Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Mass Effect 2 • FAQ • INSIMILION

    Mass Effect 2


    FAQ

    Działy gier » Mass Effect 2 » Przedpremierowe
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 05.10.2009
    Aktualizacja: 10.03.2010

    Fakty

    Premiera: 26 styczeń 2010 r.
    Platformy: Xbox 360, Windows PC
    Liczba graczy: 1
    Wydawca: EA
    Developer: BioWare
    Ocena ESRB: jeszcze nieoceniony

    Ogólne

    P: Czym jest Mass Effect 2?
    O: Mass Effect 2 to połączenie trzecioosobowej strzelanki z grą RPG, osadzone w autorskim uniwersum science-fiction. Przyjdzie nam wcielić się w komandora Sheparda, elitarnego żołnierza i członka Widm. Na rozgrywkę składają się: rozbudowana walka z wykorzystaniem systemu osłon, dowodzenie drużyną NPC, odkrywanie i podróżowanie po zróżnicowanych planetach, rozwijanie postaci oraz wykonywanie rozmaitych zadań.

    P: Jakie zmiany zaoferuje ME2?
    O: Zmieni się niemal każdy aspekt gry, choć należy zaznaczyć, że poprawki będą miały charakter ewolucyjny, a nie rewolucyjny. Konkretniej? Ulepszony system walki oraz SI wrogów, bardziej dopracowane planety poboczne, większa ilość klatek wyświetlanych na sekundę (frame rate), szybsze ładowanie tekstur oraz zauważalna poprawa oprawy graficznej.

    P: Czy Mass Effect 2 będzie używać systemu zabezpieczeń DRM?
    O: Nie wiadomo; zostanie to ogłoszone w późniejszym terminie.

    P: Kiedy odbędzie się premiera gry?
    O: Premiera tytułu planowana jest na 26 stycznia 2010 roku na terenie USA i trzy dni później w Europie. Obędzie się równocześnie dla Xboxa 360 i komputerów klasy PC.

    P: Czy powstanie trzecia część serii?
    O: Tak, Mass Effect to trylogia o losach komandora Sheparda.

    Scenariusz

    P: Czy komandor Shepard żyje?
    O: Tak, żyje i tak, jest głównym bohaterem drugiej odsłony serii. Należy jednak podkreślić, że jego śmierć jest czymś w rodzaju motywu przewodniego omawianego tytułu, a słowa "samobójstwo" oraz "wątek główny" mogą być używane zamiennie.

    P: O czym będzie opowiadać fabuła ME2?
    O: Coś sprawia, że znikają ludzkie kolonie. Nikt nie zna odpowiedzi na pytanie "co się dzieje?", nikt nawet nie próbuje jej poznać. Za wyjątkiem komandora Sheparda. Będziemy musieli zebrać drużynę, w której skład wejdą najniebezpieczniejsze istoty z całej galaktyki oraz współpracować z Cerberusem, organizacją zrzeszającą fanatyków, wierzących w wyższość rasy ludzkiej.

    P: Kiedy rozgrywa się akcja gry?
    O: W dwa lata po wydarzeniach z pierwszej części, czyli w roku 2185 n.e.

    P: Co się stało ze "Żniwiarzami"?
    O: Pierwsza fala inwazji została odparta, lecz wojna dopiero się rozpoczyna. Nie wiadomo, czy "Żniwiarze" będą mieć bezpośredni wpływ na wydarzenia, rozgrywające się w Mass Effect 2, ale jest to wielce prawdopodobne.

    P: Czy dostępne będą alternatywne zakończenia historii?
    O: Tak, rozmaite wybory dokonane podczas gry poskutkują odmiennymi zakończeniami. Jedną z ważniejszych części scenariusza jest dobór i przygotowanie odpowiedniej drużyny, ulepszenie statku oraz zebranie informacji na temat sił wroga. Jeśli wykonamy je pobieżnie i postanowimy przyspieszyć moment decydującego starcia - może się okazać, że Shepard po prostu zginie.

