrodę dostaniesz 200 PD, 20 sztuk złota, miksturę szczęścia (szczęście +1 na stałe) i zostaniesz okrzyknięty Towarzyszem Żebraków (tytułowy profit).