    P: Czy będę mógł kontynuować grę po "zaliczeniu" głównego wątku?
    O: Jak najbardziej! Wypełnienie zadań z głównej osi scenariusza nie musi oznaczać odłożenia pudełka z ME2 na półkę. Po obejrzeniu napisów końcowych możemy odwiedzić pominięte wcześniej planety poboczne i wykonywać dodatkowe zlecenia.

    Walka

    P: Jak zmieni się walka w Mass Effect 2?
    O: Podstawowe założenia nie ulegną zmianie. Walki nadal będą strzelaninami, oglądanymi z perspektywy trzeciej osoby i korzystającymi z rozbudowanego systemu osłon. Nowościami są ciężkie bronie - zapewniają bardzo duże obrażenia, lecz dysponują ograniczoną amunicją - alternatywny tryb strzału w podstawowych gnatach (np. granatnik w karabinie szturmowym), poprawione skrypty sztucznej inteligencji oraz wprowadzenie systemu stref obrażeń - strzał w nogi może zmniejszyć mobilność oponenta, a nawet zmusić go do czołgania się.
    Warto wspomnieć także o wprowadzeniu czegoś na kształt przeładowywania broni. Jeśli giwera zacznie się przegrzewać, będziemy mogli natychmiast ją schłodzić, poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Ostatnią z ważniejszych zmian jest wycofanie medi żelu, który zostanie zastąpiony systemem regeneracji zdrowia, znanym między innymi z serii Gears of War.

    P: Ile rodzajów broni pojawi się w ME2?
    O: Potwierdzono wprowadzenie dziewiętnastu rodzajów broni, lecz nie ujawniono, o jakie modele konkretnie chodzi. Pewne jest, że pojawią się giwery z ME1 - karabiny szturmowe i snajperskie, strzelby oraz pistolety.

    P: Czy poprawiony zostaną wizualne aspekty walki?
    O: Tak! Niech za przykład posłuży ilość animacji systemu "przyklejania się" do obiektów. Na potrzeby pierwszej części stworzone zostało niespełna 20, a dla ME2 - około 200.

    P: Czy pojawi się system walki wręcz?
    O: Jeśli wrogowie zbytnio zbliżą się do komandora, zostaną potraktowani brutalnym, bezpośrednim atakiem.

    Bohaterowie niezależni

    P: Kto wejdzie w skład drużyny komandora Sheparda?
    O: Najniebezpieczniejsze osoby z całej galaktyki. Do tej pory dane nam było poznać Thane'a - niepowstrzymanego zabójcę, Grunta - brutalnego, szalonego i opętanego żądzą walki Kroganina, Obiekt Zero - szturmowca, efekt wieloletnich, złowrogich badań nad ulepszeniem rasy ludzkiej oraz bohaterów Mass Effect: Galaxy - Jacoba Tylora (biotyka) i Mirandę Lawson (agentkę Cerberusa).

    P: Czy pojawią się nowe rasy kosmitów?
    O: Jak najbardziej! Wspomniany Thane należy do rasy Drellów, zaś na oficjalnej stronie gry możemy przeczytać artykuł o vorcha - istotach agresywnych, miłujących współzawodnictwo i obdarzonych bardzo krótkim okresem życia - ich średnia wieku wynosi jedynie 20 lat.

    P: Czy postaci znane z ME1 pojawią się w kontynuacji?
    O: Tak, część z nich będziemy mogli ponownie spotkać, a może także przyłączyć do drużyny.

    P: Co z wątkami romansowymi?
    O: Będą! Podobnie jak słynne "gorące scenki", prezentujące wyższy stopień integracji członków załogi.

    P: Co z postaciami, które zginęły? Czy wrócą?
    O: Nie, są martwe! Martwi nie powstają z grobów, a już na pewno nie w ME2.

    Świat gry

    P: Jakie lokacje pojawią się ME2?
    O: Jeśli chodzi o ich charakter - będą przypominać dziki zachód; świat, w którym na porządku dziennym funkcjonuje przestępczość, gangi oraz samozwańczy lordowie. Jeśli zaś chodzi o konkretne miejsca - odwiedzimy potężną kosmiczną bazę Cerberusa, zlokalizowaną w gwiazdozbiorze Końskiej Głowy oraz wysoce zurbanizowaną kolonię Asari na Illium.

    P: Czy zmieni się eksploracja kosmosu?
    O: Według zapowiedzi twórców - ten aspekt gry został poddany najliczniejszym zmianom. Dodatkowe planety mają być dużo ciekawsze i bardziej zróżnicowane niż te, które mieliśmy okazję zobaczyć w pierwszej części serii. Pojawi się możliwość samodzielnego skanowania planet, w celu odkrycia dodatkowych misji i lokacji. Wprowadzony zostanie również system paliwa - powinniśmy zapomnieć o beztroskim lataniu z jednego krańca galaktyki na drugi. Wreszcie - na samych planetach czeka nas więcej zadań, przeciwników i ciekawostek geograficznych.

    P: Co z SSV Normandy? Czy nadal będzie bazą wypadową komandora?
    O: Tak, "Normandia" powróci i prawdopodobnie zostanie poddana wymagającym próbom. Na jednym z trailerów mogliśmy zobaczyć, jak zostaje zniszczona przez statek, który (cytując za Jokerem) nie należy do gethów.

    P: Czy pojawi się nowy wehikuł, pomagający w eksploracji planet?
    O: Tak! Możemy oficjalnie pożegnać się z M35 Mako.

    P: Co z windami? Czy ponownie zostaną wykorzystane jako interaktywne sceny ładowania lokacji?
    O: Nie, zostaną zastąpione przez, cytując za panem Hudsonem, "zupełnie nowy system podróżowania między lokacjami, który będzie integralną częścią rozgrywki." Nie wiemy, niestety, na jakiej zasadzie ów system ma funkcjonować.

    Save'y

    P: Co ze stanami zapisu gry z "jedynki"? Czy będzie można z nich skorzystać?
    O: Tak, jeśli posiadamy save'y z Mass Effect, będziemy mogli je wykorzystać w drugiej części.

    P: Co zmieni się, jeśli owe save'y zostaną wykorzystane?
    O: Podczas procesu tworzenia postaci ME2 zapyta nas o chęć korzystania z wcześniejszego dorobku. Jeśli odpowiemy twierdząco - grając, zauważymy konsekwencje naszych dawnych czynów. Należy dodać, że będziemy mogli stworzyć na nowo wygląd Sheparda oraz ponownie wybrać klasę postaci, a jednocześnie skorzystać z danych, opisujących dokonane ongiś wybory, i odwrotnie.

    P: Czy będzie można przenieść postać z Mass Effect?
    O: Tak, lecz jej poziom, nagromadzony sprzęt i posiadane umiejętności nie będą miały wpływu na rozgrywkę. Przygodę w ME2 rozpoczynamy wyposażeni jedynie w podstawowe zdolności i ekwipunek.

    P: Posiadam więcej niż jeden save. Czy gra sama dokona wyboru?
    O: Nie, będziemy mogli samodzielnie wybrać dowolny stan zapisu.

    P: Niestety nie posiadam save'ów / nie grałem w Mass Effect. Jak będzie wyglądać mój początek?
    O: Przygoda w Mass Effect 2 rozpoczyna się od ustalenia i przedstawienia obowiązującego "kanonu". Jeśli nie dysponujemy stanami zapisu gry - zostaniemy zapoznani z "kanonem" domyślnym, proponowanym przez twórców. Owa prezentacja powinna również ułatwić podejście do tytułu osobom, które nie miały wcześniej styczności z serią.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw